یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهبود فرهنگ سازمانی

5 سال پیش ( 1397/8/19 )
پدیدآورنده : امین فرح بخش  

فرهنگ سازمانی یکی از اصطلاحاتی است که به نظر سطحی و بی اهمیت می رسد، اما برای کسب و کارهایی که بر رشد تمرکز دارند به معنای همه چیز است.

هنگامی که فرهنگ سازمانی سالم باشد، متوجه آن خواهید شد؛ کارمندان شما در مورد شرکت و مأموریت آن پرجنب وجوش هستند، رویکردی مشارکتی برای حل مشکلات اتخاذ می کنند، با افتخار کالاهای تبلیغاتی شرکت شما را در معرض دید دیگران قرار می دهند و به رخ می کشند و با یکدیگر مانند خانواده رفتار می کنند (با یک شیوه مناسب). هنگامی که فرهنگ وجود نداشته باشد، باز هم آن را احساس می کنید؛ کارمندان شما انرژی کمتری دارند و مستعد آن هستند که تقصیرات را به هم نسبت دهند. در اغلب موارد شکایت های همسانی را در مورد ارتباطات می شنوید، مانند جملات «جلسات در اینجا بسیار طولانی است» یا «نمی دانستم از من چنین انتظاری می رود». بهترین شرکت ها از طریق احساس کارمندان، نبض فرهنگ خود را کنترل می کنند. سایت هایی مانند Comparably که اطلاعات فراوانی درباره شرکت های خاص و فرهنگ های آنها ارائه می دهند، می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

بهبود فرهنگ سازمانی

اگر می خواهید فرهنگ سازمانی خود را تقویت کنید، در اینجا به شش راه برای ایجاد تفاوت اشاره شده است.

1. رو در رویی

جلسات رو در رو را با کارکنان خود به صورت هر سه ماه یک بار تنظیم کنید. شما نیازی به تدارک یک بررسی رسمی برای این جلسات ندارید، فقط می خواهید فضا و زمانی اختصاصی ایجاد کنید که کارکنان بتوانند نگرانی های خود را ابراز کنند و ایده های جدیدی ارائه دهند. کارکنان احساس بهتری خواهند داشت وقتی بدانند شما برای رشد و رضایت مستمر آنها سرمایه گذاری می کنید.

مطلب مرتبط: تغییر فرهنگ سازمانی

2. از میان برداشتن موانع

هنگامی که افراد احساس کنند در کارشان محبوس شده اند، فرهنگ سازمانی رو به افول می رود. بهترین پادزهر، برنامه ریزی منظم جلسات شرکت در طول یک وعده غذایی است. چرا هنگام صرف وعده غذایی؟ غذا خوردن در کنار یکدیگر، حس الفت و محبت ایجاد می کند. این کار باعث ایجاد حس همکاری می شود که برای فرهنگ سازمانی ضروری است و زمان هایی را برای دیدار رو در رو و باکیفیت میان کارمندان فراهم می کند. طبق داده های Comparably، 85درصد از افراد می گویند به دنبال تعامل با همکاران خود هستند.

3. دور انداختن بذرهای بد

یک کارمند سمی می تواند پیامدهای سنگینی برای یک دفتر کار داشته باشد. اگر کسی در گروه نگرش ناخوشایند و یا اخلاق کاری وحشتناکی داشته باشد و به رغم بحث های عملکردی، بهبودی پیدا نکند، وقت آن است که این شخص را حذف کنید. در مواردی مانند این، اخراج یک فرد باعث کمک به (و نه صدمه) روحیه دیگران می شود.

4. ترکیب کارها با چالش های گروهی سرگرم کننده

اگر می خواهید افراد در طول روز همکاری بیشتری داشته باشند، بهترین کار ساخت رویدادهای تشکیل دهنده گروه و مبتنی بر مأموریت است. شرکت های بزرگ این کار را برای همیشه انجام داده و گروه های نمایش کمدی را برای کمک در این امر فراخوانده اند تا کارکنان را در فعالیت های جدید درگیر سازند، اما فرصت ها برای شرکت های نوپا یا سایر شرکت ها با رشد سریع نیز بسیار زیاد است؛ شما می توانید تیم خود را برای انجام یک بازی طناب کشی به بیرون بفرستید و یا از آنها بخواهید کار ساده ای را مانند حل یک پازل انجام دهند. هنگامی که افراد را از روزمرگی معمول بیرون می آورید و از آنها می خواهید پازل ها را با هم در یک محیط غیرکاری حل کنند، نه تنها در آنها طراوت ایجاد می شود، بلکه محبتی واقعی نیز میان شان شکل می گیرد. این کار را برای دو تا سه بار در طول سال انجام دهید.

5. اشاعه قدردانی

با اشاعه قدردانی، گروه خود را تشویق کنید با یکدیگر مهربان تر باشند. یک راه حل پخش هدایایی میان افراد گروه است تا زمانی که کاری به خوبی انجام شد، آنها آن هدایا را به همکاران خود بدهند. هنگامی که شخصی هدیه ای می دهد، باید به طور شفاهی بگوید «شما واقعاً هفته گذشته در این پروژه به من کمک کردید و من از شما قدردانی می کنم». همکاری و قدردانی، کلیدی برای داشتن یک فرهنگ سالم است.

مطلب مرتبط:  چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقا دهیم

6. حفظ انتقادات از توجه همگانی

زمانی که شخصی کار بسیار خوبی انجام می دهد، او را در مقابل گروه ستایش کنید. نه تنها آن شخص دوست دارد که از او سپاس گزاری شود، بلکه سخن شما در جمع، پیامی ارسال خواهد کرد که شرکت کار خوب را ارزش می گذارد. این نوع پیام به دیگران سرایت می کند. زمانی که صدای قدردانی از کسی شنیده شود، دیگر اعضای تیم از خود می پرسند چه کاری باید انجام دهند تا همان قدردانی شامل حال آنها نیز بشود.

در مقابل مراقب انتقاد از اعضای تیم در جمع باشید. جهت گیری های گروهی بزرگنمایی می شوند، بنابراین هر بازخورد منفی باید به صورت خصوصی به اشتراک گذاشته شود.

منبع : comparably
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yZixsXD2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه