پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه در مواجهه با بازاریابی جهانی محتوا مشکل حادی وجود دارد: اشباع. بازاریابی محتوا اگر به درستی انجام شود، به شدت تاثیرگذار، مقرون به صرفه و سودآور است، اما با وجود رقابت شدید و تولیدکنندگان بسیار زیاد محتوا، جاماندن در این عرصه رقابتی بسیار آسان است.

براساس گزارشات، تنها یک چهارم محتوایی که تولید می شود، به اشتراک گذاشته شده و لینک های جانبی را به خود جلب می کند، این بدان معناست که سه چهارم محتواهایی که تولید می شوند، اساسا بی ارزش هستند و نمی توانند خواسته های برند مورد نظر را تامین کنند. با افزایش شدت رقابت و ارتقای سلیقه مصرف کنندگان، این شکاف کیفیتی موجود در عرصه محتوا بیش از پیش رشد می کند.

پس عامل تمایز مقالات موفق از مقالات ناموفق چیست؟ با بررسی این سوال، نهایتا به هفت عنصر زیر می رسیم:

1- یک موضوع ناب

این مورد، اساسی است و می توان گفت نسبت به تمام عناصر دیگر، ضرورت بیشتری دارد. اگر در مورد موضوعی که پیش از این بارها در موردش نوشته شده، مطلبی انتشار دهید که دربردارنده هیچ نکته تازه ای نباشد، هیچ کس آن را نخواهد خواند.

مطلب مرتبط:بازاریابی محتوایی چیست؟

اگر می خواهید بهترین باشید، باید چیزی را بگویید که کس دیگری تا به حال نگفته باشد. اگر احساس فشار می کنید و یا صنعت و بازار کارتان زمینه لازم را برای ارائه موضوعات جدید ندارد، پس مطالبی که قبلا اشاره شده است را به شکلی متفاوت و گیرا بیان کنید. توجه داشته باشید که این مطلب جدید حاوی اطلاعاتی موثر باشد. برای مثال می توانید بررسی های تازه ای را در مورد یک پروسه قدیمی پیشنهاد کنید یا اینکه نقطه نظرات موجود در مورد یک موضوع محبوب را دسته بندی کنید.

2- یک فرضیه سودمند

انتخاب کردن یک موضوع ناب شروع خوبی است، اما آیا این موضوع برای مردم اهمیت دارد؟ سودمند است؟ کارکردی است؟ ارزشمند است؟

اگر این طور نباشد، مطلب تان خوانده نمی شود و کسی آن را به اشتراک نخواهد گذاشت. موفق ترین اشکال محتوا، آنهایی هستند که به واقع به مردم کمک می کنند؛ مشخصا بهترین انتخاب ها، پست های آموزشی هستند، اما به این دسته بندی ها محدود نشوید.

حتی پست هایی که دربردارنده اعلام نظرات، بررسی و مرور و پرسش و پاسخ هستند نیز می توانند سودمند باشند. خودتان چند بار تا به حال برای کسب اطلاعات مورد نیاز، این دست اطلاعات را جست وجو کرده اید؟

3- تحقیقات منسجم

همواره سعی کنید که پست های تحقیقاتی را در بین مقالات تان داشته باشید. مردم ناخواسته به محتوایی که برایش تحقیق شده است، اعتماد می کنند. بهترین کار ممکن این است که تحقیق خود را با یک پرسشنامه و یا نمونه مطالعاتی همراه کنید. این مساله موجب افزایش و ارتقای اصالت مقاله تان می شود و می تواند ارزش بیشتری را برای مردم تامین کند.

اما از آنجایی که همیشه این کار ممکن و مقرون به صرفه نیست، گزینه مناسب بعدی، تحقیقات ثانویه هستند. یعنی اینکه ببینید مردم پیش از این، در مورد این موضوع چه چیزی گفته اند. می توانید برای پشتیبانی از نظرات خویش از اطلاعات بیرونی استفاده کنید.

4-جزییات مختصر

توجه داشته باشید که من تا اینجا هیچ اشاره ای به طول مقاله نکرده ام. تعداد کلمات مقاله به اندازه جزییاتی که در آن ذکر می کنید، اهمیت ندارد. نکته حائز اهمیت بعدی نسبت محتوای سودمند به محتوای فضاپرکن است.

نمونه اول درخصوص جزییات خام و نمونه دوم درخصوص مفید بودن آن است. هرچه جزییات بیشتری را در پست تان لحاظ کنید، به آن ارزش بیشتری می دهید و هرچه مقاله تان مختصرتر باشد، نسبت ارزش به کلمه ای که برای مخاطب خود فراهم می کنید بالاتر است. برای اینکه محتوای موفقی داشته باشید، باید هر دو المان را با هم داشته باشید.

5- ندایی به یاد ماندنی

صرفا محض پرکردن صفحات، مطلب ننویسید. ندایی به یاد ماندنی را در محتوای تان تزریق کنید، که این ندا می تواند شخصیت برندتان باشد که به شکلی جذاب به اطلاع مخاطب می رسد. یکی از نمونه های ندای به یاد ماندنی، محتواهای تیم اوربان از شرکت WaitButWhy است. او به همراه مطالب خویش نقاشی های خودش را هم منتشر می کند.

اگر تا به حال ندای مخصوص برندتان را ایجاد نکرده اید، تمام جنبه های برجسته برندتان را با هم ترکیب کرده و ندای به خصوص برند خودتان را ایجاد کنید. در این قسمت باید داده های آماری خود را هم مد نظر داشته باشید، چیزی که یک پسر نوجوان می خواهد مشابه با چیزی که یک زن میانسال انتظار دارد، نیست.

6- فرمت بندی مناسب

شاید فرمت بندی در ظاهر کم اهمیت جلوه کند، اما بیش از چیزی که فکرش را می کنید، مهم است. بسیاری از خوانندگان آنلاین به پست ها نگاهی انداخته و بدون خواندن حتی یک کلمه نظرات خود را در مورد آن شکل می دهند.

اگر محتوای شما فقط حاوی متن بوده و به شکلی ستونی نگاشته شده باشد، آنها صفحه تان را ترک خواهند کرد. حال اگر متن تان دارای بخش بندی، عنوان، شماره گذاری، تصویر و ویدئو باشد، احتمال خوانده شدن و اشتراک گذاری آن بیشتر خواهد بود. مطمئن شوید که مقاله تان از لحاظ زیبایی شناسی خوشایند است.

مطلب مرتبط:بازاریابی محتوا به روش حرفه ای ها / ۵کاری که بازاریابان محتوایی موفق انجام می دهند

7- امکان اشتراک گذاری

بهترین راه برای موفقیت یک محتوا این است که به اشتراک گذاشته شود و بهترین راه برای انجام این کار قرار دادن جنبه های احساسی است که افراد را برای اشتراک گذاری آن با دوستان و خانواده شان تشویق نماید. این بارقه احساسی می تواند به شکل طنز، سورپرایز، هیجان و یا حتی ترس باشد. هرچه برانگیختی احساسی شدیدتر باشد، احتمال اشتراک گذاری آن بیشتر است.

اگر بتوانید به طور پیوسته محتوایی را تولید کنید که تمام این عناصر را در بر داشته باشد، در مواجهه با شکاف کیفی موجود در زمینه تولید محتوا هیچ مشکلی نخواهید داشت. هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، فضای اینترنتی بیشتری را تصاحب کرده، ترافیک بیشتری به دست می آورید و بیشتر دیده می شوید، اما به خاطر داشته باشید که همیشه کیفیت در اولویت است.

روزگار محتوای صفحه پرکن به پایان رسیده است و اگر می خواهید در زمینه بازاریابی محتوا موفق باشید، باید خود را به تولید محتوای باکیفیت متعهد کنید.

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XrixAwlM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه