یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی بحث از رسانه های اجتماعی و محتوا در میان باشد، من دوست دارم که کاملا به روز باشم. با وجود تغییر روزافزون نمای اجتماعی، لازم است که به طور مداوم نقش دانش آموز را ایفا کرده و به دنبال یافتن افرادی باشیم که محتوای آنها از دیگران متفاوت است تا از آنها آموخته و پیروی کنیم. «علاقه مند بودن به جای جالب بودن» به این معناست که من از فرصت های موجود در جهت یادگیری از افراد پرنفوذ رسانه های اجتماعی استفاده می کنم که این کار به من اجازه می دهد از اصولی که آنها در رسانه های اجتماعی به کار می برند بهره مند شوم تا حضور آنلاین خود را تقویت کنم.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

من معمولا به اعضای تیم خودم درباره محتواهای رسانه های اجتماعی که بیش از همه از آنها لذت می برند مشاوره می دهم. این گونه بود که با الیوت رابینسون، کارآفرین جوان و اپراتور حساب کاربری dunk که بیش از 2 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد آشنا شدم. الیوت اجتماع عظیمی را بر مبنای نوع خاص محتوای بسکتبالی خود ایجاد کرده است. استعداد او در ایجادچنین اجتماعاتی حتی توجه گری واینرچاک را که ستاره ای در حوضه کارآفرینی است جلب کرد و او از رابینسون خواست که در گسترش حساب های رسانه های اجتماعی او به او یاری رساند و نتیجه کار این بود که بیش از یک میلیون فالوور جدید در سطح پلتفرم های واینرچاک حضور پیدا کردند.

من خواهان این بودم که بدانم چه چیزی اجتماع dunk را اینقدر ویژه می سازد. بنابراین با رابینسون تماس گرفتم تا نظر او را درباره دو شاخصه کلیدی که از نظر من برای ایجاد یک اجتماع فعال روی رسانه های اجتماعی ضروری هستند بپرسم: محتوا و مشارکت.

مطلب مرتبط:چطور یک محتوای رسانه اجتماعی سودمند را اداره کنید؟

محتوا هنوز هم حرف اول را می زند

امروزه بهترین استراتژیست های رسانه های اجتماعی بر متراکم سازی محتوا روی پلتفرم های خود تمرکز دارند. آنها نام های تجاری خود را از طریق مشارکت با دیگران و استفاده از محتوای خود ارتقا می دهند در عین اینکه سعی می کنند هزینه های عملیاتی و تولیدی را به حداقل ممکن برسانند. هرچه در رسانه های اجتماعی نام شما به برتری نزدیک تر شود، در ازای تقریبا هیچ هزینه ای قادر خواهید بود کاربرانی را پیدا کنید که حاضر هستند با یکدیگر به فعالیت بپردازند. این ترفند به شما این امکان را می دهد که محتوای ارزشمند را روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود متراکم سازی کنید و از فرآیند های ایجاد محتوا که به هدررفت زمان و پول می انجامند اجتناب به عمل آورید.

به گفته رابینسون، اضافه کردن شوخ طبعی و تغییر محتوای دیگران به صورتی که به آن رنگ و بوی متفاوتی دهد، به پست های شما هویت داده و فرصت نمایانگر ساختن هویت شخص شما را می دهد که این خود مخاطب را به سمت شما خواهد کشاند. شما باید یک فرکانس خاص، یعنی ترکیبی از حقیقت و آگاهی را پیدا کنید که دیگران با آن احساس همخوانی داشته باشند. این موضوع برای هر شخصیت عمومی نکته ای کلیدی است که به طور خاص در زمینه رسانه های اجتماعی صدق می کند.

وقتی صحبت از محتوا در میان است، حتما نیروی خلاقیت خود را به کار بیندازید. همان طور که رابینسون راهنمایی می کند، «چیزهایی را روی صفحه خود قرار دهید که مخاطب خواهان دیدن آنهاست به جای اینکه سعی در ارضای ترجیحات شخصی خود داشته باشید.»

اصالت و احساسات موجب ایجاد ارتباطات بهتری خواهند شد

یک جنبه مهم از موفقیت در زمینه رسانه های اجتماعی این است که با افرادی که محتوای شما را تماشا کرده، می خوانند و به آن گوش می دهند، روابطی قوی داشته باشید. به همین دلیل است که من سعی می کنم تقریبا به هرکسی که با محتوای من کنشی دارد پاسخگو باشم، چه روی فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب.

متخصصان این زمینه، مانند رابینسون، پیشنهاد می کنند که از طریق ایجاد پست های مداوم که 100درصد به خود شما تعلق دارند، با مخاطبان خود روابطی طولانی مدت ایجاد کنید. محتوای با اصالت به مخاطبان بینشی به درون زندگی (و ذهن) شما می دهد که این خود در ایجاد ارتباطی قوی تر به شما یاری خواهد رساند.

احساسات ابزار دیگری است که بسیاری از استراتژیست های رسانه های اجتماعی از آن بهره مند می شوند. بهترین صفحات موجود در رسانه های اجتماعی از کشش احساسی برای ایجاد ارتباط میان خود و مخاطب استفاده می کنند. من در محتوای خودم تمام تلاشم را می کنم تا مشکلات رایجی را که مخاطبانم با آنها دست و پنجه نرم می کنند مورد بحث قرار داده و حل کنم، برای مثال اینکه خطاب کلمه «نه» قرار گرفته باشند یا حس خجالت را تجربه کرده باشند، این به آنها ارزشی ارائه می کند که شاید جاهای دیگر وجود نداشته باشد.

این روزها تمرکز زیادی بر منفی بودن معطوف است، اما اگر شاخصه هایی همچون شوخ طبعی، هیجان یا امید را به محتوای خود اضافه کنید، جذابیت بیشتری برای اجتماع مخاطب خود ایجاد خواهید کرد.

نقش مشارکت ها

متخصصان رسانه های اجتماعی مانند رابینسون قادرند از طریق اهرم قرار دادن شهرت و موفقیت اینترنتی خود با دیگر تولید کنندگان مستعد محتوا مشارکت کنند و به آن ادامه دهند. هرچند، رابینسون به این موضوع اشاره می کند که نیاز است حق اولیه محتوای دیگران را داشته باشید، زیرا کسب درآمد از طریق محتوای اصیل آسان تر است.

مطلب مرتبط:توصیه هایی برای اجتماعی کردن کسب و کارها / نقش شبکه های اجتماعی در سال 1396

این استراتژی که بر مبنای ادغام تعداد زیادی از محتواهای ارزشمند و خاص است، به کاربران قدرت این را می دهد که در قالب یک صفحه رسانه ای ویژه و یگانه فعالیت کرده و پررنگ شده و شکوفا شوند. به همین دلیل است که من از نام تجاری خود استفاده می کنم تا با شخصیت های کلیدی فعال در زمینه های ورزش، کسب و کار و انگیزش ارتباط برقرار کنم تا با مشارکت یکدیگر روی محتوای نو کار کنیم.

یکی از بهترین فرصت های مشارکتی اخیر من در زمینه رسانه های اجتماعی فرصت کار با صفحه motivation_mondays روی اینستاگرام بود. من روی اینستاگرام لایو به همراه صاحب این صفحه مصاحبه ای انجام دادم و به سوال هایی درباره الهام گرفتن و انگیزش که مخاطبان این صفحه پرسیده بودند پاسخ دادم. با این کار نه تنها به motivation_mondays در جهت ایجاد محتوای اصیل و فوق العاده یاری رساندم، بلکه محتواهایی را برای به اشتراک گذاری روی صفحه خودم پیدا کردم و در طول این فرآیند مخاطبان جدید زیادی را به صفحه خودم جذب کردم.

این گونه تبادلات که برای هر دو جانب منفعت به همراه دارند عصاره اجتماع هستند. مشارکت یعنی ارائه و دریافت ارزش!

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ncu10LCh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه