8 راه هوشمندانه برای استفاده از شبکه های اجتماعی جهت یافتن ایده های تجاری جدید - فرصت امروز

پنج شنبه, 08 شهریور 1397 - 16:03

شبکه های اجتماعی تنها یک سرگرمی ساده نیستند. این پلتفرم ها می توانند به شما در یافتن شغل، تبلیغ محصولات و گفت وگو با رابطان ارزشمند کمک کنند. شما حتی می توانید ایده های تجاری خود را از این شبکه ها به دست آورید.

ما 8 راه هوشمندانه به شما معرفی خواهیم کرد تا به جای جست وجوی بی هدف در فیس بوک و توییتر، از این فضا برای کسب ایده های تجاری جدید استفاده کنید.

1. جست وجوی سوالات و پرسش ها در ساب ردیت (Subreddit)

چنانچه به دنبال ایده ساخت یک تکنولوژی یا ارائه خدمات جدیدی هستید، به بخش اخبار و سرگرمی سایت ردیت (Reddit) رفته و ساب ردیت ها (بخش هایی که هر یک به یک دسته بندی خاص تعلق دارند) را جست وجو کنید. به خصوص افرادی که به دنبال ایده های تجاری جدید هستند باید حتما به ویژگی «هرچه که می خواهی از من بپرس» (Ask Me Anything) توجه داشته باشند، زیرا می توانند با استفاده از این قابلیت سوال خود را از متخصصان و افراد مشهور بپرسند و ایده های جالب و بسیار خوبی برای شروع یک کسب و کار کوچک و یا متوسط به دست آورند.

2. به بخش نظرات پینترست (Pintrest) توجه کنید

چنانچه در شناسایی یا خلق یک محصول عالی و کاربردی استعداد دارید، حتما یک حساب پینترست داشته باشید. این وب سایت تصویرمحور هر روز با ارائه تصاویر جالب و خلاقانه به شما در خلق ایده های تجاری جدید و استثنایی کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط:موفقیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

گیل الیور (Gail Oliver)، مشاور و بلاگر بازاریابی گیرا(Attention Getting Marketing)، چنین می گوید: «به نظر من پینترست در میان تمام شبکه های اجتماعی، بهترین شبکه برای آشنایی با الگوهای جذاب و پرطرفدار آینده است.» تعداد زیادی از ایده های عروسی، دکوراسیون منزل و لباس در پینترست به شهرت و محبوبیت رسیدند.

کاربران این وب سایت می توانند بدون آگاه شدن سایر کاربران به بررسی نظرات بپردازند و با سلایق افراد آشنا شوند. به گفته الیور، معمولا کاربران به بخش نظرات توجهی نخواهند کرد، در حالی که میزان خلاقیت و ایده در این بخش گاهی حتی از برخی شبکه های اجتماعی نیز بالاتر است!

به گفته الیور: «تمام افراد به بخش نظرات دسترسی خواهند داشت و شما می توانید ایده های بسیار خوبی به دست آورید.»
پینترست اخیرا قابلیت استفاده از هشتگ بر روی پین ها را به وب سایت خود اضافه کرده است و این خبر خوبی برای افرادی خواهد بود که به دنبال شروع یک تجارت هستند. البته صاحبان کسب و کار نیز می توانند از این قابلیت به نفع خود استفاده کنند. شما هم اکنون می توانید با استفاده از هشتگ در نوار جست وجو بلافاصله به پین های مرتبط دست یابید. شاید تنها یک پین باعث خلق یک ایده فوق العاده شود!

3. اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی گمنام را شناسایی کنید

منابع بعدی ایده های بکر و استثنایی، شبکه های اجتماعی موبایلی گمنام و فروشگاه های مجازی اجتماعی هستند. چنانچه به موبایل و اپلیکیشن علاقه ندارید، به یک یا چند وب سایت ناشناخته مراجعه کنید.

الیور معتقد است: «وب سایت های اجتماعی مانند وانلو (Wanelo) یک فروشگاه و فروم بین المللی آنلاین و لاورلی (Loverly) فروشگاه وسایل عروسی برای شناسایی فرصت های تجاری مناسب تر هستند، زیرا کاربران و مردم می توانند میزان رضایت و نارضایتی خود از یک محصول یا خدمات را از طریق سیستم «لایک» اعلام کنند و نیازی به خواندن تمام نظرات نیز نخواهید داشت.»

4. رقبا را زیر نظر داشته باشید

یک راه عالی برای کسب ایده های تجاری جدید، بررسی مخفیانه فعالیت شرکت های بزرگ یا سایر رقبا در شبکه های اجتماعی است.

به گفته متیو رایشر (Matthew Reischer)، مدیرعامل لیگال ادوایس دات کام (LegalAdvice.com): کلید دستیابی به ایده های جدید در شبکه های اجتماعی و پیشرفت، بررسی رقبا است.

هنگامی که از میزان رضایت مشتریان و نحوه فعالیت رقبا آگاه شوید، درک بهتری از الگوهای حاکم به دست خواهید آورد و می توانید با بررسی دقیق به ایده های بسیار خوبی دست پیدا کنید.

محتوای رقبای خود را بخوانید و با طرح های آن ها آشنا شوید. به فعالیت رقبا توجه کنید تا درک خوبی از اکوسیستم بازار و صنعت به دست آورید.

5. به انتقادات توجه داشته باشید

شبکه های اجتماعی محل انتقاد از محصولات و خدمات هستند. گرچه شاید خواندن انتقادات و اعتراضات چندان لذتبخش نباشد، ولی چنانچه تمام افراد از یک مورد خاص انتقاد می کنند باید دست به کار شوید.

به نظر دین شودا(Dayne Shuda)، مدیرعامل گوست بلاگ رایترز (Ghost Blog Writers): مردم همیشه از خواسته های خود آگاه نیستند، ولی کاملا می دانند که از چه چیزی متنفر خواهند بود. یک نشانه خوب برای کارفرما، شناسایی موردی است که همه از آن انتقاد می کنند. شبکه های اجتماعی این قدرت بزرگ را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نیکی براو (Nicky Brau)، بنیانگذار لباس های نیدل (Nidel Dresses)، پیشنهاد می کند که به راه حل مشکلات نیز توجه داشته باشید: می توانید با جست وجو در فروم، از مشکلات بزرگ یک صنعت آگاه شوید. این یک فرصت بسیار عالی برای خلق یک راه حل مناسب و تسخیر بازار است.

6. به الگوها توجه کنید

هنگام جست وجو در شبکه های اجتماعی به دنبال الگوهای محبوب و پرطرفدار باشید. هنگامی که لیلیا کریمی(Lilia Karimi)، بنیانگذار ودول (Wedwell)، در اینترنت به دنبال ایده های عروسی بود، متوجه شد که اکثر شرکت های حاضر در این صنعت به جای تمرکز بر سلامت روحی و روانی عروس و داماد، به دنبال ارائه برنامه های متنوع و پرخرج عروسی و کاهش وزن هستند! پس بلافاصله دست به کار شد و با ایجاد یک شرکت این خلأ بزرگ را برطرف ساخت: «من پیشنهاد می کنم که مردم به اخبار و تصاویر دقت داشته باشند و موارد الهام بخش را به خاطر بسپارند و اگر با چنین مواردی مواجه نشدید، زمان ارائه ایده و ایجاد یک تغییر بزرگ است.

مطلب مرتبط:مروری بر شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن در ایران

7. به دنبال هشتگ ها و کلمات کلیدی باشید

باروآ (Barua) معتقد است که ابتدا باید به دنبال هشتگ ها و کلمات کلیدی مرتبط با ایده و علاقه خود باشید.

به نظر دبورا سویینی (Deborah Sweeney)، مدیرعامل مای کورپوریشن (MyCorporation): هشتگ های کلیدی مرتبط با صنعت خود را در اینستاگرام دنبال کنید. با این کار با الگوهای حاکم بر بازار هدف خود آشنا شده و به الگوهای جدیدی نیز دست پیدا خواهید کرد.

8. در گروه های فیس بوکی عضو شوید

گروه های فیس بوک معدن طلای بازاریابان و صاحبان کسب و کار هستند. در چند گروه مرتبط با صنعت خود عضو شوید و گفت وگوها را زیر نظر بگیرید.

افراد فعال در این گروه ها ایده های بسیار خوبی در اختیار شما قرار خواهند داد. هنگام اعتراض نیز به نکات کلیدی توجه کنید و به دنبال راه حل باشید. همچنین محصولات محبوب و پرطرفدار را نیز نادیده نگیرید.

گروه های بزرگ فیس بوکی معمولا شامل مصرف کنندگان احتمالی و رقبا می شوند و شما باید به حرف ها و نظرات هر دو طرف توجه داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی