دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی 7 راهکار برای ایجاد برند شخصی

برندسازی شخصی با هدف بهبود وضعیت کسب و کار

1 ماه پیش ( 1400/4/1 )

اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان هستید، یکی از ایده ای جذاب تلاش برای ایجاد یک برند شخصی است. بسیاری از کسب و کارها همیشه نسبت به سطح تاثیرگذاری پایین بر روی مشتریان شکایت دارند. دلیل این امر اغلب اوقات ناتوانی برای نشان دادن یک چهره انسانی و جذاب به مشتریان است. اگر شما در کنار کسب و کار اصلی تان دارای یک برند شخصی هم باشید، به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. درست به همین خاطر امروزه بسیاری از برندهای بزرگ دارای مدیرانی با برندهای شخصی قدرتمند هستند. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

برندسازی شخصی اغلب اوقات برای کارآفرینان امر بسیار دشواری محسوب می شود. این نکته بسیاری از برندها را درگیر ساخته و هیچ نتیجه مناسبی هم به همراه ندارد. اگر شما در تلاش برای برندسازی شخصی به بهترین شکل ممکن هستید، مقاله کنونی توصیه های اساسی برای تان دارد. شما با استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مشتریان را خواهید داشت. در ادامه برخی از گام های مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

برندسازی شخصی با هدف بهبود وضعیت کسب و کار

طراحی مشتریان ایده آل برند

یکی از ایرادات اصلی در زمینه برندسازی شخصی عدم توجه به مشتریان است. بدون تردید کسب و کار شما در طول سال های متمادی تعامل با مشتریان دارای شناخت درستی از آنهاست. اگر شما از شناخت موردنظر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نکنید، هیچ شانسی برای بازاریابی و توسعه کسب و کارتان با برند شخصی نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: برندسازی شخصی به سبک کارآفرینان جوان

ارزیابی سلیقه مشتریان برای برندهای دارای تعامل طولانی مدت با آنها امر بسیار ساده ای به نظر می رسد. شما نیازی به کارهای عجیب و غریب در این میان ندارید. تنها نکته مهم ایجاد برند شخصی تان بر پایه ارزیابی های موردنظر است. این امر شما را به سرعت در میان مشتریان محبوب خواهد کرد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با تعامل با مشتریان نخواهد بود. 

وقتی شما در تلاش برای توسعه یک برند شخصی هستید، باید تمام توان تان را برای تعامل با شمار هرچه بیشتری از مشتریان به کار گیرید. این امر تصویر منسجم و جذابی از برند شخصی تان برای مشتریان ایجاد خواهد کرد. امروزه بسیاری از مشتریان حتی نسبت به حضور یک برند شخصی در بازار اطلاع هم ندارند. بی تردید این امر مشکلات بسیار زیادی برای چنین برندهایی ایجاد خواهد کرد. 

شما برای عملکرد مناسب در زمینه شناسایی سلیقه مشتریان تان باید اول از هم شناخت درستی از آنها داشته باشید. پاسخ دادن به دو سوال ذیل به شما در این مسیر کمک خواهد کرد:

•    مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

•    بازار هدف تان کدام است؟

اگر شما پاسخ های درستی برای دو پرسش فوق داشته باشید، شانس بسیار بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا می کنید. این امر بهترین فرصت برای شما به منظور معرفی قدرتمند برند شخصی تان به مشتریان خواهد بود در غیر این صورت شاید بعد از سال ها فعالیت در این زمینه نیز مشتریان هیچ شناختی از برندتان نداشته باشند. 

یکی از نکات مهم پیش از اینکه مشتریان ایده آل تان را ترسیم کنید و از آن برای بهبود برند شخصی تان استفاده نمایید، ارائه یک پیش نمایش است. این امر شامل همکاری با تمام اعضای شرکت برای دریافت نظرات شان درباره طرح اولیه شما از مشتریان است. چنین امری به شما برای اصلاح طرح موردنظر و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

طراحی سایت رسمی

برند شخصی شما باید دارای هویت به نسبت مستقلی از برند اصلی تان باشد. مشتریان باید یک نکته تازه و جدید در کسب و کارتان مشاهده نمایند در غیر این صورت شاید حتی انگیزه ای برای تعامل با شما هم نداشته باشند. بنابراین شما ابتدا باید به فکر راه اندازی یک سایت رسمی برای برند شخصی تان باشید. این امر استقلال برند شخصی تان را نشان می دهد.

امروزه بسیاری از مشتریان به گمان اینکه برند شخصی مدیرعامل یک شرکت بزرگ یک کپی دقیق است، به هیچ وجه آن را مورد توجه قرار نمی دهند. شما برای اینکه مخاطب هدف را به سوی کسب و کارتان سوق دهید، باید اول از همه برندی جذاب را پیش روی شان قرار دهید. ایجاد سایت رسمی نیز یک گام ابتدایی برای این فرآیند خواهد بود. 

محتوایی که شما در سایت رسمی تان منتشر می کنید، باید به طور دقیق پیرامون خودتان باشد. شما به عنوان یک کارآفرین محور اصلی برند شخصی تان را شکل می دهید. بنابراین باید در هر شرایطی از آن برای توسعه کسب و کارتان سود ببرید در غیر این صورت خبری از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

تولید محتوا در سایت رسمی یکی از نکات مهم برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندهای شخصی پس از اینکه چند روزی در سایت رسمی شان محتوا انتشار می دهند، دیگر به کلی آن را فراموش می کنند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی ذهنیت مشتریان از شما خواهد داشت. بنابراین باید همیشه به دنبال راهکاری برای رفع چنین مشکلی باشید در غیر این صورت شاید زمان ارزشمندتان برای تعامل با مشتریان به کلی از دست برود. 

مطلب مرتبط: تکنیک های برندسازی شخصی در دنیای کسب و کار

استفاده از تکنیک های سئو در مدیریت سایت برند شخصی اهمیت بالایی دارد. هرچه شما مهارت بیشتری در استفاده از تکنیک های سئو داشته باشید، سایت تان در جست وجوهای گوگل رتبه های بالاتری خواهد داشت. این امر در کنار تولید محتوا به طور مداوم شما را بدل به برندی محبوب برای مشتریان خواهد کرد. دست کم کاربران در گوگل به خوبی با شما آشنا شده و همین امر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. 

ساده ترین روش برای موفقیت در سئو سایت استفاده از کلیدواژه های درست است. شما با این کار به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به دست می‎آورید. بنابراین نیازی به نگرانی در این رابطه نخواهد بود. دسترسی به کلیدواژه های مناسب برای سئو نیز به سادگی هرچه تمام تر با استفاده از گوگل ترندز یا گوگل آنالیتیکس امکان پذیر می شود. 

حضور در شبکه های اجتماعی

برندسازی شخصی با هدف بهبود وضعیت کسب و کار

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی محور اصلی تعامل با مخاطب هدف در بازاریابی و برندسازی امروزی است. اگر شما در شبکه های اجتماعی حضور مناسبی نداشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. درست به همین خاطر امروزه شمار بسیار زیادی از برندها در شبکه های اجتماعی حضور دارند. 

نخستین نکته ای که شما باید تکلیفش را روشن کنید، انتخاب تعداد شبکه های اجتماعی مناسب است. بی تردید هیچ برندی امکان حضور در تمام شبکه های اجتماعی را ندارد. بنابراین برنامه ریزی برای حضور در مهمترین شبکه های اجتماعی امر مهم و ضروری خواهد بود. 

امروزه تردیدی در مورد شبکه های اجتماعی محبوب در میان کاربران نیست. اگر شما به خوبی در اینستاگرام، توییتر و یوتیوب حضور داشته باشید، بخش قابل ملاحظه ای از فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را طی کرده اید. بدون تردید گزینه هایی نظیر اسنپ چت یا تیک تاک نیز در دسترس قرار دارد، اما شما فقط باید بر روی بهترین گزینه ها تمرکز داشته باشید. فضای تیک تاک هنوز هم برای فعالیت برندهای شخصی چندان مساعد نیست. بنابراین شما نباید در این زمینه هیچ گونه ریسکی انجام دهید. 

انتشار پست در شبکه های اجتماعی نباید به طور دسته جمعی صورت گیرد. معنای این امر ضرورت تولید محتوای منحصر به فرد برای هر کدام از اکانت های شما در شبکه های اجتماعی است. این امر امکان تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را به همراه خواهد داشت در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر شبکه اجتماعی برای تولید محتوا امر بسیار مهمی محسوب می شود. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه نشان نمی دهند. بنابراین ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی محسوب می شود. برند شخصی شما باید تفاوت شبکه های اجتماعی مختلف را به بهترین شکل ممکن درک کند. این امر شما را به خوبی از سایر رقبای تان متمایز خواهد کرد. 

نگارش پست های هفتگی در سایت برند

همانطور که پیش از این گفتیم، تولید محتوا در سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از ایده های مناسب در این میان تلاش برای نگارش پست هفتگی است. این پست دارای ماهیت عادی نیست. شما باید تمام تلاش ها و نتیجه کارهای تان در طول هفته را در پست موردنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: تاثیر برندسازی شخصی بر افزایش فروش شرکت ها

خوشبختانه هیچ اجباری برای انتشار پست موردنظر در قالب متن نیست. به هر حال امروزه فرمت های محتوایی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده اند. بنابراین شما به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

شاید شما نسبت به مهارت های نگارشی تان شک و تردید داشته باشید. شاید هم در مورد توانایی تان برای طراحی یک ویدئو جذاب مطمئن نیستید. هرچه باشد، شما باید اولین تلاش های تان برای تولید محتوا را بردارید. در غیر این صورت برند شخصی تان هرگز مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد. بی شک هیچ برندی از همان روز اول موردپسند تمام مشتریان نبوده است. بنابراین شما باید به خودتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرصت دهید در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان پیدا نکنید. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندتان به همراه خواهد داشت. 

بسیاری از کارآفرینان وقتی در تلاش برای تولید محتوا در سایت برند شخصی شان هستند، به طور مداوم با کمبود ایده مواجه می شوند. این امر یکی از دردسرهای عمومی در عرصه بازاریابی است و فقط مخصوص برندهای شخصی نیست. بهترین راهکار در این میان تلاش برای الگوبرداری از نحوه ایده پردازی و طراحی محتوا از سوی برندهای بزرگ است. این امر به شما بهترین فرصت ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان بدون نیاز به دردسرهای فراوان را می دهد. 

طراحی خبرنامه کاربردی

امروزه اغلب برندها دارای خبرنامه هستند. با این حال فقط تعداد کمی از خبرنامه ها در عمل برای مشتریان جذاب است. شما باید هر کاری برای راه اندازی خبرنامه و تبدیل آن به یک گزینه جذاب انجام دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

خبرنامه یک برند باید فقط شامل اخبار مهم باشد در غیر این صورت شما شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ نخواهید داشت. متاسفانه امروزه بسیاری از برندهای شخصی به جای استفاده از اخبار مهم و کاربردی هر نوع محتوایی را در خبرنامه شان جای می دهند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف می شود. با این حساب شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه مدیریت خبرنامه تان صورت دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. 

ارسال اخبار متعدد برای مشتریان، حتی اگر اخبار واقعا مهمی هم باشد، انگیزه آنها بری تعامل با شما را کاهش می دهد. راهکار موردنظر در این رابطه اندکی طولانی ‏تر کردن متن هر خبرنامه پرهیز از گنجاندن اخبار کم اهمیت است. شاید این کار برای شما خیلی سخت باشد، اما باید برخی از اخبار را به منظور جلب توجه مشتریان از فهرست خبرنامه تان حذف کنید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. 

اخبار مهم برای هر برند شخصی از ماهیت فعالیتش به خوبی مشخص می شود. اگر شما در زمینه بهداشت فعالیت دارید، اخبار مربوط به کرونا باید به بهترین شکل ممکن در خبرنامه تان منتقل شود در غیر این صورت مشتریان اخبار دلخواه و موردنیازشان را از منابع دیگری تامین خواهند کرد. این امر به معنای شکست سنگین شما در تعامل با مشتریان و معرفی برند شخصی تان خواهد بود. 

راه اندازی یک پادکست با مهمان های ویژه

برندسازی شخصی با هدف بهبود وضعیت کسب و کار

امروزه هر کسی در گوشه و کنار دنیا یک پادکست مورد علاقه دارد. این امر بسیاری از برندها را به فکر راه اندازی پادکست منحصر به فردشان انداخته است. اگر برند شخصی شما نیز قبل از اینکه شمار برندهای دارای پادکست بیش از اندازه زیاد شود، یک پادکست راه اندازی کند، شانس بالایی برای رقابت موثر با دیگر برندها خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: رازهای برندسازی شخصی / چگونه برند شخصی مان را به عنوان یک کارآفرین توسعه دهیم؟

استفاده از ایده های جذاب و پرداختن به مشکلات مشتریان در پادکست‎ ها نکات مهمی برای جلب نظر آنها محسوب می شود. البته در این میان باید اندکی به فکر سرگرم ساختن مخاطب هدف نیز بود در غیر این صورت تاثیرگذاری پادکست ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. 

استفاده از مهمان های ویژه و منحصر به فرد همیشه برای افزایش جذابیت پادکست ها اهمیت دارد. بنابراین شما با استفاده از یک یا چند مهمان کارکشته در زمینه کسب و کار امکان جلب نظر مشتریان را خواهید داشت. اگر در این میان نسخه ویدئویی از پادکست تان نیز منتشر سازید، مشتریان به خوبی هرچه تمام تر با شما به عنوان شخصیت اصلی برندتان آشنا خواهند شد. 

ضرورت توجه به سئو سایت و شبکه های اجتماعی

امروزه سئو با تمام فرآیند بازاریابی و برندسازی گره خورده است. بنابراین شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به جز توجه به این حوزه ندارید. مدیریت سئو همیشه به عنوان یک حوزه بسیار سخت و دشوار میان کارآفرینان شناخته می شود. با این حال اگر شما عملکرد مناسبی در این حوزه داشته باشید، برندتان به خوبی میان مشتریان محبوب خواهد شد. 

استفاده از کلیدواژه ها یکی از کارهای ابتدایی در زمینه مدیریت سئو محسوب می شود. شما در سایت تان علاوه بر چنین کاری باید به طور مداوم لینک های خراب را نیز شناسایی و اصلاح نمایید. این کار موجب تجربه بهتر کاربران از سایت تان خواهد شد. همچنین در شبکه های اجتماعی نیز باید به دنبال بارگذاری پست هایی با تصاویر باکیفیت و بدون ایراد املایی در کپشن ها باشید. شما به این ترتیب رتبه سئوی سایت و حساب رسمی تان در شبکه های اجتماعی را حسابی تقویت خواهید کرد. 

کسب درآمد از برند شخصی

تمام مراحلی که شما تا اینجای کار طی کرده اید، برای کسب درآمد و همچنین توسعه برند اصلی تان بوده است. برند شخصی شما به نوعی مکمل برند اصلی تان محسوب می شود. یکی از اشتباهات رایج در میان کارآفرینان اشتباه گرفتن این روند است. اگر شما برند اصلی تان را در خدمات برند شخصی درآورید، خیلی زود جذابیت کسب و کارتان برای مشتریان از بین خواهد رفت. 

وقتی شما به فکر ارائه یک سرویس از سوی برند شخصی تان هستید، باید آن را به گونه ای در ارتباط با فعالیت کسب و کار اصلی تان قرار دهید. این امر فرصت های طلایی برای معرفی برند اصلی تان به مشتریان و جلب نظرشان برای خرید از آن فراهم می کند در غیر این صورت شاید برند شخصی تان مسیری کاملا متمایز از کسب و کار مرکزی پیدا کند. این امر اغلب اوقات دردسرهای زیادی برای کارآفرینان به همراه دارد و در عمل به معنای ضرورت مدیریت دو کسب و کار کاملا مستقل خواهد بود. 

مطلب مرتبط: برندسازی و اهمیت آن در دنیای کسب و کار امروزی

برخی از کارآفرینان در برند شخصی شان به طور مستقیم تبلیغ کسب و کار اصلی شان را می کنند. این ایده اگرچه بهترین راهکار نیست، اما اغلب اوقات تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف دارد بنابراین هرگز آن را فراموش نکنید. 

منبع : copyblogger
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PPjpQTUL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه