یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به قلم: سای کینگ

کارآفرین و مختصص در حوزه بازاریابی و تبلیغات

بدون شک جام جهانی مهم ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می شود و همین موضوع سبب می شود تا کشورهای متعددی خواهان میزبانی آن باشند. با این حال این رویداد تنها از نظر ورزشی دارای اهمیت نبوده و حضور تعداد افراد بسیاری در یک کشور در کنار توجه رسانه ها و مردم به آن، باعث می شود تا شرایط مناسب برای انجام امور تبلیغاتی شرکت ها فراهم باشد. جالب است بدانید که در جام جهانی 1994 بیش از یک میلیارد نفر به صورت مستقیم این مسابقات را مشاهده کردند که رقمی خیره کننده محسوب می شود و این نرخ هر دوره با افزایشی مطلوب همراه بوده است.

برای مثال این میزان در سال 2014 به 3.2 میلیون نفر رسید. با رشد تکنولوژی و به خصوص اینترنت امروزه میلیون ها نفر این مسابقات را به صورت آنلاین نگاه می کنند و این موضوع تنوع کاری را برای تبلیغات افزایش داده است. در همین راستا و در ادامه به بررسی راهکارهای استفاده از این رویداد جهانی برای انجام کارهای تبلیغاتی خود خواهیم پرداخت.

1- اسپانسر این مسابقات باشید

بدون شک برگزاری چنین مسابقات مهمی بدون پشتوانه مالی مناسب امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل همواره برندها مبالغ بسیاری را برای این امر اختصاص داده و حامی رسمی آن می شوند. برای مثال کوکاکولا از جمله برندهایی است که از قدیم در این رابطه فعالیت داشته است. این امر اگرچه نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت، با این حال به علت هزینه اولیه بالایی که دارد، برای تمامی برندها امکان پذیر نخواهد بود. با این حال ساده ترین و در عین حال کم ریسک ترین روش با بازده فراوان محسوب می شود.

2- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

امروزه شبکه های اجتماعی مرزها را کم اهمیت ساخته و باعث شده است تا هر فردی در هر کجای جهان بتواند با مردم دیگر ارتباط برقرار سازد. بدون شک در شرایطی که از توانایی مالی لازم برای مورد اول برخوردار نیستید، توصیه ما به شما این است که فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را با این رویداد پیوند دهید.

برای مثال در اینستاگرام می توانید از هشتگ های مرتبط و ارسال تصاویر حاوی آرم جام جهانی استفاده کنید. همچنین لازم است تا از یک ستاره ورزشی حاضر در جام جهانی به عنوان مدل تبلیغاتی خود استفاده کنید. در این رابطه بهتر است تا یکی از ستارگان کشور خود را انتخاب کنید. این امر باعث خواهد شد تا با توجه به اینکه مخاطبان اصلی شما در کشور خودتان قرار دارند، نتایج بهتری به دست آورید. در آخر توجه داشته باشید که در این رابطه توجه به اقدامات مشابه سایر برندها نیز می تواند به شما کمک بسیاری کند. برای مثال در جام جهانی 2014 یک برند کوچک توانست با ایجاد چالش ارسال بهترین لحظه های مسابقات از نگاه مردم و نمایش آن برای عموم به مخاطبان میلیونی دست پیدا کند.

مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز

3- تبلیغات محیطی را فراموش نکنید

جام جهانی خود بهانه ای کافی برای حضور میلیونی افراد از کشورهای مختلف در کشور میزبان است. به همین خاطر توصیه می شود تا در صورت امکان نمایندگانی را به کشور مذکور ارسال کنید. با این حال این امر تنها زمانی با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود که برنامه ای دقیق برای آن داشته باشید. درواقع شما قبل از اعزام لازم است تا محل برگزاری هریک از مسابقات، هتل های موجود و مکان های پرتردد را شناسایی کنید و تبلیغاتی خلاقانه داشته باشید. درواقع منظور از خلاقانه این است که صرفا به پخش تراکت های تبلیغاتی مشغول نشوید و چیزی کاربردی را در اختیار افراد قرار دهید.

برای مثال یک شال یا شیپوری که برند شما در آن حک شده است، خود می تواند تأثیر عمیقی روی افراد داشته باشد. با این حال این امر باید کاملا متناسب با بودجه شما باشد. توجه داشته باشید که همواره گران قیمت ترین اقدامات، بهترین نتیجه ها را به همراه نخواهد داشت.

4- حامی غیرمستقیم باشید

این امر آخرین راهکار موجود برای شماست. درواقع در صورتی که قادر به رسمی کردن حمایت خود نیستید، توصیه می شود اقدامات خود را در این رابطه متوقف نکنید. برای مثال مایکروسافت در طول جام جهانی 2010 در اقدامی خلاقانه و در راستای شناساندن بهتر موتور جستوجوگر خود با نام بینگ، اقدام به عرضه آن در کافه های مختلف کشور میزبان کرد. این امر باعث شد تا افراد به بهانه تماشای رایگان مسابقات، با امکانات و مزایای این موتور جست وجوگر نیز آشنا شوند.

در آخر توجه داشته باشید که تنها راهکار موجود برای استفاده از جام جهانی برای تبلیغات، صرف هزینه های میلیونی نبوده و با ارائه خلاقیت هایی قادر خواهید بود نتایج فوق العاده ای را به دست آورید. به همین خاطر و با توجه به اینکه این رویداد تنها هر چهار سال یک بار رخ می دهد، توصیه می شود تا به هیچ بهانه ای آن را از دست ندهید.

منبع : techpoint
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mClBSgv2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه