جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر در پروفایل لینکدین تان خود را فردی خلاق، باتجربه و دارای خصلت های رهبری معرفی کرده اید، بد نیست بدانید که شما تنها نیستید.

در حقیقت در بین 500 میلیون پروفایل لینکدین، اکثر کاربران عینا همین توصیف ها را استفاده کرده اند.

لینکدین در ماه مارس 2018 فهرستی منتشر کرد از 10 «کلمه باب روز» (Buzzwords) که بیشترین دفعات استفاده در پروفایل های کاربران را داشته اند. با نگاهی به این فهرست می بینیم کلماتی مثل «ماهر، مشتاق یا باانگیزه» آنقدر زیاد استفاده شده که شاید تأثیر معکوسی در ذهن کارفرمایان ایجاد کنند.

امروزه که متقاضیان باید بر سر فرصت های شغلی محدود بجنگند، دیگر برای تکمیل پروفایل لینکیدن نمی توان فقط به انتخاب دقیق کلمات برای توصیف خود و ردیف کردن مهارت ها بسنده کرد.

کمرون کلارک، فارغ التحصیل مدرسه حقوق هاروارد (Harvard Law School) و مشاور پذیرش رشته حقوق، می گوید: «نسل هزاره که در تارک یک انقلاب در حوزه فناوری متولد شده، در دانشگاه و از مشاوران شغلی روش های قدیمی و بی اثر را یاد می گیرد، سپس آن روش ها را در صنعت کاریابی که مدام در حال تکامل است اعمال می کند.»

همچنان شاهدیم که از تمام ظرفیت کاربردی لینکدین در پایه ریزی شغلی و ارتباط گیری استفاده نمی شود. بیزنس نیوز دیلی (Business News Daily) با چند متخصص صحبتی داشته تا پیشنهادهای آنان را برای متمایز کردن پروفایل لینکدین و افزایش شانس استخدام جویا شود.

مطلب مرتبط:چگونه به شیوه مؤثر از لینکدین بهره بگیریم؟

حکایت خودتان را بگویید

لینکدین برای بسیاری حکم یک رزومه آنلاین را دارد و همان چیزهایی را که در رزومه مکتوب خود قید کرده اند اینجا هم کپی می کنند، اما لینکدین بیشتر از اینها کارایی دارد. از این همه فضایی که در اختیار شماست چه استفاده ای می توان کرد؟
از سرصفحه (Headline) خود شروع کنید. ببینید چطور می توانید خود را به بهترین نحو معرفی کنید. شما مجاز هستید در 120 کاراکتر حرف خود را بزنید، پس با دقت این قسمت را پر کنید. اگر عنوان شغلی خاصی مدنظر دارید، حتما مشخص کنید که به دنبال آن عنوان هستید و در حال حاضر در این عنوان مشغول به کار نیستید. وقتی پروفایل شما در نتایج جست وجو نشان داده می شود، کاربران معمولا فقط با نظر به سرصفحه و عکس شما درباره شما قضاوت می کنند.

قدم بعدی نوشتن خلاصه (Summary) است. هر حرفی که در خصوص انگیزه ها و تمایزات شخصی خود برای گفتن دارید، باید همین جا بزنید. بخش خلاصه مختص همین دست اطلاعات است. سعی کنید از ضمیر اول شخص استفاده کنید تا صمیمی تر، منحصر و متشخص جلوه کنید.

کلی دانوون، مدیر شرکت منابع انسانی کلی دانوون و همکاران (Kelly Donovan & Associates)، می گوید: «خلاصه لینکدین خود را با معرفی خود به عنوان یک رهبر نتیجه گرا شروع نکنید.»

با یک جست وجوی ساده در لینکدین خواهید دید که 514990 نفر از این اصطلاح در پروفایل خود استفاده کرده اند. با تغییراتی که طی سال گذشته در چینش پروفایل های لینکدین صورت گرفت، فقط سه خط اول خلاصه شما نمایش داده می شود و کاربران برای دیدن بقیه آن باید ‏روی گزینه «Show more» کلیک کنند. پس سه خط اول خلاصه باید خواننده را جذب کند تا ادامه آن را هم بخواند.

تجارب خود را کامل وارد کنید

لینکدین شما باید روایتی از علایق حرفه ای و آکادمیک شما ارائه دهد. می توانید به طور گسترده از تجارب گذشته خود بنویسید و جزییات و توضیحات مرتبط را که معمولا نمی شود در یک رزومه دو صفحه ای آورد، اینجا ذکر کنید.

وقتی درباره دوره های کارآموزی خود می نویسید، روی آن مهارت ها و دستاوردهایی تمرکز کنید که مستقیما با موقعیت های شغلی آینده مرتبط هستند.

کلارک می گوید: «پروفایل لینکدین مجالی به متقاضی می دهد تا حکایت خود را تعریف کند و شرح دهد چرا این دوره کارآموزی را انتخاب کرده بوده و به چه درد برنامه های شغلی آینده او خواهد خورد و در خصوص سایر تجارب مرتبط که شاید نتواند در رزومه خود بیاورد صحبت کند.»

همچنین باید جزییات فعالیت های آکادمیک خود را نیز اضافه کنید. می توانید فایل های رسانه ای در پروفایل لینکدین خود بارگذاری کنید و مهارت های خود را مستقیما با آنها به نمایش بگذارید. از ارائه های کلاسی، مقالات پژوهشی و سایر تکالیف آکادمیک خود به عنوان نمونه کار استفاده کنید، مخصوصا اگر تازه دارید وارد بازار کار می شوید و نمونه کار زیادی برای عرضه ندارید.

اگر خودتان چیزی تولید نمی کنید، مطالب مرتبط گردآوری کنید

پس از اینکه شخصیت حرفه ای خود را تثبیت و محدوده تخصص و حوزه های مورد علاقه خود را مشخص کردید، شروع کنید به پست گذاشتن. ترجیحا چند بار در طول هفته کاری به طور منظم پست به روز کنید. بنا به گفته مرلین سنتیستیبن (Marilyn V. Santiesteban)، معاون خدمات شغلی مدرسه بوش در دانشگاه تگزاس ای اند ان (The Bush School at Texas A & M)، امروزه در عصر کارداری به سر می بریم.

او می گوید: «لینکدین تابلوی اعلانات نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی است و مهم ترین چیز در شبکه های اجتماعی هم تعامل است.»

سازمان ها و رهبران صنعت را دنبال کنید و پست های آنها را به همراه نظر خودتان بازنشر دهید تا ارزش کارتان بیشتر شود. از این طریق به کارفرمایان و همکاران تان نشان می دهید که به مسیر شغلی تان علاقه دارید و از آن آگاه هستید.

لینکدین شما حکم نمایه کاری شما را دارد که برای همه قابل مشاهده است. اگر پروفایل تان را سال ها پیش ساخته اید و دیگر حتی سمتش هم نرفته اید، کارگزینان نگاهی به آن نخواهند انداخت.

سنتیستیبن پیشنهاد می دهد که «با به روزرسانی مشخصات شغلی و مهارت های خود نشان دهید که همواره مهارت های جدید یاد می گیرید و از عهده وظایف پیچیده تر بر می آیید.

مطلب مرتبط: لینکدین فرصتی برای مدیریت کسب‌و‌کارهای کوچک

رقبای خود را بشناسید

بعد از اینکه پروفایل تان را مرتبط با حرفه خود به روز کردید چه؟

لیندا پوفال، مشاور شرکت خصوصی ارتباطات راهبردی (Strategic Communications, LLC)، در کلاس های مدیریت کسب و کار و بازاریابی خود به دانش آموزان توصیه می کند با استفاده از اصول رایج بازاریابی به تکمیل پروفایل لینکدین خود بپردازند. مهم ترین این اصول، شناسایی و مقایسه رقبا است.

لینکدین به دانش آموزان، بازاریابان و کارگزینان این قابلیت را می دهد که افراد را بر اساس معیارهای مشخص جست وجو کنند. یک متقاضی کار می تواند با استفاده از این قابلیت، افرادی را که در محدوده جغرافیایی خود از سابقه و مدارک لازم برای رقابت با او برخوردارند، شناسایی کند. وقتی رقبا را شناسایی کردید، پروفایل آنها را بررسی کنید تا ببینید خود را چگونه معرفی کرده اند.

پوفال پیشنهاد می دهد دنبال خلاهای موجود در پروفایل آنها بگردید که می تواند مجالی برای شما باشد تا خود را در آن زمینه ها مطرح کنید. سعی کنید خود را در حوزه های متمایز و در عین حال مخاطب پسند مطرح کنید.

رقبای خود را بشناسید و بهتر از آنها باشید. روایت خود را بسازید و تجارب خود را عرضه کنید، چرا که لینکدین در حقیقت یک شبکه اجتماعی است که می تواند تبدیل به یک نمایه کاری قدرتمند و مؤثر بشود.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qmvaRS8D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه