مزیت های مدیریت سئو سایت برای استارت آپ ها - فرصت امروز

دوشنبه, 11 شهریور 1398 - 14:00

بررسی 4 نکته طلایی مدیریت سئو

اینترنت شیوه فعالیت شرکت ها در راستای دستیابی به مشتریان را دگرگون کرده است. امروزه دیگر تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای خیابانی در نگاه مردم جذابیت خاصی ندارد. با این حساب کسب و کارها برای جلب توجه مشتریان باید تلاش راهکارهای متنوعی پیدا کنند. مردم در طول زمان هوشمندی زیادی در زمینه تبلیغات برندها کسب کرده اند. به همین دلیل دیگر به سادگی جذب کمپین های بازاریابی و تبلیغات مختلف نمی شوند. چالش اساسی در این میان برای استارت آپ ها روی می دهد. آنها مسیر دشوارتری برای جلب نظر مشتریان در بازارهای مختلف پیش رو دارند، با این حال خبر خوش برای صاحبان استارت آپ ها افزایش تمایل مردم به یافتن محصولات و برندها به صورت شخصی است. این امر به معنای کاهش تاثیرگذاری تبلیغات پولی در عرصه کسب و کار است. براساس مطالعه موسسه GroupM و آژانس نیلسن اکنون اعتماد کاربران به نتایج جست وجوی های طبیعی (در برابر نتایج تبلیغاتی) 94درصد ارزیابی می شود. نکته مهم درخصوص فرآیند جست وجوی مطالب از سوی کاربران در موتورهای جست وجو توجه اصلی آنها به صفحه نخست است. براساس آمار موسسه Search Engine Watch نزدیک به 92درصد از کاربران فقط به صفحه نخست جست وجوی خود توجه می کنند. درست به همین دلیل نیز کسب رتبه نخست در نتایج موتورهای جست وجو اهمیت بسیار بالایی برای برندها دارد.

فرآیند ارتقای جایگاه سایت شرکت در موتورهای جست وجو تحت عنوان مدیریت سئو یا تلاش برای ایجاد سازگاری میان مطالب سایت مان و موتورهای جست وجو شناخته می شود. در ادامه این مقاله چهار نکته اساسی در زمینه بهبود عملکرد سایت برندمان در زمینه مدیریت سئو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیریت سئو سایت برای استارت آپ

1. مدیریت سئو: یک بازی طولانی

نخستین نکته ای که در زمینه مدیریت سئو باید دانست، نیاز به شکیبایی فراوان برای دستیابی به موفقیت است. مدیریت سئو یک فرآیند بلندمدت محسوب می شود. به همین دلیل هرگونه عجله کار را خراب خواهد کرد. به طور معمول مدت زمان موردنیاز بین شش ماه تا یک سال است. در این مدت استراتژی ما تاثیر مناسب بر روی مخاطب و الگوریتم موتورهای جست وجو خواهد گذاشت. امروزه اغلب مردم از گوگل برای جست وجوی محتوای مدنظرشان استفاده می کنند. به همین دلیل به نظرم تمرکز صرف بر روی گوگل کار ما را راه خواهد انداخت.

مطلب مرتبط:  تکنیک های مدیریت سئو برای فروش بیشتر

مهم ترین اقدام در راستای مدیریت سئو بهینه سایت مان تلاش برای یافتن کلمات کلیدی و پرسش های مدنظر کاربران است. به این ترتیب امکان استفاده از آنها در متن پست های سایت مان فراهم خواهد شد. به طور معمول کلیدواژه های رایجی در هر کسب و کاری وجود دارد. استفاده از آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم در این میان فعالیت در فضای مدیریت سئو بدون عجله است. ما باید به شرکت مان فرصت کافی برای سازگاری با شرایط تازه را بدهیم. در غیر این صورت حاصل کار از هم گسیخته خواهد بود.

نکته مهم در زمینه یافتن کلمات کلیدی مدنظر کاربران در جست وجوهای شان عدم اتکای صرف به فرآیند بازاریابی است. متاسفانه بسیاری از برندها از طریق تیم بازاریابی در تلاش برای مدیریت بهینه موتورهای جست وجو هستند. این امر اگرچه ارتباط منطقی با بخش بازاریابی دارد، اما وظیفه اصلی بازاریاب ها کار دیگری است. اختصاص زمان کافی برای جست وجو پیرامون سلیقه و تحلیل داده های جست وجوی مردم در مناطق موردنظر برندمان کمک شایانی به ارتقای جایگاه برندمان خواهد کرد. توجه به یک امر در این میان ضروری است. مدیریت بهینه موتورهای جست وجو فقط از طریق تمرکز بر روی سایت اصلی شرکت صورت نمی گیرد. سایر کانال های ارتباطی، به ویژه شبکه های اجتماعی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

2. اهمیت شخصی سازی محتوا

فرض کنید کسب و کارتان در یک بازار بسیار شلوغ و رقابتی فعالیت دارد. بدون تردید در چنین شرایطی تلاش برای رقابت با سایر شرکت ها از طریق تولید مقاله و محتوای مناسب در زمینه کسب و کارمان کافی نخواهد بود. تقریبا تمام برندهای فعال در یک عرصه همین کار را در سایت شان انجام می دهند. کلید موفقیت در زمینه جلب نظر مشتریان تمرکز بر روی نیازهای واقعی شان است. امروزه اغلب برندها مطالب سایت شان را با توجه به ارزیابی خود از وضعیت بازار طراحی می کنند. نکته مهم در این میان توجه اختصاصی به مشتریان است. اشتباه بزرگ برندها فراموشی کامل مشتریان و نگارش مطالب برای خودشان است. مخاطب اصلی محتوای سایت و سایر کانال های ارتباطی یک برند فقط مشتری است. هرگونه استراتژی دیگری اتلاف زمان و هزینه برندمان خواهد بود.

وقتی به تحلیل نیازهای واقعی مشتریان پرداختیم، باید کلیدواژه های اساسی در آن زمینه را پیدا کنیم. منظور من از کلیدواژه کلمات مورد استفاده کاربران به هنگام استفاده از موتورهای جست وجو برای رفع نیازشان است. به این ترتیب با استفاده از کلمات مناسب دسترسی کاربران به سایت ما بیشتر می شود.
کار اصلی شرکت ها در حوزه مدیریت موتورهای جست وجو تلاش برای جلب ترافیک هرچه بیشتر است. البته ترافیک بیشتر الزاما به معنای افزایش فروش شرکت نیست. بنا بر این ما وارد مرحله بعدی مدیریت سئو یعنی ارائه پیشنهاد جذاب به مخاطب می شویم. در این مرحله پیشنهاد ما باید توانایی جلب نظر مشتریان براساس سطح واقعی نیازشان را داشته باشد.

3. اهمیت اصطلاحات تخصصی

شاید این توصیه واضح به نظر برسد، با این حال بهترین راهکار برای توسعه فرآیند مدیریت سئو شرکت تلاش برای ایجاد اصطلاح های اختصاصی است. بدون شک در عرصه های کاری مختلف اصطلاح های متنوعی وجود دارد. بسیاری از مشتریان برای خرید محصولات مدنظرشان مجبور به یادگیری چنین اصطلاحاتی هستند. در بسیاری از موارد اصطلاح های موردنظر بیش از اندازه دشوار است. من در اینجا دو راهکار پیش روی شرکت ها می بینم. نخست اینکه به توضیح و ساده سازی اصطلاح های تخصصی بپردازند. از این طریق امکان ساماندهی مطلوب امور فراهم خواهد شد. به هر حال مشتریان برندی که کار خریدشان را ساده کند، بیشتر مدنظر قرار می دهند. راهکار دوم، تلاش برای ایجاد اصطلاح های ویژه برندمان است. به این ترتیب مشتریان با اصطلاحات ما آشنا خواهند شد. رعایت سادگی در طراحی اصطلاحات نقش مهمی در موفقیت استراتژی شرکت مان خواهد داشت. شاید در ابتدا استقبال چندانی از فرآیند تازه برندمان نشود. اندکی صبر در این مرحله ضروری خواهد بود. پس از گذشت مدت زمانی نزدیک به شش ماه اصطلاح شرکت ما در میان مشتریان جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. به این ترتیب موقعیت شرکت مان از یک برند معمولی به کارشناس و نوآور در زمینه کسب و کار تحول پیدا می کند. امروزه بسیاری از برندها مانند یکدیگر عمل می کنند. به این ترتیب در عمل مشتریان با برندهایی مختلف اما بسیار شبیه به هم مواجه هستند. تصمیم گیری در زمینه خرید محصولات در چنین شرایطی بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل ایجاد تغییر در فرآیند کسب و کارمان با دیگر رقبا المانی ضروری برای شرکت ها خواهد بود.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

4. مدیریت سئو و نمای کلی کسب و کار

همانطور که پیش از این اشاره کردم، مدیریت سئو برای استارت آپ های جویای موفقیت ضروری است. این امر جلوه آنلاین برندها را توسعه می دهد. نکته مهم در این میان توجه به حوزه مدیریت سئو به عنوان بخشی از فرآیند کسب و کار است. تمام مشکلات یک برند با فعالیت مناسب در این زمینه رفع نخواهد شد. چالش های مختلف نیازمند پاسخ های گوناگون است. به این ترتیب در کنار فعالیت مناسب در زمینه مدیریت سئو باید به سایر بخش های شرکت نیز توجه داشت. در غیر این صورت شرایط برای ادامه فعالیت ما پیچیده می شود. از نظر من مدیریت سئو فرآیندی چندبخشی شامل بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی مطلوب است. بدون نگاه به این حوزه در کنار سایر بخش های مذکور در شرکت مان تعادل برقرار نخواهد شد. این امر موجب تفاوت میان جلوه آنلاین و واقعی شرکت مان می شود. بدون شک هیچ چیز به اندازه تفاوت میان وضعیت آنلاین و واقعی شرکت ها برای یک کسب و کار بدتر نیست. امکان استفاده از مزیت های سرمایه گذاری در بخش مدیریت سئو فقط با توجه یکپارچه به تمام بخش های شرکت امکان پذیر است. امیدوارم همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی