پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برخورد با کارکنان یکی از بزرگ ترین چالش های امروز است که هر شرکتی تلاش می کند از پس آن برآید. چه چیز یا چیزهایی کارکنان را خوشحال می کند؟ چه چیزی موجب ماندن آنها می شود؟ و ما در جایگاه مدیر، کارآفرین و یا همکار چه کاری می توانیم در این رابطه انجام دهیم؟

هفته گذشته جامعه مدیریت منابع انسانی گزارشی را منتشر کرد که بر طبق آن «رفتار محترمانه با تمام کارکنان» اولین فاکتور رضایت شغلی در نظر گرفته شده بود. پس از آن «اعتماد بین کارکنان و مدیران ارشدشان» در رتبه دوم قرار داشت. ببینید چه ایده ساده و جذابی برای یک چالش معمول و همه گیر ارائه شده است.

این بدان معناست که فارغ از تمام فوت و فن های مدیریتی، درست رفتارکردن با یکدیگر چیزی است که واقعا اهمیت دارد. چه خودتان صاحب یک شرکت باشید یا اینکه در بخشی از یک شرکت در حال رشد فعالیت داشته باشید، ایجاد فرهنگ سازمانی مبتنی بر احترام و اعتماد باید اولویتی اساسی باشد.

1- به حرف های یکدیگر گوش دهید

ارتباط، قلب روابط انسانی است و این مسئله در مورد ارتباط با همکاران تان هم صدق می کند. مکالمات خود را با گوش دادن به حرف های طرف مقابل خود شروع کرده و فضایی را فراهم کنید که از بیان ایده های خود احساس راحتی کنند. این پروسه ممتد است که باید هر ساله تحقیقاتی میدانی را به خود اختصاص دهید. بازخوردهای عادی و مستمر کارمندان خود را گردآوری کرده و سعی کنید که تمام اشکال بازخوردها در آن وجود داشته باشد.

هرگاه فرصت را مناسب دیدید، گروه های تمرکزی و جلسات حضوری دو نفره ترتیب دهید، چراکه این فعالیت ها میزان مشارکت در مکالمات و گفت وگوها را ارتقا می بخشد. گاهی اوقات بهترین بازخوردها از همین مکالمات غیررسمی حاصل می شوند، چراکه در این شرایط مرز و محدوده های رسمی ای وجود ندارد.

2- به کارمندان خود نشان دهید که مسائل برای تان اهمیت دارند

همانطور که وقتی با کسی صحبت می کنید، سری تکان می دهید تا به مخاطب خود بفهمانید به حرف هایش گوش می دهید، بایستی با انتشار یافته های حاصل از بازخوردهای کارمندان، این اطمینان را در آنها ایجاد کنید که شنونده خوبی برای حرف های شان هستید.

من طی یک نمونه مطالعاتی، با صدها شرکت مصاحبه کردم و در نهایت مشخص شد که اگر با نهایت حسن نیت ممکن در زمینه گردآوری بازخوردهای مختلف تلاش کنید و در نهایت با این اطلاعات جدید، کاری صورت ندهید، نتایج معکوسی خواهید گرفت. کارمندان می خواهند مطمئن باشند که صدای شان به گوش کسی می رسد. اگر نمی توانید اصلاحاتی که مد نظر آنان است را ایجاد کنید، حداقل دلیلش را برای شان توضیح دهید. این کار وحشتناک است، اما وقتی کار خود را با این درجه از شفافیت انجام می دهید، همه چیز برای ایجاد یک فرهنگ مبتنی بر احترام و اعتماد آماده می شود.

مطلب مرتبط:10 راه برای کسب احترام کارکنان به عنوان یک مدیر جوان

3- به همدیگر کمک کنید

افرادی که به یکدیگر احترام می گذارند، به هم کمک می کنند. آنها در جایگاه همکار و انسان همدیگر را حمایت می کنند. این مسئله نه تنها موجب غنی تر شدن روابط کارمندان در محل کار می شود، بلکه با وجود فرهنگ حمایت و پشتیبانی، کارمندان از کمک خواستن ترسی نخواهند داشت. این مسئله در نهایت موجب افزایش آسایش و راحتی همگان شده و میزان بهره وری شغلی شان را بهبود می بخشد.

4- افراد را به اینکه خودشان باشند، تشویق کنید

رویدادهای تیم سازی در شرکت من CultureIQ که یک شرکت فراهم کننده نرم افزارهای مدیریت فرهنگی است، شامل فعالیت هایی نظیر کوه نوردی و فعالیت های رقابتی محلی می شود. نکته مشترک بین تمام این رویدادهای مختلف این است که تیم پشت تمام این اتفاقات است.

ما هر ماه طرح ریزی رویدادهای فرهنگی را به یکی دیگر از اعضای تیم واگذار می کنیم، پس با این اوصاف هر یک از کارمندان این فرصت را خواهد یافت تا شخصیت خود را روی میز بیاورد. نه تنها طی این رویداد همدیگر را بهتر می شناسیم بلکه با پیشبرد روند چیزهای تازه ای را در مورد هر یک از کارمندان می فهمیم. کوه نوردی، فعالیت باب میل هر کسی نیست، اما گویای عشق و علاقه مدیر تولید ما نسبت به فعالیت های بیرونی است و ما در کنار هم می توانیم به آن احترام بگذاریم. دفعه بعدی که خود را در برخورد با کارمندان تان گرفتار دیدید، به خاطر داشته باشید که راه حل تمام این مشکلات دو چیز بسیار ساده است: احترام و اعتماد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LvJxSz2R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه