جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ترندهای بازاریابی و فروش در 2023

1 سال پیش ( 1401/11/15 )
نویسنده : مورالی نتی   مترجم : امیر آل علی  

اکنون که در اولین هفته های سال جدید به سر می بریم، بهترین زمان برای صحبت کردن از ترندهای اصلی در حوزه های مختلف است. با توجه به این امر که هدف اصلی هر کسب و کار، فروش محصول می باشد، صحبت کردن در رابطه با این موضوع، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در این رابطه قصد داریم تا موارد احتمالی را بررسی کنیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی ترندها براساس نظر کارشناسان حوزه اقتصاد، بازاریاب های حرفه ای و تحلیل آمارهای مختلف به دست آمده است. به همین خاطر می توان نسبت به آنها با اطمینان صحبت کرد. 

1-درخشش واقعیت افزوده 

درواقع می توان با اطمینان این مورد را عنوان کرد که تا به امروز از تمامی ظرفیت های واقعیت افزوده استفاده نشده و موارد کاربرد آن نیز بسیار ابتدایی بوده است. با این حال امسال شاهد تمرکز بیشتر کسب و کارها به این بخش و استفاده حداکثری خواهیم بود. درواقع به نظر می رسد که روش های جدیدتری مورد استفاده قرار می گیرد که در آنها از هوش مصنوعی نیز کمک بیشتری گرفته خواهد شد تا تجربه کاربر، به بالاترین سطح ممکن برسد. برای مثال ممکن است برای اولین بار شاهد برگزاری رویدادهای جهانی آنلاین باشیم که تاکنون در شهرهای مختلف با هزینه های گزاف، برگزار می شود. درواقع این موضوع کمک خواهد کرد تا تمامی محدودیت های زمانی، مکانی و حتی بودجه ای نیز از بین برود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که رویدادها، از جمله بهترین بسترهای فروش و بازاریابی محسوب می شوند و این اتفاق می تواند انفجاری در رشد کسب و کارها خصوصا برندهای نوپا را به همراه داشته باشد و مسیر موفقیت را به مراتب کوتاه تر نماید. در این رابطه تنها مورد استفاده جدید از واقعیت افزوده، مختص به نمایشگاه ها نخواهد بود و در این رابطه حتما اقدامات دیگری را نیز شاهد خواهیم بود. به صورت کلی اگر خواهان این امر هستید که در سال 2023، رشد خوبی را داشته باشید، لازم است تا به واقعیت افزوده توجه داشته و به دنبال راهکارهای استفاده خلاقانه تر از آن باشید. 

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای بازاریابی در حوزه خرده فروشی آنلاین

2-رشد بی نظیر میکرو اینفلوئنسرها 

این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که اینفلوئنسرها زمینه رشد خود را از دست داده اند و به علت عدم ارتباط مناسب با مخاطبان خود، در حال از دست دادن جایگاه می باشند. درواقع در این حوزه شاهد ریزش های شدید هستیم. با این حال این موضوع برای میکرو اینفلوئنسرها کاملا متفاوت بوده و آنها به واسطه فعالیت تخصصی تر و ارتباط نزدیک با مخاطبان خود، محبوبیت به مراتب بیشتری را در سال جدید پیدا خواهند کرد و تحت این شرایط طبیعی است که برندها نیز برای همکاری به این دسته از افراد توجه بیشتری را داشته باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه در علم بازاریابی، به تناسب فعالیت تبلیغ کنندگان با حوزه کسب و کارها توجه بیشتری می شود. تحت این شرایط اینفلوئنسرها که فعالیت جامع تری دارند و حوزه آنها را نمی توان تخصصی عنوان کرد، دیگر بهترین گزینه ها محسوب نمی شوند. در این زمینه همکاری با آنها نیز بسیار هزینه بر بوده و این امر تمایلات را کاهش خواهد داد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از تجربه تلخ کرونا که منجر به ورشکست شدن تعداد زیادی از کسب و کارهای مختلف شد توجه به بودجه و توجه به مقرون به صرفه بودن فعالیت ها، اهمیت دوچندانی را پیدا کرده است. خوشبختانه امروزه انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را در پیدا کردن میکرو اینفلوئنسر مناسب، کمک می کنند. 

3-اهمیت توجه بیشتر به کارمندان 

واقعیت این است که در جهان امروز که سرعت انتشار اخبار بسیار سریع است، هر اقدامی می تواند با بازخوردهای سریع همراه شود. در این زمینه بسیاری از برندها در اوج کرونا، رفتار مناسبی را با کارمندان و کارکنان خود نداشته اند و این امر به خوبی توسط شبکه های اجتماعی پوشش داده شد. درواقع امروزه توجه به سلامت افراد، اهمیت بسیار بالایی را پیدا کرده است. تحت این شرایط کمتر فردی را می توان پیدا کرد که حاضر به خرید از برندی باشد که محصول آنها حاصل ظلم کردن به حتی عده کمی از افراد باشد. با این حال این امر تنها نکته مهم نبوده و در علم بازاریابی جدید، توجه به نیروی کاری به عنوان مهمترین دارایی یک کسب و کار مطرح می شود. در این زمینه بهترین فعالیت آینده نگارانه این است که بر روی تیم خود سرمایه گذاری کنید. این موضوع کمک خواهد کرد تا در نهایت توان انجام کارهای به مراتب بزرگتری را پیدا کرده و رشد تضمین شده ای را داشته باشید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که یک کارمند راضی، مبلغ برند شما نیز خواهد بود که خود یک رشته بازاریابی ویروسی را به همراه دارد. به صورت کلی اگرچه تاکنون از کارمندان به عنوان یک ترند حوزه بازاریابی و فروش نام برده نمی شد، با این حال این موضوع برای اولین بار در سال جاری، اتفاق خواهد افتاد و لازم است تا خود را برای آن آماده نمایید. 

4-رشد بیشتر محتوای بصری

درواقع در جهان امروز، دیگر متن را نمی توان دارای توانایی های لازم برای اقدامات بازاریابی و فروش به حساب آورد. در این زمینه شما باید به دنبال روش هایی باشید که تنها نیاز به مشاهده داشته باشد. این موضوع را می توان به خوبی در کلیپ ها مشاهده کرد. با این حال این امر نقطه پایان نبوده و لازم است تا شما به دنبال روش های جدید در این حوزه باشید. درواقع تکراری شدن اقدامات، به یک آفت تبدیل شده است که شما باید در تلاش برای رسیدن به جایگاهی باشید که سایرین از شما تقلید کنند. در این زمینه مواردی نظیر ویدئوهای سه بعدی و استفاده از فضای متاورس، کمک خواهد کرد تا تجربه مشاهده کردن، وارد سطح جدیدی شده و مشتری به بالاترین درک ممکن از محصول دست پیدا کند. به صورت کلی اگر شما صرفا به دنبال موارد رایج مانند آنباکس کردن باشید، بدون شک در بازار سال جدید جایگاه خاصی را به دست نخواهید آورد. در این زمینه توصیه می شود که خلاقیت را جدی گرفته و به دنبال اقدامات جدید باشید. این امر که هر هفته یک ویدئوی جدید و متفاوت را داشته باشید، به مراتب نتیجه بخش تر از آن است که هر روز موارد معمولی را منتشر نمایید.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

در آخر فراموش نکنید که موارد معرفی شده، ترندهای جهانی محسوب می شوند. با این حال شما می‎ توانید در مقیاس های کوچک تر، ایجادکننده ترندهای جدید باشید. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YjJVOjCu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه