مک دونالد و یام برندز به طور مشترک اقدام به رونمایی از همکاری بلندمدت شان با موسسه بیاند میت (Beyond Meat) کردند. برند بیاند میت در زمینه تولید گوشت های گیاهی فعالیت دارد. بسیاری از فعالان حقوق حیوانات از اینگونه تولید گوشت به جای سایر روش های مرسوم حمایت می کنند. با این حساب جهت گیری مک دونالد و یام برندز در راستای همکاری با بیاند میت نقطه عطفی در صنعت فست فود محسوب می شود.
بیاند میت در طول دوران کرونا بسیاری از پروژه های اساسی اش را اجرا کرده است. این امر شامل تلاش برای عرضه نخستین بسته از گوشت های آزمایشگاهی به رستوران های زنجیره ای است. استفاده از گوشت گیاهی در رستوران های کشور سنگاپور مقدمه ای برای پذیرش این نوآوری تازه در عرصه رستوران داری و فست فود است بنابراین مشاهده گرایش برندهای معتبر در بازارهای مختلف نسبت به استفاده از چنین گوشت هایی طبیعی خواهد بود.
همکاری میان بیاند میت، مک دونالد و یام برندز شامل تهیه منوهای تازه براساس گوشت گیاهی است. این امر توسعه مهمی در زمینه استفاده از چنین گوشت هایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد بود. امروزه هنوز هم برخی از مشتریان نسبت به استفاده از گوشت گیاهی تردید دارند. این امر با توجه به عرضه تازه این محصول به بازار طبیعی به نظر می رسد. این همکاری نزدیک علاقه برخی از دیگر برندها نظیر تاکو بل، کی اف سی و پیتزا هات را نیز جلب کرده است بنابراین به احتمال زیاد در آینده شاهد همکاری بیاند میت با سایر برندهای بزرگ در عرصه فست فود خواهیم بود.
منوی مک دونالد برای گوشت های گیاهی تحت عنوان مک پلنت (McPlant) عرضه خواهد شد. این منو شامل انواع برگرهای دارای گوشت گیاهی است. البته در مورد یام برندز تهیه انواع پیتزا با گوشت گیاهی نیز در دستور کار قرار دارد.