جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: استیو بوکبایندر

    مدیرعامل شرکت دی. ام ترینینگ

«آینه آینه! هرچی میگی به خود میگی به خرمن نخود میگی به من نمیگی به خود میگی»

در کودکی با گفتن این جملات ساده یاد گرفتیم که به حرف های دیگران درباره خودمان اهمیت ندهیم.

این روش برای بالابردن اعتماد به نفس بچه ها خوب است، اما به درد بالا بردن فروش کسب و کار نمی خورد.

همانطور که سنگ می تواند آینه را بشکند، نظرات منفی خریداران هم می تواند به فروش شما آسیب بزند.

به نظرات خریداران توجه کنید.

بخش ثبت نظرات خریداران در هر وب سایت تنها یک بخش تزئینی نیست و به خصوص در زمانه ای که شاهد رشد افزون خبرهای دروغی و جست وجوهای آنلاین هستیم، اهمیت این نظرات دوچندان شده است.

در این مقاله به توضیح اهمیت «نظرات خریداران» پرداخته و راه هایی برای جهت دهی به این نظرات و تأثیر آنها بر فروش را بررسی می کنیم.

به منبع نظر توجه کنید

«خبرهای دروغین» این روزها فضای رسانه ها را پر کرده اند. با نگاهی به فیس بوک، توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگر می توانید ببینید که دنیای دیجیتال با لینک های طعمه (clickbait)، داستان های دروغین، منابع غیرموثق، شماره تماس های تخیلی و همه نوع دروغ و دغلی پر شده است. 

نکته تأسف بار این است که به نظر می رسد همه ما در حال به اشتراک گذاری این اخبار و اطلاعات دروغین هستیم.

این مسئله چه تأثیری بر خریداران شما دارد؟

غیرقابل اعتماد بودن فضای مجازی باعث شده که مصرف کنندگان به هر چیزی که در این فضا می خوانند و می بینند - از جمله اخبار و اطلاعات مربوط به کسب وکار شما - با دیده ناباوری و بدبینی نگاه کنند. طبق گزارش اعتمادسنجی مؤسسه ادلمن (Edelman) در سال 2017، اعتماد مردم به دولت، کسب و کارها و رسانه در تمام زمینه ها به کمترین حد خود رسیده است. به عبارت دیگر، احتمال اینکه مصرف کننده ها قول های برندها و بازاریاب ها را باور کنند بسیار پایین است.

اگرچه سرمایه گذاری برای تبلیغات هنوز مهم است، اما باید تبلیغات را با روش های دیگر اعتمادسازی همراه کرد تا بدبینی مخاطبان تبلیغات کاهش یابد.

85 درصد کاربران اینترنت اعلام کرده اند که قبل از به اشتراک گذاری یک خبر در صفحات کاربری شان حتما منابع خبر را ارزیابی می کنند. اگر کاربران فقط درباره به اشتراک گذاری یک مطلب تا به این حد حساس باشند، پس حتما قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک کالا یا خدمات به خوبی تحقیق می کنند.

توکل ما به نظرات خریداران است

نظرات خریداران، ستون فقرات بازاریابی دیجیتال و بخش مهمی از اعتمادسازی را تشکیل می دهد.

در عصر انتشار اخبار دروغین، دنیا به مکانی ناامن و ترسناک تبدیل شده است، اما خوشبختانه هنوز به رغم بی اعتمادی انسان ها به اخبار، هنوز اعتماد بین انسان ها وجود دارد.

مطلب مرتبط: 5راهکار کلیدی که فروش شما را افزایش می دهد

نظرات خریداران می تواند به کسب وکار و محصول مورد فروش آن، رنگ انسانی بدهد.

در واقع، در نظرسنجی های انجام شده، 85درصد متولدین هزاره سوم اعلام کرده اند که نظرات سایر خریداران بر تصمیم آنها در مورد خرید کالا یا خدمات تأثیرگذار است. به علاوه، بیش از 80درصد مشتریان، به نظرات سایر کاربران به اندازه توصیه های آشنایان شان اعتماد دارند.

چگونه انتشار نظرات خریداران را آغاز کنیم؟

دریافت نظرات

ضروری است که بتوانید نظرات کاربران را در هر مرحله از خرید به نحو مؤثری ثبت کنید و از آنها به درستی استفاده کنید.

اولین قدم برای انجام این کار، ثبت نام کسب وکارتان در یکی از وب سایت های مطرح ثبت نظرات است. بعضی از مشهورترین این وب سایت ها عبارتند از:

- Yelp

- Google Local

- Angie’s List

- TrustPilot

- Foursquare

می توانید در وب سایت هایی که مخصوص ثبت نظرات در حوزه فعالیت شما هستند نیز ثبت نام کنید.

کلید دریافت نظرات مثبت بیشتر، آسان تر کردن هرچه بیشتر روند دریافت نظرات است.

