سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه رقبای ‏مان در عرصه کسب و کار را شکست دهیم؟

3 سال پیش ( 1399/6/10 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : مکس فریدمن  

فعالیت در دنیای کسب و کار همیشه همراه با سطح بالایی از رقابت است. امروزه حضور در یک عرصه از کسب و کار به معنای مواجهه با برندهای متعددی است. برخی از برندهای موردنظر سابقه طولانی ‎تر نسبت به ما در زمینه حضور در بازار دارند بنابراین رقابت با آنها امر دشواری خواهد بود. خوشبختانه استراتژی‎ های بسیار زیادی برای رقابت مناسب با دیگر برندها وجود دارد. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از مهم ‎ترین تکنیک ‎ها و استراتژی ‎ها برای رقابت موثر با دیگر برندها و شکست ‎شان است. در ادامه این نکته را در پنج بخش مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شناسایی و رفع مشکلات مشتریان

چگونه رقبای عرصه کسب و کار شکست دهیم

مشتریان در فرآیند خرید محصولات به دنبال رفع برخی از مشکلات‎ شان هستند. بنابراین برندها باید به خوبی مشکلات مشتریان را شناسایی و سپس حل و فصل نمایند. در غیر این صورت شما توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را از دست خواهید داد. چالش اصلی در این میان ناتوانی برخی از برندها برای درخواست از مشتریان برای ارائه اطلاعات پیرامون مشکلات ‎شان است. اگر شما نسبت به انجام این امر خجالت بکشید، هرگز موفق به رفع نیازهای مشتریان نخواهید شد.

مطلب مرتبط: تکنیک های بررسی عملکرد رقبا به شیوه ساده

بررسی وضعیت کسب و کار در زمینه رفع نیازهای مشتریان یکی از بهترین الگوهای بازاریابی و کسب و کار را در اختیار برندها قرار می ‎دهد. اگر شما علاقه‎ مند به ارزیابی وضعیت برندتان هستید، به نکات ذیل توجه نمایید:

• مهم‎ترین محصول برند شما برای رفع نیاز مشتریان چیست؟

• راهکار شخصی شما برای مشکلات مشتریان در حوزه کسب و کارتان به چه ترتیب است؟

• پروژه‏های توسعه محصولات و خدمات شرکت در چه بازه زمانی ساماندهی می‎ شود؟

• واکنش کسب و کار شما نسبت به ریزش مشتریان چیست؟

بدون تردید تمام پرسش ‎های فوق برای بررسی وضعیت کسب و کار دارای اهمیت بالایی است، با این حال واکنش برندها نسبت به ریزش مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی یک برند با ریزش مشتریان مواجه می‎ شود، این امر پیام بسیار روشنی برای کسب و کار موردنظر مخابره خواهد کرد. این امر شامل ناتوانی برای شناسایی مناسب و رفع مشکل مشتریان است بنابراین شما باید جهت ‎گیری متفاوتی در این زمینه اتخاذ نمایید. در غیر این صورت در پایان سال با مشکلات بسیار گسترده ‎ای برای بهینه ‎سازی وضعیت کسب و کارتان مواجه خواهید شد. درست به همین خاطر اغلب کسب و کارهای تازه تاسیس کمتر از یک سال در حوزه کسب و کار دوام می ‎آورند.

داستان ‎سرایی و شخصی ‎سازی محتوای بازاریابی در بازار هدف

یافتن بازارهای هدف کار چندان دشواری نیست. بسیاری از برندها به جای سرمایه گذاری بر روی بازارهای مشخص با سوددهی مناسب به سراغ حضور در تمام بازارهای ممکن می ‎روند. این امر هزینه‎ های بازاریابی برندها را به شدت افزایش می ‎دهد. اگر شما در تلاش برای بازاریابی و فروش محصولات ‏تان برای رقابت بهتر با رقبا هستید، باید یافتن بازارهای مناسب را در دستور کار قرار دهید.

پس از یافتن بازار هدف کارویژه شما شامل داستان ‎سرایی برای جلب نظر مشتریان است. امروزه کیفیت محصولات مختلف در بازارهای واحد دارای تفاوت چندانی نیست بنابراین وضعیت برند شما با توجه به نحوه فعالیت ‎شان مشخص خواهد شد. این امر نیازمند فعالیت مناسب از سوی کسب و کار شما برای جلب نظر مشتریان بازار است. داستان ‎سرایی همیشه تاثیر ویژه‏ای بر روی مخاطب هدف داشته است. این امر شامل بیان داستانی جذاب در ارتباط با برند برای ایجاد هیجان در میان مشتریان است.

بسیاری از برندهای موفق در سراسر جهان از مزیت ‎های داستان ‎سرایی به خوبی استفاده می‎ کنند بنابراین شما نیز باید در این زمینه مهارت‎ های‎ تان را تقویت نمایید. ایجاد اعتماد در میان مشتریان همیشه یکی از فرآیندهای دشوار برای کسب و کار بوده است. این امر با استفاده از مزیت ‎های داستان‎ سرایی به خوبی قابل دستیابی است.

تعامل با مشتریان همیشه امر دشواری نیست. اگر شما نحوه اثرگذاری بر روی مشتریان را بدانید، به راحتی امکان تعامل و فروش محصولات‎ تان را خواهید داشت. امروزه برخی از برندها برای تعامل با مشتریان اقدام به استفاده از داده ‎های طبقه‎ بندی شده می‎ کنند. این امر در زمینه داستان ‎سرایی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی شما با آگاهی از سلیقه مشتریان اقدام به طراحی داستان برای برندتان نمایید، واکنش مشتریان بسیار بهتر خواهد بود.

تعیین قیمت‎ های رقابتی

اگرچه کیفیت محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد، اما هنوز هم سطح قیمت یکی از معیارهای تعیین‎ کننده محسوب می ‎شود. اگر شما در تلاش برای رقابت موثر در یک بازار هستید، باید این نکته را به خوبی در ذهن داشته باشید. تعیین سطح قیمت‎ های رقابتی به معنای موفقیت بهتر کسب و کارها در زمینه بقا در بازار است. شاید در نگاه نخست بقا در بازار هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها نباشد، اما شما برای توسعه فعالیت برندتان ابتدا باید بقای کسب و کارتان را تضمین کنید.

تعیین قیمت ‎های رقابتی امری فراتر از کاهش هزینه ‎های تولید است. گاهی شما باید از بخشی از سود نهایی ‎تان نیز چشم ‎پوشی نمایید. این امر برای موفقیت بلند مدت در عرصه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما در این حوزه تردید داشته باشید، شاید در کوتاه‎ مدت سود مناسبی کسب نمایید، اما در بلند مدت کسب و کارتان توان رقابت با دیگر برندها را نخواهد داشت.

استفاده از استراتژی کاهش قیمت‎ ها همیشه باید با همکاری کارشناس ‎های فروش صورت گیرد. در غیر این صورت شاید شما متحمل ضررهای هنگفت شوید. چالش اصلی در این میان امکان عادت کردن مشتریان به سطح بسیار پایین قیمت محصولات شماست. به این ترتیب اگر وضعیت کسب و کار شما تغییر کند، مشتریان دیگر تمایلی برای خرید محصولات گران ‎‏‎تر شما نشان نخواهند داد.

ایجاد تغییرات موردنیاز در کسب و کار

رقابت با دیگر برندها گاهی نیازمند ایجاد تغییرات اساسی در کسب و کار است. الگوهای بازاریابی و مدیریت کسب و کار در طول زمان قدیمی می ‎شود بنابراین شما باید همیشه نسبت به ایجاد تغییرات موردنیاز در وضعیت کسب و کارتان تمایل نشان دهید. در غیر این صورت با توسعه بازار دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهید داشت.

خوشبختانه امروزه برندهای بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات مربوط به توسعه کسب و کار و تغییرات سازمانی فعالیت دارند. اگر شما نسبت به توانایی رقابت برندتان با رقبا تردید دارید، کسب مشاوره از برخی آژانس‎ های موردنظر گزینه مناسبی خواهد بود. این امر همیشه برند شما را در وضعیت مناسب از نظر بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف نگه خواهد داشت.

ارائه خدمات مشتریان عالی

خدمات مشتریان اغلب مورد بی ‎توجهی مخاطب هدف قرار می ‎گیرد. این امر باید به مثابه مزیت رقابتی برند شما مورد توجه قرار گیرد. اگر شما از این بخش به خوبی استفاده نمایید، امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان را پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت بخش قابل توجهی از هزینه ‎های برندتان بی ‎نتیجه خرج خواهد شد.

مطلب مرتبط: تأثیر رقابت در کسب و کار

مشکل اساسی برخی از برندها بی ‎توجهی به مشتریان پس از فرآیند فروش است. نکته مهم در این میان ضرورت تداوم ارتباط با مشتریان پس از فروش محصولات است. امروزه برندهای بزرگ تا مدت‎ ها پس از فروش محصولات ‎شان نیز پیگیر وضعیت مشتریان هستند. با این حساب مشاهده وفاداری بالای مشتریان به برندهای بزرگ امر طبیعی خواهد بود.

بدون تردید رقابت در بازارهای مختلف همراه با فشار مالی و روانی بسیار زیادی است. بهترین راهکار برای رقابت مناسب با دیگر کسب و کارها توجه به استراتژی‎ های کاربردی و تقویت مزیت‎ های رقابتی کسب و کار است. مقاله کنونی در مسیر بررسی برخی از مهم‎ ترین نکات رقابتی به پنج استراتژی مهم اشاره داشت. توصیه نهایی استفاده از تمام تکنیک‎ ها به صورت همزمان برای دریافت نتیجه بهتر است.

منبع : business
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CsgRBDqm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه