جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه به ایده های جدید دست پیدا کنیم

3 سال پیش ( 1399/2/15 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : مت دی آنجلو  

در اختیار داشتن ایده های جدید، راز موفقیت در هر زمانی خواهد بود. با نگاهی به برندهای مطرح، متوجه این امر خواهید شد که آنها حداقل یک طرح جدید را داشته اند، با این حال سوال این است که چگونه می توان به ایده ای جدید دست پیدا کرد. نکته ای که باید از همین ابتدا به آن توجه داشته باشید این است که هر فردی می تواند ایده های پولسازی را پیدا کند و این مسئله ابدا ارتباطی به میزان هوش نداشته و نباید خود را دست‎کم بگیرید. در ادامه به بررسی توصیه‏هایی خواهیم پرداخت که شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

1-حوزه هایی که در آن عملکرد خوبی را دارید پیدا کنید

ایده های جدید

قبل از اینکه ذهن خود را درگیر ایده های مختلف کنید، ضروری است تا محدودیت هایی را تعیین کنید. در غیر این صورت ممکن است تصمیم‎گیری شما، بهترین گزینه نباشد. در این رابطه توصیه می شود که حوزه هایی را که در آن عملکرد خوبی دارید را پیدا کنید. این امر باعث می شود تا با ایجاد محدودیت، نظم فکری بهتری داشته باشید. در این رابطه حتی اشتیاق نیز عاملی مهم محسوب می شود. به همین خاطر قبل از هر اقدامی باید این فهرست خود را تکمیل کنید.

مطلب مرتبط: یافتن ایده های جدید برای کسب و کار

2-نظر دیگران را مورد توجه قرار دهید

همواره این احتمال وجود دارد که افراد تصوراتی از خود داشته باشند که کاملا مطابق واقعیت نیست. در این رابطه افراد دیگر، به علت این امر که شما را از یک زاویه دیگر مشاهده می کنند، قادر خواهند بود تا نظر دقیق تری را اعلام کنند. به همین خاطر پس از یادداشت موارد، می توانید از نظر اطرافیان برای اولویت‎بخشی، استفاده کنید. بدون شک پس از طی‎کردن این مرحله، شاهد این امر خواهید بود که تصور شما در رابطه با خودتان، تا چه حد با نظر دیگران تفاوت داشته و بهتر است که اگر چند نفر بر روی یک موضوع توافق دارند، آن را به عنوان واقعیت خود قبول کنید.

3-کمبودها را پیدا کنید

سعی کنید که با دیدی انتقادی به صنعت موردنظر خود نگاه بیندازید. فراموش نکنید که این درست اقدامی است که تراویس کالانیک را به ایده اوبر رساند. درواقع شما باید نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنید که چه مواردی در بازار وجود ندارد که شما آن را کاملا مناسب می دانید. در این رابطه حتی می توان مشکلات زندگی روزمره خود را نیز مورد توجه قرار داد. این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که شما می-توانید احساس نیاز را ایجاد کنید. برای مثال ممکن است جامعه به یک موضوع فکر نکرده باشد، با این حال محصول شما می-تواند باعث شود که نیازی که وجود نداشته است، به یک باره شکل گیرد. درواقع ابدا نباید شانس خود را کم تلقی کنید.

4-داستان زندگی کارآفرین ها را مورد مطالعه قرار دهید

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تصور می کنند که کارآفرین ها، افرادی خاص و فوق بشری محسوب می شوند؟ در این رابطه تنها کافی است تا زندگینامه آنها را مورد بررسی قرار دهید تا به این اطمینان دست پیدا کنید که شما نیز می-توانید به این سطح دست پیدا کنید. این امر نه‎تنها در روحیه شما تاثیرگذار خواهد بود، بلکه نکات آموزنده ای را نیز به همراه داشته و می توانید از نحوه رسیدن به یک ایده توسط آنها، تقلید کنید. فراموش نکنید که بسیاری از ایده ها، از نگاه متفاوت به یک ایده دیگر به دست آمده است.

5-از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

در شبکه های اجتماعی شما ارتباط نزدیکی را به جامعه داشته و می توانید متوجه علایق آنها شوید. همچنین با مشاهده اقدامات سایر برندها در خارج از محدوده فعالیت شما، می توانید ایده برندی در یک کشور دیگر را برای اولین بار در منطقه خود، مورد استفاده قرار دهید. به همین خاطر همواره نباید تصور کنید که باید خودتان ایده سازی کنید. در این رابطه پیگیری مداوم اخبار حوزه مورد علاقه شما نیز کمک بسیار خوبی محسوب شده و می تواند به ایده‎پردازی بهتر، کمک کند.

6-محصولات موجود را شناسایی کنید

این امر بارها اتفاق افتاده است که افراد در رابطه با یک حوزه، ایده هایی را مطرح می کنند که قبلا مورد استفاده قرار گرفته شده است. برای عدم مواجهه با این شرایط، ضروری است تا نگاهی به محصولات بازار داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا ریسک کار شما کاهش پیدا کرده و در نهایت با تحلیل موارد موجود، در مدت‎زمان کمتری به ایده های جدیدتر دست پیدا کنید. درواقع با این اقدام شما متوجه کاستی های محصولات و یا مواردی که موجود نیستند، خواهید شد.

7-به میزان کارایی آن فکر کنید

به این موضوع فکر کنید که آیا محصول شما قادر به رفع حداقل یک مشکل خواهد بود؟ در این رابطه حتی باید به میزان توانایی آن نیز دقت داشته باشید. برای مثال بهبود کم، بدون شک ارزش خرید را کاهش خواهد داد. همچنین اگر مشکل موردنظر شما، اهمیت چندانی را برای مشتری نداشته و قیمت نهایی محصول، فراتر از شرایط مالی جامعه شما باشد بدون شک با شکست مواجه شده و ایده ای ناکارآمد را پیاده‎سازی کرده اید.

8-خود را به جای مشتری قرار دهید

صادقانه این سوال را از خود بپرسید که آیا حاضر به پرداخت پول برای محصول خود هستید؟ این امر در اصطلاح قرار دادن خود در جایگاه مشتری محسوب می شود. درواقع با توجه به این امر که مشتری، خریدار محصولات محسوب می‎شود، ضروری است تا نظر آنها را اولویت اول خود قرار دهید. در نهایت شما باید به نحوه بازاریابی محصول و قیمت‎گذاری آن فکر کنید تا بهترین نتیجه به دست آید. این نکته را نیز فراموش نکنید که نباید سریعا ناامید شد. درواقع یک ایده به ظاهر بد، با کمی تغییر می تواند کاملا دگرگون شود.

مطلب مرتبط: 10 ایده برای شروع کسب و کار

به عنوان توصیه پایانی بهتر است تا نسبت به زمان درست به اجرا درآوردن ایده خود نیز تصمیم‎گیری کنید. برای مثال ممکن است شرایط جامعه برای پذیرش محصول شما آماده نباشد. تحت این شرایط توصیه می شود که زمان‎سنجی درستی را داشته و از به تاخیر انداختن آن، واهمه نداشته باشید. همچنین ایده خود را در معرض آزمایش قرار دهید تا نسبت به درست بودن همه چیز، اطمینان داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا در صورت وجود مشکل، امکان رفع سریع آن قبل از حضور در بازار وجود داشته و احتمال شکست شما کاهش پیدا کند.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KNGEz0s9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه