جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قطعا شما هم می دانید که تبلیغات دهان به دهان (word of mouth) یکی از موثرترین و باارزش ترین نوع تبلیغات در دنیای کسب و کار امروز است و براساس تحقیقات مشخص شده است که تبلیغات دهان به دهان ۲۰ تا ۵۰درصد در تصمیم گیری افراد موثرتر است و مشتریان بالقوه به توصیه های فردی که به آن اعتماد دارند یا احترام می گذارند به نسبت تبلیغات شرکت ها بیشتر اطمینان کرده و رفتار مصرفی خود را با توجه به توصیه های آنها تغییر می دهند. در دنیای جدید رسانه های نوین، تبلیغات دهان به دهان به مراتب فراتر از تجربه دوستان و فامیل رفته است و امروزه با پدیده نوظهوری به نام اینفلوئنسرها مواجه هستیم.

در حقیقت در تحقیقات توییتر نشان داده شده است که ۴۹درصد کاربران توییتر به دنبال راهنمایی از تاثیرگذاران این شبکه های اجتماعی هستند و ۲۰درصد از کاربران گفته اند که توییت و معرفی محصول یا خدمات توسط یک اینفلوئنسر الهام بخش خرید آنها بوده و همچنین ۴۰درصد از آنها گفته اند که تغییر در میزان فروش آنها به دلیل تاثیر مستقیمی بوده است که یک اینفلوئنسر توییتی در مورد خدمات یا محصول آنها داشته است.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده از سوی medialix برندها سالانه بالای یک میلیون دلار برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام هزینه می کنند.

تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی (اینفلوئنسرها)، چه کسانی هستند؟

یک تاثیرگذار شبکه اجتماعی کسی است که بر رفتار مخاطبان خود تاثیر می گذارد و راه نفوذ آن از طریق شبکه های اجتماعی است. تاثیرگذاری این افراد متفاوت است و هیچ کدام شبیه یکدیگر عمل نمی کنند. در خارج از دنیای مجازی یک تاثیرگذار باید خصوصیات متفاوتی داشته باشد اما در دنیای دیجیتال فردی فعال در یک یا چند زمینه خاص که تعداد زیادی دنبال کننده دارد.

چطور (چگونه) تاثیرگذاران (اینفلوئنسرهای) شبکه های اجتماعی را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود جای دهیم؟

استفاده از تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی روشی نوین در بازاریابی دیجیتال است، اما باید در نظر داشته باشید که این رویکرد متفاوت در انتقال معنا برای برند شماست. کمپین های دیجیتال مارکتینگ شما با استفاده اینفلوئنسرها باید متناسب با استراتژی های تولید محتوا و تصویر سازی برند شما باشد و از سوی دیگر اعتبار برند شما را افزایش دهد. بازخوردهای پیام های شبکه های اجتماعی شما را گسترش دهد.

در بسیاری از موضوعات شما می توانید با استفاده از اینفلوئنسرها محتوا و پیام خود را انتقال دهید.

این افراد می توانند محتوای تازه ای متناسب با استراتژی های سازمان تان تولید کنند یا محتوای تولیدی از سوی شما را در شبکه های خود پست کنند تا بازخورد متناسبی به دست آورند. این کار به شما اجازه می دهد از راه های متفاوت پیغام کمپین خودتان را به مخاطبان متفاوت برسانید. در بسیاری از موارد پیام ها اگر از کانال برند انتشار یابند باید حتما رسمی باشند در صورتی که اگر از اینفلوئنسرها استفاده کنید هیچ الزامی به رسمی بودن نیست.

آگاهی برند خودتان را به وسیله پیام هایی که اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی شان می گذارند افزایش دهید. شما می توانید از این نیروی تازه و کارآمد برای مشارکت و دخیل کردن شان در پست هایی که شما در صفحات خود به اشتراک می گذارید استفاده کنید.

کدام اینفلوئنسر برای کمپین دیجیتال من مناسب است؟

در هنگام انتخاب اینفلوئنسر باید دقت کنید که

1- زمینه فعالیت آن باید متناسب و مرتبط با برند شما باشد تا گروه مخاطبان که برای برند شما مناسب است را هدف قرار دهند.

2- تعداد مشتری بالقوه ای که از طریق فالوئرهای آن اینفلوئنسر می توانید برای خودتان به دست آورید.

3- تعامل بالقوه ای که اینفلوئنسرها می توانید بین مخاطبان و برند شما به وجود بیاورند.

وقتی که این سه مورد را خوب بررسی کردید، سوال زیر را از خودتان بپرسید:

شما تلاش می کنید که روی چه کسی تاثیر بگذارید؟

شما در حال تلاش برای نفوذ به مشتریان و بازار مخاطب بزرگ تر هستید، اما کمپین اینفلوئنسر شما نمی تواند همه مردم را شامل شود.

مانند همه استراتژی های بازاریابی جواب این سوال نیازمند تفکر عمیق و تمرکز بیشتری است و باید درک روشنی از هدف و مخاطب داشته باشیم.

شاید شما سعی دارید روی افرادی تاثیر بگذارید که در یک کار خاص فعالیت می کنند یا متخصصان شبکه های اجتماعی یا گروهی از مردم که قصد خرید یک محصول یا کالا را دارند. مهم این است که متناسب با استراتژی خود تاثیر گذاری درست را انتخاب کنید و با افرادی که مناسب با استراتژی شما برای رسیدن به هدف تان هستند صحبت کنید.

برای رسیدن به موفقیت باید اعتماد کرد

در این نوع بازاریابی نیاز کلیدی برای تاثیر واقعی اعتماد است. مخاطبان باید به اینفلوئنسرها به عنوان شریک کاری شما اعتماد داشته و به نظرات آنها احترام بگذارند.

بدون اعتماد دوطرفه نتیجه بسیار سطحی و غیرقابل اتکا خواهد بود و تلاش شما برای مشاهده نتیجه مطلوب بی نتیجه خواهد بود.

به یاد داشته باشید که شناخت مخاطب نقش تعیین کننده ای در انتخاب و استفاده از اینفلوئنسرها دارد و شما باید با توجه به خواست و نیاز مخاطبان خود اینفلوئنسر انتخاب کنید به این دلیل که اگر انتخابی غیر از این داشته باشید احتمال به نتیجه رسیدن کمپین شما به صفر خواهد رسید.

چگونه اینفلوئنسرها را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنیم؟

اینفلوئنسرها تبدیل به یک عامل اصلی در افزایش اعتبار برندها در شبکه های اجتماعی هستند. آنها انتظار دارند براساس اعتباری که برای برند شما می آورند شناخته شوند و درگیر استراتژی های بازاریابی شما شوند.

چند راه ساده برای ارتباط با اینفلوئنسرها و ایجاد ارتباطی سودمند با آنها وجود دارد:

به آرامی نزدیک شوید

زمانی که اینفلوئنسرهای موردنظر خودتان را شناسایی کردید، بهترین کار دنبال کردن صفحات آنها، رصد آنچه آنها به اشتراک می گذارند است. کامنت و تعداد لایک های آنها را مشاهده و ثبت کنید. از طریق دایرکت یا چت نظر خودتان را برای آنها ارسال کنید. آنها را در جریان فعالیت شرکت خود قرار دهید و در صورت داشتن برنامه ای آنها را دعوت کرده و در امور خود شریک قرار دهید بدین شکل ارتباطی دو سویه ایجاد شده است.

ارزش متقابل ایجاد کنید

شما باید به گونه ای برخورد کنید که اینفلوئنسرها خودشان را شریک و همراه برند شما بدانند. این ارزش نباید مالی یا پول باشد. بلکه باید یک ارزش یا احساس باشد که گویی آنها در تجارت شما شریک هستند اگر این احساس ارزشی را از طریق دادن پول یا ارزش های مادی بخواهید به دست بیاورید بسیار سریع از بین می رود و ماندگار نخواهد بود.

شما می توانید با تبادل محتوا، شریک قرار دادن آنها در اتفاقات محصول و فعالیت های خود ارسال بعضی از کالا یا خدمات خود به عنوان هدیه و … آنها را درگیر ارتباط بلندمدت و تعاملی کنید. یک هم صدا، هم فکر و هم احساس را انتخاب کنید.
هنگام انتخاب یک اینفلوئنسر علاوه بر توجه به این نکته که حیطه فعالیتش متناسب با برند و هدف استراتژی شماست باید به نوع و چگونگی تولید محتوای آن نیز دقت کنید.

اینفلوئنسری که لحن پست هایش (کپشن، ویدئو، عکس) متناسب با استراتژی باشد که شما می خواهید برندتان را به مشتری بالقوه معرفی کنید. این دقت در انتخاب اینفلوئنسر باعث می شود که شما با خیال راحت تری کار را به دست آنها بسپارید و تنها نظارتی بر انجام فعالیت های آنها داشته باشید چون کلام یکدیگر را درک کرده اند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که یک اینفلوئنسری که برای به دست آوردن دنبال کنندگان بسیار تلاش کرده به راحتی قبول نمی کند که پرسونال برند خودش را به خاطر بازار یا استراتژی شما زیر سوال ببرد زمانی که شما اینفلوئنسری انتخاب می کنید که هم صدا و هم فکر شما است، می توانید آن را در انجام فعالیت های خلاقانه خود آزاد بگذارید و اجازه دهید از روش خودش برای شما محتوا تولید کند.

نتیجه را اندازه بگیرید

اینفلوئنسرها باید بتوانند گزارشی کامل از انتشار پست های خود بدهند. تعداد لایک، نظرات و… همگی باید به صورت جدا گزارش داده شود البته سایت و نرم افزارهای بسیاری برای اندازه گیری کمپین های اینفلوئنسرها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد که البته آنها رایگان نبوده و باید به صورت ماهانه شارژ شوند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7IOKGq6F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه