سه شنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۳۹۹ / Tue, 1 Dec(12) 2020 /
           
فرصت امروز

مهارت های حیاتی کارآفرینان تازه کار

5 ماه پیش ( 1399/4/7 )
پدیدآورنده : الن وینپر   پدیدآورنده : امیر آل علی  

اگرچه این امر طبیعی است که برای پیشرفت در امر کارآفرینی، نیاز به کسب تجربه است با این حال برخی از مهارت ها برای شروع کار، کاملا الزامی است. درواقع بدون این موارد، بدون شک تجربه نخست شما با شکستی تلخ همراه خواهد بود. در ادامه به بررسی این پنج مورد خواهیم پرداخت.

1-تصمیم گیری

مهارت حیاتی کارآفرینان تازه کار

اگر در زمینه تصمیم گیری با مشکل مواجه هستید، این امر باعث خواهد شد تا نظرات دیگران معیار اصلی شما باشد. این امر بدون شک به نتیجه ای خوب منجر نخواهد شد. درواقع هدف اصلی از انتخاب شما این است که بتوانید یک تغییر جدی را ایجاد کنید. این امر حتی در رابطه با برندهایی که توسط خود شما نیز تاسیس شده است، کاملا صادق بوده و لازم است تا شما درست به مانند یک مدیر رفتار کنید. این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که به خوبی بتوانید مسائل را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. این مورد را همواره به خاطر داشته باشید که هر فردی می تواند در رابطه با مسائل کوچک، تصمیم گیری کند، با این حال هنر یک کارآفرین و مدیر این است که این اقدام را به خوبی در رابطه با موارد بزرگ انجام دهد.

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای مدیران موفق

اقداماتی که باید انجام شود:

سعی کنید که قبل از تصمیم نهایی، مشورت های لازم را خصوصا از افراد کلیدی شرکت، داشته باشید. همچنین ایجاد جدول سوات که شامل فرصت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قدرت است، در رسیدن هرچه سریع تر به اطمینان لازم، کمک بسیاری را خواهد کرد. همچنین ضروری است تا بدترین شرایط ممکن را نیز مورد توجه قرار دهید تا در صورتی که همه چیز مطابق انتظار جلو نرفت، با مشکلی جدی مواجه نباشید.

2-صداقت

شما باید در مدت زمانی کوتاه، نظر مثبت تمام تیم شرکت را به سمت خود جلب کنید. در این راستا رفتار صادقانه، بزرگترین توقعی است که یک کارمند می تواند از مدیر خود داشته باشد. به همین خاطر سعی کنید تا کاملا واقع بینانه با آن ها رفتار کرده و از دادن وعده هایی که نسبت به انجام آن ها اطمینان لازم را ندارید، خودداری کنید. این امر باعث خواهد شد تا از همان ابتدا یک رابطه حرفه ای میان شما و سایر کارمندان شرکت، ایجاد شود. در نهایت این نکته را به خاطر داشته باشید که یکی از مصداق های صداقت این است که در صورت بروز اشتباه، مسئولیت های آن را برعهده گرفته و صرفا تیم شرکت را مورد انتقاد قرار ندهید.

اقداماتی که باید انجام شود:

همواره قبل از هر صحبت، موارد را مورد بررسی قرار داده و برای قول دادن، عجله نداشته باشید. برای مثال در جلسه سخنرانی ممکن است برخی از کارمندان بخواهند که شما وعده افزایش بودجه یک طرح را بدهید. با این حال شما در این شرایط باید فرصتی را ایجاد کنید تا امکان بررسی شرایط وجود داشته باشد. درواقع هیچ گاه فراموش نکنید که شما مدیر شرکت هستید و دلیلی وجود ندارد که شیوه رفتاری خود را براساس نظر کارمندان تغییر دهید. در نهایت این رفتار شما باعث خواهد شد تا صداقت به فرهنگ کاری در شرکت تبدیل شود.

3-فروتنی

یک مدیر مغرور هیچ گاه محبوب نخواهد شد. درواقع برای مدیریت درست، شما باید به همدلی لازم با تمامی کارمندان خود دست پیدا کرده باشید. این امر تنها زمانی میسر است که ارتباط خود را محدود نکرده و نگاهی از بالا به پایین نداشته باشید. در این رابطه حتی لازم است در شرایطی به صحبت های ساده ترین کارمندان خود گوش کرده و براساس آن تغییراتی را در سیاست های خود ایجاد کنید. این امر باعث اضافه شدن کاریزما به شخصیت شما خواهد شد.

اقداماتی که باید انجام شود:

همواره خود را یکی از اعضای تیم شرکت تلقی کرده و رفتاری کاملا دوستانه با کارمندان خود داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا هیچ گاه به عنوان فردی مغرور شناخته نشده و جوی فوق العاده در شرکت ایجاد شود. همچنین تلاش کنید تا به مسئولان هر بخش احترام گذاشته و نظر آنها در رابطه با حوزه تخصصی خود را اولویت تصمیمات قرار دهید. برای مثال مسئول بخش تبلیغات بدون شک بهتر از شما می تواند در رابطه با اقداماتی که باید برای بازاریابی انجام شود، برنامه ای را مشخص کنید. این امر کمک خواهد کرد تا تمامی افراد، آزادی عمل لازم داشته و احساس اهمیت داشتن برای شرکت را داشته باشند. همچنین این امر کمک خواهد کرد تا شما با مشکلات کمتری مواجه شده و فرصتی را برای یادگیری ایجاد کنید.

4-همدلی

اگر قدرت درک تیم خود را نداشته باشید، بدون شک هنوز به شایستگی لازم دست پیدا نکرده اید. درواقع بدون درک، امکان بهترین استفاده از هر یک از کارمندان ممکن نخواهد بود که نتیجه این امر عدم بروز اتفاقات مثبت است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همدلی با نگاهی سیستماتیک میسر خواهد بود. برطبق این تعریف شما نباید به یک یا چند کارمند خاص، نگاه ویژه تری را داشته باشید. درواقع اگر عدالت درست وجود نداشته باشد، تمامی تلاش شما در این زمینه بدون نتیجه باقی خواهد ماند.

اقداماتی که باید انجام شود:

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که شما در حوزه کاری خود تنها نبوده و می توانید از نظر کارمندان خود استفاده کنید. برای مثال در جلسه روز نخست خود، از همه افراد بخواهید تا اقداماتی که برای همدلی ضروری می بینند را یادداشت کرده و در اختیار شما قرار دهند. همچنین تلاش کنید تا شناخت خود را از تمامی افراد تیم شرکت افزایش دهید. تحت این شرایط قدرت درک شما نیز بالاتر خواهد رفت. برای این موضوع ملاقات های رو در رو یک استراتژی مهم محسوب می شود. همچنین در برابر اشتباهات کارمندان خود صبور بوده و اولویت را بهبود روحیه و کمک برای رفع مشکل بدانید.

5-پاسخگویی

به عنوان آخرین گزینه، بسیار مهم است که شما در دسترس تیم شرکت قرار داشته و در برابر مسائل مختلف، پاسخگو باشید. این امر باعث خواهد شد تا تیم شرکت به رضایت شغلی بالاتری دست پیدا کرده و یک مشکل کوچک هیچ گاه به بحرانی جدی منجر نشود. درواقع هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که کارمندان شرکت به این باور برسند که صحبت های آن ها نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: مهارت هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

اقداماتی که باید انجام شود:

برای انتقاد از خود امتیازهایی را مشخص کنید. این امر باعث خواهد شد تا ترس را در این زمینه به صورت کامل از بین رفته و شما سریعا متوجه کمبودهای موجود شوید. درواقع این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک کارآفرین و یا مدیر تازه کار، طبیعی است که اشتباهاتی را داشته باشید. با این حال اگر بخواهید با پنهان کردن آن ها خود را کاملا موفق نشان دهید، بدون شک در درازمدت بدترین نتایج را تجربه خواهید کرد. همچنین ضروری است تا بر روی کنترل احساسات خود، تمرین داشته باشید. درواقع انتقاد برای هیچ فردی خوشایند نبوده و اگر در این زمینه تمرین نداشته باشید، ممکن است واکنش احساسی از خود بروز دهید که منجر به خراب شدن همه چیز خواهد شد.

در نهایت توجه داشته باشید که این مهارت ها تنها برای شروع کار بوده و ضروری است که برنامه ریزی دقیقی را برای کسب مهارت های بیشتر، داشته باشید.

منبع : groovehq
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yn0M4xOU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
استعلام قیمت های روز
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
بهترین کتاب های زندگینامه کارآفرین های موفق جهان
هوش مصنوعی، خانه دلخواه شما را پیدا می کند
چگونه در اینستاگرام تیک آبی دریافت کنیم؟
چگونه ایمنی محل کار را ارتقا دهیم؟
راهکارهای رشد کسب و کار در سال 2021
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه