پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصول ثابت فروش آنلاین

4 سال پیش ( 1398/12/1 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش   پدیدآورنده : مایکل تاد  

فروش محصولات به صورت آنلاین بهترین روش حال حاضر بازاریابی محسوب می شود، با این حال شما باید یکسری اصول را رعایت کنید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. امکان فوق العاده اینترنت ایجاد بستری نسبتا عادلانه برای فعالیت تمامی برندها است. اگرچه ممکن است اصول موفقیت در مناطق مختلف، متفاوت باشد، با این حال برخی از این موارد کاملا ثابت بوده و بدون رعایت آنها ابدا هیچ گونه شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. در همین راستا به بررسی هفت مورد اصلی خواهیم پرداخت.

1-سئو

اصول ثابت فروش آنلاین

حتی بهترین محتواها و مطالب اگر به خوبی نمایش داده نشود، با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. درواقع این امر که بتوانید در موتورهای جست وجوگر بهتر نمایش داده شوید، به رعایت نکاتی نیاز دارد که از آن تحت عنوان اصول سئو یاد می شود. در این رابطه فراموش نکنید که در این زمینه روش های فریبکارانه ای وجود دارد که از آن تحت عنوان سئو کلاه سیاه یاد می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش ابدا مناسب برندهایی نیست که خواهان حضوری طولانی مدت در عرصه کاری خود هستند. به همین خاطر موفقیت یک شبه را فراموش کرده و روشی درست را در پیش گیرید. همچنین فراموش نکنید که برای محتواهایی ضعیف، حتی رعایت تمامی اصول سئو نیز کارساز نخواهد بود.

2-محتوا

هیچ اقدامی در اینترنت ارزشمندتر از تولید محتوا نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا این جمله معروف را که محتوا پادشاه است همواره به خاطر داشته باشید. رعایت اصل کیفیت در کنار تنوع، بهترین نتیجه ممکن را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین این نکته را فراموش نکنید که تولید محتوا به معنای کپی برداری از اقدامات سایرین نبوده و لازم است تا منحصر به فرد باشید. در نهایت از ترجمه بهترین مطالب غافل نشوید. بدون شک به هر میزانی که مخاطب سطح آگاهی بالاتری را داشته باشد، احساس نیاز بیشتری را نیز پیدا می کند.

3-مزیت رقابتی

بهترین مزیت رقابتی برای هر برند این است که ارزش خرید بالایی را داشته باشد. درواقع شما باید به این نکته توجه داشته باشید که از رقبای بسیار زیادی برخوردار بوده و بدون در اختیار داشتن چند مزیت، ابدا تفاوتی را با آنها پیدا نخواهید کرد، با این حال فراموش نکنید که تفاوت شما تنها در محصول خلاصه نشده و حتی خدمات پس از فروش، نحوه ارتباط با مشتری و به صورت کلی هر چیزی می تواند مزیت شما باشد. در این رابطه برخی از برندها اقدام به ارائه تخفیف های ویژه می کنند که باعث می شود تا افراد تمایل به مراجعه روزانه به سایت آنها داشته باشند. به همین خاطر از انجام این راهکار نیز غافل نشوید.

4-تیتر

تیتر نخستین چیزی است که مخاطب با آن مواجه خواهد شد. به همین خاطر مشاهده و یا رد شدن از مطلب، کاملا به تیتر شما بستگی خواهد شد. در این رابطه توصیه می-شود تا به دنبال مواردی پرسشی همراه با ذکر اعداد مربوطه باشید. همچنین بهتر است تا در کنار متن، از تصاویر مرتبط نیز استفاده کنید. در غیر این صورت مخاطب در درک مطالب با مشکل مواجه خواهد شد.

5-فراخوان عمل

Call To Action یا فراخوان عمل به این موضوع اشاره دارد که شما باید در تلاش برای ایجاد رابطه ای متقابل باشید. به همین خاطر محتواهای شما باید مخاطبین را به واکنش نشان دادن سوق دهد. در این رابطه شکل های متفاوتی وجود دارد که شما باید بهترین آن را برای هر محتوای خود انتخاب کنید. برای مثال پایان دادن به مطالب با مطرح کردن یک سوال و امکان ارسال نظر یکی از این موارد محسوب می شود. این امر باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب ماندگاری بالاتری را پیدا کرده و ارتباطی ایجاد شود که ضامن مراجعه مجدد آنها و تبدیل شدن به یک طرفدار خواهد بود.

6-پیش فروشی و فروش مکمل

این امر که به علت صحبت های فروشنده شما بیش از آنچه که تصور می کردید خرید کنید، در اصطلاح Up selling یا پیش فروشی گفته می شود. درواقع این هنر فروشنده بوده و شما را متقاعد می کند که با صرف هزینه بهتر، کالایی را در اختیار داشته باشید که به مراتب ارزش خرید بالاتری را دارد. Cross Selling با فروش مکمل کمی با مورد قبلی تفاوت داشته و فروشنده با موارد جانبی در نهایت باعث می شود تا شما بیشتر از یک کالا خرید داشته باشید. برای مثال در هنگام خرید یک گوشی، فروشنده به شما ضرورت وجود قاب، محافظ صفحه، پاوربانک، حافظه جانبی و... را گوشزد کرده و در این رابطه به نحوی حرفه ای عمل می کند که شما عملا بودجه بندی قبل را کنار گذاشته و به حرف فروشنده گوش خواهید کرد. شما از این دو تکنیک می توانید در زمینه فروش آنلاین نیز استفاده کرده و موفقیت بالاتری را تجربه کنید.

7-مهارت های ارتباطی

در نهایت نوع رفتار شما با مخاطب تعیین کننده میزان رضایت آنها خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا از دو علم روان شناسی و جامعه شناسی برای شناخت بهتر مخاطبان خود استفاده کرده و در تلاش برای رعایت اصول ارتباطی باشید تا افراد مجذوب شیوه کاری شما شوند.

منبع : strategus
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tiLbHWj9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه