جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ثروتمندترین آمریکایی های سال 2022

1 سال پیش ( 1401/10/24 )
نویسنده : کری دالن   مترجم : امیر آل علی  

در فهرست هر ساله از ثروتمندترین افراد جهان همواره نام آمریکایی ها، بیشتر از هر کشور دیگری به چشم می خورد. به همین خاطر یک رتبه بندی اختصاصی، کاملا ضروری بوده و در ادامه 10 مورد برتر، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. نکته جالب دیگر این است که برخلاف آنکه اکثر میلیاردرها با کاهش ثروت همراه بوده اند، این امر برای میلیاردرهای آمریکایی کاملا متفاوت بوده و در رأس آنها ایلان ماسک قرار دارد که 68 میلیارد دلار افزایش ثروت را تنها در یک سال داشته است. درواقع سهام وی در تسلا با رشد 33 درصدی همراه بود. رتبه دوم این فهرست نیز به استیو بالمر اختصاص دارد که سهام وی 20 درصد افزایش پیدا کرد. با این حال اوضاع برای جف بزوس، ابدا مناسب نبوده و وی 6 میلیارد دلار از دست داده است. همچنین دومین بازنده بزرگ سال گذشته نیز مارک زاکربرگ می باشد که در مجموع ثروت وی در پنج سال اخیر با کاهشی 30 میلیاردی مواجه شده است. 

ثروتمندترین آمریکایی های سال 2022

1-ایلان ماسک

ثروت: 219 میلیارد دلار

منبع ثروت: تسلا، اسپیس ایکس

دفتر مرکزی: تگزاس

ایلان ماسک

بدون شک ایلان ماسک جنجالی ترین میلیاردر تاریخ محسوب می شود که همه افراد وی را با تصمیمات عجیب می شناسند. برای مثال وی سال گذشته با رقم باورنکردنی 44 میلیارد، اقدام به خرید توئیتر کرد. این امر در حالی است که ارزش اصلی این برند کمتر از 3 میلیارد بوده است. وی موفق شده است تا به امپراتوری چند ساله جف بزوس پایان دهد. نخستین باری که وی در فهرست میلیاردرهای جهان قرار گرفته، مربوط به سال 2012 می باشد که او کمتر از 2 میلیارد داشت. همین موضوع به خوبی نشان می دهد که وی با چه سرعت مثال زدنی، رشد کرده است. با توجه به این امر که توئیتر هنوز درگیر تغییر مدیران ارشد و کارمندان می باشد، عملا می توان حداقل تا پایان سال جاری نیز از آن انتظار سودآوری خاصی داشت. به همین خاطر نیز در فهرست سال آینده هم دو منبع اصلی درآمدی، همچنان تسلا و اسپیس ایکس هستند. به عنوان نکته پایانی ذکر این مورد ضروری است که وی رکوردی تاریخی را در سال 2022 داشته و 68 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. 

مطلب مرتبط: موفق ترین ثروتمندان در سال 2022

2-جف بزوس

ثروت: 177 میلیارد دلار

منبع ثروت: آمازون

دفتر مرکزی: واشنگتن

جف بزوس

یکی از شوکه کننده ترین خبرها، کناره گیری آقای بزوس از مدیریت آمازون بوده است. درواقع این شرکت حتی در زمان کرونا نیز رشد قابل توجهی را داشت و هیچ دلیلی برای این موضوع نمی توان پیدا کرد. درواقع استعفای مدیران معمولا زمانی رخ می دهد که تصمیمات نادرستی رخ داده باشد و اوضاع شرکت، بحرانی تلقی شود. با این حال این موضوع برای آمازون کاملا متفاوت بوده و تنها می توان مسائل شخصی را در این زمینه به حساب آورد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دلیل اصلی کاهش ثروت وی، کمک چند میلیاردی به موسسات خیریه می باشد و سهام او در آمازون، با کاهشی مواجه نشده است. نکته مهم دیگر این است که شرکت هوا و فضای وی با نام Blue Origin سال گذشته نخستین موشک خود را به آسمان پرتاب کرد و این امر می تواند زمینه ساز آن باشد که در سال آینده، با رشد چشمگیر میزان دارایی های او مواجه باشیم. 

3-بیل گیتس

ثروت: 129 میلیارد دلار

منبع ثروت: مایکروسافت

دفتر مرکزی: واشنگتن

بیل گیتس

بنیانگذار مایکروسافت رکورددار بیشترین تعداد قرار گرفتن در صدر جدول ثروتمندترین افراد محسوب می شود. با این حال وی سال ها است که از سمت خود کناره گیری کرده و این امر باعث شده است تا دیگر امکان رقابت برای رتبه نخست وجود نداشته باشد. وی اخیرا از همسر خود نیز جدا شده که خود در کاهش ثروت او تاثیر بسزایی را داشته است. این روزها نام وی بیشتر به خاطر فعالیت های او در زمینه واکسیناسیون کرونا شنیده می شود. درواقع موسسه خیریه وی در زمینه های مختلف نظیر مبارزه با بیماری های همه گیر و مقابله با تغییرات اقلیمی، فعالیت دارد. نکته جالب دیگر این است که تمام ثروت وی پس از مرگ، به موسسه خیریه اختصاص پیدا می کند که در تاریخ، بی سابقه است. 

مطلب مرتبط: ثروتمندترین مردم جهان در کجا ساکن هستند؟

4-وارن بافت

ثروت: 118 میلیارد دلار

منبع ثروت: برکشایر هاتاوی

دفتر مرکزی: نبراسکا

وارن بافت

اگرچه آقای بافت سهام شرکت های مختلفی را در اختیار دارد. با این حال هیچ یک از آنها در سال 2022 به اندازه هلدینگ هاتاوی موفق ظاهر نشده است. درواقع ارزش سهام آن به بالاترین حد در تاریخ خود رسیده که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. در جدیدترین سرمایه گذاری، او اقدام به خرید مقداری از سهام مایکروسافت کرده که باید دید این اقدام او، تا چه حد سودآور خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که وی سال 2022 بزرگترین معامله سال را انجام داد که سودآوری 12 میلیاردی به همراه داشته است. این امر نشان می دهد که وی در 90 سالگی، تا چه حد بی نظیر می باشد. 

5-لری پیچ

ثروت: 111 میلیارد دلار

منبع ثروت: گوگل

دفتر مرکزی: کالیفرنیا

لری پیچ

یکی از موسسان گوگل، در سال گذشته عملا موفقیت خاصی را به دست نیاورده و برند گوگل نیز با مشکلاتی نظیر پیدا شدن رقبای دیگر همراه بوده است. 

مطلب مرتبط: ثروتمندترین میلیاردرهای زیر 40 سال جهان

6-سرگی برین 

ثروت: 1.7 میلیارد دلار

منبع ثروت: گوگل

دفتر مرکزی: کالیفرنیا

سرگی برین 

دیگر بنیانگذار گوگل که در حال حاضر مدیریت آلفابت (برند مادر گوگل) را در اختیار دارد، سال گذشته برای اولین بار مقدار زیادی از سهام خود را به فروش رساند و به نظر می رسد که وی در حال آماده شدن برای یک خرید جدید می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل مالک یوتیوب هم هست و احتمال می رود که خرید بعدی آنها نیز یک وب‎سایت محبوب باشد. 

7-لری الیسون

ثروت: 106 میلیارد دلار

منبع ثروت: نرم‎افزار

دفتر مرکزی: هاوایی

لری الیسون

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سابق اوراکل امسال بیش از 10 میلیارد دلار، به ثروت خود اضافه کرده است. درواقع فعالیت جدید تجاری وی که در حوزه املاک است، موفقیت خوبی را به دست آورده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وی همچنان بزرگترین سهامدار اوراکل نیز محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: ثروتمندترین افراد جهان در سال 2021

8-استیو بالمر

ثروت: 91.4 میلیارد دلار

منبع ثروت: مایکروسافت 

دفتر مرکزی: واشنگتن

استیو بالمر

هشت سال از مدیریت آقای بالمر در شرکت مایکروسافت می گذرد و وی در این مدت با رشد مداوم ارزش سهام خود مواجه بوده است. همچنین وی مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز می باشد که سودآوری خوبی را به همراه داشته است. وی از زمان جدایی از مایکروسافت با افزایش 600 درصدی ارزش سهام خود مواجه شده است. 

9-مایکل بلومبرگ

ثروت: 82 میلیارد دلار

منبع ثروت: بلومبرگ

دفتر مرکزی: نیویورک

مایکل بلومبرگ

شهردار سابق نیویورک و موسس امپراتوری رسانه ای بلومبرگ، همواره با مقالات انتقادی خود نسبت به جمهوری خواهان شناخته می شود. درواقع وی در دو سال گذشته نیز کمپین های مختلفی برای حمایت از دموکرات ها داشته که بیشتر از سودآوری برند او بوده است. به همین خاطر نیز در سال 2022، جریان کسب ثروت برای او روند نزولی را پیدا کرد. تحت این شرایط باید دید که وی برای سال جدید چه تصمیماتی را جهت بهبود اوضاع خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: جدیدترین رده بندی ثروتمندترین زنان از نگاه مجله فوربس

10-مارک زاکربرگ

ثروت: 67.3 میلیارد دلار

منبع ثروت: متا

مرکزی: کالیفرنیا

مارک زاکربرگ

بدون شک تا پنج سال قبل، از مارک زاکربرگ به عنوان امید اول کسب عنوان ثروتمندترین فرد جهان به واسطه سن کمی که دارد، نام برده می شد. با این حال در این پنج سال، همه چیز در جهت مخالف وی بوده است. درواقع رسوایی بزرگ فیس بوک در زمینه فروش اطلاعات کاربران، مشکلات بسیاری را برای وی به همراه داشته و ارزش سهام این شرکت، به پایین ترین مقدار خود در طول تاریخ رسیده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وی مالک دو برند دیگر به نام های اینستاگرام و واتس اپ نیز می باشد که آنها هم از این اتفاق، متحمل ضرر شده اند. با این حال به نظر می رسید که وی با فعالیت جدی در زمینه متاورس، بتواند شرایط را به نفع خود تغییر دهد که طرح های وی نیز تاکنون موفقیت خاصی را به همراه نداشته است. وی سال 2022 برای اولین بار از فهرست 10 ثروتمند برتر جهان خارج شده است و بعید به نظر می رسد که او بتواند در سال جاری، خود را به این فهرست برگرداند. 

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nbuUcnZK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه