جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
این اشتباه های فاحش را انجام ندهید، چون ممکن است به قیمت ورشکستگی تان تمام شود

خطاهای بازاریابی که سوددهی را به خطر میندازد

5 سال پیش ( 1397/6/31 )
پدیدآورنده : مریم امیری خواه  

راهبرد بازاریابی تاثیر مستقیمی بر اعتبار، مشتریان و از همه مهم تر سوددهی تان دارد. یک راهبرد سنجیده و مبتنی بر برنامه ریزی می تواند امسال را به بهترین سالی که تاکنون تجربه کرده اید، تبدیل کند؛ با این حال بهتر است مراقب باشید، چون سربلند بیرون آمدن از بعضی خطاهای بازاریابی بسیار دشوار است.

کسب و کارها باید از شخصیت سازی پیام ها دست بردارند و سعی کنند به افراد خاص نزدیک شوند. بازاریابی برای حفظ و نگهداری مشتریان باید تمرکز اصلی صاحبان کسب و کارها باشد، در غیر این صورت مشتریان وفادار به سمت رقبا کشیده خواهند شد. رمز زنده و پررونق نگه داشتن کسب و کارتان این است که بدانید از چه اشتباهاتی باید در بازاریابی اجتناب کنید.

ناکامی در ایجاد محتوای جذاب و گیرا

محتوا برای کسب و کارهای جدید، حفظ مشتریان و حتی SEO بسیار مهم است. محتوای باکیفیت تر و طولانی تر نیروی سئوی قدرتمند و حرفه ای را به وب سایت می بخشد. البته تولید کردن مداوم محتواهای طولانی به تنهایی کافی نیست، این محتواها باید ارزش مطالعه را داشته باشد و خواننده را به خود جلب کند، بنابراین پیش از هر چیز باید متوجه شوید که چه محتواهایی برای مخاطبین هد ف تان جذاب است، سپس تمرکزتان را بر روی آن بگذارید. محتوای کسل کننده باعث حذف شدن یک فرآورده یا شرکت از دنیای رقابت می شود، چرا که نتوانسته است برای مشتریان جذاب باشد.

مطلب مرتبط:چگونگی مواجهه با خطاها و اشتباهات کاری در واحد فروش

اما محتوایی که مخاطبین را به خود جلب می کند و در بازار هدف به نفع تان عمل می کند، محتوایی است که حسن شهرت و اعتبار را برای تان به ارمغان می آورد و حرفه ای نشان تان می دهد، اما اگر نتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطبین تان را سرگرم کند، به آنها آموزش دهد و برای شان جذاب باشد، تمام تلاش های تان برای بازاریابی محتوا، صرف نظر از هزینه و زمانی که برای آن صرف کرده اید، محکوم به شکست خواهد بود. تولید محتوا به صرف محتوا داشتن یا بدتر از آن، سرقت محتوا هیچ فایده ای برای تان نخواهد داشت.

انتخاب روش اشتباه بازاریابی

طیف وسیعی از روش های مختلف، از ایمیل گرفته تا پخش آگهی و رسانه های اجتماعی، برای بازاریابی کسب و کار وجود دارد. پلتفرم های خاص برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبین هدف موثرتر از روش های دیگر هستند. به موازات افزایش یافتن تمرکز جامعه بر روی تکنولوژی، محتوای آنلاین نیز در حال تبدیل شدن به بهترین روش برای برقراری ارتباط است؛ البته هنوز هم مهم است که ابتدا اطلاعات جمعیت شناختی درباره گروه هدف را تکمیل کنید تا بدانید که از چه راهی باید به آنها نزدیک شوید. از خودتان بپرسید که مشتریان ایده آل تان ترجیح می دهند کوپن تخفیف را مستقیماً دریافت کنند یا از راه ایمیل، توجه شان از چه طریقی بیشتر جلب می شود؟

یکی از نکات مهم راهبرد بازاریابی موفق این است که متوجه شوید، در کجا می توانید به مخاطبین هدف تان دسترسی پیدا کنید. گروه های رسانه های اجتماعی، فروم ها، کانال ها و پلتفرم های آنلاین دیگری را پیدا کنید که پاتوق مجازی مشتریان تان است. اگر به روش های سنتی تر بازاریابی علاقه دارید، رستوران ها، همایش ها و محل های دیگری را بیابید که مخاطبین هدف تان در آنجا رفت و آمد دارند، سپس در آن مکان ها تبلیغ کنید. برنامه ریزی و تدوین راهبرد در این زمینه که در کدام کانال ها باید تبلیغ کنید و چه رویکردی را باید برای تولید محتوای بازاریابی انتخاب کنید، برای موفقیت تان حیاتی است.

مطمئن باشید که مخاطبین تان را بدون یک برنامه سنجیده و مدبرانه از دست خواهید داد و زمان، بودجه و منابع تان به هدر خواهد رفت. بسیاری از کسب و کارها مقادیر معتنابهی از بودجه خود را به بازاریابی اختصاص می دهند و به اشتباه تصور می کنند که برنامه نسبت به سرمایه گذاری در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد. شکی نیست که سرمایه گذاری برای بازاریابی مهم و ضروری است، اما پول بدون برنامه مناسب کاری از پیش نخواهد برد.

اهداف، آگاهی از برند، ترویج محصولات، کانال های تبلیغی و بودجه را قبل از شروع کمپین بازاریابی تعریف کنید. بسیار مهم است که روش بازاریابی صحیحی را انتخاب کنید تا بتوانید بیشترین فایده را از راهبرد بازاریابی محتوا ببرید.

ناکامی در تبدیل سرنخ ها و مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل

اگر می خواهید در سال 2018 بازاریابی موفقی داشته باشید، باید به خاطر بسپارید که بازاریابی پس از ارسال آگهی ها یا محتوا به پایان نمی رسد. لازم است سرنخ هایی را که از مشتریان بالقوه دریافت کرده اید و حاوی اطلاعات تماس است، دنبال کنید. پس از آن که گروهی متشکل از افراد علاقه مند داشتید، باید تلاش کنید تا این مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید.

زمان پاسخگویی یکی از مهم ترین فاکتورها در تبدیل سرنخ به مشتری است، چه مدت بعد از دریافت اطلاعات مشتریان بالقوه با آنها تماس می گیرید؟ چند دقیقه؟ چند ساعت؟ چند روز؟ هرچه سریع تر با مشتری احتمالی تماس بگیرید، احتمال انجام معامله بیشتر خواهد شد. آیا از سامانه ای برای تماس گرفتن با مشتریان جدید یا قدیمی که برای تان پیام صوتی گذاشته اند، استفاده می کنید؟ آیا یکی از کارکنان را مسئول چک کردن تمام فرم های تماس دریافتی کرده ا ید؟ پشتکار داشتن، بررسی فرآیند تبدیل مشتری احتمالی به بالفعل و سرعت در پاسخگویی وجه تمایز یک کسب و کار موفق با کسب و کاری است که از میدان رقابت حذف می شود.

نادیده گرفتن نظرات و مدیریت اعتبار آنلاین

اعتبار آنلاین برند اهمیت حیاتی در موفقیت بازاریابی کسب و کار دارد. بررسی نقدها و نظرات آنلاین یکی از نخستین چیزهایی است که بسیاری از مشتریان احتمالی قبل از تصمیم گیری برای انجام معامله به آن توجه می کنند. اعتبار آنلاین غالباً عامل تعیین کننده ای در انتخاب یک کسب و کار است. حفظ اعتبار مجازی مثبت مشتریان را به سمت شرکت تان هدایت می کند، بنابراین آن را نادیده نگیرید. نادیده گرفتن اعتبار آنلاین اشتباه شایع بسیاری از صاحبان کسب و کارها است.

نظرات منفی که در فضای مجازی درباره کسب و کارتان منتشر می شود، برای وجهه کلی برندتان بسیار مضر است؛ البته نباید چشمان تان را بر روی نظرات منفی ببندید، بلکه باید از آنها برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید. اگرچه بسیاری از نظرات منفی بینش صحیحی را درباره چگونگی بهبود کسب و کار ارائه نمی دهد، اما مطمئناً نقدهای سازنده ای نیز در میان این نظرات منفی وجود دارد که می تواند به یافتن نقاط ضعف و رفع آنها کمک کند.

پاسخگویی به بازخوردهای آنلاین یکی از مهم ترین بخش های مدیریت اعتبار آنلاین است. در عین حال که با مشتریان خود همدردی می کنید، باید سعی کنید که مشکل پیش آمده را حل کنید؛ البته مراقب باشید به شیوه ای عمل نکنید که کسب و کارتان را غیرحرفه ای جلوه دهد. مدیریت مناسب و پاسخگویی حرفه ای به نقدهای آنلاین، حتی نظرات منفی، مطلع، حرفه ای و باملاحظه بودن کسب و کارتان را نشان می دهد.

مطلب مرتبط: منابع بروز خطا در تحقیقات بازاریابی

بازاریابی به فکر و زمان نیاز دارد

مهم نیست چه نوع راهبرد بازاریابی را انتخاب می کنید، مهم این است که تمرکز و توجه گسترده ای را معطوف آن کنید. ضعف در برنامه ریزی بازاریابی کسب و کار را محکوم به شکست می کند و شما را از میدان رقابت خارج می کند. حال آن که یک برنامه بازاریابی بی نقص و عالی همان عاملی است که مسیر موفقیت را هموار می کند. از این اشتباهات اجتناب کنید تا کسب و کارتان، موفق و معتبر به رشدش در دنیای تجارت ادامه دهد.

منبع : theedesign
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3enI0u9J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه