جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/10/1 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : یوسف خان  

هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی، شاهد انواع رده بندی از بهترین های سال هستیم. در این رابطه بررسی ارزشمندترین برندهای جهان، یکی از موضوعات بسیار جذاب و مهم محسوب می شود. درواقع این لیست ها کمک خواهد مرد تا بتوانید به سادگی عملکرد شرکت ها را در سالی که گذشت، ارزیابی کرده و به آن نمره مثبت و یا منفی بدهید. مقایسه اولیه با سال گذشته نشان می دهد که اپل همچنان با قدرت در صدر قرار داشته و با توجه به فاصله موجود، بعید است حداقل برای دو سال آینده تغییری در جایگاه آن اتفاق بیفتد، با این حال مهم ترین تغییر، خارج شدن فیس بوک از لیست 10 برند برتر سال است. درواقع اگرچه در سال گذشته رتبه چهارم متعلق به این برند بوده است، با این حال به علت مشکلات متعدد موجود، مارک زاکربرگ باید تصمیمی جدی را در این رابطه اتخاذ کرده و اوضاع شرکت را برای سال جدید دگرگون سازد. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 10 برند برتر سال خواهیم پرداخت.

1-اپل

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 234.2 میلیارد دلار

اپل امسال گام های بزرگی را انجام داده و با معرفی گوشی های دو و سه دوربینه خود، طرفداران را کاملا راضی نگه داشته است. اگرچه اپل امسال در مقایسه با سال گذشته، میزان فرش کمتری را داشته، با این حال بهترین عملکرد اقتصادی تاریخ خود را داشته که علت این امر به خاطر سیاست درست تمرکز بیشتر بر روی سرویس های اشتراکی بوده است. درواقع این سیاست باعث شده است تا تمایزی میان حاکمیت و تعامل شکل گیرد که نتیجه آن رشد 9درصدی برای این شرکت بوده است.

مطلب مرتبط: 10 برند ارزشمند دنیا

2-گوگل

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند:167.7 میلیارد دلار

درست به مانند سال گذشته، گوگل موفق شد تا جایگاه دوم خود را حفظ کند. گوگل به عنوان محبوب ترین مرورگر جهان، در سال 2019 فعالیت های جدی ای را خصوصا برای راحتی کار کسب و کارها داشته و این امر باعث شده است تا سرویس هایی نظیر بخش تبلیغات گوگل، سودآوری قابل توجهی را داشته باشد، با این حال این امر، تنها یکی از بخش های سودآور این شرکت بوده و نباید علت موفقیت این شرکت را تنها در این مورد خلاصه کرد. برای مثال شرکت های وابسته نظیر یوتیوب، اندروید و گوشی-های پیکسل نیز در تداوم موفقیت های این شرکت نقشی تعیین کننده را داشته اند.

3-آمازون

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 125 میلیارد دلار

بیشترین میزان پیشرفت را باید متعلق به شرکت جف بزوس دانست. اگرچه آمازون در سال گذشته در رتبه ششم قرار داشته است، با این حال در سال 2019 عملکردی فراتر از حد تصور را به ثبت رسانده و به جایگاه سه برند اصلی جهان دست پیدا کرده است. پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که در سال آینده آمازون رقابت بسیار جدی-ای را با دو غول دیگر برای رسیدن به جایگاه بالاتر و یا رساندن فاصله به کمترین میزان ممکن، خواهد داشت. جالب است بدانید که درآمد سالانه آمازون در مقایسه با سال گذشته رشدی 17درصدی را داشته است که حتی خوش بینی ترین تحلیلگران نیز ابدا نزدیک به چنین رقمی را نیز پیش بینی نمی کردند. علت اصلی این موضوع را نیز باید در سرویس های ابری این شرکت دانست که مورد استقبال فوق العاده ای قرار گرفته است.

4-مایکروسافت

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 108.8 میلیارد دلار

مایکروسافت در 10 سال گذشته، همواره یکی از نام های موجود در فهرست برترین برندهای جهان بوده و این سابقه به نوعی ارزش برای آن تبدیل شده است. در سال گذشته نیز به علت موفقیت های این شرکت در زمینه افزایش ارتباط خود با مشتریان، مایکروسافت چندان تغییری را نداشته است، با این حال به علت رشد فوق العاده سایر برندها، یک رتبه پسرفت را در مقایسه با سال گذشته داشته و به جایگاه چهارم دست پیدا کرده است. نکته قابل توجه دیگر این شرکت تداوم پیشرفت و استقبال از سرویس های ابری و سرفیس های تولیدی این شرکت است که مایکروسافت را باید در این زمینه بهترین برند موجود در بازار دانست. همچنین سال 2019 از یک نظر دیگر برای مایکروسافت مثبت تلقی می شود. درواقع این شرکت موفق شده است تا برای دومین سال متوالی، عنوان خلاقی ترین برند جهان را به دست آورد که به علت توجه به موضوعاتی نظیر ارتباط خوب با مشتری در سراسر جهان، رفتار شایسته با کارمندان و توجه به مسائل محیطی زیستی است.

مطلب مرتبط: 21 برند محبوب در اروپا

5-کوکاکولا

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 63.4 میلیارد دلار

کوکاکولا را باید نخستین برند موجود در لیست خود دانست که در زمینه تکنولوژی فعالیت ندارد، با این حال به علت سابقه فوق العاده و محبوبیت بالای آن در سرتاسر جهان، این برند موفق شده است تا جایگاه سال گذشته فیس بوک را به دست آورد. با توجه به اختلاف کم این شرکت با سایر نام های موجود نظیر سامسونگ و تویوتا باید منتظر اقدامات این برند باسابقه برای حفظ و یا ارتقای جایگاه خود در سال آینده باشیم.

6-سامسونگ

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 61 میلیارد دلار

سامسونگ اگرچه تقریبا بازار جهانی را به رقیب اصلی خود اپل در سال گذشته واگذار کرده و فاصله معناداری میان این دو شرکت شکل گرفته است، با این حال در سال 2019 عملکرد مالی مثبتی را داشته است، ولی این میزان ابدا کافی نبوده و پیش بینی می شود که در سال آینده سامسونگ گام های بزرگی را بردارد. اگرچه مزیت این شرکت در مقایسه با اپل، فعالیت در چندین حوزه است، با این حال نمی توان کتمان کرد که سودآورترین بخش، بازار تولید گوشی های هوشمند است که به جز استقبال نسبتا خوب از میان رده های آن، نیاز به تغییراتی برای رقابت با پرچمدارهای دیگری نظیر اپل و برندهای نوظهور چینی نظیر شیائومی و هوآوی به شدت حس می شود.

7-تویوتا

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 56.2 میلیارد دلار

تویوتا چند سالی است که در جایگاه برترین برند خودروسازی جهان تکیه زده و امسال نیز عملکرد خوبی را خصوصا در زمینه میزان فروش داشته است، با این حال به صورت کلی، اوضاع برای برندهای خودروسازی چندان جالب به نظر نمی رسد. علت این امر به این خاطر است که هر ساله شاهد کاهش برندهای خودروسازی در لیست های صدتایی هستیم، با این حال این امر برای ابر برندهای این حوزه، یک خبر خوش محسوب شده و به معنای کاهش قدرت رقبا است. نکته بسیار مهم در رابطه با علت موفقیت بسیار بالای تویوتا، باید پیشگام بودن این شرکت در زمینه استفاده از سوخت های جایگزین و گسترش تعداد نمایندگی ها و تنوع مدل های آن دانست که باعث شده است تا امکان جذب هر سلیقه ای فراهم باشد. بهترین خودروی هیبریدی سال 2019 نیز متعلق به این شرکت است.

8-مرسدس بنز

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 50.8 میلیارد دلار

باسابقه ترین شرکت خودروسازی جهان، در سال 2019 عملکرد نسبتا مناسبی را داشته و همین امر باعث شده است تا در بین 10 برند برتر باقی بماند، با این حال با توجه به وجود رقبای سرسخت در خود آلمان و کشورهای دیگر، برای سال آینده برنامه های جدیدی نیاز است تا این شرکت بتواند جایگاه خود در بازار را حفظ کند.

9-مک دونالد

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 44.53 میلیارد دلار

بزرگترین مجموعه رستوران های زنجیره ای جهان در سال گذشته عملکردی فوق العاده را به ثبت رسانده و یک پله صعود را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است. همکاری با برند اوبر برای گسترش سرویس غذایی این شرکت، یکی از دلایل کسب این موفقیت محسوب می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به اعتراضات گسترده در رابطه با ناسالم بودن غذاهای این برند، اخیرا عرضه انواع سالاد و میوه نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: ارزشمندترین‌ برندها از نگاه فوربس

10-دیزنی

ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2019

ارزش برند: 44.3 میلیارد دلار

در صنعت تولید انیمیشن، دیزنی را باید برندی بدون رقیب به حساب آورد. اگرچه این شرکت در سال گذشته در لیست 10 برند ارزشمند جهان جایگاهی را نداشته است، با این حال امسال به علت فعالیت هایی نظیر تولید لایو اکشن هایی از شخصیت های معروف خود مانند شیرشاه و علاءالدین که با فروشی فوق العاده همراه بوده اند، موفق شده است تا به فهرست امسال راه یابد. همچنین اکران قسمت چهارم انیمیشن داستان اسباب بازی ها و یخ زده نیز به کسب چنین موفقیتی کمک بسیاری را کرده است.

منبع : businessinsider
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rmqo01lJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه