سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا استراتژی‏ ها با شکست مواجه می شوند

3 سال پیش ( 1399/4/25 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : مایکل بر  

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‎اید که چرا بسیاری از استراتژی‏ ها علی رغم تلاش‎های زیاد با شکست مواجه می‎شوند؟ در این رابطه اگرچه می‎توان دلایل متعددی را ذکر کرد، با این حال نتایج آخرین تحقیقات حاکی از آن است که به صورت کلی، پنج دلیل اصلی وجود دارد. درواقع عدم توجه به این موارد باعث خواهد شد تا شما از همان ابتدا، بازنده باشید. این امر به معنای از دست رفتن زمان و بودجه شما خواهد بود. اگرچه ممکن است تصور کنید که شکست‎ ها زمینه ‏ای برای یادگیری محسوب شده و نباید به آن توجه کرد. با این حال حتی یک شکست بزرگ می‏تواند روحیه شما را به صورت کامل تخریب کند و زمینه اخراج شما از شرکت را مهیا سازد. به همین خاطر اولویت شما باید این باشد که احتمال بروز شکست را به پایین ‎ترین حد ممکن برسانید.

1-تعیین اهداف بدون توجه به واقعیت موجود

مواجه استراتژی‏ شکست

بسیاری از مدیران اهدافی را برای خود تعیین می‎کنند که کاملا با واقعیات موجود تفاوت دارد. این امر باعث خواهد شد تا رسیدن به آن کاملا سخت و حتی غیرممکن باشد. این امر در حالی است که شما باید به سلسله مراتب توجه داشته باشید. برای مثال تبدیل شدن به بهترین برند کشور خود، یک پروژه چند ساله خواهد بود که در ابتدا باید به مسائل کوچک‏تر و پیش زمینه های آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت شما عملا توانایی رسیدن به آن را نخواهید داشت. در کنار این موضوع، شما باید به زمان مناسب نیز توجه داشته باشید. درواقع در بسیاری از شرایط ممکن است که اکنون زمان مناسب برای به اجرا درآوردن طرح شما نباشد و با یک سال صبر بتوانید نتیجه ای کاملا متفاوت را رقم بزنید. درواقع به صورت کلی شما باید هدف خود را با توجه به شرایط حال حاضر، تعیین کنید.

2-عدم توجه به نیاز مشتری

ممکن است هدف و استراتژی ‎ای را تعیین کنید که توسط یک برند مطرح مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه‎بخش بوده است، با این حال آیا تضمینی وجود دارد که به اجرا درآوردن آن توسط شما به تجربه‎ای یکسان منجر خواهد شد؟ در این رابطه شما باید برای اطمینان از درستی یک استراتژی پس از طی کردن مرحله اول، به نیاز مشتری توجه داشته باشید. درواقع استراتژی شما باید شامل اقداماتی باشد که در راستای تامین خواسته‎ های مشتریان باشد. در غیر این صورت نتیجه‎ ای را برای برند شما به همراه نخواهد داشت. طبیعی است که برای موفقیت در این مرحله، شما باید اطلاعات مختلفی را از جامعه هدف و مشتریان اصلی خود به دست آورید. این امر یکی از مبناهای تصمیم ‎گیری شما خواهد بود.

3-عدم هماهنگی تیم با استراتژی تعیین‎شده

تیم شرکت بازوی اجرایی هر تصمیمی خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که در تصمیم‎ گیری ‎ها از این افراد نیز استفاده کرده و نظرات را جویا شوید. فراموش نکنید که کارمندان شما در زمینه برخی از مسائل به علت ارتباط مستقیم خود، آگاهی بهتری را داشته و این امر می‎تواند باعث شود تا تصمیم نهایی، وضعیت بهتری را پیدا کند. همچنین ممکن است هدف و استراتژی تعیین‎ شده، تناسبی را با وضعیت حال حاضر تیم شرکت نداشته باشد. تحت این شرایط شما دو راهکار کلی را خواهید داشت. نخست آنکه تصمیم خود را تغییر دهید و یا تیم شرکت را دگرگون ساخته و افراد جدید را استخدام کنید. به هر صورت شما باید در انتخاب استراتژی خود، به وضعیت تیم شرکت نیز توجه داشته باشید.

مطلب مرتبط: 10 استراتژی برای کنارآمدن با شکست در دنیای کسب و کار

4-عدم توجه به وضعیت بودجه شرکت

آیا به خوبی می‎دانید که طرح شما به چه سطح بودجه‎ای نیاز دارد؟ در این رابطه فراموش نکنید که همواره میان پیش ‎بینی ‎ها با واقعیت تفاوت ‎هایی وجود دارد. برای مثال ممکن است بخشی از لیست قیمت‎ های شما در مرحله به اجرا درآوردن استراتژی، با تفاوت قیمت همراه شود. تحت این شرایط اگر شما چنین مواردی را پیش ‎بینی نکرده باشید، بدون شک در همان ابتدا با کندی محسوسی مواجه خواهید شد که خود هزینه ‎بر است. درواقع به صورت کلی شما باید تصمیماتی را اتخاذ کنید که قدرت مالی به اجرا درآوردن آن را دارید. در این رابطه برخی از شرکت ‎ها از مدت‎ها قبل با اقداماتی نظیر صرفه ‎جویی و به حداقل رساندن هزینه ‏های خود، شرایط را برای به اجرا درآوردن یک طرح بزرگ، مهیا می‎کنند.

5-عدم پیگیری مداوم

در آخر نکته‎ ای که باعث می‎شود تا با شکست در استراتژی خود مواجه شوید این است که پیگیری و بازنگری ‎های لازم را انجام نمی‎دهید. درواقع شما باید در هر مرحله، به خوبی نسبت به درست بودن اقدامات، اطمینان داشته باشید. این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که هر روز موارد را بررسی کرده و در آخر هفته اطلاعات را به آمار تبدیل کنید تا با مقایسه آن با موارد هفته آینده نسبت به درست بودن همه چیز اطمینان داشته باشید. این نکته بسیار مهم است که در بسیاری از موارد حتی یک مشکل کوچک و به ظاهر ساده، به دلیل نادیده گرفته شدن، به یک بحران جدی تبدیل شده است. به همین خاطر انجام چنین اقداماتی کاملا ضروری خواهد بود.

منبع : hbr
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/46kBOalG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه