دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

اهمیت شبکه های اجتماعی امروزه برای هر فردی به اثبات رسیده و برای موفقیت، همکاری با اینفلوئنسرها به عنوان افرادی که بیشترین تمرکزها به سمت آنهاست، کاملا ضروری است با این حال کمتر در رابطه با اصول همکاری با این افراد صحبت شده است. همین امر باعث شده است تا این همکاری، با بالاترین حد نتایج همراه نباشد. در این زمینه فراموش نکنید مواردی که قصد بررسی آنها را داریم، صرفا برای اینفلوئنسرها نبوده و میکرواینفلوئنسرها را نیز شامل می شود. درواقع میکرواینفلوئنسرها معمولا فعالیت تخصصی تری دارند که باعث می شود در صورت ارتباط داشتن موضوع فعالیت آنها با کسب و کار شما، حتی شانس کسب نتایج بالاتری را هم داشته باشید. در این زمینه فراموش نکنید که مسئله هزینه هم، یک معیار مهم محسوب می شود. 

چگونه با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشیم

1-    استراتژی خود را بشناسید 

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف شما از همکاری چیست؟ در هر زمینه ای تا زمانی که هدف مشخص نباشد، نتیجه خوبی را به دست نخواهید آورد. درواقع اشتباه بزرگ اکثر کسب و کارها این است که صرفا به خاطر محبوبیت یک نفر، درخواست تبلیغ می کنند. این امر در حالی است که هدف شما نوع تبلیغ را مشخص خواهد کرد. همچنین فراموش نکنید که در بسیاری از شرایط شما نیاز به همکاری طولانی مدت دارید. تحت این شرایط لازم است تا اهداف کاملا مشخص شده باشد. در نهایت فراموش نکنید که شما باید فضاها را بشناسید. برای مثال ممکن است شما در یوتیوب فعالیتی را نداشته باشید، با این حال همکاری با یوتیوبرها، بهتر از همکاری با افراد فعال در اینستاگرام باشد. درواقع اگر هدف شما فروش و افزایش ترافیک سایت است، دیگر به یک شبکه محدود نخواهید بود، با این حال اگر قصد دارید تا صفحه شما در یک شبکه خاص با مخاطبان بیشتری همراه شود، همه چیز متفاوت خواهد شد. توصیه می شود که قبل از هرگونه واریز مبلغ، درباره اهداف خود با اینفلوئنسرها صحبت کنید. این امر باعث خواهد شد تا از پیشنهادهای آنها بتوانید استفاده نمایید. در این زمینه حتی اگر امکان جلسه حضوری وجود ندارد، توصیه می شود که یک وبینار داشته باشید. بهتر است که در این جلسه آنلاین، دیگر همکاران شما نیز حضور داشته باشند. این نکته را فراموش نکنید که همکاری طولانی مدت با یک اینفلوئنسر، کم هزینه تر از این است که به صورت مداوم افراد مختلف را امتحان نمایید و این امر باعث می شود که فرصت برای انجام فعالیت های بیشتری را هم داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه اینفلوئنسری موفق باشیم

2- درباره گزینه ها تحقیق نمایید

متاسفانه اکثر برندها درباره گزینه های خود کمترین تحقیق ممکن را انجام می دهند. درواقع تصور اولیه این است که مرتبط بودن حوزه فعالیت و تعداد دنبال ‏کنندگان بالا، به معنای انتخابی درست است. این امر در حالی است که شما حداقل به یک هفته تحقیق نیاز دارید. در این رابطه شما باید حداقل با دو برندی که سابقه همکاری با این افراد را داشته اند، مشورت داشته باشید. این امر به سادگی از طریق پیگیری تبلیغات انجام شده، امکان پذیر خواهد بود. همچنین امروزه با توجه به تعداد زیاد برندهایی که لایک، کامنت و حتی دنبال ‏کنندگان تقلبی به فروش می رسانند، دیگر اتکا به این بخش چندان منطقی نخواهد بود. در این زمینه شما باید به تعداد مخاطبان در لایوها و استوری ها توجه داشته باشید. در این زمینه انواع ابزارها وجود دارد که شما را در انتخاب های حرفه ای تر، کمک می کند. در نهایت شما باید فهرست افراد را براساس معیارهای خود، اولویت بندی نمایید و با هر یک از آنها ارتباط برقرار کنید. در این رابطه ممکن است با آمارهای بسیار جالبی مواجه شوید. برای مثل ممکن است یک میکرواینفلوئنسر، از هر اینفلوئنسر مطرح دیگری، گزینه ای مناسب تر محسوب شود. 

3- تنها به یک مبلغ مشخص محدود نباشید 

برای این امر که گزینه و یا گزینه های انتخابی انگیزه فعالیت بیشتری را داشته باشند، توصیه می شود که چندین شرط را برای خود تعیین نمایید. برای مثال اگر فرد انتخاب شده بتواند تعداد مشخصی از دنبال کننده را برای شما به همراه داشته باشد، مبلغی دیگر را واریز نمایید. همچنین لازم است تا قرارداد شما دو مرحله ای باشد. درواقع یک پیش پرداخت برای پوشش هزینه ها و دیگری تسویه کامل و از افراد بخواهید تا هرگونه نظری را اعلام نمایند. برای مثال ممکن است یک آنباکس محصول، به مراتب جذاب تر از صرفا نام بردن باشد. در این زمینه با نگاهی به فعالیت های انجام شده از سوی سایر برندها می توانید گزینه های مناسب تری را هم انتخاب کنید. در این زمینه آمارهای جهانی حاکی از آن است که تبلیغ غیرمستقیم، نتایج به مراتب بهتری را به همراه دارد.

4- همواره آینده را در نظر بگیرید 

این موضوع را در قرارداد ذکر نمایید که در صورت مناسب بودن همه چیز، قرارداد تمدید خواهد شد. این امر خود انگیزه فرد را افزایش می دهد و باعث می شود تا زمینه همکاری های بلند مدت شکل گیرد. این اقدام به مراتب بهتر از زمانی خواهد بود که شما اطمینان دهید که برای زمانی مانند یک سال، با اینفلوئنسر همکاری خواهید داشت. در نهایت با اقداماتی نظیر سهامدار کردن افراد، می توانید زمینه را برای فعالیت های به مراتب بیشتر از قرارداد نیز مهیا سازید. درواقع هر پیشنهادی که امکان کسب درآمد بالاتر را به همراه دارد، می تواند گزینه ای کاملا مناسب باشد. در این زمینه نباید توجه به رایج بودن آنها داشته باشید. 

مطلب مرتبط: پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب با 9 ابزار کاربردی

5- نتایج را پیگیری نمایید 

در آخر شما باید نتایج را پیگیری نمایید تا از مناسب بودن همه چیز اطمینان داشته باشید. این اقدام از طریق انواع نرم افزارها به سادگی امکان پذیر است. همچنین لازم است تا تعامل لازم میان اینفلوئنسر و ادمین صفحه خود هم ایجاد نمایید. درواقع فعالیت های هر یک از آنها می تواند مکمل و پشتیبان هم باشد. در رابطه با نتایج توصیه می شود که این موضوع را با اینفلوئنسر طرف قرارداد هم به اشتراک بگذارید و در این زمینه گفت و گو نمایید. این نکته را فراموش نکنید که در برخی از شرایط ایرادی به اینفلوئنسر وارد نیست و درواقع اگر صفحه شما جذابیت لازم برای جذب مخاطب را ندارد، دیگر تبلیغات گسترده و فعالیت هرچند حرفه ای اینفلوئنسر، نتایج موردانتظار را به همراه ندارد. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wt3jjXey
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه