جمعه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Fri, 30 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

بسیاری از کارآفرینان دارای ایده های جذابی برای راه اندازی کسب و کار و تاسیس استارت آپ هستند، با این حال متمایز ساختن یک استارت آپ و جلب نظر مخاطب هدف کار ساده ای نیست. امروزه میلیون ها استارت آپ در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. این امر اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر مدیریت کسب و کار دارد. اگر شما قصد جلب نظر مشتریان و تاثیرگذاری بر روی بازار به شیوه ای متفاوت را دارید، باید برندسازی را به عنوان یکی از مهمترین کارها مدنظر قرار دهید. 

بسیاری از استارت آپ ها هرگز به دنبال برندسازی نیستند. اگر هم مدیران ارشد استارت آپ ها خیلی به فکر باشند، شاید برخی از نکات ساده در زمینه برندسازی را پس از شروع به کار رسمی شرکت مدنظر قرار دهند. این امر بسیار دیرتر از زمان مناسب برای کسب و کارها خواهد بود 

استراتژی برندسازی برای صاحبان استارت آپ ها

بنابراین شما باید تغییر این شرایط را به طور قابل ملاحظه ای در نظر داشته باشید. اگر شما هم مثل دیگر مدیران کسب و کارها و استارت آپ ها عمل کنید، بی تردید شانسی برای تاثیرگذاری بر روی بازار کسب و کار نخواهید داشت بنابراین باید همین حالا به فکر تغییر این شرایط باشید. 

مطلب مرتبط: راهنمای عملی برندسازی در سال 2021

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم برای برندسازی در استارت آپ هاست. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما همانطور که گفتیم، استارت آپ شما از همان روز نخست نیاز به برندسازی دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات و استراتژی ها در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

توسعه اهداف تازه استارت آپ

هر استارت آپی با هدف تازه ای در دنیای کسب و کار شروع به کار می کند. اگر استارت آپ شما چنین ویژگی ای ندارد، باید به طور کامل در نگاه تان به دنیای کسب و کار تجدیدنظر نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت بلندمدت کسب و کار شما خواهد داشت. وقتی یک کسب و کار با شعار و هدف تازه ای وارد بازار می شود، باید نسبت به آگاهی دقیق مشتریان از حضورش اطمینان حاصل کند. در غیر این صورت شرایط لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهد داشت. 

بیایید با هم روراست باشیم، هیچ مشتری ای بدون شناخت دقیق از کسب و کار شما اقدام به خرید نخواهند کرد. این امر کاملا طبیعی است. مشتریان به هر حال باید دست کم آگاهی از شما داشته باشند. در غیر این صورت تمایلی برای تعامل با شما نخواهند داشت. 

برندسازی براساس تلاش برای توسعه و ترویج اهداف اصلی استارت آپ امر مناسبی است. این نکته به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. امروزه مشتریان بیش از هر نکته دیگری تشنه اهداف و عملکردهای تازه در دنیای کسب و کار هستند بنابراین شما با ارائه چنین امری به آنها میزان بالایی از رضایت‎شان را جلب خواهید کرد. 

حضور مداوم در شبکه های اجتماعی

استارت آپ شما برای دیده شدن باید به طور مداوم در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد. در غیر این صورت شانسی برای دیده شدن از سوی مشتریان نخواهید داشت. امروزه شماره هرچه بیشتری از کاربران در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. این امر به معنای ضرورت حضور هر کسب و کار در این فضاست. اگر استارت آپ شما دیر اقدام به حضور در شبکه های اجتماعی نماید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

فضای شبکه های اجتماعی به اندازه کافی شلوغ هست بنابراین شما برای دیده شدن باید ایده های متفاوتی را مدنظر قرار دهید. این امر جای هرگونه اشتباهی را از بین می‎برد بنابراین دقت نظر شما در بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید بالا باشد. 

یکی از اشتباهات همیشگی استارت آپ ها در تعامل با مشتریان شان حضور کوتاه مدت در شبکه های اجتماعی است. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بلندمدت را به شدت کاهش می دهد، با این حساب شما باید همیشه به این نکته توجه نشان دهید. در غیر این صورت شاید شانسی برای تعامل مناسب با مشتریان تان پیدا نکنید. 

اگر شما هم پس از یک موفقیت در زمینه برندسازی به طور کامل شبکه های اجتماعی را فراموش می کنید، پس نباید انتظار دریافت نتیجه ای مطلوب از بازاریابی در شبکه های اجتماعی را داشته باشید. 

توجه به المان های بصری برند

امروزه هر برندی با المان های بصری اش شناخته می شود. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. هر برند باید لوگوی مشخصی داشته باشد. این امر برای مخاطب هدف جذابیت بصری ایجاد خواهد کرد. همچنین شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

اگر اکانت شما در شبکه های اجتماعی تصویر پروفایلی به غیر از لوگوی برندتان را داشته باشد، هرگز نظر کاربران را جلب نخواهید کرد. این امر مشکلات زیادی از نقطه نظر برندسازی به همراه دارد. وقتی مشتریان کسب و کار شما را با لوگویش نشناسند، به طور مداوم آن را با یک شخصیت حقیقی اشتباه خواهند گرفت. این امر مشکلات پیش روی کسب و کارها برای تعامل با مشتریان را به بیشترین حد ممکن می رساند. 

بدون تردید بسیاری از استارت آپ ها برای طراحی المان های بصری کسب و کارشان با مشکلات ویژه ای دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل مانند هر مسئله دیگری در دنیای کسب و کار دارای راهکار مشخصی است. توصیه ما در این بخش همکاری با برخی از موسسه های برندینگ است. این امر شما را از تجربه بالای آنها بهره‎ مند خواهد کرد. 

توجه به واکنش های عاطفی مشتریان

هر برند تاثیرگذاری عاطفی مشخصی بر روی مشتریانش دارد. این امر باید همیشه مدنظر برندها قرار داشته باشد. اگر استارت آپ شما هیچ واکنش عاطفی ای در میان مشتریان ایجاد نمی کند، یک جای کار ایراد دارد بنابراین شما باید به سرعت دنبال حل و فصل این مسئله باشید.

مطلب مرتبط: ۵ اصل اولیه برندسازی شخصی

تعامل نزدیک با مشتریان همیشه واکنش های احساسی آنها را به همراه دارد. شما برای توسعه استارت آپ تان باید با شناخت دقیق از سلیقه مخاطب هدف اقدام به تاثیرگذاری بر روی آنها نمایید. در غیر این صورت شانسی برای جلب تعامل شان نخواهید داشت. 

بسیاری از استارت آپ ها هرگز به فکر برندسازی نمی افتند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت آنها دارد. اگر شما مایل به برندسازی برای استارت آپ تان هستید، استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله راه شروعی برای شما خواهد بود. البته هرگز نباید به توصیه های محدود این مقاله اکتفا نمایید.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1JYv3BUu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه