سه شنبه, ۳۰ دی(۱۰) ۱۳۹۹ / Tue, 19 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز

ظهور اینفلوئنسرها در طول سال ‎های اخیر نحوه فعالیت بازاریاب‎ ها را تحت تاثیر قرار داده است. پیش از این بازاریابی فقط در قالب همکاری با سلبریتی‎ ها معنا داشت. این امر اغلب در دسترس برندهای بزرگ و دارای بودجه‎ های فراوان بود. با توسعه شبکه های اجتماعی بسیاری از کارآفرینان به سراغ فعالیت در این فضا رفتند. یکی از حوزه ‎های مهم فعالیت در شبکه های اجتماعی مربوط به اینفلوئنسرهاست. این دسته از افراد با تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف اقدام به تعامل با کاربران می ‎کنند. افزایش شهرت و محبوبیت اینفلوئنسرها در طول سال ‎های اخیر موجب افزایش تقاضای بازاریابی ‎ها برای همکاری تبلیغاتی با آنها شده است.

بسیاری از اینفلوئنسرها تمایل به همکاری بازاریابی با برندها دارند. نکته مهم در این میان افزایش اهمیت همکاری با اینفلوئنسرها در طول دوران کروناست. بسیاری از برندها در طول چند ماه اخیر وضعیت بازاریابی نامطلوبی را تجربه کرده ‎اند. مزیت اصلی همکاری با اینفلوئنسرها امکان تداوم همکاری با آنها در سطحی گسترده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. هدف اصلی در این مقاله بررسی شیوه همکاری مناسب با اینفلوئنسرها در قالب بازاریابی از سوی برندهاست. پیش از این امر باید به طور مفصل تر اهمیت همکاری با اینفلوئنسرها را مورد بررسی قرار دهیم.

همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها در دوران کرونا

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در دوران کرونا

همکاری با اینفلوئنسرها در دوران کرونا گزینه بسیار جذابی برای هر برندی محسوب می ‎شود. امروزه اغلب برندها دارای مشکلاتی در زمینه ایجاد اعتماد در میان مشتریان هستند. این امر ناشی از ماهیت فروش آنلاین بسیاری از محصولات است. با این حساب بسیاری از برندها امکان پیگیری مناسب تعامل با مشتریان ‎شان را ندارند. اگر کسب و کار شما پیش از شیوع کرونا به طور کامل در زمینه فروش حضوری فعالیت داشت، بدون تردید با شروع بحران کرونا ضررهای بسیار زیادی را متحمل شده است. همکاری با اینفلوئنسرها امکان ایجاد اعتماد در میان مشتریان را فراهم می ‎سازد. 

مطلب مرتبط: تعامل با اینفلوئنسرها برای مدیریت بحران کرونا

افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی به دلیل تخصص در یک زمینه خاص توانایی تاثیرگذاری بالا بر روی مخاطب هدف را دارند. مهمترین مسئله در این میان انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب است. بدون شک با افزایش جذابیت ‎های بازاریابی در هر حوزه ‎ای میزان کلاهبرداری و سوء استفاده نیز افزایش خواهد یافت. این امر در فرآیند انتخاب و همکاری با اینفلوئنسرها باید مدنظر کسب و کار شما قرار داشته باشد. 

یک نکته مهم دیگر مربوط به سطح توانایی کسب و کارها برای انطباق با الزامات اینفلوئنسر مارکتینگ است. این امر اغلب اوقات مورد توجه برندها قرار نمی ‎گیرد. بنابراین بسیاری از برندها در عمل تفاوتی میان بازاریابی در تعامل با سلبریتی ‎ها و اینفلوئنسرها قائل نیستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کمپین های بازاریابی ایجاد خواهد کرد. 

اینفلوئنسرها به دلیل تخصص در زمینه مورد بحث بازاریابی برندها نیازمند آزادی عمل بیشتری هستند. این امر درخصوص سلبریتی ‎ها به هیچ وجه صدق نمی ‎کند. سلبریتی‎ ها بیشتر به دلیل چهره شناخته شده ‎شان اقدام به همکاری با برندها می‎ کنند. سطح تاثیرگذاری هر سلبریتی بر روی مخاطب هدف نیز بر اساس شرایط روز و ترندهای جاری متفاوت خواهد بود. 

بازاریابی مطمئن در طول دوران کرونا بدل به مفهومی معنادار شده است. بسیاری از مشتریان در تعامل با برندها به نکات ایمنی توجه ویژه‎ ای دارند. این امر به معنای ضرورت انتقال پیام‎ های بازاریابی به شیوه ‎ای مطمئن به دور از خطر است. بسیاری از مراسم‎ های بازاریابی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده ‎اند. همچنین برخی از برندها با استفاده از کمک اینفلوئنسرها اقدام به برگزاری مراسم‎ های تجاری و بازاریابی‎ شان به صورت آنلاین گرفته ‎اند. مهمترین مراسم‎ های موردنظر شامل رونمایی از ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 است. رونمایی از نسل ‎های قبلی این کنسول‎ ها در قالب مراسم‎ های حضوری صورت گرفته بود. با این حال اکنون به دلیل شیوع کرونا برگزاری حضوری مراسم از دستور کار خارج شد. 

چگونه در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شویم؟

بازاریابی در عرصه همکاری با اینفلوئنسرها دارای شرایط خاصی است. این امر با شیوع ویروس کرونا دارای پیچیدگی ‎های بیشتری نیز شده است. هدف اصلی در ادامه مقاله کنونی بررسی برخی از راهکارها و نکات اساسی برای همکاری موفق با اینفلوئنسرها در شرایط کنونی خواهد بود. در این راستا تلاش اصلی بر روی توجه به تمام کسب و کارها خواهد بود بنابراین کمتر کسب و کاری امکان بهره‎ مندی از نکات ذیل را نخواهد داشت. 

توجه به دامنه محصولات برند

بسیاری از کسب و کارها به دلیل بحران کرونا با ضررهای چند میلیون دلاری مواجه شده ‎اند. برخی از برندها در این شرایط به دلیل حوزه فعالیت ‎شان تلقی نامناسبی از حوزه بازاریابی دارند. نکته مهم در این میان امکان بازاریابی و موفقیت هر کسب و کاری در شرایط کنونی است. متاسفانه برخی از برندها در زمینه بازاریابی و همکاری با اینفلوئنسرها به ماهیت محصولات ‎شان توجه ندارند. این امر نوعی همکاری نامتوازن را ایجاد می ‎کند. 

وقتی محصولات یک برند در کانون بازاریابی قرار داشته باشد، همکاری با هر اینفلوئنسری امکان ‎پذیر نخواهد شد. ارزیابی میزان مهارت و اعتبار اینفلوئنسرها در میان کاربران دارای اهمیت زیادی است، با این حال نکته پیشین مربوط به حوزه تخصص آنهاست. اگر یک اینفلوئنسر در مورد محصولات برند شما هیچ آگاهی نداشته باشد، همکاری میان شما بی ‎نتیجه خواهد بود بنابراین در زمینه انتخاب محصولات باید همیشه به عنوان معیاری برای همکاری با اینفلوئنسرها مدنظر قرار گیرد. 

مطالعه پیرامون اینفلوئنسرها

سابقه همکاری با اینفلوئنسر نکات زیادی برای برندها به همراه دارد. اگر یک اینفلوئنسر در طول همکاری ‎اش با چند برند دیگر به طور مداوم به مشکل خورده باشد، همکاری با وی ایده جذابی نخواهد بود. امروزه شهرت اینفلوئنسرها درست مانند برندهاست بنابراین وجود شایعات یا تجربه ‎های منفی پیرامون همکاری با یک اینفلوئنسر اهمیت بالایی در تصمیم ‎گیری برندها خواهد داشت. 

هرچه توانایی یک برند برای همکاری با اینفلوئنسرها در قالب شناخت درست از آنها و وضعیت بازار بیشتر باشد، نتیجه کار بهتر از آب درخواهد آمد. در این میان ارتباط نزدیک میان برندهای مختلف نقش مهمی در آگاهی از سابقه هر اینفلوئنسر در زمینه بازاریابی دارد. 

سرعت عمل در بازاریابی

بازاریابی در شرایط کنونی نیازمند سرعت عمل قابل ملاحظه ‎ای است. بسیاری از برندها در طول بازه ‎های زمانی طولانی به شیوه ‎های یکسان بازاریابی عادت می ‎کنند. این امر ایجاد تغییر در نحوه بازاریابی را به شدت دشوار خواهد کرد. هرچه توانایی یک کسب و کار برای اخذ شیوه ‎های تازه و سریع ‎تر بازاریابی بیشتر باشد، در نهایت تجربه بهتری از فرآیند تعامل با مخاطب هدف کسب می ‎کند. این امر درخصوص همکاری با اینفلوئنسرها نیز صحت دارد. بسیاری از اینفلوئنسرها در صورت مواجهه با استراتژی‎ های ایستای برندها اقدام به صرف نظر از همکاری می ‎کنند. مشاهده ناکامی برخی از برندها در جلب نظر مخاطب هدف بر همین اساس قابل درک است. 

سازگاری با شرایط کرونایی باید بسیار سریع صورت گیرد. در غیر این صورت تفاوت میان عملکرد برند در این حوزه با انتظارات جاری مشکلات بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد. انتظارات مشتریان و اینفلوئنسرها از برندها به شدت افزایش یافته است. تولید محتوای جذاب و در عین حال مرتبط با مسئله کرونا امر ساده‎ ای نیست بنابراین برندها در عمل مشکلات زیادی برای بازاریابی خواهند داشت. تلاش برای استفاده از تجربه موفق دیگر برندها در کمترین زمان ممکن دارای اهمیت زیادی است. شاید در این میان مراحل اول تقلید از برندهای موفق دشوار باشد، اما به مرور زمان توانایی برندها افزایش خواهد یافت. 

همکاری ارزشمند در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ 

یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی تعامل مداوم با اینفلوئنسرها و از طریق آنها مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در عمل مشکل سازگاری با تقاضاهای فزاینده مخاطب هدف را پیش روی دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها در مسیر بازاریابی ایجاد می ‎کند. اگر یک برند توانایی تعامل مناسب با مخاطب هدف را نداشته باشد، به تدریج میزان فروش ‎اش نیز کاهش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

همکاری با اینفلوئنسرها برای مدت زمانی طولانی یک امر ضروری است. تغییر اینفلوئنسر اصلی برای کمپین بازاریابی در بازه‎ های زمانی کوتاه موجب بی ‎اعتمادی مخاطب هدف می ‎شود بنابراین همکاری موردنظر باید در بهترین شیوه ممکن صورت گیرد. اغلب برندها از همان ابتدا اقدام به تعیین شرایط و مدت زمان همکاری میان طرفین می ‎کنند. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت برندها از نظر ثبات بازاریابی دارد. 

منبع : marketingprofs
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0RfEnfpS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه