شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکارهای استخدام کارمندان بدون عجله

چگونه فشار استخدام هرچه سریع تر کارمند جدید را مدیریت کنیم؟

4 سال پیش ( 1398/12/14 )
پدیدآورنده : ام جی باتسون   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : مدیریت  

امروزه ما در بازارهای رقابتی و پرفشاری فعالیت داریم. این امر به معنای نیاز به همکاری نزدیک به نیروی کار حرفه ای در بخش های مختلف کسب و کار است. اگر ما اندکی با دقت بیشتر به شرایط کار در بازارهای مختلف و کسب و کارهای گوناگون نگاه کنیم، نیاز به نیروی کار حرفه ای را بهتر می فهمیم. وقتی فشار کار بسیار زیاد باشد، همراه با تعداد بالای افراد مناسب برای استخدام، وظیفه ما برای جذب نیروی کار حرفه ای همراه با دشواری های زیادی خواهد بود. بسیاری از مدیران تحت فشار بخش های مختلف برای استخدام نیروی ماهر دست به انتخاب های نادرست می زنند. بدون تردید یک انتخاب بد در حوزه مدیریت کسب و کار نتایج نامطلوب بسیار زیادی برای برند ما خواهد داشت. بنابراین تلاش اصلی ما باید کاهش فشارهای موجود در فرآیند استخدام نیروی کار تازه باشد.

بهترین راهکار برای بهبود فرآیند استخدام نیروی کار مرور نخستین تجربه مان در این حوزه است. من وقتی نخستین بار به عنوان مسئول استخدام در جلسه حاضر شدم، فرد موردنظر درست مقابلم نشسته بود. مشاهده صورت وی به راحتی نشانه های اضطراب را نمایانگر می ساخت. به همین خاطر بحث را با شوخی خنده‎داری شروع کردم. شاید شوخی در جلسه استخدام از نظر بسیاری از افراد نامناسب باشد، اما من دلایل خودم را برای این کار دارم. وقتی ما جلسه را با شوخی شروع کنیم، طرف قابل سطح نگرانی کمتری را تجربه خواهد کرد. این امر در مورد ما نیز صحت دارد. بسیاری از مسئول های استخدام در جلسه نگرانی بسیار زیادی دارند. این امر ناشی از فشار بالا بر روی آنها برای استخدام هرچه سریع تر کارمندان موردنیاز شرکت است بنابراین در تحلیل نهایی استفاده از یک شوخی کوچک در جلسه استخدام مفید خواهد بود.

چگونه فشار استخدام هرچه سریع تر کارمند جدید را مدیریت کنیم

براساس مطالعه تازه موسسه لینکدین تجربه کارمندان در جلسه های استخدامی اهمیت بسیار زیادی برای آینده روابط میان برند موردنظر و آنها دارد. ما باید توجه ویژه ای به روابط مان با کارمندان، درست مانند مشتریان، داشته باشیم. اشتباه برخی از برندها توجه بیش از حد به مشتریان و غفلت از کارمندان است. این امر انگیزه تیم کارمندان برای ادامه روند مطلوب فعالیت را کاهش می دهد. توصیه اصلی ما در اینجا استفاده از نظرات کارمندان برای استخدام کارمند تازه است. این امر تعامل سازنده ای میان ما و کارمندان ایجاد خواهد کرد. همچنین استفاده از نظرات کارمندان اغلب به انتخابی بهتر و منطقی منجر خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه یک کارمند حرفه ای استخدام کنیم

فشار استخدام در محیط کار بسیار زیاد است. این امر هم برای مسئول استخدام و هم برای افراد متقاضی به یک اندازه مضر است بنابراین در ادامه به راهکارهایی برای کاهش فشار استخدام اشاره خواهیم کرد. به این ترتیب نیاز فوری و مضر در جلسه استخدامی کاهش محسوسی خواهد یافت.

1. متقاضیان درست مانند ما هستند

اگرچه ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم، اما نباید روابط انسانی را فراموش کنیم. اشتباه برخی از مسئول های استخدام در جلسه ها تعامل با طرف مقابل مانند یک روبات است. ما باید همیشه روابط انسانی و اهمیت آن در جلسه های استخدامی را مدنظر داشته باشیم. در غیر این صورت حتی در صورت تایید طرف مقابل نیز امکان اجتناب از همکاری وجود خواهد داشت.

امروزه برخی از برندها در تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند استخدام کارمندان هستند. این امر همراه با مزیت های بسیار زیادی از نظر صرفه‎جویی در زمان است، اما در نهایت حضور یک مسئول واقعی در جلسه استخدامی ضروری خواهد بود. در غیر این صورت برخورد ما همراه با نوعی بی‎احترامی برای متقاضیان خواهد بود.

کارآفرینان جوان بسیار بیشتر از رزومه های پشت میز ما اهمیت دارند. گاهی اوقات رزومه ها بیانگر تمام توانایی های افراد نیستند. به همین خاطر برگزاری جلسه های استخدامی اهمیت روزافزونی در محیط کار دارد. در غیر این صورت هرگز امکان تعامل سازنده با متقاضیان استخدام فراهم نمی شود. مهارت های ارتباطی به طور معمول در رزومه ها ثبت نمی شود. این امر با تعامل حضوری ما با افراد به خوبی مشخص خواهد شد. اگر کارمند موردنظر ما توانایی ارتباطی مناسبی نداشته باشد، به تدریج جایگاهش در شرکت تضعیف خواهد شد بنابراین یکی از مهم ترین معیارهای توجه به مهارت ارتباطی طرف مقابل است. این امر بروز اشتباه در پی فشار فراوان برای استخدام را کاهش می دهد.

بسیاری از مدیران در جلسه های استخدامی برخورد سرد و بی‎روحی با طرف مقابل دارند. این امر در صورت تایید وی برای استخدام تجربه تعامل ابتدایی بسیار نامطلوبی خواهد بود. توصیه من درج برچسبی کوچک بر روی میز تحت عنوان «طرف مقابل تو هم درست فردی مانند دیگران است» خواهد بود. به این ترتیب ما در صورت انحراف از مسیر تعامل مناسب با طرف مقابل به سرعت امکان بهبود رفتارمان را خواهیم داشت.

2. گفت‎وگوی واضح، مشخص و واقع‎گرایانه

رفتار حرفه ای در جلسه استخدامی اهمیت زیادی دارد. اگر فشار زیادی بر روی ما برای استخدام کارمند تازه وجود دارد، این امر نباید موجب انحراف از اصول حرفه ای شود. بسیاری از اوقات مشاهده رفتار غیرحرفه ای مسئول استخدام موجب دلسردی متقاضیان می شود. این امر در مورد کارمندان باتجربه و دارای مهارت بالا رواج بیشتری دارد.

گفت‎وگوی واضح و بدون دغدغه با کارمندان اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر از سوی اغلب مدیران رعایت می شود. پس چرا نباید آن را در رابطه با افراد متقاضی استخدام به کار بست؟ گفت‎وگو درباره شرایط کاری در شرکت و تلاش برای اقناع طرف مقابل نسبت به نیازهای مهارتی و همچنین نحوه تعامل با کارمندان در محیط کار اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از مسئول های استخدام به دلیل فشار بالا برای جذب نیروی کار موردنیاز فرآیند بیان نکات مهم درباره موقعیت موردنظر را فراموش می کنند. به این ترتیب شاید کارمند موردنظر با انتظاراتی متفاوت از واقعیت جذب شرکت شود.

3. استعداد امروز، مدیر فردا

در نهایت، یکی از بهترین روش ها برای تعامل با متقاضیان استخدام مشاهده شان به عنوان مدیران آینده است. هر کارمندی دارای استعدادهای خاص خود است. وظیفه اصلی ما در فرآیند استخدام توجه به استعدادهای آنها و انتخاب افراد مناسب با جایگاه موردنظر است. در غیر این صورت احتمال انتخاب اشتباه از سوی ما افزایش خواهد یافت. برنامه‎ریزی برای آینده مدیریتی شرکت اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه کافی ندارند. هرچه نیاز یک برند به استخدام مدیران مختلف کمتر باشد، بیانگر توانایی بالای آن در تبدیل کارمندان مستعد به مدیران حرفه ای است. مزیت اصلی این امر آشنایی بیشتر مدیران با شرایط شرکت و امکان مدیریت بهتر است.

مطلب مرتبط: 4 پرسش حیاتی پیش از استخدام کارمندان تازه

بدون تردید استخدام نیروی کار موردنیاز در دنیای کسب و کار دشواری های خاص خود را دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای غلبه بر فشارهای موجود به منظور انتخابی درست و منطقی است. راهکارهای مورد بحث در این مقاله چشم‎انداز مناسبی در اختیار ما برای مدیریت بهتر جلسه های استخدامی خواهد داد. به این ترتیب تیم کارمندان شرکت از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uz2Zlqn6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه