شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای بازاریابی دیجیتال هنوز هم در حال تغییر است. بسیاری از ترندهای بازاریابی در طول ماه‎ های اخیر دستخوش تغییرات اساسی شده است. این امر هرگونه پایداری بلندمدت الگوهای بازاریابی را منتفی می ‎سازد. اهمیت مطالعات کاربردی برای آگاهی از وضعیت عرصه بازاریابی بر هیچ‎ کس پوشیده نیست. بسیاری از بازاریاب ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به پیش بینی های دقیق در مورد آینده عرصه بازاریابی دیجیتال دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. 

سال 2020 با تغییرات بسیار زیادی برای بازاریاب ها و به طور کلی کسب و کارها همراه بود. بسیاری از برندها در طول ماه‎ های متمادی امکان تاثیرگذاری مستقیم بر روی مخاطب هدف را از دست دادند. همچنین با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‎ های تجاری برای مدت زمانی طولانی تعطیل شدند. این امر ضررهای مالی برای برندها را به شدت افزایش داد. بدون شک هیچ بازاریابی شرایط بحرانی سال 2020 را پیش بینی نمی ‎کرد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پیشبرد طرح‎ های بازاریابی به همراه داشته است. 

پیش بینی های بازاریابی دیجیتال برای سال 2021

سال 2021 در همین نزدیکی قرار دارد. بسیاری از بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در تلاش برای پیش بینی های نسبی هستند. مسئله اساسی در این میان عدم سازگاری بسیاری از پیش بینی ها با شرایط واقعی است. برهمین اساس برندها شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نمی ‎کنند. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از پیش بینی های مهم در زمینه شرایط بازاریابی دیجیتال در سال 2021 است. 

1.    بهبود وضعیت جست‎ وجوی سایت و جزییات محصولات

امروزه برندها دامنه وسیعی از محصولات را عرضه می ‎کنند. این امر به معنای نیاز به بیان توضیحات در مورد هر محصول در سایت رسمی برند است. برخی از برندها در این زمینه فعالیت مناسبی ندارند. اگر کسب و کار شما هنوز هم با سایت رسمی فاقد به روز رسانی مداوم مواجه است، باید هرچه سریع ‎تر تغییرات اساسی در نحوه بازاریابی شما صورت گیرد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با تکنیک های تازه

امروزه مشتریان دیگر توانایی حضور در فروشگاه‎ ها و مقایسه حضوری محصولات مختلف را ندارند بنابراین فرآیند مقایسه آنلاین محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. اگر یک برند توانایی ارائه شرایط مناسب برای مقایسه محصولاتش از سوی مشتریان را نداشته باشد، با مشکلات بسیار شدید موجه خواهد شد. این امر در مورد کسب و کارها حتی به شکست‎ های مالی وحشتناک نیز منتهی می ‎شود. 

توسعه وضعیت سایت رسمی برند باید در سال 2021 مدنظر تمام کسب و کارها قرار گیرد. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای بیان جزییات هرچه بیشتر به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. ایراد برخی از سایت‎ ها معرفی اجمالی محصولات است. همین امر انگیزه اندکی برای مشتریان به منظور مشاهده محصولات و در مرحله بعد خرید ایجاد می‎ کند. 

اگر کسب و کار شما در زمینه فروش آنلاین محصولاتش فعالیت دارد، باید به طور قابل ملاحظه ‎ای در زمینه بهبود وضعیت جست ‎وجوی محصولات کار کنند. اغلب سایت ‎ها در بخش فروش این نقطه ضعف را دارند بنابراین مشتریان در عمل امکان مشاهده و بررسی تمام محصولات فروشگاه را پیدا نمی ‎کنند. اگر کسب و کار شما در تلاش برای ادامه فعالیت در بازار رقابتی فعلی است، باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهید. 

2.    تمرکز بر روی کاربران موبایل

دیگر دوره تمرکز بر روی کاربران رایانه های شخصی به سر رسیده است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به بازاریابی و تبلیغات در تمام پلتفرم‎ های مورد علاقه آنها می‎ کنند. نکته مهم در این میان توجه به تجربه کاربری افراد است. بسیاری از مشتریان دیگر از رایانه های شخصی برای جست وجوی محتوا یا حتی حضور در شبکه های اجتماعی استفاده نمی ‎کنند. این امر به معنای ضرورت توجه به دیگر دستگاه‎ های هوشمند از سوی بازاریاب هاست. یکی از مهمترین دستگاه‎ های هوشمند در این میان گوشی های همراه است. 

امروزه اغلب مردم از گوشی های هوشمند استفاده می‎ کنند. نحوه نمایش محتوای یک سایت برای کاربران گوشی های همراه به طور کامل با تجربه کاربری کاربران رایانه های شخصی متفاوت است. اغلب برندها اقدام به طراحی قالبی ویژه برای کاربران گوشی های همراه می‎ کنند. این امر سرعت بارگذاری بیشتر و همچنین جلوه بصری بهتر را به همراه دارد. با این حساب در سال آینده یکی از ترندهای ضروری برای بازاریابی دیجیتال توجه به وضعیت سازگاری سایت رسمی برند با کاربران موبایلی خواهد بود. 

امروزه موتورهای جست‎ وجویی نظیر گوگل و بینگ به طور کامل از کاربران موبایلی پشتیبانی می ‎کنند. این امر به معنای طراحی قالب مخصوص برای کاربران گوشی های هوشمند است، با این حساب کاربران فرصت قابل ملاحظه ‎ای برای جست ‎وجوی ساده و راحت در فضای اینترنت خواهند داشت. اگر در این میان وضعیت سایت رسمی برند برخلاف این جریان باشد، ریزش شدید ترافیک سایت امری طبیعی خواهد بود. 

3.    یادگیری ماشینی و فرصت‎ های آن

توانایی تعامل با دامنه وسیعی از مشتریان و همچنین ارزیابی داده‎ های پرحجم در مورد بازارهای مختلف از توان هر بازاریابی خارج است. پیش از این طراحی کمپین های بازاریابی با ارزیابی ابرداده‎ ها امری غیرممکن محسوب می ‎شود. نکته جالب اینکه امروزه با توسعه فناوری یادگیری ماشینی رویای گذشته جامه عمل به تن کرده است. فناوری یادگیری ماشینی امکان ارزیابی دقیق رفتار مشتریان برای طراحی کمپین های بازاریابی جذاب و همچنین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه‎ های تاثیرگذار را فراهم کرده است. 

پیش از این بسیاری از کمپین های بازاریابی با اتکا بر روی ایده‎ های نسبی و همچنین حدس و گمان بازاریاب ها روانه بازار می ‎شد. امروزه به لطف توسعه فناوری دیگر خبری از نگرانی ‎های گذشته در زمینه بازاریابی دیجیتال نیست. انتظارات مشتریان در طول سال‎ های اخیر به طور قابل ملاحظه ‎ای افزایش یافته است. این امر به معنای ضرورت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه‎ های تازه است. وقتی از شیوه‎‎ های تازه صحبت می ‎کنیم، به طور کلی استفاده از داده‎ های معتبر را نیز مدنظر داریم. 

یکی از فناوری‎ های اساسی در دسترس بازاریاب ها هوش مصنوعی است. این فناوری امکان مدیریت خودکار فرآیند تعامل با مشتریان را فراهم می ‎سازد. بسیاری از برندها در زمینه تعامل با مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی دارند. این امر ناشی از ناتوانی برای گردآوری و تحلیل اطلاعات پیرامون سلیقه آنها نیست، بلکه مسئله اصلی مدیریت زمان است. کمتر تیم بازاریابی توان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین پاسخگویی به تمام پرسش ‎های آنها را دارد بنابراین استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای هر تیم بازاریابی بدل به ضرورت می ‎شود. این فناوری امکان پاسخگویی به کاربران مختلف و تعامل با مشتریان را فراهم می ‎سازد. بسیاری از برندهای بزرگ با استفاده از این فناوری در عمل به شمار بالایی از کاربران در مدت زمانی کوتاه پاسخ ‎های مناسبی می‎ دهند. 

4.    ضرورت استفاده از آمارهای داده محور

استفاده از فناوری هوش مصنوعی فقط یکی از راهکارهای در دسترس بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف است. بسیاری از برندها ابزارهای به شدت متنوعی برای تعامل با مخاطب هدف دارند. یکی از ابزارهای مفید در دسترس بازاریاب ها مربوط به حوزه آمارهای داده‎ محور است. 

مطلب مرتبط: 5 ترند بازاریابی دیجیتال که امسال شاهد آن خواهیم بود

بدون تردید استفاده از آمارهای مناسب همیشه تاثیرگذاری قابل ملاحظه ‎ای بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. مهمترین مسئله در این میان دسترسی و استفاده از آمارهای معتبر است. امروزه آژانس‎ های بازاریابی بسیار زیادی در زمینه ارائه آمارهای گوناگون فعالیت دارند، اما تمام آمارهای موردنظر الزاما کارایی ندارند. سالانه بسیاری از برندها از آمارهای اشتباه برای بازاریابی دیجیتال استفاده می ‎کنند. با این حساب کسب اطمینان نسبت به اعتبار آمارهای در دسترس برند دارای اهمیت بسیار زیادی است. 

ابزار گوگل تگ امکان مدیریت تبلیغات دیجیتال برای برندها را فراهم می ‎سازد. این ابزار یک موتور گردآوری آمارهای حرفه ‎ای نیز محسوب می ‎شود. مهمترین مزیت این ابزار داده‎ محوری آمارهایش است. همچنین حضور گوگل به عنوان شرکت اصلی توسعه ‎دهنده ‎اش نیز بر اعتبار آن می ‎افزاید. امروزه بسیاری از برندها در زمینه انتخاب گزینه‎ های مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی تردیدهای بسیار زیادی دارند. خوشبختانه گزینه‎ های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت بازاریابی برندها در دسترس است، اما همین امر فرآیند انتخاب را دشوار می ‎سازد. مهمترین نکته در این میان تلاش برای انتخاب گزینه‎ های در دسترس برندها براساس میزان اعتبارشان است. ابزار گوگل تگ به دلیل سابقه درخشان گوگل بهترین گزینه در این میان خواهد بود. 

5.    تاثیرگذاری برتر محتوای بصری

محتوای بصری بیش از هر زمان دیگری بر روی مخاطب هدف تاثیرگذار است. بسیاری از برندها در طول سال ‎های اخیر بر روی بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری کرده ‎اند. این حوزه اگرچه یکی از پربازده ‎ترین الگوهای بازاریابی را شکل داده است، اما توجیه غفلت از دیگر الگوهای بازاریابی نیست. امروزه تیم‎ های بازاریابی نیاز به سرمایه گذاری بر روی شیوه‎ های متنوع بازاریابی را احساس می‎ کنند. یکی از نمونه‎ های تاثیرگذار برای سال 2021 مربوط به استفاده از محتوای بصری است.

وقتی از محتوای بصری صحبت می‎ کنیم، گزینه‎ های بسیار زیادی پیش روی بازاریاب ها قرار می ‎گیرد. یکی از گزینه‎ های کاربردی در این میان استفاده از اینفوگرافی‎ های جذاب است. مهمترین مسئله در زمینه طراحی اینفوگرافی استفاده از داده‎ های معتبر و موضوعات مرتبط با نیازهای روز مشتریان است. در غیر این صورت اینفوگرافی موردنظر تاثیرگذاری کافی بر روی مشتریان نخواهد داشت.

امروزه بسیاری از برندها نسبت به تاثیرگذاری پایین محتوای بازاریابی ‎شان بر روی مخاطب هدف شکایت دارند. مسئله مهم در این میان تمرکز بر روی ایده‎ های مرتبط با نیاز مشتریان است. وقتی این مسئله مورد بی ‎توجهی قرار گیرد، مشاهده سطح تاثیرگذاری اندک محتوای برندها امری طبیعی خواهد بود. 

اگر کسب و کار شما در زمینه طراحی انواع نمودار مهارت کافی ندارد، استفاده از کمک بازاریاب های مستقل ایده جذابی خواهد بود. این امر نیازهای برند را به صورت کاملا ساده و کاربردی حل و فصل خواهد کرد. نکته جالب اینکه برخی از برندها نیازی برای استخدام نیروی بیشتر در عرصه بازاریابی ندارند. این امر در قالب همکاری با بازاریاب های مستقل به خوبی ساماندهی می‎ شود. 

6.    کمپین های بازاریابی تعاملی

عرصه بازاریابی در شبکه های اجتماعی دیگر فعالیتی یک ‎سویه نیست. امروزه بازاریاب ها نیاز به تعامل نزدیک با مخاطب هدف ‎شان دارند. در غیر این صورت کمتر کاربری تمایل به ارتباط با مخاطب موردنظر خواهد داشت. طیف گسترده شبکه های اجتماعی برای هر برندی گیج ‎کننده است. براساس گزارش موسسه Influencer Marketing Hub، برترین پلتفرم‎ های اجتماعی شامل فیس ‎بوک، توییتر، اینستاگرام، تامبلر، لینکدین و واتس‎ اپ است. بر این اساس فرآیند بازاریابی برندها باید به طور کلی حول محور چنین فعالیت‎ هایی ساماندهی شود. 

برخی از برندها از شبکه های اجتماعی برای اطلاع‎ رسانی اخبار مهم کسب و کارشان استفاده می ‎کنند. شاید این امر در نگاه نخست مزیت قابل ملاحظه ‎ای باشد، اما نکته مهم ضرورت فعالیت برندها در قالبی بسیار وسیع ‎تر است. تعامل با مخاطب هدف باید جزئی از برنامه هر برند برای بازاریابی در سال 2021 باشد. برخی از برندها از همین حالا نیز در این حوزه فعالیت قابل ملاحظه ‎ای دارند. این امر شامل درخواست از کاربران برای ارسال تصاویر مرتبط با حوزه فعالیت برند یا نمایش استفاده از محصولات شرکت است. اگر بازاریاب ها از محرک ‎های مناسب برای جلب نظر مخاطب هدف استفاده نمایند، در نهایت حجم قابل ملاحظه ‎ای از محتوای تولیدی کاربران (UGC) را در اختیار خواهند داشت. این امر مزیت بسیار بزرگی برای برندها در عرصه بازاریابی محسوب می ‎شود. 

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال با توصیه های کاربردی

7.    توجه به جست‏ وجوی صوتی

کاربران دیگر فقط با تایپ کلیدواژه‎ ها اقدام به جست‎ وجوی محتوای موردنظرشان نمی کنند. بسیاری از برندها در تعامل با مخاطب هدف فقط بر روی سئو متنی تمرکز دارند. این امر بزرگترین اشتباه بازاریابی در سال آینده خواهد بود. فناوری جست ‎وجوی صوتی در طول یک دهه اخیر به تدریج توسعه پیدا کرده است. امروزه این فناوری یکی از گزینه ‎های محبوب در میان بازاریاب ها محسوب می شود. با این حساب هر بازاریابی باید در راستای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف براساس الگوی موردنظر اقدام نماید. 

مهمترین تفاوت میان سئو متنی و صوتی لحن خودمانی ‎تر مورد اخیر است. بر این اساس باید بر روی کلیدواژه‎ های صوتی خودمانی سرمایه گذاری نمایید. ارزیابی جست ‎وجوی صوتی به مثابه فرآیند بیان رسمی کلیدواژه‎ ها بزرگترین شکست برای برندها محسوب می ‎شود. 

اگر یک کسب و کار هنوز هم در زمینه بازاریابی دیجیتال فاقد مهارت لازم در حوزه جست‎ وجوی صوتی است، به احتمال زیاد بخش قابل ملاحظه ‎ای از فرآیند تعاملش با مخاطب هدف آسیب دیده است. امروزه یکی از دلایل ریزش سریع مخاطب‎ های سایت‎ های تجاری همین امر محسوب می‎ شود. 

8.    طراحی اپ رسمی برند

طراحی اپ رسمی برای برند دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه اغلب برندهای بزرگ دارای اپ رسمی برای برندشان هستند. این امر کمک شایانی به بازاریاب ها برای ایجاد انجمن مشتریان و طرفدارهای برند می ‎کند. شاید در نگاه نخست هزینه‎ های بالای طراحی سایت رسمی برای برند بیش از اندازه زیاد باشد. نکته مهم در این میان ارزیابی مزیت ‎های بلندمدت این امر است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار دشواری خواهد بود. 

طراحی اپ رسمی برای برند میزان تمایل کاربران برای تعامل با کسب و کار را افزایش می‎ دهد، با این حساب کسب و کارهای دارای مشکلات فراوان در زمینه تعامل با مشتریان باید از ایده طراحی اپ بیشترین استفاده را ببرند. 

برخی از اپ ‎های مربوط به برندها دارای فروشگاه آنلاین نیز هستند. این امر فرآیند تبلیغات و فروش مستقیم محصولات را به شدت ساده‎ سازی می ‎کند. شاید در ابتدا طراحی فروشگاه رسمی برای اپ برند هزینه زیادی داشته باشد، اما صرف هزینه مناسب در این زمینه بهتر از مواجهه با مشکلات عمده در زمینه فروش در پی همکاری با موسسه‎‎ های غیرمعتبر طراحی اپ خواهد بود. 

9.    پیام‎ های بازاریابی ارزش پایه

ارزش محوری پیام ‎های بازاریابی ترندی تازه نیست. بسیاری از برندهای بزرگ با انتخاب یک ارزش پایه ‎ای اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده اند. یکی از مهمترین نمونه ‎ها در این زمینه برند نایک است. این برند با تاکید بر روی ارزشی ساده مانند کمک به تمام مردم برای پیگیری فعالیت ‎های ورزشی پا به بازارهای مختلف گذاشته است. نکته جالب اینکه ارزش موردنظر در تمام بازارها از استقبال قابل ملاحظه ‎ای برخوردار شده است. 

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال

سطح تعامل با مخاطب هدف در ارزیابی کلی دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر یک برند تعامل مناسبی با مخاطب هدف داشته باشد، امکان توسعه پیام ‎های بازاریابی ارزش پایه ‎اش را نیز خواهد یافت. در غیر این صورت به طور مداوم باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشند. این امر با توجه به توسعه ابزارهای در دسترس برندها برای تعامل با مخاطب هدف امر دور از دسترسی محسوب نمی ‎شود. مهمترین مسئله در این میان سرمایه گذاری بر روی ارتباط مناسب با مخاطب هدف است. 

منبع : clickz
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t11Qpep9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه