جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

درس هایی که کرونا به کارمندان آموخت

4 سال پیش ( 1399/1/20 )
پدیدآورنده : اریک مک داول   پدیدآورنده : امیر آل علی  

به هر ترتیب کرونا هم به مانند تمامی ویروس های تاریخ، در نقطه ای به پایان خود نزدیک خواهد شد، با این حال این اتفاق حاوی چند درس برای کارمندان بوده است که باید حتی پس از اتمام آن نیز به خاطر داشته باشیم. درواقع در حال حاضر برای حفاظت از درگیر شدن با این ویروس، افرادی نظیر اریک پنا (مدیر بهداشت جهانی) توصیه های ارزشمندی را داشته اند که باید برای همیشه مورد استفاده قرار گیرد. این امر باعث خواهد شد تا در برابر ویروس های بعدی، آمادگی بیشتری را داشته باشیم. در این راستا به بررسی هشت مورد منتخب خواهیم پرداخت.

1-شستن دست ها

درس هایی که کرونا به کارمندان آموخت

بدون شک تقریبا تمامی کارمندان تنها برای صرف ناهار اقدام به شستن دست های خود می کردند، با این حال کرونا باعث شده است تا این اقدام، به مراتب بیشتر انجام شود. سوالی که مطرح است این است که چرا ویروسی نظیر کرونا باید دلیلی برای رعایت بهداشت در سطح ایده آل باشد؟ درواقع رفتار کاری خصوصا آنهایی که اشتراکی محسوب می-شوند، منبع انواع ویروس ها خواهند بود. یک آمار جالب حاکی از آن است که صفحه گوشی های تلفن همراه، حتی از دستشویی‎ها نیز آلوده تر هستند. به همین خاطر توصیه می شود که این اقدام را به عادت کاری خود تبدیل کنید. درواقع با توجه به این امر که نشستن های طولانی تهدیدی برای سلامتی محسوب می‎شود، بهتر است تا در هنگام بلند شدن، به دستشویی رفته و دستان خود را پاک کنید. در این رابطه فراموش نکنید که برای کسب بالاترین نتایج، حداقل به 20 ثانیه زمان نیاز خواهد بود تا صابون به خوبی بتواند تاثیر خود را داشته باشد، با این حال فراموش نکنید که شست و شوی زیاد، می تواند باعث حساسیت پوستی شما شود، به همین خاطر توصیه می شود که تا حدامکان از صابون های طبیعی استفاده کرده و مرطوب‎کننده ها را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: درس های تازه از بحران کرونا

2-وجود ماده ضدعفونی‎کننده

چنین موادی کمک خواهند کرد تا در صورت عدم دسترسی به دستشویی، بتوانید دستان خود را پاک کنید. همچنین از آنها برای ضدعفونی کردن سطوح پرکاربرد خود نظیر دستگیره، صفحه کلید و صفحه موبایل خود نیز می توانید استفاده کنید. نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که ماده ضدعفونی‎کننده شما باید حداقل 60درصد الکل داشته باشد. در غیر این صورت نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. در نهایت بهتر است تا برای صرف میان‎وعده‎های خود از یک دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. بدون شک رعایت این اقدام حتی پس از رفع کرونا نیز باعث می‎شود تا کمتر دچار بیماری های هرچند ساده شوید.

3-تمیز کردن سطوح

تا قبل از کرونا اگر از یک کارمند در رابطه با زمان تمیز کردن سطوح نظیر میز کاری، سوال بپرسید، در بهترین حالت جواب هفته ای یکبار خواهد بود. این امر در حالی است که شما در این رابطه باید دو بار در روز اقدام به انجام این کار کنید. بار نخست به محض وارد شدن به دفتر و سپس قبل از ترک محیط شرکت که باعث می شود تا وضعیت بهداشت محیط، در سطح خوبی قرار داشته باشد. در این رابطه توصیه می شود که سایر همکاران خود را نیز به انجام چنین اقداماتی تشویق کنید. این امر باعث خواهد شد تا به صورت کلی تمام فضای شرکت، به مکانی سالم تر تبدیل شود. بدون شک مدیران نیز به خاطر کاهش نیاز به مرخصی، از این اقدام استقبال خواهند کرد و تجهیزات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. هرچند که حتی اگر خودتان شخصا بخواهید در این رابطه اقدام کنید، با هزینه زیادی مواجه نخواهید شد. نکته مهم دیگر آن است که این مواد، به علت ترکیبات شیمیایی خود می تواند با مشکلات تنفسی همراه باشد. به همین خاطر استفاده از دستکش و ماسک در هنگام کار با آنها ضروری خواهد بود.

4-استفاده از دستکش

در طول روز افراد به سطوح مختلف دست می زنند که معلوم نیست کدام یک از آنها میزبان یک ویروس باشد. در حال حاضر افراد به خاطر ترس از کرونا، از دستکش و دستمال برای لمس سطوح مختلف استفاده می کنند، با این حال شما باید این اقدام را به صورت همیشگی رعایت کنید. به همین خاطر توصیه می شود که یا یک دستکش قابل شست وشو داشته باشید و یا از مواد یک بار مصرف در این زمینه ها استفاده کنید. اگرچه بهتر است تا مورد اول را در اولویت خود قرار دهید. علت این امر به این خاطر است که دستکش های پلاستیکی اگر بخواهد مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد، بدون شک با حجم بالای زباله ها مواجه خواهیم بود. فراموش نکنید که پلاستیک ها دشمن سرسخت محیط زیست محسوب می شوند.

5-رعایت فاصله

در رابطه با ویروس کرونا توصیه می شود که فاصله یک متری با افراد را رعایت کنیم. همچنین از دست دادن نیز خودداری شود. چه بهتر که این اقدام به فرهنگ کارمندی تبدیل شده و عادت دست دادن به صورت کامل از بین برود. درواقع شما از راه دور نیز درست به مانند سلام مردم کشور هند، می توانید احوالپرسی داشته باشید. حتی در میزهای کاری مشترک نیز توصیه می شود تا فاصله لازم را ایجاد کرده و تا حد امکان از وسایل شخصی استفاده کنید. برای مثال استفاده از یک قمقمه، نه‎تنها باعث می شود تا لیوان های یک بار مصرف کمتری استفاده شود، بلکه نیاز به لمس سطح آبسردکن نیز با کاهشی چشمگیر همراه خواهد بود.

6-استفاده از دورکاری

کرونا باعث شده است تا دورکاری مورد توجه جدی تمامی شرکت ها قرار گیرد. درواقع برای بسیاری از اقدامات می توان به همین شکل به کار ادامه داد. به همین خاطر ضروری است تا نگاه سنتی به مقوله کارمندی از بین برود. در این رابطه توصیه می شود که برای اقداماتی که نیازی به حضور شما در شرکت نیست، با هماهنگی مدیر شرکت به صورت دورکاری فعالیت کنید. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا استفاده از وسایل شخصی، ترافیک و... کاهش چشمگیری داشته باشد. این موضوع باعث خواهد شد تا افراد به علت حضور در خانه، فرصت استراحت بیشتری را داشته باشند و با صرف وعده های غذایی سالم تر، ایمنی بدن خود را افزایش دهند.

7-عدم لمس صورت

تا قبل از ویروس کرونا، لمس صورت، چشم، بینی و دهان تقریبا عادت همگانی بوده است، با این حال کرونا باعث شده است تا افراد این عادت را کنار بگذارند. درواقع این مسئله از نظر بهداشتی نیز بسیار مهم است و افراد تا زمانی که از پاک بودن دستان خود اطمینان ندارند، نباید چنین اقداماتی را انجام دهند. در رابطه با وخامت اوضاع در این رابطه تنها کافی است تا به آمارهای منتشرشده در رابطه با متوسط میزان لمس صورت توسط کارمندان در سال گذشته نگاهی بیندازید. نکته جالب این است که این عادت یک تیک عصبی بوده و عملا دلیل خاصی برای آن وجود ندارد. به همین خاطر کنار گذاشتن آن نباید چندان دشوار باشد.

مطلب مرتبط: آزمون مدیریت بحران با شیوع کرونا

8-حفظ آرامش

در نهایت نکته پایانی ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترس باعث می شود تا سیستم ایمنی افراد با کاهشی چشمگیر مواجه شده و پذیرای انواع ویروس ها باشند. درواقع در رابطه با ویروس کرونا، برای افرادی که از تغذیه و سلامت خوبی برخوردار بودند تنها به صورت یک سرماخوردگی ظاهر شد و سریعا بهبود یافتند. نکته جالب دیگر این است که بنا بر تحقیقات انجام‎شده، اکثر مبتلایان اظهار کرده اند که ترس ابتلا به این ویروس در آنها وجود داشته است. این موضوع نیز به اثبات رسیده است که ذهن و جسم با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند. به همین خاطر بسیار مهم است که روحیه خود را حفظ کرده و در مواقع بحرانی دستپاچه نشوید. بدون شک آرامش شما در حفظ سلامتی، عاملی تعیین‎کننده خواهد بود. درواقع ضروری است تا در طول زندگی در تلاش برای کاهش استرس های خود باشیم. فراموش نکنید که بسیاری از افراد به علت وحشت خود از این ویروس که نرخ مرگ ومیر آن در مقایسه با سایر ویروس های چند سال گذشته، بسیار کمتر بوده است اقداماتی را انجام داده اند که منجر به مرگ آنها و یا وارد شدن آسیب های جدی شده است.

منبع : businessinsider
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VmkKOzJL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه