شنبه, ۲۲ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Sat, 13 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

توسعه کسب و کار بدون داشتن یک ایده عالی برای بازاریابی و طراحی کمپین امر بسیار سختی به نظر می رسد. امروزه تمام برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت شان در بازار نیاز به استفاده از روش های بازاریابی دارند. در این میان هم طراحی کمپین همیشه الگویی مناسب برای تعامل با مخاطب هدف و بهبود سطح تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود. چنین نکته ای شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی خواهد کرد. 

وقتی بازاریاب ها به دنبال طراحی کمپین برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند، اولین چالش پیش روی آنها استفاده از ایده های درست و تاثیرگذار است. این امر اهمیت بالایی برای جلب نظر مخاطب هدف دارد. اگر شما حتی بودجه بی نهایتی برای بازاریابی داشته باشید، اما ایده تان موردپسند مشتریان نباشد، در نهایت نتیجه ای به غیر از شکست در حوزه بازاریابی در انتظارتان نخواهد بود. درست به همین خاطر باید از همان ابتدای مسیر با ایده های جذاب و تاثیرگذار به دنبال جلب نظر مشتریان باشید. 

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

پیدا کردن ایده هایی که مناسب با سلیقه و رفتار مشتریان در فضای آنلاین باشد، همیشه امر سختی محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از برندها حتی پیش از اینکه توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را پیدا کنند، از عرصه بازاریابی کنار می روند. اگر شما مایل به تجربه رویداد مشابهی با دیگر برندها نیستید، باید از همین حالا ایده های موردنظرتان را به طور کامل تغییر دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها پیدا نکنید. این امر شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: طراحی و راه اندازی کمپین بازاریابی با یک راهنمای کامل

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای طراحی کمپین بازاریابی به طور هماهنگ با سلیقه مشتریان است. با این حساب اگر شما هم برای طراحی کمپین به طور مداوم دنبال ایده های موردپسند و تایید مشتریان هستید، این مقاله نکات تازه و مناسبی برای تان خواهد داشت. در ادامه برخی از بهترین ایده ها برای بازاریابی و طراحی کمپین در این حوزه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

کمپین های آموزشی با محتوای جذاب

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

کاربران در فضای آنلاین به غیر از پر کردن اوقات فراغت شان به دنبال استفاده از آخرین نکات و توصیه ها برای بهبود زندگی شان نیز هستند. این امر شامل استفاده از انواع راهکارها برای حل مشکلات شان می شود. با این حساب اگر برند شما پاسخ یا راهکار مناسبی برای مشتریان دارد، باید هرچه زودتر نسبت به تاثیرگذاری بر روی آنها با استفاده از محتوای درست و مورد تایید اقدام کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود رقابت را به دیگر برندها واگذار نمایید.

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به برندهایی که به طور مداوم برای مشکلات شان راهکارهایی دارند، روی خوش نشان می دهند. این امر اهمیت بالایی برای برندها در زمینه بهبود جایگاه شان در بازار دارد. اگر کسب و کار شما هم در تلاش های قبلی بازاریابی و طراحی کمپین به طور مداوم با شکست رو به رو شده است، باید هرچه زودتر نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان با استفاده از ویدئوهای آموزشی اقدام نمایید. 

بدون شک بسیاری از برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از محتوای آموزشی در فرمت های مختلف سود می برند. این امر یکی از نکات جذاب و تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از فرمت ویدئو برای پیشبرد این ایده است. امروزه کاربران حوصله مطالعه محتوای متنی یا مشاهده انواع اینفوگرافی ها را ندارند. درست به همین خاطر اگر شما استفاده از محتوای ویدئویی را در دستور کار برندتان قرار دهید، شانس بسیار بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. این امر در نهایت وضعیت شما در حوزه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. با این حساب شما باید هرچه زودتر نسبت به تغییر روند کارتان در زمینه استفاده از محتوای ویدئویی اقدام نمایید. 

یادتان باشد شما برای طراحی و توسعه محتوای ویدئویی باید همیشه بهترین ایده ها را مدنظر قرار دهید این امر شامل تمرکز بر روی مشکلات و دغدغه های اصلی مشتریان و تلاش برای حل و فصل شان در مدت زمانی کوتاه است. متاسفانه برخی از برندها به طور مداوم بر روی مشکلات کلیشه ای مشتریان دست می گذارند. این امر شانس آنها برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. در عین حال اگر شما به دنبال تعامل با مخاطب هدف در شرایط منحصر به فرد هستید، باید از همان ابتدا راه حل های ساده را در دستور کارتان قرار دهید. هرچه باشد امروزه کسی حوصله طی مسیرهای دشوار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارد. درست به همین خاطر باید از همان ابتدا نسبت به بیان ایده ها و راهکارهای ساده به مخاطب تان توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید کمتر فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نصیب تان شود. 

استفاده از برنامه آشناسازی در حوزه بازاریابی

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

بازاریابی براساس الگوی آشناسازی (Referral Marketing) یکی از شیوه های تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود. شما در چنین کمپین هایی با تعیین جوایز یا ترغیب مشتریان فعلی برند به آنها برای معرفی کسب و کارتان به دیگران انگیزه می دهید. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما دست کم توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نقطه نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه کمپین بازاریابی رقبای تان را تحلیل کنید؟

آشناشدن مشتریان تازه با برندها اغلب اوقات فرآیند به شدت سخت و پیچیده ای را شامل می شود. به همین خاطر شما باید برای جلب نظر مشتریان هدف تان اقدام به استفاده از روش های تازه و منحصر به فرد نمایید، در غیر این صورت همیشه در انتهای فهرست برندهای جذاب در بازار باقی خواهید ماند. 

بدون تردید همه برندهای فعال در بازار در سطح کسب و کارهای کوچک یا تازه تاسیس نیستند. با این حساب شاید استفاده از برنامه آشناسازی برای برندهای بزرگ چندان منطقی به نظر نرسد. در این صورت شما باید به طور مشابه اقدام به تبدیل مشتریان وفادار برند به سفیران تان کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و نمایش جذابیت های فرهنگ کسب و کارتان کمک خواهد کرد. یادتان باشد در این الگو همکاری با انواع سلبریتی ها مدنظر نیست. بنابراین باید با کمترین هزینه ممکن برنامه تان را پیش ببرید، در غیر این صورت شاید توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

همکاری با اینفلوئنسرها

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان اقدام به همکاری با اینفلوئنسرها در سطح بین المللی می کنند. دلیل این امر نیز کاملا روشن است: مشتریان در بازارهای مختلف بیشتر از هر گروه دیگری به اینفلوئنسرها اعتماد دارند. همین امر موجب جلب نظر برندها نسبت به همکاری با این دسته از تولیدکنندگان محتوای آنلاین شده است. 

اگر شما برای نخستین بار نسبت به بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها اقدام می کنید، باید تمام جنبه های کار را مدنظر قرار دهید. این امر شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از انتخاب اینفلوئنسر مناسب است. بدون تردید افراد بسیار زیادی در بازار به عنوان اینفلوئنسر مشغول فعالیت هستند. با این حال شما باید فقط به دنبال همکاری با افراد دارای تخصص لازم در این حوزه باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی روند کاری تان پیدا نکنید. 

ارزیابی اینفلوئنسرها برای همکاری با برند باید در قالب هایی کاملا مشخص صورت گیرد. این امر شامل تلاش برای بازاریابی با استفاده از برخی معیارهای دقیق است. یکی از ساده ترین معیارها در این میان آگاهی اینفلوئنسر موردنظر شما از جزییات مربوط به وضعیت کاری تان است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر چنین امری مدنظر شما قرار نگیرد، شاید در نهایت با صرف هزینه بالا هم توانایی جلب نظر مشتریان تان را نداشته باشید. چنین امری وضعیت شما در حوزه بازاریابی را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و غیر قابل تصور می کند. 

توصیه ما در این بخش برای انواع کسب و کارها تلاش برای همکاری با برندهای بزرگ و دارای تجربه در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ است. این امر بیشتر شامل تلاش برای بهره گیری از تجربه بازاریابی چنین برندهایی است. با این حساب شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان از تجربه برندها و بازاریاب های دیگر سود ببرید، در غیر این صورت وضعیت تان در حوزه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای دشوار و غیر قابل درک می شود. 

سر و صدا کردن با اعطای هدیه به مشتریان

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

یکی از ایده های محبوب در میان مشتریان برای بازاریابی برندها شامل استفاده از مراسم های اعطای هدیه به آنهاست. این امر اغلب اوقات شامل قرعه کشی یا طراحی یک بازی برای شرکت مشتریان در آن است. به این ترتیب افراد برنده در چنین مسابقاتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای و مناسب را خواهند داشت. این امر باید همیشه مدنظر شما قرار داشته و به خوبی شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با این ایده ساده ارتقا دهید. 

انتخاب هدیه مناسب برای مشتریان همیشه یکی از دردسرهای برندها در حوزه بازاریابی محسوب می شود. توصیه ما در این بخش برای شما انتخاب یکی از محصولات یا لوازم جانبی مربوط به برندتان است. این نکته همیشه شما را در ذهن مشتریان حفظ می کند. به این ترتیب به هنگام خرید اولین برندی هستید که مشتریان به آن سر خواهند زد. 

مطلب مرتبط: چگونه تاثیرگذاری کمپین بازاریابی مان را افزایش دهیم؟

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان فقط از هدیه هایی که مورد پسند آنهاست سود می برند. این امر به سادگی هرچه تمام تر با یک نظرخواهی مشخص می شود. بنابراین شما باید بهانه ها را کنار گذاشته و به طور عملی وارد فعالیت در این حوزه شوید. این امر شناخت بهتری نسبت به مشتریان در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب شاید در ادامه مسیر بازاریابی تان هم فرصت های کافی برای تاثیرگذاری بر روی آنها با اطلاعات موردنظر را پیدا نمایید. 

یادتان باشد برای انتخاب هدیه لازم نیست کلی هزینه اضافی روی دست برندتان بگذارید. تنها نکته مهم کاربرد مناسب هدیه شما و همچنین تلاش برای جلب نظر مشتریان به هدیه تان با بازاریابی درست و اصولی است. این نکات به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان در قالب کسب و کاری حرفه ای کمک خواهد کرد. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC)

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

استفاده از محتوای تولیدی کاربران یکی دیگر از نکات مهم برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی کرده و شانس تان را نیز در بازار به شدت افزایش می دهد. مشتریان همیشه دوست دارند واکنش برندها نسبت به تولید محتوای شان را مشاهده کنند. اگر شما به اندازه کافی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران درباره برندتان خوش شانس هستید، باید همیشه برنامه ای ویژه برای استفاده از آن داشته باشید و در غیر این صورت شاید فرصت تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خیلی زود تمام شود. 

امروزه محتوای تولیدی کاربران دامنه گسترده ای از موضوعات را شکل می دهد. به طور معمول برندها برای نمایش احترام شان به نظر مشتریان و همچنین کاهش هزینه‏ های بازاریابی اقدام به استفاده از چنین محتواهایی می کنند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید استفاده از محتوای تولیدی شان را وارد برنامه هفتگی تولید محتوای تان کنید، در غیر این صورت خیلی زود با ریزش مشتریان در سطحی وسیع رو به رو خواهید شد. 

بسیاری از برندها در عمل برنامه ای برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران در حوزه بازاریابی ندارند. این امر مشکلات زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر یکی از راه حل های ساده در این میان استفاده از تجربه دیگر برندهاست. شما برای این کار باید به خوبی عملکرد سایر برندها در زمینه تعامل با مخاطب هدف شان را مدنظر قرار دهید. به این ترتیب هر رفتاری از سوی آنها که وضعیت شما را بهینه سازی کند، باید مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت برای پیدا کردن روش مناسب بهره گیری از محتوای تولیدی کاربران درگیر مراحل بی پایان آزمون و خطا خواهید شد. 

طراحی کمپین های مناسبتی

طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

مناسبت ها یکی از مهمترین بازه های زمانی برای مشتریان است. درست به همین خاطر شما باید همیشه حواس تان به چنین بازه های زمانی باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. استفاده از بازه های زمانی مناسب برای بازاریابی یکی از عادت های مناسب و جذاب برندها محسوب می شود. شما در صورت استفاده درست از این تکنیک به سادگی هرچه تمام تر فرصت تعامل با مشتریان و حتی فروش محصولات تان به طور حرفه ای را خواهید داشت. چنین نکته ای شانس تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنابراین شما مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان در این میان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: تکنیک های کسب شهرت برای کمپین بازاریابی

برخی از مهمترین مناسبت ها در دوره کنونی شامل کریسمس، جمعه سیاه و عید شکرگزاری است. اگر کسب و کار شما توانایی استفاده از مناسبت های مورد نظر برای تعامل با مشتریان را داشته باشد، حتی میزان فروشش نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. با این حساب برای بهبود وضعیت مالی برندتان هم که شده باید در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بهبود وضعیت تان در بازار پیدا نکنید. 

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی برای برگزاری کمپین های بازاریابی امر بسیار رایجی محسوب می شود. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و استفاده از فرصت مناسبت های مهم هستید، باید از همین حالا دست به کار شوید. استفاده از یک تقویم مناسب برای شناسایی مناسبت های مهم و هدف گذاری بر روی آنها ایده مناسبی در این میان خواهد بود. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و برندتان را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

کمپین ویژه برای رونمایی از محصولات

رونمایی از محصولات همیشه ایده ای جذاب برای بازاریابی است. متاسفانه برخی از برندها این فرصت طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به سادگی هرچه تمام تر از دست می دهند. شما در این میان باید عملکردتان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایید. این امر شامل طراحی یک کمپین ویژه برای رونمایی از محصولات برند است. 

امروزه برندهای بزرگ مثل مایکروسافت یا اپل برای رونمایی از هر محصول مهم شان یک مراسم ویژه تدارک می بینند. بدون تردید شما از نظر مالی توان رقابت با برندهای بزرگی مثل اپل یا مایکروسافت را ندارید. درست به همین خاطر باید به طراحی یک کمپین ویژه اکتفا کنید. این امر می تواند توجه مشتریان در بازار به برند شما و الگوهای بازاریابی تان را به شدت افزایش دهد. بنابراین همیشه این روش مهم را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان مدنظر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: شکست کمپین های بازاریابی: واکاوی 3 دلیل اصلی

امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف شان به شدت درگیر فرآیندهای تکراری هستند. در این میان طراحی یک کمپین ویژه برای رونمایی از محصولات تازه برند ایده ای متمایز خواهد بود. اگر در این میان شما توانایی همکاری با یک چهره شناخته شده برای مراسم تان را هم داشته باشید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد.

منبع : sproutsocial
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rMVgP9wM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه