جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارهای زیادی در شبکه های اجتماعی مشغول تعامل با مخاطب هدف هستند با این حال هم این تعاملات منجر به جذب مخاطب یا تبدیل آن به مشتری نمی شود. این همان دلیلی است که همیشه تیم های بازاریابی تحت فشار هیأت مدیره قرار دارند. بی شک یکی از آرزوهای قدیمی بازاریاب ها امکان جذب مخاطب در یک چشم به هم زدن است. اگرچه این رویا بی نهایت شیرین به نظر می رسد، اما در دنیای واقعی هیچ چیز به این سادگی نیست. به همین خاطر شما چاره ای به غیر از استفاده از استراتژی های مختلف ندارید. یکی از استراتژی های کاربردی در این میان بهره گیری از هایلایت در اینستاگرام است. 

هایلایت ها در واقع استوری هایی هستند که برای همیشه در دسترس کاربران قرار دارند. ماجرا از این قرار است که استوری ها معمولا بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند. با این حال گاهی اوقات پیام برند آنقدر مهم هست که 24 ساعت کافی نباشد. به همین خاطر هایلات فرصتی برای نمایش همیشگی محتوا به مخاطب خواهد بود. این امر به شما کمک می کند بدون هیچ مشکلی استوری تان را برای همیشه دم دست مخاطب قرار دهید. 

آیا تا حالا فکر کرده اید چطور هایلایت استوری به شما کمک می کند تا اوضاع تان در بازار را بهتر کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم درس های کلیدی درباره استفاده از این بخش برای تعامل با مخاطب و جذب آنها به برندتان بدهیم. اگر تا حالا اصلا از این بخش در اینستاگرام استفاده نکرده اید، بد نیست همین حالا آستین ها را بالا زده و با ما همراه شوید. 

هایلات در خدمت جذب مخاطب

هایلات در خدمت جذب مخاطب

شما در این بخش قرار نیست با تکنیک های بی نهایت پیچیده یا سخت رو به رو شوید. در عوض ما بحث را به ساده ترین شکل ممکن جلو برده و به شما کمک می کنیم تا درک درستی از ماجرا پیدا کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اوضاع تان را در بلندمدت بهبود بخشیده و دیگر نیازی به سرگردانی در این میان نداشته باشید.

مطلب مرتبط: استفاده از هایلایت اینستاگرام به سبک حرفه ای ها

نمایش محصولات برند: به وقت فخرفروشی

نمایش محصولات برند

مشتریان همیشه دوست دارند تازه ترین محصولات را در اینستاگرام یا به طور کلی شبکه های اجتماعی مشاهده کنند. از آنجایی که هر برند ممکن است محصولات بی نهایت متنوعی داشته باشد، پست کردن همه آنها امکان پذیر نیست. درست در چنین شرایطی استوری به داد کسب و کارتان خواهد رسید. البته شما نباید استوری را طوری بگذارید که بعد از 24 ساعت دیگر خبری از آن در شبکه های اجتماعی نباشد. در عوض بهتر است سراغ گزینه هایلات رفته و کمی هم که شده اوضاع تان را بهبود بخشید. اینطوری فرصت بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب پیدا می کنید. 

اجازه دهید برای یک دقیقه هم که شده خودمان را جای مخاطبی قرار دهیم که مشغول بازدید از اکانت رسمی برند شما در اینستاگرام است. بی شک مرور هایلایت ها خیلی هیجان انگیزتر از مرور پست های طولانی است. اینطوری آدم حس می کند ارتباط نزدیک تری با برند برقرار می کند.

یادتان نرود، شما باید عکس و ویدئوهای باکیفیتی از محصولات تان تهیه کنید. وگرنه کارتان همیشه ایراد خواهد داشت. این نکته ای است که خیلی از کارآفرینان اصلا بدان توجه ندارند. پس اگر تا حالا عکس های آماتور از محصول تان در اینستاگرام گذاشته اید، حالا وقت تغییر در تمام ابعاد کارتان فرا رسیده است. 

نمایش محصولات برند: به وقت فخرفروشی

اگر محصولات برندتان خیلی زیاد نیست، می توانید برای هر محصول یک هایلات جداگانه طراحی کنید. بد نیست از اسم محصول برای نام گذاری هایلات بهره ببرید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می رود. نکته مهم دیگر اینکه الکی خودتان را برای افزایش تعداد هایلات ها خسته نکنید. هرچه تعداد این گزینه ها کمتر باشد، کاربران انگیزه بیشتری برای بازدید از هایلات شما خواهند داشت. پس سعی کنید کار را تا حد امکان جمع و جور جلو ببرید. 

پروموت کردن رویدادها: کی و کجا؟

پروموت کردن رویدادها: کی و کجا؟

سوالی که خیلی از مردم در مواجهه با رویداد برندها از خودشان می پرسند، دلیل بی خبری اغلب افراد از آن است. واقعا چرا برخی از رویدادهای به ظاهر مهم در دنیای کسب و کار در سکوت کامل برگزار می شود؟ اگر بخواهیم یک مقصر اصلی برای این فاجعه پیدا کنیم، بی شک پای تیم بازاریابی در میان خواهد بود. استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی درباره برگزاری رویدادها امری نیست که شما به این سادگی پشت گوش بیندازید. پس اگر به آن توجه لازم نکرده اید، یعنی هنوز درک درستی از بازاریابی ندارید.
 
یکی از راهکارهای مناسب برای اطلاع رسانی درباره رویدادهای برند مربوط به استفاده از هایلات های اینستاگرام است. ماجرا در این میان بی نهایت ساده و سرراست است. شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر اطلاعیه یا پوستر مراسم تان را در قالب استوری با دیگران به اشتراک بگذارید. بعد هم برای اینکه آن اطلاعیه دائما در دسترس باشد، آن را بدل به هایلات کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می رود. 

 اطلاع رسانی درباره برگزاری رویدادها

یادتان باشد، شما همیشه امکان همکاری با بقیه کسب و کارها برای برگزاری رویداد را دارید. در این صورت اطلاع رسانی درباره اش وظیفه همه شما خواهد بود. این امر به شما کمک می کند تا درک بهتری از اوضاع داشته و کارتان را بهتر مدیریت کنید. اگر این وسط فقط شما مراسم مشترک تان را پروموت کنید، بازدیدکننده زیادی برای کارتان جذب نمی شود. پس سعی کنید قبل از هر کاری میان خود و همکاران تان هماهنگی کامل ایجاد کنید. 

مطلب مرتبط: نحوه استفاده از هایلایت اینستاگرام برای صفحات تجاری

پوشش تحولات برند: از کسب و کار چه خبر؟

پوشش تحولات برند: از کسب و کار چه خبر؟

آیا تا حالا برای تان پیش آمده مشتاق خبر گرفتن از برند مورد علاقه تان باشید؟ اینطور وقت ها آدم حس می کند همه چیز در قالب تحولات یک برند معنا پیدا کرده و حتی اوضاع بازار را نیز براساس آن تحلیل می کند. خب مشتریان که نیازی به آگاهی دقیق از اوضاع کلی بازار ندارند. در عوض بد نیست به عنوان برندی که کمابیش در کانون توجه مشتریان است، اطلاعات مورد علاقه شان را گزارش دهید. 

ماهیت بخش استوری بر روی تولید محتوای خودمانی نهفت است. این یعنی شما نیازی به اضافه کاری در بخش استوری با ادیت های سنگین ندارید. در عوض کافی است کارتان را خیلی ساده دنبال کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

وقتی شما تحولات برندتان را در قالب رشته استوری با دیگران به اشتراک می گذارید، در واقع عملکرد شفاف برندتان را به رخ می کشید. این امر اهمیت بی نهایت زیادی برای مشتریان دارد. خب اگر مشتری را سراغ دارید که به یک برند کاملا روراست بی‎توجهی می کند، ما را هم بی خبر نگذارید!

پوشش تحولات برند نباید طوری باشد که مخاطب حس کند با یک مجموعه خبری رو به روست. خب نه اینستاگرام شباهتی به برنامه های خبری دارد، نه شما گزارشگر هستید. پس کارتان را خیلی خودمانی تر جلو ببرید. اینطوری بازخوردهای بهتری نیز از مخاطب تان دریافت می کنید. 

نکته مهم درباره گزارش تحولات برند استفاده از بخش هایلات برای ماندگاری مطالب است. اینطوری مخاطب های تازه نیز امکان آشنایی با تحولات برند شما را پیدا می کنند. 

تعامل با مخاطب در قالب نظرسنجی: همیشه پای مخاطب در میان است!

تعامل با مخاطب در قالب نظرسنجی

خیلی وقت ها یک برند محصول تازه ای را روانه بازار می کند که از قبل نظرات مثبت کارشناس ها را جلب کرده، اما وقتی مشتریان با آن رو به رو می شوند، همه چیز به هم می ریزد. دلیل این امر درک و تحلیل متفاوت مشتریان در مقایسه با برندهاست. خب انتظار ندارید که مشتریان دقیقا همانطور که شما دوست دارید اوضاع را بررسی کنند. 

شاید فکر کنید شکست برخی از محصولات در سناریوی بالا امری کاملا طبیعی محسوب می شود. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه در بازارهای واقعی اصلا از این خبرها نیست. در عوض شما باید خودتان را برای کاهش ریسک های احتمالی آماده نمایید. 

ماجرا در این میان بی نهایت ساده است. اگر شما دوست دارید کارتان حرفه ای دنبال شود، بد نیست کمی هم که شده به نظرات مشتریان یا به حتی مخاطب هدف خود توجه کنید. اینطوری منبع مطمئنی برای توسعه کارتان دم دست خواهید داشت. 

منظور ما از تعامل با مخاطب یا استفاده از بازخوردهای آن در اضافه کردن نظرسنجی به استوری ها خلاصه می شود. چند سالی هست گزینه نظرسنجی برای بسیاری از کسب و کارها فعال شده است. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مسئله ای کارتان را جلو برده و همیشه به معتبرترین اطلاعات دسترسی داشته باشید؛ آن هم به طور کاملا رایگان!

مطلب مرتبط: چگونه از بخش هایلایت استوری در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟

یادتان نرود، استفاده از نظرسنجی نباید بدل به عادت روزمره شما شود؛ چراکه خیلی وقت ها شما را در موقعیت دشواری قرار داده و انگیزه مخاطب برای مشارکت را کاملا از بین می برد. پس فقط در ماجراهای مهم سراغ نظرسنجی بروید. به علاوه، قرار دادن نظرسنجی ها در قالب هایلایت به شما کمک می کند تا توجه تان به نظرات و بازخوردهای مشتریان در جهت دهی به کسب و کارتان را نشان دهید. اینطوری دیگر هیچ انتقادی از نحوه مدیریت کسب و کارتان مشاهده نخواهید کرد. 

پاسخگویی به سوالات مشتریان: هایلایتی کاربردی

پاسخگویی به سوالات مشتریان

یکی از مهمترین هایلات ها برای مشتریان آنهایی است که مخصوص پاسخگویی به پرسش های مختلف است. در چنین موقعیتی بسیاری از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان را کمی بهتر کنند، سراغ پاسخگویی به مشتریان در قالب بخش «سوالات پرتکرار» در سایت می روند. 

اگرچه این یک استراتژی برنده محسوب می شود، اما مگر چند تا از مشتریان سراغ سایت را می گیرند؟ یک ایده بهتر در این میان تبدیل همین سوال و جواب ها به استوری و قرار دادن شان در هایلات ویژه است. اینطوری شما فرصت خوبی برای تعامل با مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

یادتان باشد، جواب های شما به مشتریان باید همیشه دقیق و سنجیده باشد. پس اگر فکر می کنید نیاز به راهنمایی برای پاسخگویی به مشتریان دارید، بد نیست سراغ برخی از کارشناس های حرفه ای را بگیرید. البته معمولا همکاری با بخش های مختلف شرکت نیاز شما را رفع می کند. با این حال اگر هنوز مشکلات تان برقرار است، بد نیست خیلی زود دست به کار شوید. اینطوری کمی هم که شده اوضاع را به سود خودتان تغییر خواهید داد.

اگر مشتریان با هایلات های به درد نخور شما و سوالات بی پاسخ رو به رو شوند، خیلی زود نسبت به توانایی شما برای حل مشکلات در عمل شک خواهند کرد. آن وقت دیگر هیچ تلاشی از سوی شما به چشم شان نمی آید. 

توصیه ما در این بخش مرور هایلات سوال و جواب برندهای بزرگ است. اصلا لازم نیست سراغ رقبای اصلی تان بروید. در عوض سعی کنید نحوه طراحی این هایلایت ها از سوی برندهای موفق بازار را مرور کنید. اینطوری چشم انداز بسیار بهتری در بلندمدت به دست می آورید. 

آموزش استفاده از محصول: به وقت آموزش

آموزش استفاده از محصول

خیلی از مشتریان وقتی یک محصول پیچیده را خریداری می کنند، با تمام جزییات یا حتی شیوه کاربردش آشنایی ندارند. مثلا لپ تاپ های گیمینگ را در نظر بگیرید؛ این سیستم ها آنقدر قوی هستند که خیلی از کاربردهای شان برای گیمرها هم ناشناخته است. یک مثال دیگر جاروبرقی های رباتیکی است که این روزها در خیلی از خانه ها به چشم می خورد. اگر مشتریان شما مشکلات زیادی در زمینه کار با محصولات تان داشته باشند، به مرور زمان دور آن را خط خواهند کشید. این درست همان زمانی است که باید دست به کار شده و آموزش های لازم را در شبکه های اجتماعی قرار دهید.

بی شک یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش فرمت ویدئوست. با این حال شما باید مطمئن شوید آموزش های برندتان همیشه در دسترس مخاطب قرار دارد. وگرنه کارتان حسابی به مشکل خورده و میزان فروش تان با سر سقوط خواهد کرد. 

توصیه ما در این بخش استفاده از هایلات برای تبدیل محتوای آموزشی تان به یک گزینه همیشه در دسترس است. خب مشاهده یک هایلایت خیلی راحت تر از جست وجو در میان پست های یک برند است که هیچ وقت هم تمامی ندارند. 

شما باید همیشه محصولات تان را طوری طراحی کنید که استفاده راحتی داشته باشند. با این حال گاهی اوقات رعایت این نکته خیلی سخت به نظر می رسد، به همین خاطر بهتر است بهانه تراشی را کنار گذاشته و در قالب یک هایلایت ویژه نکات موردنظرتان را با مخاطب در میان بگذارید. اینطوری تجربه بسیار بهتری از تعامل با مخاطب تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: 4 سرویس کاربردی اینستاگرام

هایلات کردن نظرات مشتریان: بخش اساسی کار

هایلات کردن نظرات مشتریان

نظرات مثبت مشتریان درباره یک برند اهمیت ویژه ای دارد. خیلی وقت ها مشتریان به این نکته کلیدی توجه نکرده و اوضاع را دشوار می کنند. این شرایط برای بسیاری از مشتریان غیرقابل تحمل است. خب هر کسی که دنبال خرید یک محصول باشد، اول از همه دنبال نظرات خریدارهای قبلی را می رود. اگر شما یک هایلات خودمانی برای رونمایی از نظرات مشتریان تان داشته باشید، خیلی راحت تر با وضعیت موردنظر کنار خواهید آمد. این امر به شما کمک می کند تا اوضاع را ساده تر دنبال کرده و دیگر نیاز به مواجهه با مشکلات گوناگون نداشته باشید. 

مشتریان وقتی خیال شان از بابت نظرات مثبت خریداران قبلی راحت باشد، خیلی بهتر به شما اعتماد خواهند کرد. به همین خاطر از همان ابتدای راه باید این مسئله را در کانون توجه قرار دهید. ساده ترین راه هم قرار دادن نظرات مثبت مشتریان تان در قالب یک هایلایت استوری است. 

اینطوری دیگر لازم نیست خیلی به خودتان فشار آورده یا دائما دنبال جلب اعتماد مشتریان تازه باشید. 

یادتان باشد، شما نمی توانید هر روز استوری های مربوط به نظرات مثبت مشتریان تان را بارگذاری کنید. چنین کاری از شما یک برند کاملا خودشیفته می سازد. یک استراتژی بهتر در این میان تلاش برای استفاده از هایلایت هاست. اینطوری هر وقتی که استوری درباره رضایت مشتریان بگذارید، امکان ذخیره سازی اش در هایلایت موردنظر را خواهید داشت. به مرور زمان این هایلات حسابی توسعه پیدا کرده و به شما امکان اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را می دهد. 

اعلام جشنواره های تخفیف: گزینه ای همیشه جذاب

اعلام جشنواره های تخفیف

جشنواره های تخفیف به شما این امکان را می دهد که مشتریان زیادی را دور و بر برندتان جمع کنید. البته شما نباید چند ساعت مانده به موعد مقرر سراغ مشتریان رفته و به آنها اطلاعات موردنیازشان را دهید. در عوض بد نیست از هفته ها قبل درباره جشنواره برندتان اطلاع رسانی کنید. اینطوری کارتان خیلی بهتر جلو می رود. بنابراین بد نیست از دل تعامل با مخاطب هدف یک برنامه بلندمدت دربیاورید. 

مثلا اگر قرار است دو هفته دیگر جشنواره تخفیف تان شروع شود، می توانید تا آن زمان هر دو روز یک بار استوری درباره این رویداد مهم بگذارید. نکته کلیدی در این میان استفاده از هایلایت برای گردآوری تمام استوری های مربوط به رویدادتان در کنار هم است. این نکته بی نهایت مهم محسوب می شود. پس سعی کنید هیچ وقت دست کمش نگرفته و همیشه گوشه ذهن تان نگه دارید. 

وقتی شما یک هایلایت ویژه برای تخفیف تان دارید، همیشه کاربران نسبت به مشاهده کاملش ترغیب خواهند شد. بنابراین تعامل تان با مخاطب نیز به طور شگفت انگیزی افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که خیلی از بازاریاب ها برای اینکه نرخ تعامل برندشان با مخاطب را افزایش دهند، دست به استفاده از گزینه های گران قیمت تبلیغاتی می زنند. 

بی شک جشنواره تخفیف برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه اوضاع خودتان را به طور دقیق در قالب آن بررسی کنید. اگر ادعایی کنید که بعدا توانایی تحققش را نداشته باشید، همین هایلایت ها کار دست تان خواهد داد. پس حواس تان را جمع کنید تا اوضاع خیلی به هم نریزد. 

استفاده از مجموعه ها: دسته بندی دقیق استوری ها

دسته بندی دقیق استوری ها

بعضی از استوری ها تم مشترکی با یکدیگر دارند. در این صورت اگر آنها در قالب یک هایلایت قرار گیرند، جذابیت شان برای مخاطب دوچندان خواهد شد. این در حالی است که خیلی از بازاریاب ها اصلا توجهی به این نکته کلیدی ندارند. اگر شما هم تا حالا دسته بندی استوری ها را جدی نگرفته اید، تا همینجا هم کلی از فرصت های طلایی را دو دستی به رقبا تقدیم کرده اید. یک ایده بهتر در این میان استفاده از هایلایت ها برای دسته بندی و ارائه منظم استوری ها به مخاطب است. اینطوری هر کسی به یکی از گروه های استوری شما علاقه داشته باشد، به راحتی امکان یافتنش را خواهد داشت. 

یادتان باشد، دسته بندی استوری ها درباره همه استوری های شما مصداق ندارد. در عوض باید دنبال استوری های شاخص و پرطرفدار باشید. اینطوری همیشه مخاطب انگیزه‎ای برای چک کردن هایلایت های شما خواهد داشت. ماجرا حسابی جذاب شد، نه؟

دسته بندی استوری ها کمی زمان نیاز دارد. بنابراین اگر صبر و تحمل نداشته باشید، خیلی زود از کوره درخواهید رفت. توصیه ما این است که کسانی را مسئول این کار قرار دهید که حوصله شان زیاد باشد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در استوری اینستاگرام با هک های طلایی

سخن پایانی

طراحی هایلایت برای مخاطب تان

هایلایت ها یکی از بخش های بی نهایت جذاب و پرطرفدار برند هستند. این روزها بسیاری از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان در زمینه بازاریابی را بهبود دهند، دنبال راهکارهای تازه هستند. اگرچه بخش هایلایت سال هاست دم دست من و شما قرار دارد، اما هنوز هم بسیاری از کاربران آن را جدی نمی گیرند. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ بررسی ابعاد مختلف استوری برای مخاطب هدف رفتیم. شما الان آمادگی طراحی هایلایت برای مخاطب تان در قالب های مختلف را دارید. 

یادتان باشد، استوری هنوز هم پرطرفدارترین فرمت تعاملی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. به همین خاطر استفاده از آن نه یک گزینه دلبخواهانه، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و از همین امروز کارتان را شروع کنید. هر جا هم به مشکل خوردید یا سوالی داشتید، مثل همیشه روی ما حساب کنید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://visualobjects.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2XLfe3XZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه