شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

من از ژانویه درگیر چالش ها هستم. یوگا، دراز نشست، شنا، پیاده روی، تنها تعدادی از چالش ها بودند و هم اکنون در حال انجام چالش بارفیکس هستم!

من نتیجه این چالش ها را در بدن خود مشاهده کردم. هیچ یک از این چالش های روزانه طولانی نیستند ولی تاثیر مثبتی بر سلامتی خواهند داشت.

سپس فکری به ذهنم رسید: یک چالش 4 هفته ای برای صاحبان کسب و کارهای کوچک چطور خواهد بود؟ این ایده کاملا بکر بود و من یک چالش ایجاد کردم.

هدف من با این چالش، کمک به تقویت تمرکز در این چهار زمینه است:

1. بهره وری و پردازش

2. بازاریابی و فروش

3. تکنولوژی

4. استراتژی رشد.

مدت هر چالش پنج روز در هفته خواهد بود. شما آخر هفته ها استراحت خواهید کرد! به خود فشار وارد نکنید و راحت باشید. تجارت شما با این تعطیلی دو روزه نابود نخواهد شد.

مطلب مرتبط:سه اصل کلیدی برای رشد کسب و کار

1. هفته اول: بهره وری و پردازش

ما صاحبان کسب و کارهای کوچک گاهی با تمام قدرت کار می کنیم و هیچ زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص نمی دهیم. این هفته من از شما می خواهم به مواردی که زمان زیادی از شما می گیرند توجه کنید و آن ها را، در صورت امکان، کمی ساده تر کنید.

روز اول: لیستی از تمام فعالیت های روزانه خود و زمان انجام هر یک تهیه کنید. تمام فعالیت ها از قبیل پاسخ به ایمیل، طراحی پروپوزال، به روزرسانی شبکه های اجتماعی، کار بر روی پروژه ها و حتی سفارش اقلام مورد نیاز دفتر را لحاظ کنید. احتمالا از زمان انجام این فعالیت ها شگفت زده خواهید شد.

روز 2 و 3: یک ساعت را به ثبت مراحل انجام فعالیت های زمان بر اختصاص دهید. برای مثال، چنانچه اکانت های خود را چندین بار در هفته بروز رسانی می کنید، لیست بدین ترتیب خواهد بود:

گام 1: ورود به شبکه مجازی (وارد کردن نام کاربری و رمز عبور).

گام 2: مرور منشن ها و پاسخ به آن ها.

گام 3: تنظیم زمان به روزرسانی های توییتر و فیس بوک برای هفته جاری.

گام 4: دنبال کردن x نفر در توییتر.

چنانچه کار زیادی داشته باشید، این کار حدودا 2روز زمان خواهد برد.

روز 4: یک فعالیت کم اهمیت را به تعویق بیندازید. چه کاری را انتخاب خواهید کرد؟ چنانچه کارمندی ندارید، زمانی را به استخدام یک مشاور و کسب اطلاعات اختصاص دهید.

روز 5: وظایف را روی تقویم ثبت کنید. این کار اهمیت بسیاری خواهد داشت. تحقیقات نشان می دهند هنگامی که کاری را به دلیل انجام کار دیگری متوقف می کنید و پس از پایان کار دوم مجددا به انجام کار اول مشغول می شوید، حدود 25دقیقه از تمرکز کافی برخوردار نخواهید بود. در اتاق را ببندید، موبایل خود را خاموش کنید و فقط تمرکز کنید.

بین کار کمی استراحت کنید. هنگامی که چند کار را به صورت همزمان انجام می دهید مغز استراحتی نخواهد داشت. کمی قدم بزنید یا قهوه بنوشید و پس از استراحت بازگردید.

هفته 2: بازاریابی و فروش

متاسفانه صاحبان کسب و کارهای کوچک به یک یا دو دلیل به بازاریابی توجهی ندارند: یا زمان کافی برای چنین کار ندارند (و احساس می کنند که سرمایه کافی برای استخدام مشاور را نخواهند داشت) یا تجارت به سود رسیده و تصور می کنند که به آن نیازی نخواهند داشت. هیچ یک بهانه مناسبی نیست!

روز 6: به آمار وب سایت خود توجه کنید تا با کانال های پرسود بازاریابی و کسب ترافیک آشنا شوید. چنانچه هیچ یک عملکرد مناسبی ندارند آن ها را رها کنید. همچنین به موارد مناسب توجه داشته باشید و در صورت لزوم تلاش خود را در آن زمینه ها دو برابر کنید.

روز 7: یک کانال بازاریابی جدید و کاملا نو پیدا کنید. شاید اینستاگرام گزینه مناسبی باشد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها نیز انتخاب خوبی خواهند بود. این روش جدید را به مدت سه ماه ادامه دهید و سپس مجددا آمار را بررسی کنید.

روز 8: یک تقویم محتوا داشته باشید و در آن محتوای پست های وب سایت و به روزرسانی های اجتماعی را ثبت کنید. چنانچه تبلیغی دارید آن ها را نیز یادداشت و محتوا را ایجاد کنید..

روز 9: زمان کمتری را به مدیریت شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. به روزرسانی ها را در یک دفترچه ثبت کنید. وب سایت هایی مانند فیس بوک امکان تنظیم زمان به روزرسانی را در اختیار شما قرار خواهند داد. به این ترتیب برنامه دقیق و منظمی خواهید داشت و می توانید در طول هفته و در عرض یک ساعت تمام آن ها را عملی سازید.

روز 10: چند ساعت را به نگارش پست های جدید وب سایت اختصاص دهید. این راهی عالی برای اولویت بندی بازاریابی محتواست. هنگامی که از پیش برنامه ریزی می کنید، تضمین خواهید کرد که هیچ مانعی بر سر راه انتشار منظم محتوای شما قرار نخواهد گرفت.

هفته 3: تکنولوژی

اپ ها و ابزارهای متعددی برای مدیریت کسب و کارهای کوچک وجود دارد، ولی شما هرگز آن ها را بررسی و آزمایش نکرده اید. این هفته به این کار اختصاص خواهد داشت.

روز 11: تنها یک اپ یا برنامه برای افزایش بهره وری کار خود پیدا کنید ( به وظایف زمان بر برای انتخاب برنامه توجه داشته باشید). برنامه احتمالا به یکی از این حوزه ها تعلق خواهد داشت:

• نرم افزار حسابداری

• مدیریت شبکه های اجتماعی

• مدیریت روابط عمومی

• نرم افزار موجودی

روز 12 و 13: یک ساعت در روز را به آشنایی با نرم افزار اختصاص دهید. استفاده از یک نرم افزار بدون درک گزینه ها و امکانات آن ممکن نخواهد بود. آیا تسلط بر این برنامه باعث صرفه جویی در زمان شما خواهد شد؟ آیا سرمایه گذاری بر روی آن کار عاقلانه ای است؟ چطور به رشد شرکت شما کمک خواهد کرد؟

مطلب مرتبط:کسب و کار کوچک خود را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل کنید

روز 14: این کار را برای سایر ابزارهای موجود نیز تکرار کنید ولی حساس نباشید. برای مثال من می دانم که نر م افزار حسابداری شرکتم دارای قابلیت هایی است که من هیچ اطلاعی از آن ها ندارم. پس زمانی را به این کار اختصاص می دهم.
روز 15: نرم افزارها و اپ های مفید را خریداری کنید. چنانچه سرمایه کافی در اختیار ندارید، سعی کنید با افزایش فروش سرمایه لازم را به دست آورید. این نرم افزارها به شدت مفید و موثر خواهند بود.

هفته 4: استراتژی رشد

به قول مایکل گربر(Michael Gerber): ما صاحبان کسب و کارهای کوچک در شرکت کار خواهیم کرد، نه بر روی آن! این یعنی گاهی از موارد موثر بر رشد شرکت کاملا غافل می شویم. پس این هفته به تصویر بزرگ تر توجه خواهیم داشت.

روز 16: به طرح تجاری خود توجه کنید. در دستیابی به اهداف یادداشت شده تا چه اندازه موفق بودید؟

در صورت لزوم به روزرسانی کنید.

روز 17: یک ساعت به این سوال فکر کنید: دوست دارید که تجارت شما در 5 یا 10 سال آینده در چه جایگاهی قرار داشته باشد؟

روز 18: لیست هدفی برای چشم انداز 5 یا 10 ساله خود طراحی کنید. زیر هر هدف لیستی از فعالیت های لازم جهت دستیابی به آن داشته باشید و سپس آن فعالیت ها را با یک ضرب الاجل در تقویم ثبت کنید.

روز 19: چنانچه 10 هزار دلار داشتید، چطور آن را در راستای رشد شرکت سرمایه گذاری می کردید؟ اولویت شما چیست؟ شاید به تقویت بازاریابی یا استخدام کارمند نیاز دارید؟ این فعالیت موارد مهم را آشکار خواهد ساخت. همچنین شاید متوجه شوید که برای رشد تجارت خود به وام نیاز دارید.

روز 20: استراحت کنید! شما در این ماه به سختی برای منظم سازی اهداف و اولویت های شرکت خود کار کردید. با این حال، از اهمیت استراحت غافل نشوید. به مغز خود فرصت استراحت دهید. من ایده های خلاقانه ای برای استراحت دارم و در نتیجه روزهای تعطیل نیز باعث رشد تجارتم خواهند شد!

در پایان، خودخواه نباشید و نتایج این چالش چهار هفته ای را در اختیار سایر همکاران خود نیز قرار دهید.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RJnKBLZh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه