پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید فکر کنید که تنها شرکت های بزرگی که بودجه های کلان دارند می توانند ویدیوگرافر، تولیدکننده محتوا و ویراستار داشته باشند، تا روزانه برایشان محتواهای بسیاری را تهیه کنند. اما موضوع این نیست. حتی استارت آپ های کوچک هم می توانند با صرف روزانه چند ساعت از وقت شان و تولید محتوای باکیفیت، مثلا وبلاگ، به شرکت های رسانه ای بدل شوند. 

در دنیای پرهیاهوی اینترنت باید بتوانید توجه ها را به خود جلب کرده و مورد توجه باقی بمانید، تا در نهایت این توجهات را به فرآیند فروش منتهی کنید. تولید محتوا صرفا یک فرآیند اطلاع رسانی نیست، بلکه موجب می شود تا مصرف کنندگان کسب وکارتان را دنبال کرده و در طول زمان دوباره به شما رجوع کنند. هرچه به تعداد دفعات بیشتری به شما رجوع کنند، احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر خواهد بود.

اینجاست که اهمیت تبدیل شدن به یک شرکت رسانه ای آشکار می شود. بیایید نگاهی به استراتژی های موجود برای تبدیل کسب وکارتان به شرکت رسانه ای انداخته و اهمیت و الزام این موضوع را بررسی کنیم.

محتوای آموزشی و یا سرگرم کننده تولید کنید

البته که اولین قدم برای تبدیل کسب وکارتان به یک شرکت رسانه ای، تولید محتوا است. بایستی محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان تان ارزش فراهم کند. فرقی نمی کند که محتوای تان آموزشی باشد و یا سرگرم کننده، یا ترکیبی از هردو، بهرحال باید برای مردم دلیلی مبنی بر ارزشمند بودن محتوای تان ارائه کنید.

یکی از آسان ترین راه ها برای کسب وکارهای کوچکی که قصد تولید محتوا دارند، راه اندازی وبلاگ است. اگر برای مخاطبان خود اطلاعات سودمندی را فراهم کنید، مرتبا به وب سایت تان مراجعه می کنند تا جدیدترین مطالب تان را بخوانند.

یکی دیگر از راه های موثر برای روایت داستان کسب وکارتان، استفاده از ویدیو است. مردم موجودات بصری ای هستند و ویدیو یکی از بهترین اشکال محتوا در پهنه وب است. دیگر نیازی به تجهیزات عریض و طویل نیست. امروزه هرکسی با تلفن همراه هوشمند و یک اکانت در یوتیوب می تواند ویدیوهای باکیفیتی را تولید کند. از شرکت خود و نحوه کارکرد آن یک ویدیوی پشت صحنه بسازید یا اینکه می توانید مستقیما جلوی دوربین رفته و نکاتی را در خصوص کسب و کار ارائه کنید.

فرقی نمی کند که از چه ابزاری استفاده کنید، تولید محتوا موجبات برقراری ارتباط مردم با برندتان را فراهم می کند، که با این کار احتمال مشتری شدن شان افزایش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط:راه اندازی کسب و کار

محتوای خود را از طریق کانال های متعددی به اشتراک بگذارید

یکی از بزرگترین اشکالات این است که محتوای مدنظرتان را روی وب سایت تان منتشر کرده و آن را به حال خود رها کنید. با این کار تعداد بازدید به حدی که مطلوب شماست، نزدیک نخواهد بود. محتوای تولیدی خود را ارتقا داده و آن را از طریق کانال های متعددی به اشتراک بگذارید تا تعداد مخاطبان بیشتری بدان دسترسی پیدا کنند. 

این روزها گل سرسبد ابزارهای بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی هستند. هربار که محتوایی را تولید می کنید، آن را از طریق پلتفرم های مختلف چندین بار به اشتراک بگذارید. از فهرست ایمیل خود برای ارتقای محتواهای جدید استفاده کنید. در حقیقت، مشترکان شما باید اولین نفراتی باشند که به محتواهای جدید دسترسی پیدا می کنند، چرا که احتمال اینکه این مطالب را منتشر کنند بسیار زیاد است. 

اشتراک گذاری محتوای تان را متوقف نکنید. همچنین می توانید محتوای دیگر منابع را به اشتراک گذاشته تا هم به خوانندگان تان منفعت برسانید، و هم حوزه دسترسی خود را وسعت ببخشید. 

استمرار داشته باشید

اگر به صورت نامرتب و غیرمستمر مطالب خود را به اشتراک بگذارید، به نتیجه خاصی نخواهید رسید. اگر خوانندگان شما عادت داشته باشند که هر هفته مطالب جدیدتان را دنبال کنند، و شما چیزی برای ارائه نداشته باشید، قید وب سایت تان را خواهند زد.

طبق یک برنامه مشخص تولید محتوا کنید، تا مخاطبان تان بدانند چه موقع به دنبال مطالب جدید بوده و ناامید نشوند. اگر نمی توانید بصورت روزانه تولید محتوا داشته باشید، فقط کافی است که برنامه ریزی مشخص و منسجمی داشته باشید و به آن عمل کنید، برای مثال می توانید هر سه شنبه و یا دوشنبه هرماه مطالب خود را منتشر کنید. موفق ترین شرکت ها نسبت به استمرار و پیوستگی مطالب شان سخت گیر هستند و برای مخاطبان خود به صورت مرتب محتوایی تولید می کنند که آنها می توانند به آن متکی باشند.

گری وینرچوک اعتقاد دارد که اگر داستان کسب وکارتان را روایت نکنید، درواقع وجود ندارید. در پهنه اینترنت محتواهای مصرفی به وفور یافت می شوند. برای اینکه بتوانید با شرکت های دیگر رقابت کرده و از آنها پیشی بگیرید، باید کسب و کار خود را به یک شرکت رسانه ای تبدیل کنید. تولید محتوا نباید به قصد پرکردن خبرنامه رسانه های اجتماعی باشد، بلکه راهی است برای رشد و توسعه کسب و کار، دستیابی به مخاطبان بیشتر، ارتباط و مشارکت با کاربران و ارتقای گفتگوها.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gnNMKB3w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه