چهارشنبه, ۵ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Wed, 27 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

طراحی رزومه اغلب یک امر بسیار مهم برای تاثیرگذاری بر روی مدیران و کسب و کارهای مختلف به منظور ایجاد همکاری و جذب فرصت استخدام محسوب می شود. شما در رقابت با دیگران برای به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب باید همیشه به بهترین تجربه‏ ها و مهارت های‏ تان در قالب رزومه اشاره کنید، در غیر این صورت شاید حتی درخواست تان برای همکاری با برندهای مختلف بررسی هم نشود. 

اغلب اوقات افراد برخی از نکاتی که هیچ ضرورتی ندارد، به طور جدی در رزومه شان بیان می کنند. این امر موجب کاهش جذابیت رزومه موردنظر برای مدیران می شود. بنابراین شما باید به طور ویژه ای اقدام به حذف برخی از موارد غیرکاربردی از رزومه تان نمایید. چنین کاری به شما برای پیدا کردن شغل دلخواه تان در مدت زمانی کوتاه کمک خواهد کرد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهم ترین نکات درباره بخش هایی است که باید از رزومه تان حذف کنید. اگر شما هم در زمینه رزومه نویسی مشکلات بسیار زیادی دارید، به راحتی با استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله امکان بهبود وضعیت تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: موارد ممنوعه یک رزومه کاری

بخش هایی که هدف مشخصی ندارند

هر بخشی از رزومه شما که هدف مشخصی ندارد، باید حذف شود. تجربه های همکاری با افراد و موسسه هایی که چندان نقشی در بهبود مهارت تان نداشته اند نباید جایی در رزومه شما داشته باشند. این امر فقط رزومه شما را طولانی تر خواهد کرد. همچنین برای شرکت موردنظرتان هم جای سوال خواهد بود که چرا بدون هیچ دلیلی اقدام به همکاری با یک موسسه کرده اید.

تمام اطلاعاتی که شما در رزومه تان بیان می کنید، باید به طور دقیق و در صورت نیاز همراه با توضیحات جانبی باشد. فقط در این صورت شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

بخش هایی که مربوط به حوزه تخصصی تان نیست

بدون تردید هر کارآفرینی در طول دوران فعالیتش در حوزه های مختلفی حضور داشته است. نکته مهم در این میان جذب بخش هایی است که دیگر در آن فعالیت ندارید. این امر فقط چند شاخه بودن فعالیت های شما را نشان می دهد. با توجه به این امر شما باید در رزومه تان فقط به تجربه های همکاری با موسسات و کارآفرینانی که مرتبط با حوزه فعالیت فعلی تان است، اشاره نمایید، در غیر این صورت رزومه تان جذابیت چندانی نخواهد داشت.

گاهی اوقات کارآفرینان همه جزییات مربوط به همکاری های قبلی شان را در قالب رزومه بیان می کنند. این امر نه تنها حجم رزومه شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، بلکه شاید حتی از سوی مدیران نیز مورد توجه قرار نگیرد. به هر حال کمتر کسی حوصله مطالعه یک رزومه طولانی که ارتباط بسیار اندکی هم با انتظاراتش پیدا می کند، خواهد داشت.  

بی شک کسانی که برای مدت زمانی طولانی در دنیای کسب و کار حضور دارند، خیلی خوب رزومه های طولانی را به یاد دارند. نکته مهم در این میان ضرورت فاصله گرفتن از آن دوران است. اکنون شرایط در دنیای کسب و کار به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. با این حساب شما باید به دنبال تهیه رزومه های ساده و تا حد امکان خلاصه شده باشید، در غیر این صورت هرگز رنگ کار مورد علاقه تان را هم نخواهید دید.

بخش هایی که شما را کم تجربه نشان می دهد

برخی از کارها و اقدامات در دنیای کسب و کار مخصوص افراد کم تجربه است. اگر شما هم چنین کارهایی را انجام داده باشید، دلیلی برای بیانش در رزومه تان نخواهد بود. شما به هر حال باید فقط از موفقیت های تان در حوزه کسب و کار صحبت کنید. شکست های کاری برای همه افراد روی می دهد، اما معیار نهایی کسب و کارهای مختلف برای استخدام وضعیت موفقیت های قبلی افراد است. 

مطلب مرتبط: بررسی درست رزومه متقاضیان با 12راهکار ساده

اگر شما مهارت خوبی در نگارش متن دارید، باید موفقیت های تان را به طور جذابی بیان کنید. البته یادتان باشد که در اینجا قرار نیست یک داستان طولانی برای مخاطب تان بیان کنید. بنابراین حواس تان باشد از نحوه استاندارد رزومه نویسی فاصله نگیرید. 

منبع : theladders
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MivoHITp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه