جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از برندها علاقه مند به همکاری با اینفلوئنسرها هستند. امروزه اینفلوئنسرها به دلیل شهرتی که در میان کاربران در فضای آنلاین دارند، بسیاری از برندها را به سوی خودشان جلب می کنند. همین امر گردش مالی قابل ملاحظه ای در این حوزه پدید آورده است. اگرچه هنوز هم همکاری با موسسه های رسانه ای و شبکه های تلویزیونی محبوبیت زیادی در میان برندها دارد، اما اینفلوئنسر مارکتینگ روز به روز تعداد بیشتری از برندها را به سوی خودش جلب می کند.

حضور در عرصه همکاری با اینفلوئنسرها امر ساده ای نیست. شما باید عملکرد قابل ملاحظه ای در زمینه درک انتظارات هر اینفلوئنسر و تلاش برای ایجاد شرایط مناسب به منظور یک همکاری هیجان انگیز را داشته باشید، در غیر این صورت شاید همکاری شما با اینفلوئنسر موردنظرتان بسیار کوتاه‎ مدت باشد. 

اینفلوئنسر مارکتینگ

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با همکاری میان برندها و اینفلوئنسرهاست. این امر به شما برای پیدا کردن یک فرد مناسب و همچنین تنظیم شرایط همکاری با طور دقیق کمک خواهد کرد. وقتی شما در تلاش برای همکاری با یک اینفلوئنسر در قالب اسپانسر هستید، باید اول از همه انتظارات آنها را مدنظر قرار دهید. سپس با تاکید بر روی خواسته های خودتان امکان تاثیرگذاری بر روی طرف مقابل را خواهید داشت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از مهمترین نکات در این راستا بپردازیم. 

مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ و درآمدزایی از شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسرها از اسپانسرهای شان چه می خواهند؟

صحبت کردن درباره اینکه انتظارات اینفلوئنسرها از برندها چیست، امر بسیار ساده ای نیست. امروزه بسیاری از برندها صرف پیشنهادهای مالی بالا برای جلب نظر اینفلوئنسرها را کافی می دانند. نکته مهم در این میان دستیابی به یک درک مشترک و همچنین طراحی برنامه ای مناسب برای همکاری موردنظر است. ما در این بخش برخی از سوالاتی را که هر اینفلوئنسر به هنگام همکاری با یک برند از خودش می پرسد، مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما با بررسی چنین سوالاتی امکان درک دقیق انتظارات اینفلوئنسرها از اسپانسرهای شان را خواهید داشت. 

آیا مخاطب های من و این برند شبیه به هم هستند؟

همکاری میان اینفلوئنسرها و برندها باید براساس یک دامنه مشتری شبیه به هم صورت گیرد، در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف شان نیاز به انتخاب هوشمندانه مخاطب هدف دارند، در غیر این صورت شاید کمتر کاربری حتی به سوی کمپین شان جلب شود. 

اولین سوالی که هر اینفلوئنسر در زمینه همکاری با برندها از خودش می پرسد، مربوط به شباهت میان مخاطب هدف شان است. اگر برند موردنظر زمینه ای مشابه با فعالیت تخصصی یک اینفلوئنسر داشته باشد، دستیابی به توافق برای همکاری امر ساده ای خواهد بود. با این حال مشکلات دقیقا از جایی شروع می شود که برندها اقدام به همکاری با اینفلوئنسرهایی خارج از حوزه کسب و کارشان می کنند. این امر شاید در نگاه نخست ایده بسیار جذابی به نظر برسد، اما از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یک فاجعه به تمام معنا خواهد بود. 

با این حساب شما باید همیشه به دنبال همکاری با اینفلوئنسرهای دارای تخصص و تجربه در زمینه فعالیت برندتان باشید. نکته جالب اینکه اغلب اوقات اینفلوئنسرهای حرفه ای پیشنهادهای همکاری در حوزه های غیرتخصصی را رد می کنند. بنابراین اگر اینفلوئنسر موردنظر شما پیشنهاد همکاری در حوزه های غیرتخصصی اش را قبول کند، یک سیگنال بزرگ مبنی بر رفتار غیرحرفه ای برای شما ارسال کرده است. با این حساب باید در همکاری با وی تجدیدنظر اساسی صورت دهید. 

آیا ارزش های این برند با کار من هماهنگ است؟

ارزش های یک برند اهمیت بسیار زیادی در بازار دارد. مشتریان برای خرید از یک برند دارای ارزش های مورد علاقه شان حتی حاضر به پرداخت سطح هزینه بالاتری نیز هستند. با این حساب شما باید فرهنگ بسیار جذابی پیرامون برندتان طراحی کنید. 

اینفلوئنسرها برای همکاری با برندها به اعتبارشان توجه زیادی نشان می دهند. هر همکاری باید موجب افزایش اعتبار دو طرف شود، در غیر این صورت هرگز به نتیجه نخواهد رسید. دقیقا به همین خاطر اینفلوئنسرهای بزرگ برای انتخاب یک اسپانسر گاهی اوقات مدت زیادی صبر می کنند. این امر شاید در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما امری کاملا طبیعی محسوب می شود. برند شما هم برای فعالیت در قالب اسپانسر یک اینفلوئنسر باید همینقدر سختگیر باشد. 

مقایسه ارزش برندها با یکدیگر از سوی اینفلوئنسرها به طور معمول از طریق شبکه های اجتماعی و سایت آنها صورت می گیرد. با این حساب وضعیت سایت و اکانت های رسمی یک برند در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی اینفلوئنسرها ایفا خواهد کرد. 

مهمترین نکته در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها اطمینان از اهمیت دادن شان به ارزش های برندتان است. این امر از نقطه نظر اینفلوئنسرها نیز دارای اهمیت است. پس شما در این حوزه نیز باید به یک چشم انداز مشترک دست پیدا کنید. اگر فردی دارای استانداردها و ارزش های اساسی برند شما نیست، انتخاب وی به عنوان اینفلوئنسر برند اقدام پرریسکی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ کسب درآمد داشته باشیم

آیا برند موردنظر در کانون توجه مشتریان است؟

وضعیت یک برند پیش از همکاری با اینفلوئنسرها اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها پیش از همکاری های تبلیغاتی هیچ شهرتی در فضای کسب و کار ندارند. این امر همکاری میان آنها و اینفلوئنسرها را به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد. امروزه مشتریان به دنبال برندهایی هستند که خارج از هیاهوی تبلیغاتی نیز ارزش صحبت کردن داشته باشند. بنابراین مشاهده تمایل اینفلوئنسرها برای همکاری با برندهایی که به غیر از دنیای تبلیغات نیز در کانون توجه مشتریان هستند، امری طبیعی خواهد بود. 

نکته ای که در اینجا حیاتی است، فعالیت یک برند در حوزه برندسازی به منظور ایجاد ساختاری مناسب برای همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ است. چنین امری امکان جلب نظر بهترین افراد برای فعالیت به عنوان اسپانسر را فراهم می کند. اگر شما در کسب و کارتان به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، هرگز شانسی برای جلب نظر اینفلوئنسرهای بزرگ به منظور همکاری های گسترده پیدا نخواهید کرد. 

نکات طلایی که برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها باید رعایت کنند

پس از اینکه با برخی از سوالات اساسی اینفلوئنسرها در رابطه با برندها آشنا شدیم، باید به دنبال برخی از نکات طلایی به منظور جلب نظرشان باشیم. این امر برند شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه اینفلوئنسرها قرار می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

اینفلوئنسر مارکتینگ

تبدیل همکاری با معامله برد- برد

همکاری در حوزه کسب و کار باید نوعی معامله برد- برد باشد. معنای این امر سودمندی فرآیند همکاری برای هر دو طرف است. اگر این امر مدنظر شما قرار نداشته باشد، فرآیند همکاری به طور قابل ملاحظه ای غیرممکن و دشوار خواهد شد. 

مطلب مرتبط: آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

اغلب اوقات برگزاری جلسه ای مشترک با اینفلوئنسر موردنظر به منظور تعیین سطح همکاری و نکات اساسی در فرآیند آن ایده بسیار عالی خواهد بود. این امر امکان دستیابی به یک نقطه نظر مشترک و پیشبرد کار بدون نارضایتی هر کدام از طرفین را به همراه دارد. اغلب اوقات همکاری میان اینفلوئنسرها و اسپانسرهای شان به دلیل اختلاف نظرهایی که خیلی زود بروز می کند، به حاشیه رانده می شود. با این حساب اگر شما از همان ابتدای کار انتظارات تان را به طور کامل مشخص کرده و همکاری تان را بدل به معامله برد- برد کنید، دیگر مشکلی در این راستا نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای شروع همکاری با اینفلوئنسرها عجله بسیار زیادی دارند. این امر اغلب اوقات کیفیت همکاری موردنظر را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی اینفلوئنسرها و کاستن از عجله بی موردتان باشید، در غیر این صورت شاید همکاری شما مدت زمان زیادی طول نکشد. 

همکاری ویژه هزینه بالایی دارد

امروزه بسیاری از اینفلوئنسرها در زمینه همکاری با اسپانسرها به یک گزینه اکتفا نمی کنند. این امر شامل همکاری با چند برند به طور همزمان است. اگر شما قصد همکاری انحصاری با یک اینفلوئنسر را دارید، باید یادتان باشد که این امر هزینه های بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. با این حساب باید حواس تان را به طور کامل جمع کنید. 

برخی از برندها برای همکاری انحصاری با اینفلوئنسرها هرگز به هزینه های بالای این اقدام فکر نمی کنند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان رو به رو می شوند. اگر شما در این میان توجهی به وضعیت موردنظر نداشته باشید، احتمالا خیلی زود از نظر بودجه بازاریابی به مشکل خواهید خورد. 

اقدام براساس بودجه در دسترس برند یکی از نکات بسیار مهم برای هر برندی است. با این حساب وقتی شما هزینه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را ندارید، باید عملکردتان در این حوزه را تغییر دهید. این امر شامل ادامه روند همکاری با اینفلوئنسرها و گردآوری سرمایه مناسب برای تبدیلش به همکاری انحصاری است. اینطوری تعادل مالی شما هم به بهترین شکل ممکن رعایت خواهد شد. 

همکاری های بلندمدت همیشه بهتر است

همکاری بلندمدت میان برندها و اینفلوئنسرها همیشه نتیجه بخشی بسیار بهتری به همراه دارد. امروزه برخی از برندها در این رابطه عملکرد کاملا برعکسی دارند. این امر شامل تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف و عدم رعایت محدودیت زمانی آن است. چنین امری در عمل شما را به طور قابل ملاحظه ای دچار مشکل خواهد کرد. 

هرچه تداوم همکاری شما در قالب اسپانسر اینفلوئنسرها بیشتر باشد، شما شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. این امر بسیاری از برندها را به سوی عقد قراردادهای همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها ترغیب کرده است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد کرد. بنابراین شما شانس بسیار بالایی برای جلب نظر هرچه بیشتر کاربران در فضای آنلاین خواهید داشت. 

بی شک همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف ایده بسیار جذابی محسوب می شود. این امر برای برخی از برندها آنقدر جذابیت دارد که به فکر اعتبار برندشان هم نیستند. وقتی شما به طور مداوم اینفلوئنسر اصلی تان را عوض می کنید، مشتریان برداشت مناسبی از کسب و کارتان نخواهند داشت. با این حساب خیلی زود از چشم مشتریان خواهید افتاد. 

مزیت اصلی همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها امکان شناسایی برندتان با چنین افرادی است. اینطوری هر وقت چنین اینفلوئنسری پیش روی کاربران قرار گیرد، همه به یاد برندتان خواهند افتاد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهره گیری بهینه از فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ دارد. 

اینفلوئنسرها اولین مخاطب هدف شما هستند

وقتی شما در تلاش برای فعالیت به عنوان اسپانسر اینفلوئنسرها هستید، باید یادتان باشد که همین افراد اولین مخاطب هدف تان هستند. شما باید توانایی تاثیرگذاری بر روی این افراد و جلب نظرشان به فرآیند بازاریابی تان را داشته باشید، در غیر این صورت همکاری تان به هیچ وجه شکل نمی گیرد. یکی از معیارهای مهم برای اینفلوئنسرها به منظور انتخاب یک اسپانسر از میان پیشنهادهای مختلف همین توانایی تاثیرگذاری طرف مقابل است. بنابراین فرآیند بازاریابی شما اول از همه با هدف تاثیرگذاری بر روی اینفلوئنسرتان شروع می شود. اگر شما در این مرحله پیروز شوید، امکان پیشبرد پروژه تان را خواهید داشت، در غیر این صورت با یک شکست زودهنگام مواجه خواهید شد. 

مطلب مرتبط: چالش همکاری با اینفلوئنسرها

امروزه بسیاری از برندها به دنبال همکاری با اینفلوئنسرها هستند. این امر جذابیت بسیار زیادی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. نکته مهم در این میان توجه به برخی از جزییات در این فرآیند است. اگر شما به این جزییات توجه داشته باشید، یک تجربه لذت بخش و از همه مهمتر همراه با نتیجه عالی را خواهید داشت. این امر شما را به خوبی در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. پس به هنگام تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرها همیشه نکات مورد بحث در این مقاله را به یاد داشته باشید. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/i4kHlpEv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه