شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 27 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

درآمدزایی در شبکه های اجتماعی فقط مخصوص برندهای بزرگ و دارای محصولات شگفت انگیز نیست. بدون تردید برندهای بزرگ از مزیت بودجه های کلان در حوزه بازاریابی و همچنین محصولات جذاب برای مشتریان بهره مند هستند، اما این امر به معنای ناتوانی دیگر افراد برای حضور موفق در شبکه های اجتماعی نیست. امروزه شما بدون فروش حتی یک محصول در پلتفرم های اجتماعی نیز امکان کسب سودهای گسترده را دارید. تکنیکی که در این مقاله قصد داریم درباره اش صحبت کنیم، اینفلوئنسر مارکتینگ است. 

بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی فالوورهای زیادی دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، به احتمال زیاد اینفلوئنسر مارکتینگ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بی شک ورود به این عرصه برای هر کسی ترسناک و دلهره آور خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم با راهنمایی کامل شما را تبدیل به یک اینفلوئنسر حرفه ای در شبکه های اجتماعی کنیم. 

براساس گزارش موسسه مدیا کیکس، ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ از 500 میلیون دلار در سال 2015 به بیش از 10 میلیارد دلار در سال 2020 رسیده است. این امر به خوبی اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ و فرصت های طلایی پیش روی کسب و کارها در این حوزه را نشان می دهد. با این حساب شما امکان سرمایه گذاری مناسب در این حوزه را خواهید داشت. 

اینفلوئنسر مارکتینگ و درآمدزایی از شبکه های اجتماعی

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در تبدیل شدن به اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از این طریق است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

انتخاب یک پلتفرم نخستین نکته ای که باید مدنظر شما قرار گیرد، پلتفرمی است که شما بیش از همه در آن مشغول به تولید محتوا خواهید شد. بسیاری از اینفلوئنسرها در تلاش برای حضور در پلتفرم های مختلف هستند. این امر بیانگر تلاش اینفلوئنسرها برای دیده شدن در بازار رقابتی کنونی است. نکته مهم در این میان اهمیت توجه به نکات حرفه ای در این میان است. بدون تردید شما امکان حضور یکسان در تمام پلتفرم های دنیا را ندارید. این امر نه تنها زمان زیادی از شما طلب می‏ کند، بلکه در عمل مخاطب چندانی هم به سوی شما نخواهد کشاند. نکته مهم در این میان انتخاب یک پلتفرم برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. 

مطلب مرتبط: چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ کسب درآمد داشته باشیم

وقتی شما بر روی یک پلتفرم واحد تمرکز کنید، امکان تولید محتوای بهتر برای کاربران را خواهید داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما به شما برای تبدیل شدن به اینفلوئنسری حرفه ای کمک خواهد کرد. 

امروزه محبوب ترین پلتفرم ها برای فعالیت به عنوان اینفلوئنسر به ترتیب شامل اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر، فیس بوک و در نهایت پینترست است. این پلتفرم ها شمار بسیار زیادی از اینفلوئنسرهای دنیا را در خودشان جای داده اند. بنابراین اگر شما به دنبال یک پلتفرم مناسب برای شروع کارتان هستید، حتما این گزینه ها را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس چندانی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

همانطور که در ابتدای این بخش گفتیم، شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یک پلتفرم را به عنوان محل اصلی فعالیت تان انتخاب کنید. با این حال چنین امری به معنای بی خیالی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی نیست. شما امکان حضور محدودتر در سایر پلتفرم ها برای تعامل با کاربران را هم دارید. این امر شما را تبدیل به فردی مناسب برای تعامل با مخاطب هدف در فضای شبکه های اجتماعی می‏ کند. 

عضویت در گروه اینفلوئنسرها

یکی از راهکارهای کسب درآمد از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ پیوستن به پروژه های طراحی شده برای این دسته از افراد است. امروزه بسیاری از برندها در سراسر دنیا به اینفلوئنسرهای کاربلد نیاز دارند. بنابراین اگر شما شرایط همکاری با یک برند را دارید، باید در گروه‎های مختلف برای ایجاد ارتباط با این دسته از افراد ثبت نام نمایید. 

یکی از ابزارهای مناسب در این میان پلتفرم Brand Watch است. این پلتفرم گزینه های بسیار جذابی برای اینفلوئنسرها و بازاریاب ها به همراه دارد. هدف اصلی ابزار موردنظر تسهیل فرآیند ایجاد ارتباط میان برندها و اینفلوئنسرهاست. با این حساب شما با عضویت در این پلتفرم به سادگی هرچه تمام تر فرصت پیدا کردن فرصت های مناسب برای همکاری با برندها را خواهید داشت. این امر مزایای بسیار زیادی برای شما از نظر مالی به همراه خواهد داشت. 

امروزه برخی از اینفلوئنسرها برای ارتباط بهتر با یکدیگر اقدام به تاسیس انجمن ها یا گروه های مختلف می کنند. حضور شما در چنین فضایی به تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک می‏ کند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی بازار و پیدا کردن فرصت های همکاری بزرگ هستید، باید ارتباط‎تان را با دیگر اینفلوئنسرها تقویت نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت همکاری های بزرگ در این فضا را پیدا نکنید. 

اگر شما فعالیت مناسبی در زمینه انتشار محتوای مربوط به ورزش یوگا در شبکه های اجتماعی دارید، تلاش برای ایجاد ارتباط با دیگر افراد حرفه ای در این حوزه ایده جذابی خواهد بود. بسیاری از اینفلوئنسرها از چنین فرصت هایی برای بهبود وضعیت فعالیت شان استفاده می کنند. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت فعالیت مشترک برای برخی از اینفلوئنسرهای دیگر را خواهید یافت. همچنین پیدا کردن مربی های حرفه ای و راه اندازی یک مجموعه پادکست یا حتی ویدئوهای آموزشی کامل نیز ایده جذابی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

تقویت نرخ تعامل با کاربران

اینفلوئنسرها باید همیشه ارتباط خوبی با کاربران در شبکه های اجتماعی داشته باشند. اگر کسی شما را در پلتفرم های اجتماعی دوست نداشته باشد، تلاشی برای دنبال کردن تان نشان نخواهد داد. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. با این حساب شما باید تمام تلاش تان برای بهبود ارتباط با اینفلوئنسرها را انجام دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نخواهید کرد. 

امروزه یکی از معیارهای موفقیت بازاریاب ها در اجرای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ نرخ تعامل با کاربران است. هر برندی در زمینه همکاری با یک اینفلوئنسر اول از همه به سراغ نرخ تعامل با کاربران می‎رود. اگر شما به عنوان یک اینفلوئنسر نرخ خوبی در این زمینه داشته باشید، کسب و کارهای مختلف به طور قابل ملاحظه ای برای همکاری با شما ترغیب خواهند شد، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. این امر در بلندمدت شما را به طور قابل ملاحظه ای اذیت خواهد کرد. 

استفاده از ترندهای روز دنیا و تلاش برای تولید محتوای جذاب و مطابق با سلیقه کاربران یکی از مهمترین نکات در جلب نظر این دسته از افراد محسوب می شود. با این حساب اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای تولید محتوا براساس سلیقه اش را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت کمپین تان برای آنها هیچ جذابیتی نخواهد داشت. 

تکنیک اعطای هدیه به کاربران (Give Away)

هیچ کس در دنیا از هدیه های گوناگون بدش نمی آید. امروزه بسیاری از اینفلوئنسرها و حتی برندها در شبکه های اجتماعی به مناسبت‎های مختلف هدیه های گوناگون به مشتریان و کاربران پلتفرم های مختلف اعطا می کنند. این امر شاید در نگاه نخست ایده کلیشه ای به نظر برسد، اما در صورت انتخاب یک هدیه جذاب شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

بسیاری از اینفلوئنسرها برای اعطای هدیه به مشتریان شان ایده مشخصی ندارند. این امر یک چالش اساسی برای شما محسوب می شود. توصیه ما در این بخش تلاش برای همکاری با یک برند به عنوان اسپانسر رسمی‎تان است. اینطوری دیگر نیازی به صرف هزینه برای تهیه هدیه های پرشمار نخواهد بود. 

مهمترین مسئله در زمینه پیدا کردن یک هدیه جذاب و تاثیرگذار مربوط به بحث ماهیت آن است. اگر هدیه شما برای مخاطب هدف جذابیتی به همراه نداشته باشد، کمتر کسی به آن توجه نشان خواهد داد. این امر از نظر برند طرف مقابل تان هم یک شکست بزرگ خواهد بود. بنابراین شما باید هدیه ای جذاب و هیجان انگیز برای مشتریان انتخاب نمایید. 

بعضی از افراد فکر می کنند فقط هدیه های گران قیمت نظر مشتریان را جلب می‏ کند. نکته اساسی در این میان کاربرد هدیه است. اگر شما به خوبی نیازهای مشتریان را مدنظر قرار دهید و هدیه ای مناسب برای رفع مشکلات موردنظر در ذهن داشته باشید، به ساده ترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا خواهید کرد. 

امروزه برخی از برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها در زمینه اعطای هدیه توصیه های کاربردی ارائه می کنند. بنابراین شما پیش از اجرای کمپین تان باید به طور مناسب با نمایندگان برند موردنظر گفت وگو داشته باشید، در غیر این صورت شاید توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. 

طلب مرتبط:  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

پیدا کردن اسپانسر در دنیای کنونی امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها انتظارات بسیار زیادی از اینفلوئنسرها دارند. بنابراین اگر شما بدون هیچ پیش زمینه ای اقدام به همکاری با طرف مقابل تان کنید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

برخی از برندها همیشه به دنبال همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها هستند. اگر شما چنین پیشنهادی دارید، باید به عواقب کارتان خوب فکر کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نکنید. برخی از اینفلوئنسرها ابتدا تمایل بالایی برای همکاری بلندمدت با برخی از برندها نشان می دهند، اما به سرعت انگیزه شان برای ادامه همکاری کم می شود. توصیه ما در این بخش بررسی تمام ابعاد همکاری تان و سپس تلاش برای عقد قرارداد با یک برند است. 

استفاده از هشتگ های مختلف

شما برای اینکه تبدیل به اینفلوئنسری کاربلد در دنیای کسب و کار شوید، باید همیشه محتوای تان به ساده ترین شکل ممکن در دسترس کاربران قرار گیرد، در غیر این صورت خبری از فالوورهای پرشمار و همچنین پیشنهاد همکاری از سوی برندهای مختلف نخواهد بود. توصیه اصلی ما در این بخش استفاده از هشتگ های به روز و پرطرفدار برای جلب نظر مخاطب هدف به محتوای تان است.

امروزه هشتگ ها اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بسیاری از کاربران در عمل برای پیدا کردن محتوای مورد علاقه شان به جای فالو کردن اکانت های مختلف هشتگ های مناسب شان را دنبال می کنند. این امر امکان مشاهده هرچه ساده تر محتوا برای مخاطب هدف را به همراه دارد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید این نکته را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید. 
بسیاری از اینفلوئنسرها هنوز نسبت به اهمیت هشتگ ها درک درستی ندارند. اگر شما در این میان کاربرد درست و حرفه ای هشتگ ها را مدنظر قرار دهید، به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. این امر تفاوت معناداری میان شما و دیگر اینفلوئنسرها نیز ایجاد می‏ کند. بنابراین باید از این نکته نهایت استفاده را ببرید. 

همکاری با اپ های موبایلی

کاربران در طول سال های اخیر تمایل شان برای استفاده از اپ های موبایلی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. اگر شما به عنوان یک اینفلوئنسر به دنبال جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از کاربران در فضای آنلاین هستید، باید اقدام به همکاری با یکی از اپ های موبایل پرطرفدار کنید. 

یک مثال واضح در رابطه با همکاری موردنظر مربوط به اینفلوئنسرهای حوزه سلامت و تناسب اندام است. این اینفلوئنسرها به طور معمول با اپ های پرطرفدار همکاری دارند. این امر نه تنها برای اپ موردنظر جذاب خواهد بود، بلکه به اینفلوئنسرها نیز فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را می دهد. بنابراین شما با یک همکاری درست فرصت افزایش شهرت تان در بازار را پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: همه چیز در مورد اینفلوئنسر و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing

پیدا کردن مخاطب هدف تان

اینفلوئنسرها باید به خوبی از مخاطب هدف شان اطلاع داشته باشند. امروزه برخی از افراد بدون اینکه مخاطب هدف و بازاری را به طور مشخص مدنظر قرار دهند، اقدام به تولید محتوا و حرکت در مسیر تبدیل شدن به اینفلوئنسر می کنند. شاید این امر در نگاه نخست ایده جذابی به نظر برسد، اما از نقطه نظر حرفه ای تاثیرگذاری لازم برای شما را به همراه نخواهد داشت. با این حساب شما باید پیش از تولید محتوا به دنبال مخاطب علاقه مند به حوزه فعالیت تان بگردید. 

خوشبختانه امروزه پیدا کردن مخاطب هدف کار سختی نیست. شما فقط باید حوزه تخصص تان را مدنظر قرار دهید و سپس در تلاش برای تولید محتوا بر اساس آن و برقراری ارتباط با افراد علاقه مند در آن حوزه باشید. یک مثال مناسب در این رابطه حضور بسیاری از آشپزهای حرفه ای دنیا در اینستاگرام و یوتیوب است. چنین آشپزهایی به طور معمول دستورالعمل های مختلف غذاها را در قالب ویدئوهای جذاب تهیه می کنند. همیشه هم یک رستوران یا شرکت تولید مواد غذایی اسپانسر ویدئوهای این آشپزهای حرفه ای هستند. مخاطب هدف این دسته از افراد به خوبی مشخص است. درست به همین خاطر توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را دارند. 

بزرگ ترین اشتباه اینفلوئنسرها در زمینه تولید محتوا تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب نادرست است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید همیشه به یک مخاطب هدف توجه کنید و ایده تاثیرگذاری بر روی تمام کاربران در شبکه های اجتماعی را فراموش نمایید. 

ارزش خودتان را بدانید

فعالیت به عنوان اینفلوئنسر همیشه جذاب به نظر می رسد، اما اگر ندانید ارزش برندتان چقدر است، همیشه در حالت سردرگمی باقی خواهید ماند. بسیاری از افراد تلاش زیادی برای تولید محتوا در این فضا انجام می دهند، اما دست آخر تمام زحمات شان نقش بر آب می شود. 

این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین بروز مشکلاتی نظیر بی نتیجه ماندن برنامه ها برای توسعه کسب و کار به عنوان اینفلوئنسر می شود. 

شما به سادگی هرچه تمام تر امکان درخواست از برخی موسسه های حرفه ای برای تعیین ارزش کارتان را دارید. این امر به شما فرصت مناسب برای درک مسیری که تا به حال پیموده اید، می دهد. وقتی شما ارزش برند شخصی تان را بدانید، برنامه ریزی برای توسعه آن بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. با این حساب باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با درک ارزش برندتان باشید.

توجه به کیفیت محتوا

محتوای بی کیفیت هیچ فردی را در شبکه های اجتماعی موفق نمی‏ کند. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان با محتوای باکیفیت باشید. بخشی از کیفیت محتوا مربوط به مواردی همچون استفاده از دوربین باکیفیت است. با این حال بخشی دیگر به ایده های آن ارتباط پیدا می‏ کند. اگر شما ایده ای جذاب برای تولید محتوا داشته باشید، کاربران خیلی زود به شما اعتماد خواهند کرد. بنابراین مسیر توسعه برند شخصی تان و تبدیل شدن به اینفلوئنسر را به سرعت طی خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه اولیه

احتمالا شما هم بارها در شبکه های اجتماعی اکانت مربوط به اینفلوئنسرهای سیر و سفر را دیده اید. چنین اکانت هایی دقیقا به خاطر تولید محتوای جذاب و حیرت انگیز در میان کاربران شهرت دارند. بنابراین اگر شما علاقه مند به سیر و سفر هستید، باید هرچه زودتر اقدام به تهیه ویدئوها و عکس های باکیفیت از سفرهای مختلف تان و شروع مسیر تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر نمایید.

منبع : quicksprout
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nl7xUMTW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه