سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 - 15:00

رایان هالیدی، نویسنده و کارآفرین آمریکایی است که سابقه مدیریت بازاریابی برند آمریکن اپرل را نیز در کارنامه خود دارد. همچنین شرکت مشاوره ای او نیز مشتریان مطرحی نظیر گوگل را داشته است. وی برای رسیدن به جایگاه حال حاضر خود، تحصیلات خود در دانشگاه کالیفرنیا را رها کرده و به کارآموزی برای رابرت گرین(نویسنده و سخنران مطرح حوزه موفقیت) پرداخته است. این اقدام وی در کنار تلاش های مثال زدنی باعث شد تا نظرات و راهکارهای آقای هالیدی در زمینه کسب موفقیت در کسب و کار، مورد توجه بسیاری قرار گیرد. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 راز موفقیت از نظر او خواهیم پرداخت.

راز موفقیت رایان هالیدی

1-شیوه بازاریابی خود را متحول سازید

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای حضور در بازار، نیازمند محصولی فوق العاده با توان رقابتی بالا هستند. همین امر نیز باعث می شود تا کارآفرینی برای بسیاری از افراد تنها یک رویا باشد. با این حال در عمل شما نیازی به این امر نداشته و می توانید به شیوه ای متفاوت عمل کنید. برای درک بهتر این موضوع با یک مثال وارد بحث خواهیم شد. آقای کوین سیستروم موسس اینستاگرام کار خود را با شبکه ای به نام بوربن آغاز کرد که یک سیستم مسیریاب محسوب می شد. با این حال کاربران بیشتر به بخش ارسال تصاویر آن تمایل نشان دادند. این واکنش مخاطبان باعث شد تا وی برند خود را بازسازی کرده و تنها بر روی ارسال تصویر تمرکز کند که نتیجه آن ایجاد اینستاگرام بود.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان کریس گاردنر

به همین خاطر نیز شما هم می توانید ایده مدنظر خود را به اجرا گذاشته و با تمرکز بر روی واکنش مخاطبان خود، به افزایش سطح محصول کمک کنید. درواقع این امر به معنای انطباق با خواست بازار است که می تواند برای هر برند و کارآفرینی موفقیت را به همراه داشته باشد. همچنین لازم است تا به دنبال روش های خلاقانه و نوینی برای بازاریابی خود باشید. علت این امر به خاطر کاهش شدید تاثیر تبلیغات رایج است که کاملا هزینه بر بوده و دیگر تاثیر مورد انتظار را بر روی مخاطبان خود به همراه ندارد. این مقوله به طور کامل در کتاب رشد کامپیوتری آقای هالیدی مورد بحث قرار گرفته است که در سال 2013 به چاپ رسیده و مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته است.

2-تعطیلات طولانی مدت را کنار بگذارید

برای بسیاری از افراد سپری کردن تعطیلاتی طولانی به عادت رفتاری تبدل شده و آنها تصور می کنند که بدون این امر نمی توانند عملکرد خوبی را در طول سال داشته باشند. با این حال واقعیت این است که شما برای موفقیت در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، نیاز به استفاده حداکثری از زمان خود خواهید داشت. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا مدت زمان استراحت و تعطیلات خود را کاهش داده و عادت سخت-کوشی را در خود ایجاد کنید. امروزه روش های جالبی برای بازیابی سریع انرژی به مانند گوش دادن به موسیقی امواج مغزی وجود دارد که می تواند در چند دقیقه وضعیت فرد را کاملا دگرگون سازد. به همین خاطر برای استراحت خود نیز باید به دنبال روش های جدید و علمی باشید.

3-از معجزه مطالعه غافل نشوید

افزایش آگاهی ها درست به مانند تیز کردن چاقو است که به افزایش سرعت و کاهش سختی کار کمک بسیاری را خواهد کرد. هر ساله مقالات، سخنرانی ها و کتاب های متعددی در زمینه های تخصصی یک کسب وکار و در زمینه های عام آن نظیر اصول بازاریابی به چاپ می رسد که مطالعه آنها می تواند به رشد مداوم و افزایش توانایی های شما کمک کند. به همین خاطر ضروری است تا برنامه ای برای مطالعه مداوم خود داشته باشید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان کوین سیستروم

4-برند شما فراتر از حد تصور آسیب پذیر خواهد بود

رشد تکنولوژی و در رأس آن اینترنت، باعث افزایش سرعت و تعداد اطلاعات شده است. در این بین برخی از آنها ممکن است دروغ هایی در رابطه با برند شما باشد. بدون شک در صورتی که سریعا این موارد را شناسایی نکرده و واکنش مناسبی را نداشته باشید، اعتماد جامعه هدف مخدوش خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا در کنار تلاش برای ارتقای جایگاه برند خود، برنامه ای نیز برای محافظت از آن داشته باشید.

5-برای هر اقدام خود نقطه پایانی را در نظر بگیرید

شروع یک فعالیت بدون در نظر گرفتن نقطه پایان آن، می تواند به سادگی شما را منحرف سازد. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق ضروری است تا پس از حتی ساده-ترین اقدامات خود، نقطه پایان آن را به خوبی متصور شوید. این امر به افزایش تمرکز بر روی کار و انگیزه بیشتر شما نیز کمک خواهد کرد.

6-در زمینه تولید محتوا فعال باشید

تفاوتی ندارد که در چه زمینه ای از کسب وکار مشغول فعالیت هستید. برای موفقیت شما نیازمند مخاطبانی برای خود هستید. در این رابطه این احتمال وجود دارد که زمان میان تولید یک محصول با محصولی دیگر، بسیار طولانی باشد. تحت این شرایط نمی توانید با تکیه بر ارائه توضیحاتی در رابطه با محصول، در تمامی روزها مخاطب را با خود همراه سازید. به همین خاطر نیز ضروری است تا در زمینه کاری خود به تولید محتواهای ارزشمند بپردازید. در این رابطه مقالات، فایل های صوتی و تصویری از جمله انواع محتواها هستند که لازم است تا تمامی آنها مورد توجه جدی قرار گیرد. در نهایت نیز بازنشر و ترجمه مطالب سایرین نیز در این رابطه کاملا سودمند خواهد بود.

7-حداقل استانداردی برای خود داشته باشید

هیچ گاه نباید خود و تیم شرکت را به حدی مشخص محدود کنید، این امر باعث خواهد شد تا افراد تمایلی برای نهایت تلاش خود نداشته و از پیشرفت باز بمانند. با این حال تعیین حداقل توقع و استانداردها نتیجه کاملا عکس را داشته و ضامن کیفیت کار شما خواهد بود. در نهایت نیز لازم است تا به مانند یک مربی، عملکردها را مورد ارزیابی قرار داده و به افراد مورد نیاز کمک کنید.

8-از غرور و خودپرستی فاصله بگیرید

غرور کاذب در افراد باعث می شود تا آنها از انجام بسیاری از کارها برای رشد خود و شرکت سر باز زده و عملا فرصت های موجود را به راحتی از دست بدهند. به همین خاطر نیز ضروری است تا مدتی را به خودسازی پرداخته و ظرفیت موفقیت را در خود ایجاد کنید. درواقع عدم خودآگاهی می تواند بزرگترین مانع در مسیر کسب موفقیت باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا در این رابطه از همین امروز فعالیت های لازم را انجام دهید. در آخر به خاطر داشته باشید که خودپرستی زمانی اتفاق می افتد که اعتماد به نفس فرد هم وزن میزان جهل او باشد. برای آگاهی کامل در این زمینه می-توانید کتاب ایگو دشمن است را که برترین نوشته آقای هالیدی محسوب می شود، مورد مطالعه قرار دهید.

9-اثر لیندی را جدی بگیرید

اثر لیندی به این امر اشاره دارد که سابقه شما می تواند زمینه بقا را فراهم آورد. درواقع بسیاری از برندها با وقوع نخستین مشکلات، به دنبال ایجاد برندی دیگر می روند و این امر در حالی است که کسب سابقه مشابه، امری زمان بر خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود تا به دنبال حضوری طولانی مدت در عرصه خود باشید و در این راه آستانه تحمل و صبر خود در برابر مشکلات را افزایش دهید. با این حال فراموش نکنید که در ابتدای شروع کار خود باید به این نتیجه برسید که برند شما توانایی سپری کردن حداقل یک سال را خواهد داشت؟ در غیر این صورت شروع کار اقدامی کاملا اشتباه خواهد بود.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان اد کتمول

10-حتی از بدترین موقعیت ها فرصتی ایده آل را برای خود ایجاد کنید

بدون شک این امر یک هنر بزرگ محسوب می شود که شما تحت هر شرایطی، امکانات رشد را فراهم آورده و تهدید موجود را به یک فرصت تبدیل کنید. برای مثال مالکوم ایکس(فعال در زمینه مبارزه با تبعیض نژادی) اگرچه مدتی را در زندان سپری کرد، با این حال وی از این فرصت برای خودسازی خود استفاده کرد و به مطالعه در زمینه دین شناسی پرداخت. همین امر نیز باعث شد که وی پس از آزادی، از یک یاغی، به شخصیتی تکرارنشدنی در تاریخ جهان تبدل شود. به همین خاطر هر فردی می تواند حتی از دل بدترین شرایط نیز زمینه های رشد خود را مهیا سازد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید