پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: کاترین پالژوگ

    نویسنده Business News Daily

بازاریابی محتوایی شکلی از بازاریابی غیر مستقیم است که مبنای کار خود را شیوه جست وجو و به اشتراک گذاری اطلاعات در اینترنت توسط مردم قرار می دهد. در این نوع بازاریابی مطالب برخط که عموما به شکل نوشتاری، تصاویر یا ویدئو های مرتبط با برند مورد نظر هستند تولید می شوند.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

بازاریابی محتوایی در زمره فروش های سخت و مستقیم (hard sell) قرار ندارد. در بازاریابی محتوایی هیچ گاه به مشتری مستقیما نمی گویید «این را بخر!». بلکه با نشر اطلاعاتی که مشتری به آن بها می دهد و برای او ارزشمند است، مشتری را با برند خود آشنا می سازید و او را جذب می کنید. این شیوه بازاریابی با موتورهای جست وجو نیز تناسخی ندارد و در نتیجه مشتری راحت تر شما را در فضای مجازی پیدا خواهد کرد.

در دنیای امروز که دنیای اینترنت است، بازاریابی محتوایی می تواند علاقه و توجه افراد را نسبت به برند شما برانگیزد، کسب و کار شما را نزد سایرین مطرح کند و با مشتریان حاضر یا بالقوه ارتباط شکل دهد. شما می توانید با استفاده از این 10 شیوه بازاریابی محتوایی، راهبرد محتوایی اثربخشی برای خود تدوین کنید.

1- اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها یا داده نگاشت ها اطلاعات و داده ها را به شکل تصویری ارائه می کنند. فلوچارت ها یا نمودارها نمونه هایی از داده نگاری هستند. معمولا اینفوگرافیک ها هم یک بخش نوشتاری دارند و هم یک بخش تصویری.

خواندن و فهمیدن اینفوگرافیک ها آسان است و همین موجب محبوبیت آنها شده است. از مزیت های دیگر اینفوگرافیک ها این است که می توان آنها را به سرعت لینک کرد یا به اشتراک گذاشت، چراکه اینفوگرافیک ها بسته های اطلاعاتی مستقل هستند که به تنهایی قابل ارائه هستند. شما می توانید مواردی نظیر نام شرکت، نام کاربری تان در شبکه های اجتماعی یا لینک وب سایت شرکت خود را در اینفوگرافیک های خود درج کنید تا کاربران علاقه مند از این طریق بتوانند در خصوص محتوای اینفوگرافیک ها اطلاعات بیشتری کسب کنند و مهم تر اینکه تبلیغی هم برای شرکت خود کرده اید.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی چیست؟

کجاها از اینفوگرافیک ها استفاده کنیم: مطالب وبلاگ، شبکه های اجتماعی، صفحات وب، پست های مهمان، ایمیل.

2- ویدئو

در بازاریابی محتوایی ویدئوها به عنوان یک آگهی تبلیغاتی یا تجاری ساخته نمی شوند، بلکه بیشتر مجالی هستند برای معرفی افرادی که شرکت را اداره می کنند و مشتری مستقیما با آنها آشنایی ندارد یا اینکه واسطه ای برای پاسخگویی به سوالات و نگرانی های مشتریان به طور مستقیم و موثق.

وقتی ویدئوهایی بسازید که جنبه ای شخصی از کسب وکار شما را نشان می دهند، نه تنها به مشتریان تان مشاوره ارزشمند ارائه می کنید، به آگاهی و بینش آنها می افزایید و شاید لبخندی هم بر لب آنها می نشانید، بلکه به نوعی با آنها رابطه نیز برقرار می کنید. ویدئو دردسرها و مضرات محتوای متنی را ندارد و می توان آن را نیز به سادگی بازنشر داد.

کجاها از ویدئو استفاده کنیم: صفحات وب، مطالب وبلاگ، شبکه های اجتماعی، بسترهای ویدئویی (مانند یوتیوب)، ایمیل.

3- اوراق سفید

اوراق سفید (white papers) به گزارش های معتبری اطلاق می شود که مسئله ای را تشریح کرده یا یک سری اطلاعات جامعی را ارائه می دهند. شما در رویکرد بازاریابی محتوایی خود می توانید با تولید اوراق سفید، در کنار پرداختن به سوالات و نگرانی های مشتریان و ارائه پاسخ های مفصل، خود را به عنوان یک متخصص مطرح سازید.

خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید

می توانید اوراق سفید را پیرامون هر موضوعی که با صنعت کسب وکار شما مرتبط است تدوین کنید. به خصوص در کسب وکارهایی که با حوزه های فنی تر سروکار دارند، اوراق سفید می توانند مفید واقع شوند، چراکه مجالی فراهم می کنند تا موضوعات مورد علاقه مخاطبان به صورت مفصل و جامع بررسی و بحث شوند.

کجاها از اوراق سفید استفاده کنیم: دانلودهای رایگان، بروشورهای برخط، صفحات وب، وب سایت های صنایع.

4- موردپژوهی

موردپژوهی (case study) عبارت است از گزارشی مفصل با محوریت تجربیات فرد یا گروهی خاص که اغلب با تحقیق و ثبت تغییرات در طول زمان همراه است، اما موردپژوهی لزوما ماهیت خشک و فنی ندارد؛ معمولا بسیاری از موردپژوهی ها لحنی محاوره ای و الهام بخش دارند.

با استفاده از موردپژوهی در رویکرد بازاریابی محتوایی خود، به طور دقیق به مشکل گشا بودن محصولات و خدمات خود می پردازید و قادر خواهید بود تجربه مشتریان از کسب وکار خود را برجسته سازید.

کجاها از موردپژوهی استفاده کنیم: پست های مهمان، مطالب وبلاگ، دانلودهای رایگان، صفحات وب، ویدئو، ایمیل، شبکه های اجتماعی.

5. بررسی محصول

وقتی می خواهید محصولی را با هدف بازاریابی محتوایی بررسی کنید، از محصولات خودتان انتخاب نکنید. شاید این طور به نظر برسد که دارید خودتبلیغی و تعریف از خود (self-promotion) می کنید، در صورتی که هدف بازاریابی محتوایی چیز دیگری است.

لذا در عوض محصولات کسب وکارهای مرتبط را بررسی کنید که احتمال می دهید مشتری ایده آل شما به آنها علاقه مند باشد. با نشر وبررسی محصولات مختلف، اطلاعات مفیدی به مخاطبان خود ارائه و میان مشتریان و برند خود اعتمادسازی می کنید. همچنین اصطلاحات جست وجوی (search terms) مرتبط به وب سایت خود اضافه می کنید و مشتریان با جست وجوی برخط راحت تر کسب وکار شما را پیدا می کنند.

کجاها از بررسی محصولات استفاده کنیم: شبکه های اجتماعی، مطالب وبلاگ، صفحات وب، ویدئو.

6- مصاحبه

می توانید با افراد مختلفی مصاحبه انجام دهید، مثلا مشتریان وفادارتان، رهبران صنعت یا کارمندان خودتان. با نشر مصاحبه هم محتوای جالب در اختیار مخاطب قرار می دهید و هم یک جور حس ارتباط شخصی در او ایجاد می کنید.

اگر با یکی از مشتریان مصاحبه می کنید، به خاطر وفاداری شان آنها را پاداش دهید و به آنها نشان دهید که تجارب شان برای شما ارزشمند است. نشر دادن مصاحبه هایی که با کارمندان خودتان انجام شده باشد، به برند شما چهره و داستان شخصی می بخشد. همچنین مصاحبه کردن با رهبران صنعت خودتان باعث گسترش مخاطبان تان شده، بستری در اختیارتان قرار می دهد که شبکه خود را وسیع تر کنید و به شهرت شما می افزاید.

کجاها از مصاحبه استفاده کنیم: ایمیل، مطالب وبلاگ، ویدئو، شبکه های اجتماعی، پست های مهمان.

7- چک لیست

تهیه و تدوین چک لیست ساده است و به سادگی هم می توان آن را بازنشر داد.

چک لیست ها را می توان حول هر موضوعی که به کسب و کار شما یا علایق مشتریان تان مرتبط می شود تدوین کرد. مخصوصا اگر چک لیست شما دستورالعمل های مشخصی به مشتریان تان ارائه کند که منجر به بهبود زندگی آنها بشود یا گرهی از مشکلات شان بگشاید، ارزش آن مضاعف خواهد بود. اگر چک لیست خود را به صورت گرافیکی درست کرده اید، بازنشر آن راحت تر خواهد بود و احتمال اینکه دست به دست بچرخد بیشتر است، پس حتما با درج نام شرکت، آدرس وب سایت و نام کاربری شبکه های اجتماعی خود آن را به نام خود برند بزنید.

کجاها از چک لیست استفاده کنیم: اینفوگرافیک ها، مطالب وبلاگ، صفحات وب، دانلودهای رایگان، ایمیل.

8- تحقیق

با نوشتن شرح یک پژوهش یا نظرسنجی اطلاعات ارزشمندی را که مشتریان تان به آنها علاقه مند هستند به آنان عرضه می دارید، حال چه این پژوهش متعلق به خودتان باشد چه پژوهش فردی دیگر باشد. با نوشتن یا گفت وگو درباره پژوهش های جدید نه تنها خود را به عنوان یک متخصص مطرح می کنید، بلکه اصطلاحات جست وجوی ارزشمندی را به وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود می افزایید و افرادی که به این پژوهش ها علاقه مند هستند به این وسیله قادر خواهند بود شما را پیدا کنند.

در صورتی که خودتان پژوهش را انجام داده اید، می توانید نتایج آن را در مجلات یا رسانه های دیگر انتشار دهید تا برندتان بیشتر در دید قرار بگیرد. اگر پژوهش متعلق به فرد دیگری است، همیشه منبع اصلی را لینک کنید و ارجاع دهید.

کجاها از پژوهش استفاده کنیم: مطالب وبلاگ، پست های مهمان، ویدئو، ایمیل، شبکه های اجتماعی، صفحات وب، بیوی شرکت (company bio)، بیانیه های مطبوعاتی.

9- اخبار صنعت

با نشر اخبار صنعت می توانید در عین حال که تخصص و تناسب تان با صنعت بزرگ تر را به رخ می کشید، روی موضوعات باب روز تمرکز و از کنار آن مخاطب جذب کنید. وقتی اخبار روز را نشر می دهید، به عنوان منبع موثقی مطرح می شوید که مشتریان و سایر دست اندرکاران صنعت می توانند برای کسب اطلاعات به آن مراجعه کنند.

اخبار صنعت می تواند شامل رویدادهای پیش رو یا تغییرات و توسعه هایی باشد که در حوزه مربوط رخ داده است. همچنین می توانید تازه واردان به صنعت را معرفی کنید، مسائل باب روز نوظهور را مطرح کنید، یا اینکه در خصوص تاثیرات سیاست های دولت بر کسب و کار و مشتریان خود صحبت کنید.

کجاها از اخبار صنعت استفاده کنیم: ایمیل، صفحات وب، بیانیه های مطبوعاتی، ویدئو، شبکه های اجتماعی، مطالب وبلاگ.

مطلب مرتبط: ۱۰روش خلاقانه بازاریابی محتوا برای رشد کسب وکارهای کوچک

10- خبرنامه

خبرنامه (newsletter) بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی محتوایی است، چرا که مستقیما به دست گروهی از مشتریان موجود یا بالقوه می رسد که به مطالب عنوان شده در آن علاقه دارند.

از آنجا که خبرنامه در اختیار عموم قرار نمی گیرد، منحصر به فرد جلوه و حس خاص بودن القا می کند. می توانید از این ویژگی کمک بگیرید تا افراد را تشویق به عضویت کنید و با به اشتراک گذاری محتوای اختصاصی و منحصر، اعضا را پاداش دهید. با این کار رابطه ای وفادارانه و توأم با اعتماد با مشترکان خود شکل خواهید داد و همزمان برند خود را در ذهن آنان نهادینه خواهید کرد.

کجاها از خبرنامه استفاده کنیم: ایمیل.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : businessnewsdaily
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WsNcLimI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه