جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دلایل اهمیت اینفوگرافی ها

4 سال پیش ( 1398/8/6 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کایلا متئوس  

در حال حاضر مهم ترین اقدام در زمینه بازاریابی، تولید محتوا است. درواقع، جامعه هدف تا زمانی که اطلاعات کافی را نداشته باشد، دیگر به مشتری تبدیل نخواهد شد. به همین خاطر تمامی برندها، در تلاش برای فعالیت در این زمینه هستند، با این حال وجود تنوع در کار، یکی از الزامات موفقیت محسوب می شود. برای مثال شما نمی توانید صرفا با تکیه بر مقالات و یا تولید ویدئو و یا فایل های صوتی، به کار خود ادامه دهید. به همین خاطر شما باید همواره به دنبال تکمیل و ایجاد تنوع در کار خود باشید. در این رابطه یکی از بخش هایی که همواره با بازخوردهای همراه است، اینفوگرافی ها هستند. در یک تعریف ساده اینفوگرافی را می توان به عنوان انتقال اطلاعات به همراه تصاویر مرتبط دانست که جذابیت به مراتب بالاتری را برای مخاطب به همراه دارد، با این حال هنوز هم بسیاری از برندها در این زمینه فعالیت جدی ای را انجام نمی دهند. قبل از ورود به بحث اصلی، ضروری است تا نسبت به انواع مختلف اینفوگرافی ها به اطلاعاتی دست پیدا کنید.

1- اطلاع رسان: در این دسته از اینفوگرافی ها متنی نسبتا طولانی وجود دارد که تصاویر تنها به افزایش جذابیت بصری آن کمک کرده است.

2- گاه نما: نمایش ترتیب زمانی، مشخصه اصلی این دسته از اینفوگرافی ها بوده و متن های کاملا مختصر و کوتاه در آن به چشم می خورد.

دلایل اهمیت اینفوگرافی ها

3- نموداری: نمایش اطلاعات از طریق نمودارها و اعداد که بیشتر برای اقدامات مقایسه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

4- آموزشی: نمایش مراحل و اقدامات لازم برای رسیدن به یک هدف از این طریق صورت می گیرد. حال پس از یک آگاهی کلی، ضروری است تا با مزیت ها و روش های ایجاد محتوا آشنا شویم که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-افراد و برندهای کمی در این زمینه فعالیت دارند

درواقع اینفوگرافی را باید یک شیوه جدید به حساب آورد که هنوز هم بسیاری از برندها در رابطه با آن اقدامی را انجام نمی دهند. به همین خاطر فعالیت شما می تواند به یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ تبدیل شود، با این حال توجه داشته باشید که تنها فعالیت در این عرصه کافی نبوده و ضروری است تا تنها به دنبال ایجاد اینفوگرافی های باکیفیت باشید. درواقع اصل مهم برتری کیفیت در کمیت که یکی از قوانین تولید محتوا محسوب می شود، در رابطه با اینفوگرافی ها نیز کاملا صادق است. همچنین توجه داشته باشید که اگر در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا فعالیت دارید، توانایی ایجاد اینفوگرافی، باعث خواهد شد تا شانس همکاری با برندهای بیشتری را داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که در حال حاضر این بخش برای مدیران بسیار ارزشمند شده است. علت این امر نیز به خاطر نتایج و بازخوردهای فوق العاده این دسته از محتواها است.

مطلب مرتبط: چرا باید از اینفوگرافی در فرآیند بازاریابی استفاده کنیم / بازاریابی با تولید اینفوگرافی

2-مخاطب را کاملا درگیر خواهد کرد

این امر بسیار طبیعی است که بسیاری از افراد تمایلی را به خواندن مطالب طولانی ندارند. همین امر نیز باعث می شود تا اینفوگرافی جذابیت همگانی را داشته باشد. درواقع در یک اینفوگرافی، اطلاعاتی منتقل می شود که در حالت عادی بسیار طولانی خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که این امر، سرعت تولید محتوای شما را نیز افزایش خواهد داد.

3-قابل استفاده در تمامی شبکه های اجتماعی هستند

بدون شک شبکه های اجتماعی در حال حاضر، بیشترین استفاده افراد از اینترنت محسوب می شوند. به همین خاطر نیز حضور در آنها بسیار ضروری است با این حال شما در شبکه ای مانند اینستاگرام، توییتر و پینترست، ابدا نمی توانید از متن های طولانی خود استفاده کنید. همین امر نیز باعث می شود تا ارسال اینفوگرافی ها بتواند به دلیلی برای دنبال کردن شما تبدیل شود. تحقیقات در این زمینه نیز حاکی از آن است که مدت ماندگاری اینفوگرافی چندین برابر متن محسوب می شود.

4-در زمینه سئو سایت تاثیرگذارتر هستند

با توجه به رضایت بالای کاربران از این دسته از محتواها، نرخ اشتراک گذاری آنها بسیار زیاد بوده و این امر در زمینه سئو و افزایش ترافیک سایت تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به این امر که اینفوگرافی ها در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار می دهند. احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری افزایشی چشمگیر را پیدا خواهد کرد. درواقع شما از طریق اینفوگرافی می توانید محتوای خود را قابل فهم تر کنید.

حال پس از آگاهی از مزیت های اینفوگرافی ها، ضروری است تا با نحوه ایجاد آن نیز آشنا شوید. برای این امر شما دو راهکار کلی را خواهید داشت. نخست ترجمه بهترین اینفوگرافی ها به زبان خارجی و دیگری استفاده از ابزارهای مختلف است. برای مثال CANVA ، VIZUALIZE و EASEL.LY سه نمونه از پرطرفدارترین ابزارهای تخصصی در این رابطه محسوب می شوند، با این حال در صورت داشتن مهارت کافی در زمینه طراحی، شما می توانید از ابزارهای دیگر نظیر فتوشاپ و پاورپوینت نیز استفاده کنید.

در آخر فراموش نکنید که ساخت یک اینفوگرافی موفق بیش از هر چیزی به اطلاعات مفید و سلیقه شما بستگی خواهد داشت. به همین خاطر نباید از هیچ یک از این دو بخش غافل شوید.

منبع : mention
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LzRUVcKF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه