اکسنتور یک شرکت پیشرو در خدمات فناوری و مشاوره مدیریت است که خود را وقف نیاز مشتری کرده و به نوآوری برای ایجاد خدمات و بازار ارزش محور بها میدهد. دفتر مرکزی این شرکت ایرلندی در نیویورک امریکاست و سود خالص بهدست آمده این شرکت در سال 2010 میلادی برابر با 1/78 میلیارد دلار بوده است.
گام اول در پیادهسازی سیستم مدیریت دانش فناوری اطلاعات طراحی یک برنامه ساده فناوری اطلاعات بود، اما اطلاعات و مستندات به سرعت به محتوای زائد یا متناقض تبدیل میشدند. این در حالی بود که محتوا به خاطر نمایه سازیهای ناکافی به آسانی قابل یافتن یا کنترل نبود.
نخستین تجربه این شرکت از این سیستم این بود که اگرچه نیروهای انسانی قادر به یافتن اطلاعات و مستندات مورد نیاز نبودند، کارمندان فرهنگ سازمانی را آموختند چون ارتباطهای نزدیکتر با همکاران را با استفاده از سیستم فناوری اطلاعات آغاز کردند. این روزها، سیستم مدیریت دانش در این شرکت یکسری از پایگاههای داده به محوریت واحدهای بازاری و خطوط خدماتی را نظاممند کرده است. همه دانش موجود در این سازمان اکنون بهصورت یکپارچه، منسجم و شخصی در پورتال سازمانی کارکنان وارد شده است. این پایگاههای داده شامل طرحهای نمایه، اطلاعات مشتریان، روششناسی، مقالات سفید، لینک به اطلاعات خارجی، لینک به کارشناسان و غیره میشود.
از معرفی و به کارگیری پورتال دانش و طراحی فناوریهای نو مرتبط با آن میتوان درسهای تازه و کاربردی آموخت. از جمله اینکه: وقتی ابزارهای مدیریت دانش مورد توجه قرار گیرند، پورتالها نقش حیاتی می یابند و یکی از اجزای مهم سازمان میشوند. اطلاعات کاربران و منابع دادهای که بهصورت شخصی تهیه میشوند، باعث تسهیل در انسجام اطلاعات و افزایش قابلیتهای کاربردی اطلاعات میشوند.