پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

بسیاری از کارمندان آرزوی همکاری با مدیرانی را دارند که کمتر سخت گیر بوده و بیشتر در نقش مربی هایی دلسوز باشند. این امر می تواند محبوبیت یک مدیر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و میزان تاثیرگذاری بر روی او را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایند. درست به همین دلیل شما در صورت تمایل برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان تان می توانید از چنین شیوه هایی به خوبی سود ببرید. 

یکی از نکات مهم برای تبدیل شدن به یک مربی دلسوز تلاش برای درک پیش نیازهای اساسی این کار است. به عبارت بهتر، شما برای اینکه یک مربی واقعی باشید، باید چه کارهایی را به طور حرفه ای دنبال کنید؟ این پرسش اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و توانایی شما برای مدیریت کسب و کارتان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با شیوه های تبدیل شدن به یک مربی محبوب در عرصه کسب و کار را به طور خلاصه با هم مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: 8 استراتژی برای تبدیل شدن به رئیس بد

گوش دادن به حرف کارمندان

بسیاری از مدیران حتی پیش از اینکه کسی در شرکت شروع به حرف زدن کند، مشغول ارائه راهنمایی ها یا راه حل هایی برای حل و فصل مشکلات کارمندان می شوند. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و توانایی افراد را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی کارمندان به طور حرفه ای هستید، باید علی رقم تمام جذابیت های مربوط به ارائه توصیه های مداوم آن را کنار بگذارید. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان به طور متفاوت و خلاقانه است. در این راستا شما باید ابتدا نظرات کارمندان درباره شرایط کاری یا مشکلات شان را جویا شوید. سپس به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرد و بسیاری از مشکلات تان در این راستا از بین می رود. 

بسیاری از مدیران با ارائه پشت سر هم توصیه ها و راه حل های مختلف در عمل تبدیل به ماشین های سخنگو خواهند شد. این امر می تواند توانایی آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و موقعیت دشواری از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف پیش روی آنها قرار دهد. این امر نکته بسیار مهمی در دنیای امروز کسب و کار محسوب می گردد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بهتر بر روی کارمندان هستید، باید اول از همه گفت و گو با آنها را در دستور کارتان قرار دهید. 

ملاقات ساده و خودمانی با کارمندان

شما برای تبدیل شدن به مدیری حرفه ای یا به عبارت بهتر مربی دوست داشتنی آنها نیازی به استفاده از شیوه های عجیب و غریب ندارید. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از شیوه های کاربردی و ساده است. یکی از نکات مهم در این میان ملاقات های مداوم با اعضای شرکت است. این امر به طور معمول در قالب جلسات بی نهایت رسمی و طولانی صورت می گیرد. نکته ای که در این میان باید مد نظر شما قرار داشته باشد، اهمیت ملاقات با کارمندان به طور ساده است. این امر برای مربی های حرفه ای امری مهم محسوب می شود. بنابراین شما به جای استفاده از شرایط بی نهایت رسمی باید در همان محیط کار اعضای یک تیم با آنها دیدار کنید. گفت و گوهای کوتاه در این میان برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و سطح توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط: وقتی رئیس سخت گیر روز شما را خراب می کند

تربیت نسل جدید مربی های برند

شما در شرکت تان برای همیشه حضور نخواهید داشت. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید نسل بعدی مربی ها را نیز تربیت کنید. این امر برند شما را حتی در صورتی که بازنشست شده باشید، در کانون کسب و کارهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. بنابراین باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه تربیت مربی های تازه برای برندتان باشید. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ruY9w1V1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه