پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

3 راه جهت حفظ اعضای مستعد تیم

5 سال پیش ( 1397/4/1 )
پدیدآورنده : علی اکبری  

به دنبال ابزار سرّی تأسیس یک شرکت عظیم هستید؟ پاسخ اینجاست: 

ارتقای تیم به شکل حرفه ای

استعداد عالی همیشه ماندگار نیست. مردم همواره به دنبال فرصت بزرگ بعدی هستند و اگر به اندازه کافی محتاط نباشید، یک روز از خواب بیدار می شوید و می فهمید تمام افراد عالی تان در شرکت های دیگری مشغول به کار هستند. 

در شرایطی که راه های بسیاری برای رقابت بر سر استعداد عالی وجود دارد، راه حل کلیدی این است که از اتصال و ارتباط افراد با شرکت و هدف آن مطمئن شوید. بهترین راه برای دوام آوردن در جایگاه شرکتی رو به رشد این است که به محض جاگیری در بازار، استعدادها را با ترغیب هدف شرکت (و آینده تیم) در مسیر شغلی ابقا کنید. 

برای انجام این کار، باید بازگشت سرمایه ارتقای کارکنان را به خوبی درک کنید. برای مثال، در شرکت کلوراکس (The Clorox Company)، سرمایه گذاری روی افراد باعث شد تا این کمپانی به انتخاب فهرست بهترین فرصت های شغلی از سوی کارکنان در سال 2017 و در وب سایت گلسدور (Glassdoor) جایگاهی را نصیب خود کند. به نقل از سرپرست ارشد، کریستن مارینر (Kirsten Marriner)، کارکنان به این دلیل ماندگار هستند که شرکت برای رشدشان سرمایه گذاری می کند. 

شرکت کلوراکس برای تربیت رهبران قدرتمندی که در مشاغل خود معنا بیابند، برنامه هایی را با کارکردهای ویژه و منحصر ارائه داده و توأم با آن آموزش های میان بُعدی را نیز فراهم کرده است. هدف از این کار آموختن مهارت های ارزشمند رهبری به مردم است؛ مهارت هایی که به واسطه آنها، حوزه تأثیر و سودمندی خویش را ارتقا دهند. 

افزون بر این و براساس تحقیقی که انستیتوی کار با تحلیل 34000 مصاحبه خروجی ترتیب داد، مشخص شد ارتقای شغلی دلیل اصلی کارکنان برای خروج از موقعیت های کاری شان است. شایان ذکر است این فاکتور نسبت به رفتار مدیریتی و توازن زندگی و کار برتری داشت. گزارش ابقای کارکنان نیز در سال 2017 بیان کرد میانگین هزینه خروج از کار تحمیل شده بر دوش کارفرمایان در کشور ایالات متحده، به ازای هر فرد، برابر با 15000 دلار است. 

هرچند آماده کردن کارکنان در مسیر موفقیت توأم با ایجاد فرصت های رشد مهارت هایشان، زمان بر و هزینه بر است، اما با این حال بهترین لطفی است که می توانید در حق کارکنان خود و ارتقای فرهنگ سازمانی تان انجام دهید. با ایجاد فرصت، به رشد کارکنان خود کمک و با آنها پیوندهای شخصی برقرار می کنید تا شاهد پیشرفت کسب و کار و کارکنان خود باشید. 

سرمایه گذاری روی سرمایه های نیازمند آموزش

ما در گروه رسانه ای هاوک (Hawke Media) کارمندی داریم که بیش از سه سال همراه مان بوده است. او باهوش و پرتلاش و وجودش مساعد بود. اما یک مشکل وجود داشت؛ زمانی که برای بار اول به مصاحبه شغلی آمد، همچون دختران نوجوان عادی صحبت می کرد. 

درنهایت به او گفتم از آنچه به نظر می رسد باهوش تر است. نکته جالب این است که خود او هم این را می دانست. ما به او چند کتاب دادیم، او را به کنفرانس های بین المللی فرستادیم و با کمک پشتیبان پاسخگویی تلفنی که با وی صحبت می کرد، نحوه برقراری ارتباطش را ارتقا دادیم. در طول شش یا هفت ماه، هیچ کس نمی توانست بگوید که او روزی همچون دختران معمول کالیفرنیا صحبت می کرده است. 

همیشه افراد باهوشی وجود دارند که کمتر غربال شده اند یا این که مهارت های ضعیف تری دارند. اما اگر بتوانید آنها را شناسایی و فرصت ارتقا را همراه با اهداف حرفه ای برایشان فراهم کنید، زندگی آنها را بهبود بخشیده و شرکت خود را نیز تقویت کرده اید. 

مطلب مرتبط: چگونه افراد بااستعداد تیم کاری خود را حفظ کنیم

پیکربندی فرصت های ارتقای حرفه ای

ارتقای حرفه ای همواره ارزش سرمایه گذاری را دارد، به خصوص زمانی که افراد را به رویدادهای مدیریتی، سمینارها و امثالهم می فرستید. حتی اگر این نیروها از شرکت شما خارج شوند، به نفع شما صحبت می کنند و به همه می گویند شرکت تان برای کارکردن جای فوق العاده ای است. 

هرگز نمی توانید به روشی همه جانبه وابسته بمانید. هنگامی که برای شرکت تان ارتقای حرفه ای را درنظر می گیرید، باید توسعه و ارتقا را در فرهنگ سازمانی و افراد نهادینه کنید. در اینجا سه راه حل پیشنهادی ارائه شده است. 

1- به جای آمار و ارقام، بر صلاحیت ها تمرکز کنید 

می دانم، تمرکز نکردن بر آمار و ارقام دیوانگی ست. اما نکته اینجاست که تمرکز بیش از حد بر اعداد و ارقام باعث می شود شرکت تان مملو از نیروهایی شود که دائماً به دنبال شانه خالی کردن هستند و صرفاً به انجام وظایف پایه ای خود بسنده می کنند. نگاهی به کمپانی اوبر (Uber) بیندازید؛ رفتار و اصول رهبری شرکت ضعیف است و در رویه های کسب وکار از فقدان خودکنترلی رنج می برد. 

درعوض، چند متغیر آماری کلیدی مهم را در نظر بگیرید و عمده تمرکز خود را بر مقادیر انتزاعی بگمارید که نتیجه بخش هستند. با نوشتن گزارش های سه ماهه، مقادیر عینی همچون نرخ سودمندی و رشد بازدهی مشتری را مورد توجه قرار می دهیم. اما درحقیقت تمرکز اصلی بر میزان صلاحیت و بر مبنای مقیاس چهار نقطه ای استوار است. 

به این مسئله واقف هستید؟ چقدر؟ هر روز به منظور ارتقا چه کارهایی انجام می دهید؟ آیا از این عادت های منفی خودداری می کنید؟ صلاحیت ها درطول زمان، به موفقیت عینی که انتظارش را داریم، منتج می شوند. 

2- آموزش های شغلی را بر مبنایی روزمره تعریف کنید 

مانند هر مسئله دیگری، استمرار کلید موفقیت است. برای این که بتوانید بگویید بر مسئله ای خاص تمرکز دارید، باید به صورت مستمر در انجام آن تلاش کنید. منتظر درخواست کمک افراد نباشید، فرصت ها را ایجاد و افراد را برای دستیابی به این فرصت ها تشویق کنید. 

ما هر جمعه، برنامه های آموزشی و ارتقایی با نام هاوک یو (Hawke U) برگزار می کنیم. این جلسات آموزشی برای بیش از 100 نفر ارائه می شوند. از همین رو و مانند همیشه، به جای ارتقای پرسنلیِ متمرکز، فرصتی برای ارتقای جمعی همه افراد فراهم می شود. افزون بر این، جلسات تمام تیم را درگیر می کنند. براساس تحقیقات ریپل (Rypple)، 20درصد از کارمندان مورد سنجش قرار گرفتند و مشخص شد ارتقای شغلی و آموزش مشوق خوبی است که افراد را مشغول نگه می دارد. 

در مورد این موضوع بیش ازحد فکر نکنید. افراد، خود مسئول ارتقای شخصی شان هستند. به تازگی، آموزش های روز جمعه در شرکت ما، بر راه اندازی نرم افزار مدیریت پروژه متمرکز شده است. نکته حائز اهمیت این است که مرتباً بر ارتقای کارمندان خود سرمایه گذاری و این برنامه ها را متناسب با افراد انتخاب کنید. 

3- کارکنان خود را تقویت کنید 

در انتهای روز، افراد خود مسئول ارتقای شخصی شان هستند. کارمندان تان را درجهت شناسایی منابع ارتقایی شان تشویق کنید و سپس اقدامی صورت دهید. شرکت بیوتکنولوژی سیاتل ژنتیک در این زمینه بسیار موفق بوده است. این شرکت برنامه های آموزشی همه جانبه ای ارائه کرده است و بر آموزش میدانی کارکنان خود تأکید دارد. 

هرگاه فرصتی در جهت ارتقا فراهم باشد، من با فرض بر این که این توسعه و ارتقا معنا داشته باشد، با روی باز از آن استقبال می کنم و سرمایه گذاری لازم را صورت می دهم. اگر کارکنان ما تمامی چیزهایی را که نیاز دارند در دسترس بیابند، احساس ارزش بیشتری می کنند و موجب پیشرفت هرچه بیشتر کسب وکار می شوند. ما معمولاً هزینه های مرتبط با کنفرانس، سمینارها، پادکست و برنامه های آموزشی آنلاین را متقبل می شویم. می خواهید به کنسرت بروید تا احساس ارزش بیشتری کنید؟ بسیار خب، جزییات طرح تان را بیان و اگر بتوانید مرا متقاعد کنید، هزینه لازم را برای آن پرداخت خواهم کرد. 

در جایگاه یک رهبر یا مدیر، می توانید برنامه های آموزشی را به روش های مختلفی پیاده کنید. باید ارتقای حرفه ای را به شکلی اجرا کرد که برای شرکت و افراد سودمند باشد. انجام این کار کسب وکارتان را بیش از پیش رقابتی و درجهت ایجاد فرهنگ سازمانی پشتیبان برمبنای پرسنل و رشد حرفه ای، کمک شایانی می کند. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NZYpsJRc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه