چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آخرین باری که یک پیام بازرگانی را بخاطر آوردید، چه زمانی بود؟ آیا این آگهی محصول را به شکلی جدی معرفی کرده بود یا اینکه قدری طنز در آن دیده می شد، یا شاید حتی لبخند را بر لبان تان آورده باشد.

اکثر تحقیقات در حوزه بازاریابی استفاده از طنز در تبلیغات را تایید می کنند. ولی با این حال برخی از اساتید اهل فن اعتقاد دارند که طنز موجب حواس پرتی می شود. دلیل بسیار ساده است، تقریبا غیرممکن است که چیز خنده داری را فراموش کنیم، خصوصا اگر یک کاریکاتور باشد.

پس چرا صاحبان مشاغل و کسب وکارهای کوچک از کارتون و کاریکاتورهای بیشتری در تبلیغات و آگهی های خود استفاده نمی کنند؟ شاید نمی خواهند خود را با گفتن یک لطیفه بد یا بی مزه به خطر بیندازند، که این مساله قابل درک است. با این همه می توان کارتون و کاریکاتورهایی خلق کرد که به کسی توهین نکند. یا شاید کارتون های موجود، با پیام بازاریابی و یا برند اکثر بازاریابان همخوانی نداشته باشد. این مساله را می توان با ساختن کارتون های سلیقه ای اصلاح کرد. اما این کار هم هزینه بر است و البته از کجا می توانید یک نقاش یا کاریکاتوریست خوب پیدا کنید؟ ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید، اما پیش از آن باید متوجه شوید که چرا این کار ارزشش را دارد.

بنا بر نظر کاریکاتوریست و بازاریاب مشهور، استو هاینکه، استفاده از کارتون ها در تبلیغات دیجیتال تاثیر قابل ملاحضه ای بر نرخ پاسخگویی دارد. او به زمانی اشاره می کند که شرکت Sandler Training به استفاده کردن از کارتون و کاریکاتور رو آورد. ارتقا پاسخ گویی به میزان 100 درصد و بازگشت سرمایه برابر با 8000 درصد بود، که این آمار بسیار تاثیرگذار بود. تمام کسب و کارهای کوچک نتایجی مشابه نخواهند گرفت، اما چه کسی افزایش نرخ پاسخگویی را حتی به مقدار 20 درصد دوست ندارد؟

مطلب مرتبط:تاثیر طنز در تبلیغات / به مشتریان خود فرصت خندیدن بدهیم

چه چیزی واقعا خنده دار است؟

تنها یک عنوان و نمایه ساده برای تعریف کارکرد یک کارتون وجود دارد. هنگامی که به یک کارتون دسترسی می یابید، چگونگی تطابق آن با سه دسته بندی زیر را بررسی کنید.

1. آیا ممکن است توهین آمیز به نظر برسد؟ احساسات مخاطب را تحریک نکنید و از شوخی هایی که امکان جدی شدن و ورود به مسائل تراژدیک را دارند، دوری کنید. این مساله می تواند منجر به نتایج برعکس شود. علاوه بر این، از شوخی های سیاسی، مذهبی، نژادی، قومیتی، جنسی و جنسیتی خودداری کنید. توهین به افراد با لطیفه هایی از این دست هم می تواند بی مزه باشد و هم برندتان را متوجه آسیب کند.

2.آیا از برندتان پشتیبانی می کند؟ شوخی های کارتونی هرگز نباید به برندتان آسیب برساند. کارتون و کاریکاتور را به عنوان راهی برای افزایش مزایای محصولات و خدمات خود ببینید. بگذارید که این کارتون ها مزایا و منافع مذکور را همراه با طنز بیان کنند. و درواقع طنز متوجه مسائل و مشکلات موجود باشد، و نه متوجه مشتریان و محصولات.

3. آیا سرگرم کننده است؟ اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، طنزی را خلق می کنید که واقعا خنده دار باشد. اما در اکثر مواقع توانایی ایجاد چیزی را خواهید داشت که حداقل سرگرم کننده و بامزه باشد. مادامی که کار خود را به این شکل انجام می دهید، راه را اشتباه نرفته اید.

از کجا می توان یک کارتون خوب پیدا کرد

شما می توانید کاریکاتوریست های باتجربه ای را برای ساختن کارتون های تجاری در وب سایت هایی مانند upwork.com و guru.com پیدا کنید. هنگامی که از این وب سایت ها استفاده می کنید، نیازهای خود را همراه با پارامترهای بودجه ای تان تعریف نمایید. کارتونیست ها، نمونه هایی را به شما نشان می دهند و توصیه های لازم را اعلام می کنند؛ با این اوصاف فرصت خواهید داشت تا با هنرمندان بالفعل مصاحبه کنید.

هنگامی که یک کارتونیست را انتخاب می کنید، معمولا با آنها به صورت دورکار فعالیت می کنید و این روند تا زمانی ادامه می یابد که پروژه با رضایت شما تمام شود. قیمت یک کارتون می تواند بین 25 تا 50 دلار باشد و می توان از آن برای مقاصد برندینگ مختلف استفاده کرد.

هنگامی که با یک کارتونیست تجاری کار می کنید، توصیف روشنی از برند و بازارتان ارائه کنید؛ بگذارید کارتونیست تان نقطه تمایز کسب و کار شما از رقبای تان را به خوبی متوجه شود. علاوه بر این، فهرستی از نکات مهمی که مزایای محصولات و خدمات تان را نشان می دهد، برای کارتونیست مدنظرتان تعریف کنید.

هنگامی که دو یا سه کارتون داشته باشید، می توانید با توجه به مقاصدتان، نحوه کارکرد آنها را مشخص کنید. باید آنها را به چند نفر نشان دهید و واکنش شان را ببینید. اگر این افراد لبخند زدند و خندیدند، و توام با آن محصول تان را شناسایی کردند، می توان نتیجه گرفت که برای انتشارشان آماده هستید.

بخندید تا دنیا به روی تان بخندد

هنگامی که از یک کارتون در تبلیغات و آگهی های خود استفاده می کنید، توجهات و علایق مخاطب را به خود جلب می کنید. من مزایای محصول و خدمات را به گونه ای به اشتراک می گذارم که به خاطر بماند و بامزه باشد، و در نهایت مخاطب و یا خواننده را درگیر کند. اضافه کردن شوخی و طنز لبخند را به لبتان می آورد و موجب سودآوری تان می شود.

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GO38vXaQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه