دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گاهی اوقات در دنیای کسب و کار با ارزش ترین درس ها را باید از بدترین معلمان آموخت. ما از شش کارآفرین پرسیدیم، بهترین چیزی که از یک رئیس بد آموختید، چه بوده است؟

1- مشارکت عمومی

«یکی از رئیسان اسبق، به شدت رویکرد سلسله مراتبی داشت و از همکاری و مشارکت پشتیبانی نمی کرد. همه افراد مستقیما به خود او گزارش می دادند و جلسات درون دپارتمانی کاملا ممنوع بود. این بدان معنا بود که تنها رئیس مان به نمایه کلی دسترسی داشت و ما فرصت های موجود برای همکاری و مشارکت را از دست می دادیم. امروزه یکی از اولویت های اساسی شرکت مان برگزاری جلسات تیمی مرتب است، که این جلسات میزان هماهنگی و مشارکت اعضای تیم را افزایش داده و برهم کنش های روزمره را بهبود می بخشد.» - ملیسا بیگز بردلی، موسس و مدیرعامل شرکت Indagare

مطلب مرتبط: 10 نکته برای رشد کسب و کار های کوچک (ویدئو)

2- آسیب پذیر باشید

«از بروز احساسات خود واهمه نداشته باشید! من در شرکت مک کینزی برای کسی کار می کردم که شخصیت فوق العاده ای داشت اما به واقع مدیری افتضاح بود چرا که احساساتش را سرکوب می کرد. بعد از شکست در یکی از جلسات با مشتریان، دیگر تیم از موقعیت خود هیچ اطلاعی نداشت. این اتفاق پر از کشمکش، تعجب آور و ناامیدکننده بود. نشان دادن احساسات می تواند به بروز احساس از طرف دیگر اعضای تیم کمک کرده و در نهایت به ایجاد اعتماد منتج شود و به کارمندان ثابت کند که تنها نیستند. این رویه نسبت به خونسرد بودن پیام واضح تری را مخابره می کند» - لئو وانگ، موسس و مدیرعامل Buffy

3- کمک بخواهید

«من برای شخصی کار می کردم که هرگز به کارمندان باسابقه کمک نمی کرد حتی اگر کار خودش هم تمام شده بود. - وی خیلی راحت وسایلش را جمع می کرد و محل کارش را ترک می نمود. اکنون هرگاه که کار خودم سبک باشد از کارمندانم می پرسم که آیا به کمک نیاز دارند یا نه. این کار موجب ایجاد فرهنگ سازمانی ای شد که روحیه کار تیمی را تقویت کرده و نمود سلسله مراتبی آن را کاهش داد.» - آدام تیچانر، موسس و مدیرعامل Camp No Counselors

4-همچون یک گروه حرکت کنید

«هنگامی که مدیر پرستاری بودم، رئیسی داشتم که هیچ تجربه ای در امر مدیریت بهداشت نداشت. او می خواست رویه های جلوگیری از لخته خون را تغییر دهد. من می دانستم که این کار اشتباه است، اما او پافشاری کرد. در نهایت این تغییر با شکست مواجه شد. این اتفاق اهمیت آزادی بیان کارمندان را برای من آشکار کرد. وظیفه ما در شرکت Extend Fertility جمع آوری بازخوردهای مشتریان بود. نتایج بین کارمندان به اشتراک گذاشته شده و ما با هم طرح هایی برنامه ریزی می کنیم تا نتایج منفی را به حداقل برسانیم. کسانی که بهترین راه حل را در اختیار دارند همان پزشکانی هستند که هر روز با مریض ها برخورد دارند.» - ایلانا ادیسون، مدیرعامل شرکت Extend Fertility

5- به تیم خود اعتماد کنید

من برای خانمی کار می کردم مدتی بعد از مشغول به کار شدنم به تیم ما پیوست. هر بار که از جایم بلند می شدم از من می پرسید که کجا می خواهم بروم، حال فرقی نداشت که قصد دستشویی رفتن داشته باشم یا اینکه بخواهم صفحات مدنظرم را پرینت کنم. او از این می ترسید که کنترل کافی را روی زمان و کار من داشته باشد. دیدن این رفتار در جایگاه یک فرد بزرگسال واقعا ناامیدکننده بود، خصوصا که من از سال ها قبل در این کار تجربه داشتم. روش رهبری من استرس کمتری ایجاد می کند. مادامی که اعضای تیمم اعتماد مرا داشته باشند من هم کاری به کار آنان ندارم. - دنیس لی، موسس و مدیرعامل Alala

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار

6- به زمان دیگران احترام بگذارید

من در اوایل دوران حرفه ای ام برای یک مدیر پروژه کار می کردم که عادت داشت کار را در دقایق پایانی بررسی کند و همیشه هم نتیجه این بررسی ها کوهی از اطلاعات و درخواست های جدید بود. این اتفاق در پایان ساعات کاری و یا از آن بدتر هنگامی که در منزل بودم، واقع می شد. من در این شرایط روحیه خود را از دست داده بودم، بهره وری کافی نداشتم و احترام لازم را دریافت نمی کردم. من در فضای شغلی حال حاضرم در مورد بررسی های شغلی هوشیار هستم و از همین رو تیمم بدون ایجاد کوچکترین مشکلی می تواند بازخوردهایم را در کار خود تاثیر دهد. - کریستن آر. مورِی، صاحب و سرپرست معماری شرکت Olson Kundig

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dDZ3wBa1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه