چهارشنبه, ۶ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Wed, 26 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

آیا می‎دانستید 90 درصد از کاربران قبل از اینکه کلیدواژه یا محصولی را در گوگل جست و جو نمایند، هیچ ایده ای برای خرید قطعی ندارند؟ براساس گزارش موسسه Small Biz Genius، در سال 2021 این اتفاق به طور گسترده ای در میان کاربران روی داده است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها به طور کامل انگیزه شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این فرآیند را از دست داده اند. وقتی مشتریان قبل از خرید هیچ ایده ای درباره محصول یا برند موردنظرشان نداشته باشند، فرآیند فروش امری به شدت دشوار خواهد بود. 

یکی از دلایل اصلی رقابت بالا در دنیای تبلیغات آنلاین همین رفتار عجیب کاربران محسوب می شود. از آنجایی که کمتر کسی تصمیم نهایی درباره رفتار خریدش را از قبل می گیرد، بازاریاب ها برای طراحی تبلیغات و جلب نظر کاربران فرصت بسیار زیادی در اختیار دارند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما به تیم های بازاریابی امکان تعامل حرفه ای با مشتریان را می دهد. 

اکنون با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 2021 بسیاری از برندها به دنبال راهکارهایی برای حضور موفق در بازار سال 2022 هستند. این امر به طور ویژه ای برای برندهایی که در سال جاری موفقیت چندانی در بازار نداشته اند، مهم خواهد بود. بنابراین اگر شما هم در طول سال جاری شرایط دشواری برای فروش محصولات تان داشته اید، سال 2022 یکی از آخرین فرصت های تان برای باقی ماندن در رقابت بازار خواهد بود. 

چالش های تبلیغاتی پیش روی برندها در سال 2022

امروزه بازاریابی و تبلیغات بخشی جذایی ناپذیر از استراتژی فعالیت هر برندی محسوب می شود. آشنایی با چالش های پیش روی کسب و کارتان در این میان نقش مهمی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف دارد. در ادامه برخی از مهمترین چالش های تبلیغاتی در طول سال 2022 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما امکان سازماندهی فعالیت های تبلیغاتی برندتان به بهترین شکل ممکن را می دهد. 

دستیابی به مخاطب هدف درست

دوران تبلیغاتی معاصر با یکی از چالش های بزرگ برای بازاریاب ها همراه بوده است. هدف گذاری درست بر روی مشتریان یا به عبارت بهتر دستیابی به مخاطب هدف مناسب امری سخت و دشوار محسوب می شود. دلیل این امر نیز گستردگی فضای اینترنت و دربرگیری تمام کاربران است. بنابراین اولین چالش پیش روی شما در سال پیش روی نحوه تعامل مناسب با مخاطب هدف است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما دردسرهای خاص خودش را برای بازاریاب ها به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید برنامه ویژه ای برای سال پیش رو داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چالش طراحی تبلیغات متمایز و خلاقانه

بدون تردید تغییر الگوریتم موتورهای جست و جو تاثیر بسیار زیادی بر روی مشکلات بازاریاب ها در زمینه هدف گذاری بر روی مخاطب هدف دارد. این امر حتی صدای برخی از برندهای بزرگ را نیز درآورده است. راهکار پیش روی شما برای غلبه بر این چالش سرمایه گذاری بر روی تبلیغات محلی است. بدون تردید شرایط جدید برای هیچ برندی ساده نیست. با این حال مثل بقیه تغییرات جدید در عرصه تبلیغات این بار هم برندها به وضعیت تازه عادت خواهند کرد. بنابراین شما باید خودتان را با شرایط پیش رو هماهنگ کنید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای پیدا کردن مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

تبلیغات محلی در طول سال های اخیر گزینه جذابی برای برندها و تیم های بازاریابی بوده است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در مقیاسی مشخص کمک می کند. با این حساب دیگر نیازی به پرداخت هزینه سنگین بازاریابی نیست. به علاوه شما فرصت جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را هم خواهید داشت.

امروزه حتی بسیاری از برندهای بزرگ نیز از الگوی بازاریابی و تبلیغات محلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان استفاده می کنند. همچنین پیدا کردن مخاطب درست نیز با الگوی موردنظر بسیار راحت تر از هر زمان دیگری خواهد بود. چراکه شما به جای جست و جوی بی پایان برای مخاطب هدف دقیقا در همان بازاری که باید حضور خواهید یافت. این امر کیفیت تبلیغات و بازگشت سرمایه برندتان را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
 
اختصاص بهینه بودجه

اختصاص درست بودجه برای بازاریابی یکی از کارهای دشوار در طول سال های اخیر محسوب می شود. بسیاری از برندها برای صرفه بودجه بازاریابی محدودشان در عمل با گزینه های بسیار متنوع رو به رو هستند. همین امر چالش های بازاریابی پیش روی برندها را به طور چشمگیری افزایش می دهد. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید اول از همه اهداف تان را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما برای صرف منطقی و بهینه بودجه تان کمک خواهد کرد. 

برخی از برندها در طول سال های اخیر به طور مداوم برای باقی ماندن در ذهن مشتریان به سوی اقدامات تبلیغاتی گام برداشته اند. این امر از حوزه آنلاین شروع شده و دیگر بخش ها را نیز دربر می گیرد. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به بازاریابی ارگانیگ به جای پرداخت هزینه های سرسام آور تبلیغاتی است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. 

توصیه ما در این بخش توجه به تکنیک های سئو برای پرهیز از مشکلات رایج در زمینه تبلیغات است. اگر محتوای بازاریابی شما سئو خوبی داشته باشد، دیگر نیازی به پرداخت هزینه و تعامل با مشتریان نخواهد بود. گزینه های تبلیغاتی همیشه کاربرد خوبی برای برندها دارند، اما به شرط اینکه به عنوان یک گزینه جانبی مد نظر قرار گیرد، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

یکی از بهترین راهکارها برای تجربه سئو مناسب در حوزه بازاریابی توجه به تکنیک های رایج است. شما اول از همه باید کلیدواژه های مناسبی برای کارتان انتخاب نمایید. این امر به شما برای تجربه ای مناسب از سئوی محتوا کمک خواهد کرد. در گام بعدی باید محتوای تان را در قالب هر فرمتی که مد نظر دارید، بسیار کوتاه تهیه کنید. این امر به شما برای جلب توجه کاربران کمک خواهد کرد، در غیر این صورت دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. 

امروزه برخی از برندها برای تعامل با مشتریان و گفت و گوی مناسب به طور مداوم مشکل دارند. دلیل این امر نیز تعیین اشتباه کلیدواژه ها و تعامل براساس محتوای طولانی است. بنابراین اگر شما این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، وضعت بازاریابی تان به شدت بهبود پیدا خواهد کرد. 

رقابت مناسب با دیگر برندها

شبکه های اجتماعی در طول دوران کرونا نقش مهمی برای برندها داشته اند. همین امر موجب تمرکز شدید بازاریاب ها برای سرمایه گذاری در این بخش شده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید هر طور شده در پلتفرم های محبوب شان شهرت مناسبی برای خود دست و پا نمایید. تنها چالش مهم در این میان سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی است. چنین امری به آسانی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شما نخواهد داد. 

نکته مهم برای غلبه بر مشکل سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی تلاش برای افزایش کیفیت محتواست. شما در هر شبکه اجتماعی با میلیون ها برند کلیشه ای رو به رو هستید. نکته مهم در این بین تلاش برای استفاده از ایده های نوآورانه و همچنین تعامل بهتر با کاربران است.

مطلب مرتبط: چالش ارزیابی وضعیت توجه مشتریان به تبلیغات

امروزه بسیاری از کاربران به دلیل بی توجهی برندها به تعامل متقابل شرایط پیچیده ای را تجربه می کنند. شما به عنوان یک تیم بازاریابی حرفه ای باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس احترام به سلیقه اش باشید. درست به همین خاطر تعامل حرفه ای و متقابل با کاربران اهمیت حیاتی برای تان پیدا می کند. 

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی امر سختی نیست. شما فقط باید با دقت تمام به اظهارنظرهای شان توجه نشان دهید. همچنین تلاش برای بازاریابی با استفاده از ایده های آنها نیز امر مهمی خواهد بود. پس از اینکه کاربران با برند شما احساس صمیمیت پیدا کنند، کارتان برای رقابت با دیگر برندها به طور چشمگیری ساده خواهد شد. این امر باید همیشه مدنظر شما برای بازاریابی حرفه ای قرار داشته باشد، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

شاید در نگاه نخست سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی برای هر برندی ترسناک باشد، اما پس از اندکی تمرین و یادگیری مهارت های حرفه ای به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. 

چالش های تبلیغاتی پیش روی برندها در سال 2022

انتخاب کانال بازاریابی

بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در طول یک دهه اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان برندها کسب کرده است، با این حال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در مسیر انتخاب بهترین پلتفرم بازاریابی ممکن همیشه دچار اشتباه می شوند. این امر موجب اتلاف بودجه بازاریابی و در نهایت ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

توسعه سریع پلتفرم هایی نظیر تیک تاک و کلاب هاوس در کنار نمونه های قدیمی مثل فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام کار انتخاب بهترین پلتفرم ممکن را به شدت دشوار کرده است. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به این نکته توجه لازم را نشان دهید.

شما برای انتخاب بهترین پلتفرم بازاریابی ممکن باید اول از همه سلیقه مشتریان تان را مدنظر قرار دهید. این امر امکان یک شروع مناسب در بازار را به شما می دهد، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران نخواهید داشت. نظرخواهی از کاربران در این بین شاید امر بسیار دشواری باشد، اما به شما اطلاعات دقیقی درباره سلیقه شان می دهد. این امر در ادامه مسیر بازاریابی کارتان را به شدت ساده تر می کند. 

یکی از اشتباهات رایج بازاریاب ها در زمینه انتخاب کانال بازاریابی مناسب، تمرکز صرف بر روی یک نمونه خاص است. این امر مشکلات بسیار متنوعی پیش روی برندها قرار می دهد. وقتی شما فقط بر روی یک پلتفرم متمرکز می شوید، در عمل فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دیگر شبکه های اجتماعی را از دست خواهید داد. بنابراین همیشه بین 2 تا 3 پلتفرم را مدنظر قرار دهید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی و جلب نظر مشتریان در مقیاس وسیع خواهد داد. 

ارزیابی وضعیت برندهای بزرگ درباره انتخاب پلتفرم های اجتماعی آخرین راهکار شما برای فعالیت مناسب در این زمینه است. چنین امری به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. نکته جالب اینکه چنین کاری هیچ هزینه ای هم برای شما به همراه نخواهد داشت. 

ارزیابی اهمیت احساسات در بازاریابی

بازاریابی در ارتباط مستقیم با احساسات مشتریان قرار دارد. با این حال برخی از برندها در شناسایی اهمیت این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. اگر شما فقط با استفاده از نکات منطقی در تلاش برای جلب نظر مشتریان باشید، به احتمال زیاد دست آخر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تازه نخواهید داشت. این امر مشکلات بازاریابی تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از احساسات مختلف در زمینه تولید محتواست.

اگر شما تا به حال اهمیت احساسات در بازاریابی را مورد توجه قرار نداده اید، به احتمال زیاد مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. این امر شانس شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین باید همیشه احساسات مشتریان تان را در کانون توجه قرار دهید. 

برخی از بازاریاب ها فکر می کنند توجه به احساسات مشتریان یک ترند زودگذر است. با این حال واقعیت خلاف این امر را نشان می دهد. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در هر شرایطی باید احساسات شان را در نظر بگیرید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی کاربران کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات برند چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

اگر شما به دنبال راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان هستید، همیشه باید خودتان را جای آنها قرار دهید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی به منظور جلب نظر مشتریان می دهد. ایراد اصلی کار بسیاری از بازاریاب ها بی توجهی به تجربه مشتریان از تعامل با برندشان است. درست به همین خاطر کمتر توانایی جلب نظر مشتریان را پیدا می کنند. این امر مشکلات برندها را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. 

بدون شک دنیای تبلیغات در سال پیش رو چالش های زیادی برای بازاریاب ها به همراه خواهد داشت. با این حال اگر نکات مورد بحث در این مقاله را مدنظر قرار دهید، امکان برون رفت از چالش های مورد بحث را خواهید یافت. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FEweHXni
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه