همکاری مشترک تارگت و دیسنی در زمینه کسب و کار - فرصت امروز

دوشنبه, 11 شهریور 1398 - 13:04

چرا همکاری مشترک میان برندها اهمیت دارد؟

شرکت تارگت و دیسنی نقاط اشتراک بسیار زیادی دارند. هر دو این برندها از طریق هدف گذاری بر روی خانواده ها به عنوان مشتریان اصلی شان به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. به علاوه، آنها در زمینه ارائه خدمات مشتریان باکیفیت نیز شهرت بالایی دارند. با این حساب اقدام خرده فروشی تارگت برای ایجاد بخش ویژه محصولات برند دیسنی در 25 شعبه از فروشگاه های خود چندان عجیب به نظر نمی رسد. براساس گزارش مدیران تارگت تا اکتبر سال 2020 بیش از 40 شعبه از خرده فروشی های شرکت به بخش ویژه برند دیسنی مجهز خواهد شد.

براساس همکاری میان تارگت و دیسنی به زودی بیش از 450 محصول مختلف برند دیسنی در فروشگاه های تارگت به فروش خواهد رسید. اغلب این محصولات تا پیش از این فقط از طریق سایت رسمی شرکت قابل خریداری بودند. به این ترتیب تارگت در حال ساماندهی اقدامی بسیار جذاب برای جلب توجه مخاطب هدف است. طرح تارگت برای فروش محصولات دیسنی شامل طراحی بخش ویژه ای است. به این ترتیب مشتریان خرده فروشی تارگت به سادگی امکان خرید محصولات دیسنی را خواهند داشت.

همکاری مشترک برندها

توافق میان تارگت و دیسنی شامل تعهد به ایجاد یکی از شعبه های تارگت در مرکز تفریحی والت دیسنی در فلوریدا تا سال 2021 است. به این ترتیب توافق میان دو برند حالت دوجانبه خواهد یافت.

شعبده + هیجان

بدون تردید همکاری میان تارگ و دیسنی بسیار هیجان انگیز خواهد بود. این استراتژی برای تارگت با هدف غلبه بر آمازون طراحی شده است. به این ترتیب مدیران تارگت در تلاش برای بازپس گیری سهم شان از بازار خرده فروشی هستند.

مطلب مرتبط:  برندسازی مشترک به شیوه شرکت های بزرگ

نکته جالب در مورد همکاری دیسنی و تارگت مهارت بالای هر دو آنها در زمینه خلق تجربیات جذاب برای مشتریان است. همه ما برند دیسنی را به خاطر شهرت بالا در زمینه شعبده بازی می شناسیم. این شعبه بازی علاوه بر دنیای واقعی در انیمیشن های این شرکت نیز به خوبی مشاهده می شود. از سوی دیگر برند تارگت همیشه عنصر هیجان را در دستور کارش قرار داده است. همکاری میان این دو برند به معنای ترکیب عنصر شعبده و هیجان خواهد بود.

یکی از اهداف برند تارگت از همکاری با دیسنی تلاش برای ارائه خدمات مشتریان باکیفیت تر است. در کنار این ارائه محصولات دیسنی به صورت انحصاری هر مشتری بالقوه ای را به خرده فروشی های تارگت خواهند کشاند. نکته مهم در اینجا ناتوانی آمازون در رقابت با تارگت برای فروش محصولات برند دیسنی است. به این ترتیب تارگت امید زیادی به جلب نظر مشتریان از طریق همکاری با دیسنی دارد. جرقه اصلی همکاری با دیسنی پس از رونمایی آمازون از کمپین خرید رایگان یک روزه شروع شد. در این کمپین به مشتریان آمازون که حساب کاربری ویژه داشته باشند، به قید قرعه فرصت یک روز خرید رایگان داده می شود. اگرچه تارگت نیز کمپین مشابهی با فروش محصولاتش همراه با 20درصد تخفیف ویژه دارد، اما همکاری با یکی از برندهای بزرگ حوزه سرگرمی آن هم به صورت انحصاری برگ برنده اصلی آنها خواهد بود.

یکی از نقاط قوت تارگت در رقابت با آمازون تکیه بر نمایش لذت خرید حضوری است. همکاری با دیسنی نیز در همین راستا صورت گرفته است. بدون تردید هیچ مشتری امکان تجربه خرید حضوری از آمازون را ندارد. این امر تا مدت ها مزیت اصلی آمازون محسوب می شد، با این حال اکنون تارگت در تلاش برای تبدیل آن به نقطه ضعف آمازون و سایر فروشگاه های آنلاین است.

در سوی دیگر ماجرای همکاری میان دو غول بزرگ عرصه کسب و کار باید به اهداف دیسنی نیز توجه داشت. این شرکت اکنون بیش از 300 فروشگاه اختصاصی در سراسر دنیا دارد. هدف اصلی دیسنی از همکاری با تارگت با توجه به نرخ آهسته رشد شعبه های این برند قابل فهم است. دیسنی به منظور کاهش هزینه های خود در زمینه تاسیس شعبه های تازه در تلاش برای استفاده از فروشگاه های تارگت است. به این ترتیب همکاری با تارگت موجب کاهش هزینه های سرسام آور بخش توسعه شعبه های فروش خواهد شد.

اهمیت مشتریان مشترک

براساس گزارش باب چاپک، رئیس پارک های دیسنی، میان مشتریان این شرکت و تارگت 90درصد همپوشانی وجود دارد. به این ترتیب بسیاری از مشتریان دیسنی در عین حال مشتری تارگت نیز هستند. همین نکته همکاری تجاری میان این دو غول عرصه کسب و کار را سودآورتر از همیشه می کند.

من به عنوان کارشناس کسب و کار از افزایش آگاهی برندها در زمینه شناخت مشتریان مشترک شان بسیار خوشحال هستم. این امر فرصت ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان را فراهم می سازد. همچنین این امر یک اقدام اساسی در زمینه برندسازی مشترک نیز خواهد بود. امروزه برندها با همکاری در زمینه برندسازی فرصت دستیابی به موفقیت های بسیار بیشتری را در حوزه کسب و کار دارند.

همکاری خلاقانه

بدون تردید درخصوص همکاری میان برند تارگت و دیسنی درس های زیادی برای کسب و کارها وجود دارد. امروزه همکاری با برندهای دارای ارزش ها و مشتریان همانند با ما اهمیت بالایی دارد. چنین امری موجب افزایش سرعت رشد و توسعه هر دو برند خواهد شد.

مطلب مرتبط: برندینگ مشترک

به نظر من فهم اهمیت همکاری با دیگر برندها از سوی تارگت و دیسنی بسیار دیر اتفاق افتاده است. اهمیت این امر از مدت ها پیش مشخص بود. اگرچه این همکاری دیر صورت گرفته است، اما هنوز هم تاثیر فوق العاده ای بر روی آینده هر دو برند خواهد داشت.

اغلب اوقات برندها بهانه های زیادی برای امتناع از همکاری با دیگر برندها دارند. تلاش برای صرف نظر از این بهانه ها و شروع همکاری خلاقانه یکی از ضرورت های مهم در زمینه فعالیت در بازارهای مدرن است. بدون شک بررسی و ارزیابی بهانه های شرکت تان در این زمینه مناسب خواهد بود. به این ترتیب شما برای ورود به عرصه همکاری با دیگر برندها آماده می شوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی