شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آگهی با هیجان زیادی شروع می‌شود. بازیگر برای به‌دست آوردن میوه‌های استوایی در میان جنگل‌های جنوب شرقی آسیا مسیر پر پیچ و خمی را طی می‌کند تا بتواند میوه‌های مورد نظر خود را به‌دست بیاورد. بازیگر با همان هیجان پیش می‌رود تا سرانجام نریشن آگهی به او می‌گوید که برای خوردن میوه‌های استوایی نیاز به این همه سختی نیست و به راحتی می‌تواند آبمیوه پشن فورت و انبه سن‌ایچ را بخورد و سن‌ایچ مسیر را برای او راحتکرده‌است.

این توصیفی از آگهی تلویزیونی سن‌ایچ است که چندی‌ است از طریق رسانه تلویزیون درحال پخش است. آگهی تلویزیونی سن‌ایچ بخشی از کمپین این برند است که به تازگی اکران شده است. «فرصت امروز» برای بررسی آگهی تلویزیونی سن‌ایچ گفت‌وگویی با امید خاکپورنیا کارگردان تبلیغاتی و محمد رستمی ایده‌پرداز و کارگردان آگهی تلویزیونی سن‌ایچ به نمایندگی از تیم اجرا‌کننده آگهی داشته‌ که در ادامه می‌خوانید.

ایده خوب و جذاب

امید خاکپورنیا کارگردان تبلیغاتی درباره آگهی تلویزیونی سن‌ایچ می‌گوید: این آگهی از ایده خوب و جذابی پیروی می‌کند و مخاطبان مطمئنا جذب آگهی این‌چنینی خواهند شد. در این آگهی بازیگر برای رسیدن به میوه استوایی از مسیر پرپیچ وخمی عبور می‌کند؛ مسیری که دیدن آن برای مخاطبان جذاب است و حتما آن را تا انتها دنبال خواهند کرد.

در این آگهی برخلاف بسیاری از تیزرهای دیگر محصول آنچنان بزرگنمایی نشده است. این روند از جهتی درست و جالب است و از جهت دیگر شاید مخاطبان را دچار چالش مفهومی کند، چون امکان دارد تا انتها با آگهی همراه نشده و متوجه نشوند که آگهی مربوط به کدام برند است. البته این چالش با چندین بار پخش آگهی حتما رفع خواهد شد و مخاطبان با تکرار این آگهی متوجه موضوع خواهند شد. آگهی از فضای شاد و مفرحی برخوردار است و همین موضوع به جذب مخاطبان کمک زیادی خواهد کرد.

 مشکلات ساخت آگهی تبلیغاتی در کشور

خاکپورنیا درباره ساخت آگهی می‌گوید: ساخت این آگهی بسیار سخت و زمان بر است و گروه تهیه‌کننده آگهی روزهای پر مشغله‌ای را برای رساندن آن به پخش گذرانده است. با توجه به حوزه فعالیتم دقیقا با سختی‌های کار این گروه آشنا هستم و می‌دانم که سازندگان آگهی‌ با چه مشکلاتی مواجه هستند.

سازندگان آگهی در داخل کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. حال این آگهی در خارج از ایران ساخته شده و به خوبی می‌دانم که مشکلات داخلی در خارج کشور چندین برابر می‌شود. با در نظر گرفتن این موارد، آگهی از لحاظ فنی دچار اشکالاتی است که اگر برطرف می‌شد، خروجی کار بهتر ازحال حاضر از آب در می‌آمد. تدوین و فیلمبرداری کار ایراداتی دارد که شاید فقط یک فرد متخصص متوجه آنها شود، ولی به هرحال رفع این ایرادات کیفیت آگهی را بالاتر خواهد برد.

مونتاژ آگهی نیز دچار اشکال است که این موضوع شاید به خاطر کم‌کردن ثانیه‌های زمان آگهی بعد از ساخت باشد. کم‌کردن زمان آگهی بعد از ساخت به خاطر کاهش هزینه‌‌های پخش مشکلی‌ است که تمامی سازندگان آگهی‌ها با آن مواجهند. این کوتاه شدن باید در سناریو در نظر گرفته شود تا آگهی با مشکلات کمتری روبه‌رو شود. این آگهی از لحاظ بازی بازیگر جالب توجه و خوب است. موسیقی نیز در این آگهی جذاب است و کاملا با فضای آگهی همخوانی دارد.

انتخاب لوکیشن، معضل بزرگ تبلیغات

خاکپورنیا می‌گوید: فیلمبرداری آگهی در خارج از کشور به جذابیت کار افزوده است، اما شاید برخی از مخاطبان متوجه این موضوع نشوند و گمان‌شان براین باشد که گروه از دکور برای این آگهی استفاده کرده‌است. چون مخاطبان ایرانی کمتر با چنین آگهی‌هایی روبه‌رو می‌شوند و برایشان عجیب است که آگهی را‌ با این فضا و لوکیشن ببینند. لوکیشن در تبلیغات معضل بزرگی‌ است.

در آگهی‌های تبلیغاتی آنقدر از لوکیشن‌های تکراری استفاده شده که دیگر آگهی‌ها جذابیت قبل را ندارند. این موضوع به خاطر هزینه‌‌ای کمی‌ است که برندها برای تبلیغات تلویزیونی خود در نظر می‌گیرند. هزینه‌ای که سن‌ایچ از آن نترسیده و نتیجه آن را هم خواهد دید. امیدوارم برندهای دیگر نیز به این بینش برسند و برای ساخت آگهی‌ها و محتوای تبلیغات خود بودجه بیشتری را اختصاص دهند تا اثربخشی آگهی‌های خود را بالاتر ببرند.

انتخاب سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین سناریو برای آگهی

محمد رستمی، ایده‌پرداز و کارگردان آگهی تلویزیونی سن‌ایچ به نمایندگی از تیم اجرا‌کننده آگهی درباره آگهی سن ایچ می‌گوید: ساخت این آگهی با بریف معرفی محصول تازه برند سن‌ایچ یعنی پشن فروت و انبه به گروه ما سپرده شد.

در مرحله ایده‌پردازی این آگهی سه سناریو آماده و برای سفارش‌دهنده کار ارسال شد. از میان سناریوهای مختلف سناریویی که در آگهی مشاهده می‌کنید، مورد تایید قرار گرفت. سفارش‌دهنده سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین سناریو را برای ساخت آگهی خود انتخاب کرد. سن‌ایچ به خاطر احترامی که برای مخاطبانش قائل است می‌خواست بهترین آگهی را به مرحله اجرا برساند.

همزادپنداری مخاطب با محصول

رستمی می‌گوید: محصولی که تمرکز اصلی آگهی تلویزیونی بر آن بود با میوه‌های استوایی تهیه می‌شود. در این آگهی گروه تلاش کرد که حال و هوای استوا را به دلیل اینکه مواد اولیه محصول از آنجا تهیه می‌شود، برای مخاطبان تداعی کند. برای این کار باید فضا و لوکیشنی را می‌یافتیم که این حال و هوا را داشته باشد.

لوکیشن مورد نظر در ایران وجود نداشت به همین دلیل رهسپار جنگل‌های استوایی جنوب شرقی آسیا برای ساخت آگهی شدیم تا مخاطب بتواند با محصول همزادپنداری بهتری کند. حین تهیه سناریو روی تمامی ابعاد منطقه استوا تحقیق کردیم.

حتی گروه در این زمینه فیلم‌های زیادی را که با آن فضا ساخته شده بود با دقت مورد بررسی قرار داد. این روند به خاطر ساختن یک فضای واقعی‌تر برای مخاطبان بود؛ فضایی که به رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطبان کمک زیادی کرده ‌است. تک تک پلان‌ها در آگهی کاملا با فضای مناطق گرمسیری و استوایی هماهنگ است.

استوا به سن‌ایچ و دیگر هیچ

رستمی می‌گوید: آگهی تلویزیونی سن‌ایچ جزیی از کمپین این برند است. درنتیجه تلاش‌مان بر این بود که روند آن حتما در راستای مابقی آگهی‌ها باشد. اگر دیده باشید در آگهی محیطی سن‌ایچ از شعار استوا به سن‌ایچ و دیگر هیچ استفاده شده بود که بعد از مدتی به دلایلی تغییر و شعار آگهی به سمت تمرکز روی محصول سوق پیدا کرد. سناریو آگهی تلویزیونی به همین دلیل کمی دچار چالش شد. شعار از استوا به سن‌ایچ و دیگر هیچ بیشتر با آگهی تلویزیونی و سناریو آن همخوانی داشت.

خطرهای پیش آمده حین ساخت آگهی تلویزیونی

رستمی درباره لوکیشن آگهی تلویزیونی سن‌ایچ می‌گوید: این آگهی در جنوب شرقی آسیا فیلمبرداری شده است. این کار فقط به خاطر تداعی کردن حس و حال میوه‌های استوایی برای مخاطبان بود. البته قبلا به سفارش‌دهنده پیشنهاد استفاده از دکور را داده بودیم ولی چون سن‌ایچ یک آگهی باکیفیت می‌خواست آگهی در فضای واقعی فیلمبرداری شد.

ساخت آگهی در خارج کشور به دلیل هماهنگی و... بسیار سخت و زمانبر است و گروه برای ساخت آگهی با مشکلات زیادی مواجه بود. همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مجبور بودیم از تعداد نیروی کمتری استفاده کنیم که این موضوع نیز روند ساخت آگهی را پیچیده‌تر می‌کرد.

کل روند تهیه آگهی این کار بیش از یک‌ماه طول کشید. فضای جنگل‌های استوایی عجیب است و هر لحظه امکان دارد که خطری از جمله حیوان وحشی و حشرات خاص منطقه استوایی که به‌شدت موذی و آزار‌دهنده هستند شما را تهدید کند. فضای کار هیجان بیشتری را به گروه داده بود؛ هیجانی که به نظرم روند ارسال پیام تبلیغاتی را نیز جذاب‌تر کرد.

استفاده از افکت‌های محیط‌ برای صداگذاری

رستمی در مورد بازی بازیگر آگهی می‌گوید: بازیگر این کار ایرانی ا‌ست و گروه برای اینکه کار به شکل ایده‌آل دربیاید، وقت زیادی را برای تمرین او صرف کرده بود. برای این آگهی از بدلکاری نیز استفاده کرده‌ایم. در این آگهی تمامی پلان‌ها با مشکلات زیادی فیلمبرداری شده است و گروه برای تهیه آگهی زحمت زیادی کشیده‌اند.

موسیقی این آگهی انتخابی است و گروه از مجموعه موسیقی آفریقایی، موسیقی متن آگهی را تهیه کرده ‌است. برای صداگذاری این کار نیز وقت زیادی صرف شده و از افکت‌های محیط برای صداگذاری بهره‌برداری کرده‌ایم. با توجه به بازخوردها به نظرم انتظاری که از این آگهی داشتیم، برآورده شده است.

رستمی در پایان می‌گوید: ساخت آگهی تلویزیونی در کشورمان با مشکلات زیادی روبه‌رو است و بسیاری از برندها بیشتر از محتوا، سرمایه و بودجه خود را صرف خرید زمان رسانه می‌کنند اما سن‌ایچ به این شکل عمل نکرد و این کار با تمام سختی‌ها و هزینه‌هایش به مرحله اجرا رسیده است. امیدوارم برندهای دیگر نیز به این نتیجه برسند که هرچقدر روی محتوا وقت بگذارند، نتیجه بهتری را خواهند گرفت.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OwEJQ5Km
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
کوروش :
7 سال پیش
نقد جالب توجه ای بود ۰امیدوارم شاهد رشد این دست آگهی ها باشیم تا از یک نواختی ساخت آگهی های تکراری در بیاییم
میهمان :
7 سال پیش
سلام این آگهی شما رو یاد آگهی خاصی نمیندازه؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه