پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مشارکت کارمندان، حلقه مفقود بازاریابی محتوایی

کلید طلایی حداکثرسازی تاثیرگذاری در بازاریابی محتوایی

4 سال پیش ( 1398/2/17 )
پدیدآورنده : الکساندر کادروِل   پدیدآورنده : علی آل علی  

امروزه ما در روزگار و عصر رقابت های بی سابقه زندگی می کنیم. یکی از پژوهش های اخیر سازمان کسب وکارهای کوچک ایالات متحده بیانگر تاسیس بیش از 400 هزار کسب وکار تازه در هر سال است. نکته جالب اینکه چنین آمار تامل برانگیزی فقط مخصوص ایالات متحده است. با یک حساب سرانگشتی وضعیت در سطح جهانی بسیار عجیب و غریب تر خواهد بود. با توجه به تراکم بسیار زیاد شرکت ها در بازارهای مختلف دیگر خبری از عرصه های کم رقابت و انحصاری نخواهد بود. براساس پژوهش موسسه بازاریابی محتوایی 91درصد از کسب وکارها به سوی استفاده از بازاریابی محتوایی به منظور جلب نظر مخاطب به برندشان استفاده خواهند کرد.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

در موسسه Smarp ما شمار بالایی از مشتریان علاقه مند به سرمایه گذاری بر روی بخش بازاریابی محتوایی را داریم. متاسفانه بسیاری از آنها پس از اختصاص زمان زیاد برای تولید محتوا و هزینه گزاف برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایر محیط های مناسب همچنان با شکست و ناکامی مواجه می شوند. درست در همینجا ما به منظور کمک به آنها وارد صحنه می شویم. یکی از نکات مهمی که بسیاری از برندها به هنگام بازاریابی فراموش می کنند، کارمندان شان است. نکته جالب اینکه کارمندان همیشه در کنار شرکت و بازاریاب های آن هستند. به همین دلیل فراموشی آنها اندکی عجیب به نظر می رسد. اجازه دهید نگاهی به شیوه استفاده از کارمندان در زمینه بازاریابی و برندسازی در شرکت ها بیندازیم.

کلید طلایی بازاریابی محتوایی

جذب و آگاهی بخشی به کارمندان از طریق روابط عمومی مرتبط

همه ماجرا از جذب و اطلاع رسانی به کارمندان شروع می شود. اگر کارمندان ما کمتر از حد انتظار جذب برندمان شوند، علاقه اندکی به همکاری بیشتر نشان خواهند داد. به این ترتیب دستیابی به اهداف شرکت بسیار دشوار می شود. امروزه جذب هرچه بیشتر کارمندان به شرکت یک مسئله بین المللی محسوب می شود. براساس گزارش موسسه گالوپ، 85درصد از کارمندان به طور کامل جذب محیط های کاری شان نمی شوند. نتیجه این امر کاهش تولید شرکت ها به ارزش 7تریلیون دلار در سال است. شیوه مناسب برای جلب نظر کارمندان آگاهی بخشی با استفاده از اطلاعات مفید است. این امر از طریق به کارگیری کانال ارتباطی مناسب با کارمندان امکان ترکیب ایده های نوآورانه بازاریابی با اتفاقات و تحولات نوین محیط کارمان را به وجود می آورد. در موسسه Smarp همیشه ترکیب مطلوبی بین ایجاد رابطه عمیق با کارمندان و کسب موفقیت در حوزه بازاریابی وجود دارد. به این ترتیب انگیزه کارمندان برای همکاری هرچه بیشتر با شرکت افزایش خواهد یافت.

هنگامی که روابط عمومی مناسب و تعامل برانگیز باشد، کارمندان علاقه بیشتری به کسب اطلاعات در مورد نحوه فعالیت شرکت و مشارکت در بحث های پیشرفته خواهند داشت. هر استراتژی ارتباطی مطلوب باید شامل آگاهی بخشی به کارمندان، نه فقط براساس جایگاه شان در شرکت، بلکه با احتساب متغیر هایی نظیر سلیقه و زمینه مورد علاقه آنها صورت گیرد. با توجه به این موضوع، ما در موسسه Smarp اقدام به تاسیس یک سیستم یکپارچه به منظور کاهش سر و صداهای بی جهت در سازمان ها کرده ایم. از طریق این سیستم امکان اطلاع رسانی دقیق به کارمندان و شخصی سازی محتوای مناسب برای هر دسته از آنها وجود دارد. استفاده از چنین سیستمی برای مدیران شرکت ها و کارمندان فایده های زیادی به همراه دارد. از یکسو، کارمندان فرصت مناسبی برای ایده پردازی و ارتباط مستقیم با مدیران شرکت دارند. از سوی دیگر، مدیران نیز به راحتی ایده های کارمندان را به صورت جداگانه دریافت می کنند. نتیجه امر، افزایش بهره وری کارمندان و سود شرکت هاست.

کارمندان جذب شرکت و مطلع از اخبار تمایل بیشتری به حمایت از شرکت دارند

کارمند جذب شرکت، علاقه مند به حوزه کاری و آگاه از آخرین اخبار مرتبط تمایل بیشتری به حمایت از شرکت نشان می دهد. همچنین آنها انگیزه مضاعفی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به نفس شرکت شان خواهند داشت. همانطور که به نظر می رسد، چنین دستاوری برای هر شرکتی موفقیت بسیار بزرگی محسوب می شود. براساس مطالعه موسسه فوربس، مخاطب 561درصد اعتماد بیشتر به محتوای مورد تایید کارمندان یک شرکت در مقایسه با محتوای معمولی برندها نشان می دهد. یک دلیل ساده برای چنین اعتماد وسیعی اصلی ساده است: مردم به مردم اعتماد دارند. وقتی پای شرکت های به طور مستقیم در تبلیغات وسط نباشد، تمایل مردم در زمینه اعتماد به گفته های کارمندان شرکت مورد نظر افزایش می یابد. درست به همین دلیل ایده های بازاریابی و تبلیغاتی کارمندان سه برابر بیشتر از سایر موارد مورد توجه مدیران عامل قرار می گیرد. همه این آمارها بیانگر گسترش دامنه مخاطب هدف و توجه آنها به محتوای ما با استفاده از ایده های کارمندان است.

بدون تردید منافع اصلی با دستیابی به دامنه وسیع تری از مخاطب هدف به پایان نمی رسد. وقتی کانال های بازاریابی مانند شبکه های اجتماعی با محتوای مورد علاقه کاربران مواجه شوند، توجه بیشتری به خالق آنها نشان خواهد داد. درست به همین دلیل ما در شبکه های اجتماعی پست های زیادی از سوی برندهای بزرگ را در بخش جست وجو مشاهده می کنیم. این امر به دلیل الگوریتم حمایتی شبکه های اجتماعی از محتوای مورد توجه دامنه وسیعی از کاربران است. وقتی محتوای ما بازدید زیادی داشته باشد، بازخوردهای دریافتی نیز افزایش خواهد یافت. دریافت بازخورد بیشتر همیشه با سود شرکت هاست. چراکه امکان یافتن نقاط قوت و ضعف را فراهم می کند.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

ایجاد توسعه پایدار از طریق اطلاعات

بدون شک به محض اینکه روابط ما ریشه دوانده و حمایت از برند در میان کارمندان بدل به امری عادی شود، زمان بهینه سازی فرا می رسد. بهترین روش برای بهینه سازی تحلیل دقیق اطلاعات موجود است. به این ترتیب رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت امکان پذیر می شود. به منظور پیشبرد صحیح چنین هدفی باید از دسترسی به اطلاعات درست اطمینان حاصل کنیم. منظور من از اطلاعات در اینجا دو بعد خارج از شرکت (مخاطب) و داخلی (کارمندان) را شامل می شود.

از نقطه نظر داخلی، باید محتوای مورد علاقه کارمندان مان را پیدا کنیم. فهم زمینه مورد علاقه کارمندان مان برای فعالیت اهمیت حیاتی دارد، چراکه از اتلاف وقت و توان آنها در زمینه های نامربوط جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال، شاید ما به نتیجه مهمی در زمینه علاقه کارمندان مان به دریافت اطلاعات مهم در قالب های کوچک به جای گزارش های طولانی برسیم. در این صورت باید اطلاعات بزرگ را در قالب های کوچک و به طور مداوم عرضه کنیم.

کارمندان بازاریابی محتوایی

از بعد خارجی، شناخت محتوای مورد علاقه مخاطب هدف اهمیت بالایی دارد. امکان دسترسی به میزان کلیک و مشاهده دقیق محتوای برندمان در شبکه های اجتماعی بسیار راهگشا خواهد بود. اگرچه اطلاعاتی از این قبیل فقط راه کلی را به ما نشان می دهد. هدف اصلی ما باید خلق موقعیت گفت وگو با مخاطب هدف و مشتریان باشد. ارزیابی نتیجه چنین شیوه ای بسیار مشکل است، چراکه شامل موضوعات مختلفی می شود. بنابراین چالش بعدی پیش روی ما نحوه ارزیابی و نتیجه گیری است. شیوه مورد استفاده ما در موسسه Smarp مبتنی بر طبقه بندی دقیق اطلاعات است. به این ترتیب در زمان نیاز بدون اتلاف زمان به داده های مورد نیاز دسترسی خواهیم داشت. متاسفانه امروزه هنوز هم شمار قابل توجهی از شرکت ها نسبت به استفاده از سیستم های خودکار ارزیابی و تحلیل اطلاعات بی توجه هستند. این امر موجب اتلاف زمان و بودجه آنها می شود. استفاده از ابزارهای خودکار دشواری های ارزیابی و تحلیل اطلاعات از سوی نیروی انسانی را کاهش می دهد. البته در اینجا نیز ما نیازمند حضور کارشناس های حرفه ای هستیم. با این حال مراحل ابتدایی کار از سوی هوش مصنوعی صورت می گیرد. به عنوان مثال، با استفاده از ابزارهای سنجش خودکار امکان ثبت آمار کلیک کاربران بر روی لینک های جانبی اکانت برندمان در پلتفرم های اجتماعی وجود دارد. بهترین موسسه در زمینه توسعه ابزارهای هوشمند ارزیابی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی Hubspot است. ابزار مدیریت کمپین های Hubspot علاوه بر جمع آوری اطلات وسیع، تحلیل های منحصر به فردی را نیز برای هر شرکت صادر می کند. مزیت اصلی آنها ارائه سرویس به صورت رایگان برای مدتی محدود است. به این ترتیب فقط در صورت رضایت از کیفیت خدمت رسانی آنها اقدام به خرید خواهیم کرد.

جمع بندی

در ابتدای این مقاله، من به تاسیس 400 هزار کسب وکار تازه به صورت سالیانه در ایالات متحده اشاره کردم. البته همان پژوهش از سوی سازمان کسب وکارهای کوچک آمریکا بیانگر تعطیلی 360 تا 490 هزار کسب وکار در سال است، بنابراین ایجاد جلوه ای منحصر به فرد برای برندمان در بازار پررقابت کنونی هدف اولیه ما نخواهد بود. نخستین هدف تضمین لقای شرکت محسوب می شود. به منظور تضمین بقای برندمان باید از ابزار مناسب در جای صحیح استفاده کرد. به سه مورد ذیل توجه داشته باشید:

• ارائه محتوای مان در برابر دیدگان کارمندان

• ترغیب شان به اشتراک گذاری و ایده پردازی هرچه بیشتر در زمینه بازاریابی محتوایی

• ارزیابی نتیجه کارمان به صورت موثر و پویا

بررسی وضعیت یک کسب وکار در زمینه بازاریابی محتوایی بدون توجه به سه مرحله فوق امکان پذیر نیست. اشتباه در پیشبرد هر کدام از مراحل فوق موجب ناکارآمدی مراحل دیگر می شود. در حقیقت، این سه مرحله به صورت زنجیر وار به هم پیوسته اند. تضمین تاثیرگذاری هر مرحله در پیوند تام با وضعیت مراحل دیگر است.

اگر به بحث بازاریابی محتوایی و ارتباط آن با مراحل فوق علاقه مند هستید، به مطالب وبلاگ رسمی موسسه Smarp سر بزنید. همچنین امکان شرکت در دوره های مجازی ما نیز وجود دارد. برخی از این دوره های به صورت کاملا رایگان برگزار می شود. فعالیت های ما ر زمینه نگارش مقالات کاربردی برای بازاریابی محتوایی بتر با همکاری موسسه Hubspot صورت می گیرد، بنابراین کیفیت و تاثیرگذاری آنها از پیش تضمین شده خواهد بود. به عنوان نکته پایانی، همیشه به رابطه میان استفاده از ابزارهای مناسب و کسب نتیجه مطلوب توجه داشته باشید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست. 

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : blog.smarp
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YgMwGbOz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه