شنبه, ۱۹ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 9 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با بد لینک ها (Bad Links) در دنیای سئو

انواع بد لینک ها که سئو سایت را نابود می کنند

1 سال پیش ( 1402/5/9 )

وقتی دانشجوها روی پایان نامه شان کار می کنند، استادها همیشه از آنها می خواهند به منابع دست اول ارجاع دهند. اینطوری حرف و حدیث کمتری درباره اصالت پایان نامه پیش می آید. چنین روشی در تولید محتوا و سئو هم کاربرد دارد. موضوع بک لینک ها (Back Links) دقیقا از همین مسئله سرچشمه می گیرد. وقتی بازاریاب ها درباره موضوعات تخصصی حرف می زنند، کاربران همیشه سوالات زیادی در ذهن شان شکل می گیرد. در این میان اگر ارجاعات درستی در سایت وجود داشته باشد، نه تنها زمان حضور کاربران در سایت بیشتر می شود، بلکه رضایت نهایی شان نیز دوچندان خواهد شد. البته شما قرار نیست از هر لینکی به عنوان ارجاع یا همان بک لینک استفاده کنید؛ چراکه گوگل حواسش جمع تر از این حرف هاست. به علاوه، برخی از بک لینک ها عملا امنیت سایت و کاربران را به خطر می اندازد. درست همینجاست که مفهوم بد لینک ها (Bad Links) خلق می شود. 

خیلی از کارآفرینان هنوز درک درستی از بد لینک ها ندارند. احتمالا شما هم مطالب گوناگونی درباره این مفهوم به گوش تان خورده، اما هنوز اطلاع دقیقی درباره آن ندارید. خب اجازه دهید بحث مان را اول از همه با این نکته شروع کنیم. بد لینک ها در واقع همان بک لینک ها هستند. منتها به جای اینکه کاربرد مثبت برای سئو سایت داشته باشند، از نظر الگوریتم گوگل اسپم شناخته می شوند. 

انواع بد لینک ها که سئو سایت را نابود می کنند

بد لینک ها به طور کلی دو دسته هستند:

1.    لینک های حاوی محتوای اسپم که به زبان خودمانی هیچ سودی برای سایت شما و مخاطب ندارد.

2.    لینک های مخرب که امنیت سایت و کاربران را به خطر می اندازد. 

مطلب مرتبط: اصول محتواهایی که به سئو سایت منجر می شود

همانطور که می شود حدس زد، بد لینک ها با اخطار جدی گوگل رو به رو خواهند شد. البته در این میان متهم ردیف اول فقط کارآفرینان نیستند. خب اگر کارآفرینی را سراغ دارید که از قصد محتوای ناسالم دست مخاطبش می دهد، ما را هم بی خبر نگذارید. خیلی وقت ها بد لینک ها در ظاهری استاندارد خودشان را نشان می دهند. با این حال خیلی زود چهره تاریک شان را نشان داده و سئو سایت را نابود می کنند. 

ما در این مقاله قصد داریم به جنگ بد لینک ها برویم. اگر شما هم برای اصالت سایت تان ارزش زیادی قائل هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه تکلیف بد لینک ها را مشخص کنیم. شما در این مقاله نه تنها با انواع بد لینک ها آشنا می شوید، بلکه راه و روش مقابله با خطرات آنها را نیز یاد می گیرید. 

اشتباه نکنید، برای مبارزه با بد لینک ها نیازی به زره و شمشیر نیست. کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و از تمام نکات مورد بحث به خوبی استفاده کنید. آن وقت نه تنها گوگل ایرادی از کارتان نمی گیرد، بلکه رتبه های بالای سئو را دودستی تقدیم تان خواهد کرد. 

چه زمانی باید فکری به حال بد لینک ها کرد؟

چه زمانی باید فکری به حال بد لینک ها کرد

هیچ سایتی در دنیا بی ایراد نیست. حتی برندهای بزرگ هم اگر سایت شان را با سختگیری محض بررسی کنند، یکی دو تا ایراد پیدا خواهند کرد. نکته مهم در این میان اقدام برای رفع مشکلات سایت در زمان مناسب است. خب انتظار ندارید که کارآفرینان تمام وقت شان را صرف بهینه سازی سایت کنند. به علاوه، گاهی اوقات مشکلات کوچک تاثیر زیادی روی نتیجه کار ندارند. پس چه بهتر که فقط وقتی اوضاع حسابی به هم می ریزد، دست به کار شویم!

ما در روزنامه فرصت امروز یک معیار ساده برای اقدام علیه بد لینک ها داریم. وقتی گوگل اولین اخطار را به شما می دهد، زمان اقدام علیه بد لینک ها فرا رسیده است. در چنین زمانی شما باید خودتان را برای یک جراحی مهم آماده کنید. البته اینجا به جای بیمار واقعی سر و کار شما با سایتی است که پر از بد لینک شده است.

یکی دیگر از نشانه های افزایش تعداد بد لینک ها در سایت اعتراضات گسترده کاربران است. خب وقتی کاربران از کیفیت سایت شما رضایت کافی را ندارند، احتمالا یک جای کار ایراد دارد. بنابراین بد نیست قبل از اینکه وضعیت سایت تان تا مرز فروپاشی جلو برود، فکری به حال بد لینک ها کنید. 

انواع بد لینک ها

انواع بد لینک ها

فرض کنید گوگل اخطارهای جدی درباره بد لینک ها به شما داده و حالا نوبت اقدامی جدی فرا رسیده است. احتمالا هر بازاریابی در این شرایط استراتژی خاص خودش را خواهد داشت. با این حال قبل از هر کاری باید انواع بد لینک ها را به خوبی بشناسیم. وگرنه پیدا کردن شان در بین این همه لینک دست کمی از یافتن سوزن در انبار کاه ندارد!

شما در این بخش با انواع بد لینک ها آشنا خواهید شد. بعد از اینکه انواع بد لینک ها را شناختید، کارتان مثل آب خوردن خواهد بود. کافی است لینک های مورد نظر را از سایت تان کنار گذاشته تا اوضاع مثل روز اول شود. خب اگر آماده اید، ماجراجویی مان در دنیای لینک های مخرب را شروع کنیم.

مطلب مرتبط: چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟

لینک های پولی: تقلب ممنوع!

لینک های پولی (Paid Links)

لینک های پولی (Paid Links) به دسته از لینک ها گفته می شود که معمولا در ازای پرداخت مقدار مشخصی پول رتبه سئو سایت ها را افزایش می دهند. اجازه دهید قبل از اینکه حسابی گیج شوید، اصل ماجرا را برای تان توضیح دهیم. گوگل برای رتبه بندی سایت ها و صفحات شان معیارهای مختلفی دارد. یکی از این معیارها تعداد بک لینک هاست. از آنجایی که به دست آوردن بک لینک به طور طبیعی نیازمند تولید محتوای دست اول و اندکی انتظار برای ارجاع محتوای تان از سوی دیگر کاربران است، خیلی ها راه میانبر خطرناکی را انتخاب می کنند. 

بر این اساس بازاریاب ها سراغ لینک های پولی رفته و کل این فرآیند طولانی را در عرض چند دقیقه طی می کنند. 

فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید گوگل خیلی حواس جمع تر از این حرف هاست که به راحتی گول تقلب های ساده را بخورد. درست به همین خاطر معمولا استفاده از لینک های پولی خیلی زود لو می رود. گوگل در مرحله اول اخطار جدی برای سایت ها ارسال می کند. با این حال اگر گوش مدیران سایت به این اخطارها بدهکار نباشد، خیلی زود از رنکینگ گوگل کنار گذاشته خواهند شد. آن وقت دیگر افسوس خوردن فایده ای نخواهد داشت. 

دلیل خداحافظی از لینک های پولی مثل روز روشن است. شما قرار نیست در ماراتن سئو سایت تقلب کنید. هرچه باشد برنده نهایی باید با سعی و تلاش خودش به این جایگاه رسیده باشد. وگرنه کل ساختار مسابقه زیر سوال خواهد رفت. 

اگر لینک های پولی در سایت تان خیلی واضح نیستند، باید نگاهی دقیق تر به ساختار سایت تان بیندازید. معمولا لینک های پولی کیفیت پایینی دارند و وقتی روی آنها کلیک کنید، محتوای معناداری برای تان نمایش داده نمی شود. این طوری شما می توانید به خوبی این دسته از لینک ها را شناسایی و از سایت تان حذف کنید. 

لینک های هک شده: بازی با امنیت سایبری

لینک های هک شده (Hacked Links)

لینک های هک شده (Hacked Links) دیگر جزو اتهامات کارآفرینان نیست؛ چراکه پای مباحث مهمتری را به ماجرا باز می کند. هکرها معمولا از هر روزنه ای برای دسترسی به اطلاعات حساس برندها یا مشتریان استفاده می کنند. یکی از حقه های رایج در این میان طراحی لینک های هک شده است. بازاریاب ها در نگاه اول هیچ فرقی میان لینک های هک شده و نمونه های عادی مشاهده نخواهند کرد. درست به همین خاطر استفاده از چنین لینک هایی بی نهایت رایج است. 

وقتی لینک های هک شده در سایت شما وجود داشته باشد، کاربران در معرض تهدیدات جدی قرار خواهند گرفت. به طوری که در مدتی کوتاه دیگر هیچ خبری از امنیت سایبری در سایت تان نخواهد بود. گوگل در این رابطه دیگر به اخطار بسنده نمی کند. در عوض سایت تان را مخرب شناسایی کرده و اجازه دسترسی کاربران به آن را نمی دهد. 

معمولا سایت ها از طریق مطالب مهمان مورد هجوم لینک های هک شده قرار می گیرند. بنابراین بد نیست قبل از اینکه محتوای نویسنده های مهمان را در سایت تان منتشر کنید، کمی بک لینک های موجود را چک کنید. هرچه باشد لینک های هک شده خیلی زود خودشان را نشان می دهند؛ چراکه دسترسی غیرطبیعی به سایت می خواهند. به علاوه، اگر تیم امنیتی سایبری در شرکت دارید، باید قبل از انتشار هر محتوایی در سایت تاییدیه آنها را دریافت کنید. این طوری احتمال وجود لینک های مخرب در سایت تان به طور حیرت انگیزی کاهش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: 10 اشتباه رایج در زمینه سئو سایت

لینک های مخفی: ماجرایی پیچیده!

لینک های مخفی (Hidden Links)

لینک های مخفی (Hidden Links) به خوبی برای همه ما آشنا هستند. در چنین لینک هایی یک عنصر پنهان وجود دارد که کار را خرب می کند. مثلا لینکی را در نظر بگیرید که ظاهرا به مطلب یک خبرگزاری ارجاع می دهد، اما در اصل حاوی کدهایی است که به طور غیرطبیعی سئو سایت را دستکاری می کند. در چنین شرایطی شاخک های الگوریتم گوگل حسابی تیز می شود؛ چراکه دستکاری سئو سایت به طور غیرطبیعی خلاف قوانین این غول دیجیتال است. 

لینک های مخفی انواع مختلفی دارند، با این حال ساختار همه شان یکسان است. در چنین لینک هایی شما با یک محتوای اولیه رو به رو هستید که خیلی زود جای خودش را به محتوای اصلی می دهد. آنچه در این میان دردسرساز می شود، تفاوت محتوای اصلی با چیزی است که شما در ذهن داشته اید. به طوری که شما دیگر نمی توانید تفاوت این لینک ها را متوجه شوید. 

لینک های مخفی برخلاف بقیه نمونه هایی که تا اینجا درباره شان حرف زدیم، ساختار عجیبی از نظر کدها ندارند. به علاوه، خیلی وقت ها کارشناس های امنیت سایبری نیز به آنها شک نمی کنند. درست در چنین شرایطی اهمیت همکاری با بازاریاب های کارکشته خودش را نشان می دهد. 

اگر شما اهمیت زیادی برای کارتان قائل باشید، خیلی زود به نکات پنهان در چنین لینک هایی پی خواهید برد. هرچه باشد لینک های مخفی دارای دو بُعد متفاوت هستند. در اولین گام شما با محتوایی معمولی از نظر کیفیت رو به رو خواهید شد. با این حال خیلی زود مصرف ترافیک، وقتی لینک موردنظر را باز می کند، افزایش شدید پیدا می کند. این نکته ای است که به بازاریاب ها برای شناسایی بد لینک های اینچنینی کمک خواهد کرد. 

یادتان باشد، سایت هایی که از نظر سئو وضعیت خوبی داشته باشند، مصرف ترافیک پایینی دارند. بنابراین هر مصرف غیرعادی نشان دهنده نفوذ بد لینک در ساختار صفحه موردنظر است. یادتان باشد، شما لازم نیست برای یک بد لینک کل سایت تان را تعطیل کنید. در عوض همان صفحه ای که مشکوک به نفوذ بد لینک است، باید از دسترس خارج شود. 

لینک های تبادلی: حقه ای قدیمی 

لینک های تبادلی

چند بار تا حالا روی لینکی کلیک کرده اید، اما محتوایی کاملا غیرمنتظره برای تان باز شده است؟ کسانی که سن شان به دوران ابتدایی ظهور اینترنت قد می دهد، خیلی خوب با حقه هکرها در ارسال لینک های به ظاهر درست آشنایی دارند. این نوستالژی قدیمی طوری سیستم آدم را به فنا می داد که دیگر هیچ کس نمی توانست تعمیرش کند. 

ماجرا از این قرار است که در لینک های تبادلی شما با یک ظاهر شسته و رفته رو به رو هستید، اما به محض اینکه روی لینک موردنظر کلیک می کنید، محتوایی کاملا متفاوت یا حتی بی ربط نمایش داده می شود. گاهی اوقات چنین لینک هایی هیچ ربطی به هکرها ندارد. بنابراین لازم نیست فورا نگران امنیت اطلاعات تان شوید. در عوض لینک های تبادلی حقه ای ساده از سوی تولیدکنندگان محتوا برای گمراه کردن الگوریتم گوگل است. 

همانطور که گفتیم، لینک های تبادلی ظاهر موجهی دارند. با این حال به هیچ دردی نمی خورند و الگوریتم گوگل هم بعد از مدتی متوجه توخالی بودن آنها می شود. یادتان باشد، شما برای حفظ اوضاع سایت تان نیاز به گول زدن کسی ندارید. پس یکبار برای همیشه دور این لینک ها را خط بکشید. نکته جالب اینکه در صورت استفاده مداوم از چنین لینک هایی دیر یا زود اوضاع تان حسابی به هم خواهد ریخت. آن وقت دیگر نمی توانید اعتماد کاربران را به دست آورده یا انتظار رتبه های بالا در گوگل را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: مزیت های مدیریت سئو سایت

لینک های اتوماتیک: شیوه ای جدیدتر برای بهبود سئو سایت

لینک های اتوماتیک

بازاریابی را در نظر بگیرید که باید روزی یک محتوای دست اول در سایت برند قرار دهد. احتمالا چند روز اول بازاریاب قصه ما با وسواس خاصی محتوا را آماده و از بک لینک های مناسبی هم استفاده خواهد کرد. با این حال کم کم کار او حالت تکراری به خود گرفته و یافتن بک لینک ها نیز بدل به عذابی بی پایان خواهد شد. درست در چنین شرایطی وسوسه استفاده از لینک های اتوماتیک امان آدم را می بُرد. 

لینک های اتوماتیک در واقع آن دسته از لینک هایی هستند که به طور خودکار کاربر را به محتوایی رندوم وصل می کنند. از طرف دیگر، ممکن است ترافیک ورودی شما نیز با استفاده از این لینک ها افزایش پیدا کند؛ چراکه بقیه هم با افزودن چنین لینک هایی به سایت شان کاربران را به سوی شما روانه خواهند کرد. 

چرخه ای که لینک های اتوماتیک ایجاد می کنند، اصلا استاندارد نیست؛ چراکه ارجاع کاربران به سایت های مختلف ربطی به ماهیت محتوا ندارد. به همین خاطر ساختار چنین محتوایی در یک چشم به هم زدن لو می رود. آن وقت گوگل بالای سرتان ظاهر شده و جریمه های سنگینی در انتظارتان خواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم سایت های استاندارد هیچ وقت از لینک های اتوماتیک استفاده نمی کنند؛ چراکه استفاده از آنها فقط اعتبار کارشان را زیر سوال خواهد برد. در عوض چنین لینک های معمولا در سایت های مربوط به استارت آپ های صفر کیلومتر به چشم می خورد. 

به طوری که یکی از معیارهای کلیدی برای شناسایی برندهای تازه کار مشاهده همین لینک ها در سایت شان است.

ماموریت شما در این بخش خداحافظی با استفاده از لینک های اتوماتیک است. باور کنید یا نه، ادامه استفاده از این لینک ها کار دست تان خواهد داد. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع حسابی به هم بریزد، دور این لینک ها را خط بکشید. 

لینک فروم های تقلبی: ایده ای عجیب و باورنکردنی

لینک فروم های تقلبی

این روزها اغلب سایت ها فروم مخصوص خودشان را دارند. فروم ها فضایی برای بحث و تبادل نظر میان کاربران محسوب می شود. البته دوران طلایی فروم ها به قبل از ظهور شبکه های اجتماعی برمی گردد، با این حال هنوز هم طراحی فروم برای سایت یکی از معیارهای کلیدی گوگل در رتبه بندی محسوب می شود. درست به همین خاطر خیلی از سایت ها دنبال فروم های تقلبی می روند. 

فروم های تقلبی از نظر ساختار لینک با فروم های واقعی مو نمی زنند. با این حال هیچ خبری از فضای تعاملی میان کاربران در آن لینک ها نیست. به زبان خودمانی، این لینک ها فقط روی کاغذ هستند و وجود خارجی ندارند. 

شاید نسل قبلی الگوریتم گوگل با ساختار استاندارد یک لینک به راحتی گول می خورد، اما حالا اوضاع کاملا عوض شده است. به طوری که گوگل تا ته توی ماجرا را درنیاورد، ول کن ماجرا نیست. بنابراین شما نباید امید زیادی به شرایط داشته باشید؛ چراکه دیر یا زود دست تان برای گوگل رو خواهد شد. آن وقت احتمالا سایت تان برای مدتی از سوی گوگل بن شده و دیگر ترافیکی دریافت نخواهید کرد. بعد هم که اوضاع به حالت عادی برگردد، کلی زمان می برد تا اعتماد کاربران را دوباره جلب کنید. 

مطلب مرتبط: سئو موفق با استفاده از تجربیات حرفه ای ها

سخن پایانی

مهمترین بد لینک ها

این روزها بد لینک های زیادی در دنیای اینترنت به چشم می خورد. با این حال شما قرار نیست دم به تله داده یا با خوش خیالی از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله راهنمایی جامع درباره برخی از مهمترین بد لینک ها در دسترس تان قرار دادیم. حالا شما آمادگی لازم برای استفاده از لینک های درست در سایت تان را دارید. این وسط هم اگر پای بد لینک ها به ماجرا باز شد، به راحتی آنها را کنار خواهید زد. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم این مقاله مقدمه ای کاربردی برای شما در زمینه آشنایی با بد لینک ها بوده باشد. اگر سوالات بیشتری در رابطه با بد لینک ها دارید، کافی است آنها را با ما در میان گذاشته تا در سریع ترین زمان ممکن به کمک تان بیاییم. 

منابع:

https://ahrefs.com

https://www.searchenginejournal.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/20MTDTgn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه