جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

4 راهکار برای فرهنگ همکاری و تعامل را در شرکت

5 سال پیش ( 1397/5/4 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : جان استوکر  

تصور بیشتر افراد در رابطه با ایجاد یا ارتقای یک فرهنگ در سازمان این است که باید دست به اقداماتی بزرگ زد. با این حال واقعیت این است که نباید تنها به این دست از اقدامات توجه نشان داد. درواقع برخی از اقدامات کوچک نیز می تواند تاثیر به مراتب بیشتری داشته باشد. این موضوع در حالی است که این دست از اقدامات به زمان و صرف هزینه کمتری نیاز داشته و گزینه مقرون به صرفه تری محسوب می شوند.

بدون شک تحت این شرایط در صورتی که شما اقدامی نادرست را صورت دهید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. از الزامات در این رابطه این است که توجه ویژه ای را معطوف کارمندان خود گردانید. اگرچه تصمیم گیرنده اصلی در شرکت شما هستید، با این حال پیاده ساختن یک فرهنگ و رعایت قواعد آن نیازمند همکاری تمامی افراد شرکت است. در همین راستا و در ادامه به بررسی چهار راهکار موجود در راستای ایجاد یا ارتقای فرهنگ همکاری و تعامل در شرکت، خواهیم پرداخت.

1- چشم اندازی درست را ترسیم کنید

اشتباه بزرگ تقریبا اغلب شرکت ها این است که تنها دستورات را به کارمندان ابلاغ و از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری می کنند. اگرچه کارمندان برای انجام کارها به استخدام شرکت در می آیند، با این حال در صورتی که علت و هدف خواسته شما و تاثیر آن روی شرکت را بدانند، بدون شک با انگیزه بیشتری کار خود را آغاز خواهند کرد. نتایج تحقیقات در این رابطه نشان می دهد که این موضوع رابطه مستقیمی روی افزایش سطح راندمان کارمندان داشته و به همین خاطر انجام این کار کاملا ضروری به نظر می رسد.

مطلب مرتبط:چرا همکاری خلاقیت را کاهش می دهد؟

نکته ای که در این بخش لازم است تا به آن توجه کنید این است که ارائه توضیحات برای تمامی کارمندان کاری زمان بر خواهد بود. تحت این شرایط در صورتی که چشم اندازی دقیق و درست را ترسیم کرده باشید، به راحتی حتی خود کارمندان نیز می توانند تشخیص دهند که وظیفه آنها همسو با کدام سیاست و هدف شرکت است. این موضوع به شرکت شما فضایی را خواهد بخشید که کارمندان نیز در آن تمایل به تعامل بیشتری با سایرین خواهند داشت. علت اهمیت این موضوع از آن جهت است که شرکت ها نیاز به فعالیت تیمی داشته و الزام مهم در این رابطه درجه بالای تعامل و همدلی است.

2- صبور باشید

این موضوع که یک فرهنگ بتواند جای مناسب خود را در شرکت پیدا کند، امری زمان بر خواهد بود. اگرچه عملکرد خوب شما می تواند در کوتاه تر شدن زمان آن تاثیر بسزایی داشته باشد، با این حال این موضوع تنها در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که شما در این رابطه صوبر باشید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که برخی از افراد با عملکرد عجولانه خود روند عادی اقدامات را مختل کرده و تحت این شرایط تمامی اقدامات صورت گرفته بی نتیجه می مانند. از جمله موانع جدی در رابطه با فرهنگ تعامل تردید افراد در به اشتراک گذاشتن دانسته ها و نظرات خود است. توجه داشته باشید که مدیریت در تمامی شرکت ها بهترین الگوهای موجود محسوب می شوند. به همین خاطر بهتر است تا خود در این زمینه حضوری فعال داشته و با این اقدام دیگران را نیز ترغیب به پیروی از خود کنید

3- شنونده خوبی باشید

اگرچه برخی افراد در رابطه به پست مدیریت بر این باور هستند که تنها پشت میز نشستن و مدیریت کارها کافی است، با این حال واقعیت این است که این جایگاه از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و اقدامات متعددی نیاز دارد. به همین خاطر است که به آن قلب تپنده شرکت گفته می شود. در این رابطه توجه داشته باشید که تعامل بر پایه ارتباط دوطرفه شکل می گیرد. در این رابطه در موارد متعددی مشاهده شده است که مدیران خود را به عنوان تنها فرد سخنران معرفی کرده و این موضوع زمینه ساز تعامل نخواهد شد.

به همین دلیل توصیه می شود تا همواره فضا را برای صحبت سایرین فراهم آورده و به حرف های آنها به خوبی گوش دهید. این موضوع که همواره در کنار شما کاغذ و قلم وجود داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد تا موارد قابل توجه را یادداشت کنید و مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید که کارمندان به علت ساعات متعددی که در شرکت می گذرانند ممکن است از مسائلی با خبر باشند یا با آن مواجه شوند که شما از آن کاملا بی خبر هستید. به همین دلیل نباید این اقدام را تنها در راستای افزایش تعامل تلقی کرد.

مطلب مرتبط: با کارکنان خود در تعامل باشید

4- کار گروهی را مورد توجه قرار دهید و از اقدامات مثبت سایرین تجلیل به عمل آورید

بدون شک هنگامی که کارها بین چند نفر به خوبی تقسیم شود، سرعت و دقت انجام کار افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال این موضوع باید با نظارت مستقیم شما همراه باشد تا زمینه بروز اخلاف از بین رود. درواقع در کار گروهی دیگر نباید خود را برتر از سایرین تصور کنید و لازم است برای تمامی افراد تیم احترام قائل شوید. همچنین کارمندان در صورتی که اقدامات آنها به خوبی دیده شود و مورد تجلیل قرار گیرند، تمایل بیشتری به انجام کارهای همسو با فرهنگ تعامل شرکت خواهند داشت. به همین دلیل حتی از یک تشکر ساده نیز غافل نشوید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qVTEh1Le
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه