سه شنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Tue, 23 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
واقعیت تبلیغات (24)

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

7 سال پیش ( 1397/2/24 )
 

به قلم: راسر ریوز

گروه ترجمه فرصت امروز: ساموئل جانسون در کافه ای رو به باسول کرد و گفت: آن حقه بازی را که وارد اتاق شد دیدی؟

باسول پرسید: او را می شناسی؟

جانسون پاسخ داد: نه، اگر او را می شناختم تصور نمی کردم که حقه باز است.

احتمالا تحقیقات تکراری نیز به همین شکل هستند. چنانچه کمی با این حقه باز معاشرت کنید، شاید نظرتان کاملا تغییر کند. حداقل او را درک خواهید کرد؛ او بخشی از واقعیت تبلیغات است و مدتی بسیار طولانی همراه ما خواهد بود.

منتقدان غیرمتخصص تبلیغات همواره در مقابل تبلیغات تکراری جبهه می گیرند و مطبوعات تجاری نیز گاهی اعتراض خود را اعلام می کنند. معمولا منتقدان غیرمتخصص و مطبوعات تجاری قابل تمایز از یکدیگر نیستند: اخیرا یکی از مجلات برتر تجاری به دلایلی نامعلوم با استخدام یکی از منتقدان اصلی این صنعت، اقدام به نگارش مجموعه مقالاتی کرد و در آنها به کارشناسان حوزه تبلیغات، نحوه اداره کسب وکارشان را آموزش داده بود.

مطلب مرتبط: تبلیغات تکراری برای شرکت‌ های بیمه‌ ای داخلی

این اقدام به اندازه نگارش مقاله ای در زمینه فیزیک هسته ای توسط یک دامپزشک یا تأثیر سالوادور دالی بر ادبیات چین، منطقی است. ولی اکنون منتقدان را فراموش می کنیم.

یک تولیدکننده کالاهای بسته بندی شده ناموفق را فرض کنید که سعی دارد تحت سیستم آمریکایی کسب آزاد و با هزینه یک میلیون دلار در سال برای تبلیغات، به بقای خود ادامه دهد: 

این تولیدکننده چهار رقیب بزرگ تر و قدرتمندتر دارد. مجموع هزینه این چهار شرکت برای تبلیغات، سالانه حدود 22میلیون دلار است. محصولات آنها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و سود زیادی هم کسب می کنند.

تولیدکننده ما کمتر از 5درصد کل مبلغ تبلیغات را در اختیار دارد و باید با این دو شرکت نیز رقابت کند.

این تولیدکننده سال ها بر اساس حواشی غیرواقعی تبلیغات کار کرده و پس از آزمایش رویکردهای بسیاری از جمله تبلیغات غیرچاپی و تصویر خالص برند (که همانطور که پیش تر توضیح دادیم بسیار خطرناک است)، دوباره و دوباره کمپین های خود را تغییر داده، سپس به تدریج مثل سایر تبلیغ کنندگان کالاهای بسته بندی شده، به سمت رویکردی که آن را با نام فروش واقعی می شناسند، حرکت کرده است.

با انجام یک سری آزمایش به یک یو اس پی قدرتمند دست پیدا کرد و پس از استفاده از آن، نفوذ و حجم فروش شرکت به شدت افزایش یافت.
سپس با ادامه یافتن آزمایش ها، تبلیغی بی نظیرطراحی شد. این تبلیغ نه تنها یو اس پی را به نحو احسن ارائه می کرد، بلکه با تنها یک بار پخش تبلیغ، آن را به گوش 82درصد از مردم رساند.

در عرض سه سال نفوذ شرکت از 7درصد به 44درصد افزایش یافت. فروش سه برابر شد. تبلیغ در طول این سال ها هیچ تغییری نکرد.

در همین حال، این سازنده در پشت صحنه و در بازارهای آزمایشی، به دنبال یو اس پی های بهتر بود و به صورت همزمان سایر تبلیغات را برای یو اس پی اصلی آزمایش می کرد و امیدوار بود که به نفوذ بیشتری دست یابد. پس از گذشت سه سال و هزینه 500هزار دلار بر روی آزمایش های محلی و محتوا، در هر دو زمینه شکست خورد.

ولی با این وجود فروش از 2میلیون دلار به 9میلیون دلار رسید و همچنان در حال افزایش بود و همان تبلیغ ابتدایی، مثل یک دکل نفتی، برای شرکت سودآوری می کرد.

منتقدان هنری، با استفاده از مطبوعات تجاری و اعمال معیارهایی ناشناخته و به شدت مشکوک، چنین نوشتند: یکنواخت، تکراری، کمبود شدید خلاقیت، توهین به مردم و تجارتی ضعیف.

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

ما نظری نداریم. ولی برای منتقدان تبلیغات حقایق جالبی را آشکار خواهیم کرد.

ما به مدت 15 سال، با فواصل منظم، مردم چهل و هشت ایالت و صدها بخش مجزا را با دقت زیر نظر داشتیم و با تبلیغاتی که می دیدند و تبلیغاتی که به خاطر سپرده بودند، کامل آشنا هستیم.

به علاوه، تنها کمپین های تبلیغاتی برتر را ارزیابی کردیم. در این تحقیق، متوسط هزینه سالانه حدود 5میلیون دلار است.

مطلب مرتبط: به‌ کارگیری عناصر تکراری برای تبلیغ

گرچه تعداد کمی از تبلیغات در ذهن اکثر مردم ثبت می شوند، اما دریافتیم که به طور متوسط، از هر10 نفر، هفت نفر با وجود مشاهده تبلیغات، آن را به خاطر نمی آورند.

می توان چنین نتیجه گیری کرد: تبلیغ کنندگان و منتقدان تبلیغات، در مقایسه با مردم، نسبت به این مشکل بسیار حساس تر هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CAYRIMQ4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

toto

situs toto

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d