اطمینان حاصل کنید که پیوندهای مربوط به وب سایت های ثبت نظرات به وضوح در وب سایت کسب و کار شما قرار گرفته اند. می توانید حتی از طریق ارسال ایمیل با خریداران ارتباط برقرار و آنها را به ثبت نظرشان در مورد کالا یا خدمات خود تشویق کنید. این کار را زمانی انجام دهید که مشتری به تازگی خرید را انجام داده تا نظرات دقیق تری دریافت کنید.

اگر پس از خرید بلافاصله با مشتری وارد تماس نشوید، اغلب مشتریان در ثبت نظرات منفی مبالغه خواهند کرد. نهایتا دریافت نظرات مشتریان می تواند به شما در ارتقای کسب وکارتان هم کمک کند.

همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی، فرم های نظرسنجی و سایت های ثبت نظر با مشتریان وارد تعامل شوید. به مشتریان فعلی توجه زیادی نشان دهید و آنها را به ثبت نظرات شان تشویق کنید. به این ترتیب می توانید جای پای تان را در قلب مشتری محکم کنید و مشتریانی وفادار برای خود دست و پا کنید که مبلغ محصولات شما هستند.

مدیریت نظرات مشتریان

در هنگام انتشار نظرات مشتریان اطمینان حاصل کنید که نظرات منتشر شده معتبر و واقعی هستند.

انتشار نظرات غیرواقعی نه تنها کاری غیراخلاقی است، بلکه در اغلب موارد خوانندگان متوجه غیرواقعی بودن آنها می شوند و ضرر آنها حتی از نظرات انتقادی بیشتر است.

اگر در بین نظرات مخاطبان به نظرات منفی برخوردید وحشت زده نشوید. نظرات منفی به معنای شکست کسب وکار شما نیستند. در واقع دریافت نظرات منفی بهتر از عدم دریافت نظرات است.

همانطور که پیتر مولمن (Peter Muhlmann) سردبیر نشریه ادویک (AdWeek) می گوید: «فرصت پاسخگویی علنی به مشتریانی که نظرات منفی دارند، در عصر بدبینی جمعی مانند برنده شدن بلیت بخت آزمایی است.» این کار به شما فرصت می دهد که با مشتریان شخصا وارد تعامل شده و روش صادقانه ای است که اگر به خوبی انجام شد، حتی می تواند باعث حل مشکل و جلب نظر مثبت مشتریان ناراضی شود.

چگونه انتشار نظرات خریداران بر فروش یک کسب وکار تأثیر می گذارد؟

علاقه مصرف کننده به برند شما بسیار خوب است، اما این موضوع چه تأثیری بر فروش خواهد داشت؟ پاسخ ساده این است که هر قدر مشتریان بیشتری از شما راضی باشند، علاقه آنها به خرید کردن از شما بیشتر است. البته این پاسخ تا حدی ساده انگارانه است و تأثیر نظرات مشتریان بر اعتبار شما در فضای دیجیتالی و بر فروش، ازین پیچیده تر است.

نظرات مشتریان نه تنها نمایانگر اعتماد آنان به برند شماست، بلکه باعث ارتقای محتوای شما از لحاظ بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) می شود.

موتورهای جست وجو می توانند با استفاده از کدگذاری و الگوریتم های خاص قوی شوند اما برخی عوامل انسانی هم در این موضوع دخیل هستند. نظرات مشتریان (مخصوصا نظرات مثبت منتشر شده در صفحات گوگل) مدرک اعتبار و ارزش کسب وکار شماست که به کسب رتبه بهتری در موتورهای جست وجو منجر می شود.

نظرات مشتریان نه تنها باعث شکوفایی سئو می شود، بلکه بر نرخ کلیک شدن لینک ها هم اثر می گذارد. قرار دادن نظرات مشتریان در خلاصه توضیحات صفحات (meta description) می تواند با کم کردن حساسیت کاربران و اعتمادسازی بیشتر باعث افزایش بیست درصدی نرخ کلیک شود.

به طور کلی نظرات مشتریان در پیروزی در بازار رقابت و جذب مشتریان جدید نقش کلیدی دارد.

برای خریداران مهم است که تصمیمات خریدشان را به درستی اتخاذ کنند و به همین دلیل به نظرات سایر خریداران رجوع می کنند.

مطلب مرتبط: راهکار کلیدی که فروش شما را افزایش می دهد

حرف آخر

نادیده گرفتن آنچه دیگران فکر می کنند می تواند برای زندگی شخصی مفید باشد، اما در مورد کسب وکار باید دقیقا برعکس عمل کنید.

نظرات خریداران دارای ظرفیت بالقوه بی نظیری برای تبدیل یک خریدار منفعل به یک طرفدار مادام العمر است.

در زمانه ای که خریداران به هر چیزی بدبین هستند، نظرات شان باعث کسب استانداردهای بالاتر خواهد شد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که نظر هر کس به یک اندازه ارزش دارد.

در نظر داشتن نکات فوق به شما کمک می کند که برای رویارویی با چالش اعتمادسازی آماده باشید. سرمایه گذاری برای اعتمادسازی به معنی سرمایه گذاری برای موفقیت کسب و کار است.

منبع : impactbnd
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PIBMuYcH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه