دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش محصولات در دنیای امروز کاری است که از عهده هر کسی برنمی آید. شما همین حالا هم کلی رقیب در بازار دارید که چشم دیدن تان را ندارند. به علاوه، مشتریان نیز در میان انبوهی از برندها کار ساده ای برای انتخاب یک گزینه خاص نخواهند داشت. به همین خاطر نقش فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات در انتخاب نهایی مشتریان روز به روز پررنگ تر می شود. البته در این میان کم نیستند برندهایی که با سرمایه گذاری درست در این حوزه حساب شان را از بقیه جدا کرده اند. اسم هایی مثل نایک، آدیداس و پوما در صنعت لوازم ورزشی به خوبی بیانگر نقش تبلیغات درست در کنار تولید محصولات باکیفیت است. 

همکاری تبلیغاتی کسب و کارها با برندهای ورزشی پدیده تازه ای نیست. با این حال به دلیل افزایش سطح رقابت در بازار بدل به امری ضروری شده است. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر بدل به نوعی بنگاه تولید تبلیغات شده اند؛ چراکه مشتریان انتظارات شان از برندها به طور فزاینده ای افزایش یافته است. در این میان به دلیل محبوبیت دنیای ورزش در میان مردم انتخاب از میان چنین برندهایی دارای اهمیت زیادی است، بنابراین ما در عمل شاهد افزایش همکاری میان کسب و کارها و برندهای ورزشی بوده ایم. 

اگر شما هم ایده های زیادی برای همکاری با برندهای ورزشی دارید، این مقاله مخصوص شماست. ما در این مقاله قصد داریم برخی از تجربه های واقعی درباره این همکاری را به اتفاق شما مرور کنیم. بی شک تجربه برندهای بزرگ در این میان نقش مهمی برای موفقیت کسب و کارها خواهد داشت. پس بد نیست با ما همراه شوید تا ماجراجویی مان را شروع کنیم. 

ردبول و فرمول یک

ردبول و فرمول یک

یکی از همکاری های بلندمدت در دنیای کسب و کار مربوط به برند ردبول و مسابقات فرمول یک است. اگر از طرفدارهای محصولات ردبول باشید، خیلی خوب می دانید این برند همیشه در کنار ورزش های سخت ایستاده است. درست به همین خاطر همکاری با فرمول یک نیز گزینه چندان دور از انتظاری نیست. 

نکته کلیدی درباره همکاری ردبول با برندهای ورزشی تاکید آن بر روی تداوم این امر است. یعنی ردبول دنبال یک همکاری تبلیغاتی کوتاه مدت نیست. در عوض آنها سراغ فرآیندهای کلیدی تر رفته و کارشان را با سرعت بهتری دنبال می کنند. یادتان باشد، شما نمی توانید در بازار بدون توجه به عمر همکاری تان دست به جیب شوید. خب مشتریان در دنیای شلوغ امروزی خیلی زود همکاری های مقطعی میان برندها را فراموش خواهند کرد. درست به همین خاطر برای ماندگاری در ذهن مشتریان باید ثبات بیشتری به عملکردتان بدهید. 

مطلب مرتبط: داستان برندینگ تیم های ورزشی محبوب دنیا

ردبول از نظر مدت زمان همکاری تبلیغاتی با برندهای ورزشی رکورددار محسوب می شود. به طوری که خیلی راحت از قید همکاری که با یک برند شروع کرده، نمی گذرد. این نکته بی نهایت مهمی برای کسب و کارهای امروزی محسوب می شود. درست به همین خاطر باید دائما حواس تان به این نکته کلیدی باشد. وگرنه اصلا بعید نیست خیلی زود کار دست خودتان دهید. 

نایک و لبران جیمز

نایک و لبران جیمز

لبران جیمز برای کسانی که عاشق دنیای بسکتبال هستند، یک اسطوره تمام نشدنی محسوب می شود. درست به همین خاطر خیلی از ورزشکاران جوان در عمل خودشان را دنباله رو او می دانند. همین امر کافی است تا برندهای زیادی در سراسر دنیا به سراغ همکاری تبلیغاتی با این برند بروند. خب اینجا صحبت از برندی است که سابقه بی نهایت طولانی در دنیای کسب و کار دارد و همیشه به داستان ورزشکاران توجه کرده است. 

لبران جیمز در سال 2015 قرارداد دیوانه ‎واری با نایک به امضا رساند. بر این اساس تا زمان پایان قرارداد به طور کلی یک میلیارد دلار به لبران جیمز حقوق پرداخت خواهد شد. این یعنی وقتی اسطوره دنیای بسکتبال 64 ساله شود، یک میلیارد دلار درآمد از نایک به دست آورده است. فکر می کنم این عدد و رقم برای دنیای ورزش هم بی نهایت زیاد باشد.

مسئله کلیدی درباره همکاری میان نایک و لبران جیمز، تلاش برند نایک برای آپدیت هویت برندش براساس اعتبار لبران جیمز است. خب هرچه باشد نایک رقابت سنگینی با سایر برندها دارد. در این میان برای خاص بودن باید با ورزشکاران خاص نیز همکاری داشته باشید. این دقیقا شعار نایک در زمینه انتخاب افرادی مثل لبران جیمز یا کریستیانو رونالدو است. ماجرا جالب شد، نه؟

آدیداس و همکاری با تیم های اروپایی

آدیداس و همکاری با تیم های اروپایی

آدیداس برندی است که بسیاری از مردم خرید از آن را به هر برند دیگری ترجیح می دهند. با این حال این غول آلمانی در زمینه همکاری با ورزشکاران یا به طور کلی برندهای ورزشی استراتژی خاص خودش را دارد. بر این اساس این برند بیشتر از همه بر روی تیم های اروپایی تمرکز دارد. شاید دلیل این امر قبضه شدن بازارهای آمریکای شمالی و جنوبی از سوی نایک باشد. به هر حال استراتژی این برند به این شکل توسعه یافته است. البته همکاری میان آدیداس با برندهای بزرگ اروپایی فقط مربوط به تیم های ورزشی نمی شود. مثلا لیونل مسی را در نظر بگیرید، این سوپراستار دنیای فوتبال سال هاست با آدیداس همکاری مشترک دارد. 

مطلب مرتبط: داستان برندینگ تیم های ورزشی محبوب دنیا

شاید فکر کنید آدیداس ترس زیادی از رویارویی با نایک دارد. خب اگر فقط بازار آمریکا را در نظر بگیرید، این ادعا درست خواهد بود. هرچه باشد رقابت با برندی مثل نایک در کشور خودش خیلی وحشتناک خواهد بود، مگر نه؟

نکته کلیدی دیگری که باید به خاطر داشته باشیم، بازار پرسود اروپای غربی است. به طوری که آدیداس اولویت اصلی اش را همکاری با برندهای ورزشی بزرگ در این حوزه تعیین کرده است. مثلا لیگ برتر فوتبال انگلستان را در نظر بگیرید؛ این لیگ با گردش مالی حیرت انگیزش پرسودترین لیگ دنیای فوتبال محسوب می شود. خب آدیداس اگر بخواهد وارد لیگ فوتبال آمریکا شود، اصلا بازگشت سرمایه ای نخواهد داشت. به علاوه، ورزش هایی مثل فوتبال آمریکایی یا بیسبال به دلیل محبوبیت اندک در اروپا اصولا در کانون توجه آدیداس نیستند. فکر می کنم حالا جهت گیری آدیداس در دنیای کسب و کار و همکاری با برندهای ورزشی برای تان روشن تر شده باشد، مگر نه؟ خب هر برندی در دنیای امروز براساس شرایط موجود دست به انتخاب می زند!

کوکاکولا و المپیک

کوکاکولا و المپیک

یکی از قدیمی ترین همکاری های تجاری میان یک کسب و کار با برند ورزشی مربوط به کوکاکولاست. زمانی که ورزشکاران آمریکایی برای شرکت در المپیک 1928 راهی آمستردام شدند، صدها بسته نوشابه کوکاکولا همراه خود داشتند. این امر همکاری بلندمدت میان کوکاکولا و بازی های المپیک را رقم زد. به طوری که هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به یک قرن کوکاکولا مهمترین شریک تجاری بازی های المپیک محسوب می شود. 

بی شک همکاری در این سطح و اندازه عایدی مالی بسیار زیادی برای هر کدام از طرفین دارد. نکته مهم در این میان تصور تناقض میان همکاری کوکاکولا با یک رویداد ورزشی است. خب مگر نه اینکه این برند نوشابه گازدار تولید می کند؟

راستش را بخواهید، ما هم اولین بار وقتی همکاری میان یک برند تولید نوشابه با بازی های المپیک را مشاهده کردیم حسابی متعجب شدیم. با این حال در دنیا همه نوع محصولاتی به چشم می خورد. به همین خاطر هیچ محدودیتی میان همکاری کسب و کارها با برندهای ورزشی وجود 

ندارد. مثلا ردبول نیز محصولات کاملا سالم و مفیدی برای سلامتی تولید نمی کند. با این حال مدت هاست به عنوان یکی از برندهای ورزشی پرطرفدار در دنیا شناخته می شود. درست به همین دلیل شما باید همیشه حواس تان به جزییات فعالیت و همکاری تان با دیگر برندها باشد. این امر نقش مهمی در موفقیت شما در بلندمدت ایفا خواهد کرد. 

اگر نظر ما را بخواهید، شما هیچ وقت نباید به خاطر برداشت عمومی از حوزه فعالیت تان دور یک همکاری را خط بکشید. در عوض می توانید با استفاده از فرصت ها دنبال تغییر شرایط باشید. این دقیقا همان کاری است که کوکاکولا به خوبی انجام داده است. 

رولکس و ویمبلدون

رولکس و ویمبلدون

رولکس یکی از برندهای لوکس در دنیای ساعت سازی محسوب می شود، بنابراین طبیعی است همکاری میان این شرکت با برندهای ورزشی باید به اندازه کافی خاص به نظر برسد. این نکته به خوبی در قالب همکاری میان رولکس با مسابقات تنیس ویمبلدون به چشم می خورد. 

درست جایی که بسیاری از مردم انتظار مشاهده قهرمان های ورزشی مثل راجر فدرر یا نواک جوکوویچ را دارند، اول از همه برند لوکس به ذهن آدم می رسد. 

رولکس از سال 1978 اسپانسر رسمی مسابقات ویمبلدون محسوب می شود. نکته کلیدی در این میان ماهیت لوکس هر دو برند است. به طوری که رولکس به خوبی همکاری موردنظر را سامان داده است. خب هرچه باشد از دل یک همکاری مشترک باید انتظارات درستی نیز بیرون بیاید، مگر نه؟

مطلب مرتبط: بازاریابی و برند سازی یک رویداد / چرا شركت‌ ها اسپانسر ورزش می‌ شوند؟

اگر شما هویت تان را براساس یک کسب و کار لوکس توسعه داده اید، این امر باید در همکاری تان با سایر برندها نیز به چشم بخورد. وگرنه خیلی زود مشتریان از شما ناامید شده یا تناقضات زیادی در فعالیت تان به چشم خواهد خورد. این دقیقا همان دلیلی است که ما در روزنامه فرصت امروز همیشه بر روی همکاری تبلیغاتی هماهنگ و مناسب از نظر هویت برندها تاکید داریم. 

منابع:

https://mediablaze.com

https://medium.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XoIND8vA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه